Jordy Clasie (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 15 feb 2024, 12:33 Ja, AZ moet het hebben van het aankomende talent en moet deze, om hen voor AZ te laten kiezen, ook, meer dan bij andere clubs, perspectief op speeltijd geven. Tegelijkertijd had AZ dit seizoen, nu dat er een extra CL ticket is, erop ingezet competitief te zijn voor plek twee en drie (minimaal). Om deze twee zaken goed bij elkaar te laten komen had AZ iig twee zaken beter moeten doen:
- het seizoen starten met een trainer(duo) (Martens-Sierksma) die minder behoudend speelt en daarmee de kracht van de jeugdlichting afzwakt
- moeten zorgen voor zeker één meer zekere (multifunctionele) flankspeler (niet Sadiq) die de druk bij de jongere spelers weghaalt en zorgt voor resultaten, zodat het talent zich vrijer en beter kan ontplooien
Juist. En daarom heb ik nooit begrepen wat de visie van AZ was bij deze seizoen start. Niet om eerste of tweede te worden iig. Dan had je geen v Bommel en Sadiq gehaald, als je weet dat je Lahdo, Poku, Brederode en Addai hebt. Als je mee had willen doen in de top moet je kwaliteit kopen, spelers die wat extra brengen, dus iets kosten. Als je veel talent hebt lijkt het mij logisch en verstandig om echt je budget te verhogen, bijv. naar maximaal 10 mln, om een kwaliteit injectie aan je selectie te geven
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 12 feb 2024, 10:02 Ik mis Bazoer in het rijtje er uit. Mag van mij direct weg. Hopelijk is er een woestijnclub of zoiets die hem nog wil.

Vorig seizoen bagger, nooit wedstrijdfit en belabberde instelling. Dit seizoen leek ie herboren, maar inmiddels ben ik volledig uitgekeken op hem. Doet maar wat achterin in zijn verdedigende werk en is niet betrouwbaar. Aan de bal voegt ie weinig toe en verprutst ie elke vrije trap en zijn corners leveren ook niks op. Dat is niet alleen zijn schuld natuurlijk.

Maar als ik hem zie worstelen met tegenstanders, raar gedrag en houding na mislukte ballen met altijd die grijns op zijn gezicht alsof het hem niks kan schelen, het rollebollen over de grond na een interceptie of een duel, etc. denk ik ga ergens anders aan kloten. Rotte appel in de groep!
Weer zoveel bevooroordeelde onzin. Vorig seizoen heeft hij nauwelijks gespeeld en had hij nul ritme. Nooit wedstrijdfit? Waar haal je die onzin vandaag. Heeft dit seizoen nagenoeg alles gespeeld. Eerste seizoenshelft was het veruit je beste centrale verdediger. Is na de winterstop iets minder, maar nog zeker niet slecht. Alleen gaan mensen dan lopen janken om een paar slechte vrije trappen. Eens hoor dat die slecht waren, maar dat betekent niet dat hij als verdediger een slechte pot speelt. Zijn eerste twee corners waren levensgevaarlijk na de winter, toen zei iedereen nog dat het raar was dat hij ze niet eerder nam. En het verhaal vann die rotte appel in de groep, kan je dat onderbouwen? Of is het maar weer lukraak iets op het forum knallen op basis van je onderbuikgevoelens?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Zo heb je het over Clasie, en 5 posts verder over Bazoer. Ik blijf het toch bijzonder vinden. Ga dan lekker verder in zijn eigen topic.

En nee, dit is geen sollicitatie :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Langedijk schreef: 15 feb 2024, 11:34 Zoals al eerder gememoreerd heeft Clasie nog nooit in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde. Niet in Nederland, niet in Engeland, niet in België. Het is in alle opzichten een subtopper.
Speelde gewoon bij AZ in het seizoen 20/21...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gatalin schreef: 15 feb 2024, 15:57 Speelde gewoon bij AZ in het seizoen 20/21...
Leuk dat je een voorbeeld gevonden hebt. Maar eigenlijk zijn dat soort voor het doel gekozen gelegenheidsmaatstaven gewoon suf.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Gatalin schreef: 15 feb 2024, 15:57 Speelde gewoon bij AZ in het seizoen 20/21...
Wel nee. Speelde amper tot niet.

In een fatsoenlijke selectie (met Midtsjo en Koopmeiners) komt zo'n jongen niet aan de bak.

Of één van die twee moet al geblesseerd zijn.

https://www.transfermarkt.nl/jordy-clas ... aison=2020
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Antti Opdam schreef: 15 feb 2024, 17:33 Wel nee. Speelde amper tot niet.

In een fatsoenlijke selectie (met Midtsjo en Koopmeiners) komt zo'n jongen niet aan de bak.

Of één van die twee moet al geblesseerd zijn.

https://www.transfermarkt.nl/jordy-clas ... aison=2020
Dank voor het ondersteunen van mijn uitspraak ten opzichte van de stelling die Langedijk poneerde.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Gatalin schreef: 15 feb 2024, 17:36 Dank voor het ondersteunen van mijn uitspraak ten opzichte van de stelling die Langedijk poneerde.
Ondersteunen? De man heeft dat seizoen 390 minuten gespeeld.

Mijn stelling staat fier overeind. Maar volgens mij heb ik dat ene seizoen met 71 punten destijds zelfs (ten onrechte) benoemd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 18 feb 2024, 20:57 Ondersteunen? De man heeft dat seizoen 390 minuten gespeeld.

Mijn stelling staat fier overeind. Maar volgens mij heb ik dat ene seizoen met 71 punten destijds zelfs (ten onrechte) benoemd.
Ik volgde Gatalin ook niet helemaal.

Maar als je een seizoen van nog geen 5 wedstrijden aan iemand wil toerekenen zegt mij dat weer voldoende.

Fanboys will be fanboys.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Ik zal het even iets duidelijker maken:
Langedijk schreef: 15 feb 2024, 11:34 Zoals al eerder gememoreerd heeft Clasie nog NOOIT in een team gespeeld dat meer dan 70 punten haalde. Niet in Nederland, niet in Engeland, niet in België. Het is in alle opzichten een subtopper.
Er blijft dus niets overeind staan, want Antti laat zien dat je poep praat.

Ik ben geen fan van Clasie, maar mensen die onzin praten ben ik nog minder fan van. Maar goed, begin maar weer met de doelpalen te verzetten!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Gatalin schreef: 19 feb 2024, 08:13 Ik zal het even iets duidelijker maken:

Er blijft dus niets overeind staan, want Antti laat zien dat je poep praat.

Ik ben geen fan van Clasie, maar mensen die onzin praten ben ik nog minder fan van. Maar goed, begin maar weer met de doelpalen te verzetten!
De feitelijke stelling bleek dus inderdaad niet te kloppen.

De hele gedachte daarachter wel: Clasie staat bij een 70+ - team niet in de basis.

Om de simpele reden dat hij dat niveau niet aan kan en/of te weinig toevoegt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 08:20 De feitelijke stelling bleek dus inderdaad niet te kloppen.

De hele gedachte daarachter wel: Clasie staat bij een 70+ - team niet in de basis.

Om de simpele reden dat hij dat niveau niet aan kan en/of te weinig toevoegt.
Volgens deze stelling is Kane dus ook niet genoeg om bij een team te spelen dat voor de prijzen speelt. Heeft zelfs nog nooit wat gewonnen.
Even ter informatie: hij heeft momenteel 25 goals gescoord in 22 wedstrijden en bij Tottenham in zijn laatste seizoen had hij er ook +30 ingeschoten.

Maar ja, ik verwacht inmiddels al niet meer beter van jullie.

On topic: Clasie speelt echt ontzettend matig de laatste maanden. Ik hoop dat het tijdelijk is, maar dan nog: hij wordt deze zomer 33. Het zal dit of volgend seizoen dan zijn laatste seizoen worden als basis en/of rotatiespeler waarschijnlijk. Ik zie geen opvolger nog bij AZ rondlopen. Koopmeiners heeft, ondanks zijn uitstekende statistieken, niet het niveau om Clasie te vervangen. Iemand anders ideeën? Dantas is te licht, zeker defensief gezien.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 08:58 Volgens deze stelling is Kane dus ook niet genoeg om bij een team te spelen dat voor de prijzen speelt. Heeft zelfs nog nooit wat gewonnen.
Nee. Voor Kane is door een topclub een top bedrag betaalt en laat het daar ook zien.

Zie je alle verschillen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 08:58 On topic: Clasie speelt echt ontzettend matig de laatste maanden. Ik hoop dat het tijdelijk is, maar dan nog: hij wordt deze zomer 33. Het zal dit of volgend seizoen dan zijn laatste seizoen worden als basis en/of rotatiespeler waarschijnlijk. Ik zie geen opvolger nog bij AZ rondlopen. Koopmeiners heeft, ondanks zijn uitstekende statistieken, niet het niveau om Clasie te vervangen. Iemand anders ideeën? Dantas is te licht, zeker defensief gezien.
Als in de zomer al zeven keer vermeld: Bazoer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 08:02 Ik volgde Gatalin ook niet helemaal.

Maar als je een seizoen van nog geen 5 wedstrijden aan iemand wil toerekenen zegt mij dat weer voldoende.

Fanboys will be fanboys.
Lees nog maar eens terug, Gatalin haalt een voorbeeld naar voren die de uitspraak van Langedijk onderuit haalt. Vervolgens vindt het (helaas) bekende broddelwerk plaats en probeert men met zelf in de haast toegevoegde criteria vergeefs de zaak nog te redden.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gatalin schreef: 19 feb 2024, 08:13 Ik zal het even iets duidelijker maken:


Er blijft dus niets overeind staan, want Antti laat zien dat je poep praat.

Ik ben geen fan van Clasie, maar mensen die onzin praten ben ik nog minder fan van. Maar goed, begin maar weer met de doelpalen te verzetten!
=D>
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 feb 2024, 09:40=D>
Ik vind het wel een beetje mensen op exacte woorden vangen, terwijl de achterliggende gedachte en stelling volledig overeind blijven staan.

Clasie kan niet mee in de top. (Een semantische discussie over 'de top' dan hopelijk parkerend.)

Nog voor de duidelijkheid: de stelling is niet dat als je in de subtop speelt je per definitie niet goed genoeg bent voor de top.

De primaire stelling is dat Clasie (net aan en bij vlagen) periodes net goed genoeg is geweest om mee te hobbelen in de subtop van Nederland, België en op zijn absolute piek in een geweldig team een korte periode in de subtop van Engeland.

Omdat hij op dat niveau ook al niet excelleerde klopte er nooit een echte topclub (die meespeelt voor de titel) aan. Of zat hij wel bij een dergelijke potentiële club (met een beetje fantasie Feyenoord, AZ of Brugge) voegde hij te weinig toe.

Heel misschien had hij op het niveau van Sparta Praag (ihkv van 70+ ploegen; als we dat harde criterium) wel had meegekund als basisspeler. Maar dat zullen we nooit weten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 09:05 Nee. Voor Kane is door een topclub een top bedrag betaalt en laat het daar ook zien.

Zie je alle verschillen?
Ik zie de verschillen zeker wel. Maar ik laat alleen zien dat jouw stelling (mede daarom) niet klopt.

Dat jij nu opeens iets toevoegt als "er is een topbedrag voor betaald" laat alleen maar meer zien wat een zwaktebod het is.
Volgens je eigen woorden is Alireza namelijk ook geen 20 miljoen waard geweest, en Antony uiteraard geen 80/100 (wat het ook weer was).

Dus óók dat is een aspect dat nergens op slaat.
Net zoals dat je met Clasie zogenaamd geen 70 punten kan halen. Het is gewoon een nietszeggende statistiek uitkiezen en beetje lullen als het je uitkomt. Niks meer, en zeker niks minder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12697
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 19 feb 2024, 10:48 Ik vind het wel een beetje mensen op exacte woorden vangen, terwijl de achterliggende gedachte en stelling volledig overeind blijven staan.
Geen mededogen als mensen goedkoop eigen maatstaven erin gooien om op een flauwe, zinloze manier hun dogma proberen te pushen
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 feb 2024, 11:04 Ik zie de verschillen zeker wel. Maar ik laat alleen zien dat jouw stelling (mede daarom) niet klopt.

Dat jij nu opeens iets toevoegt als "er is een topbedrag voor betaald" laat alleen maar meer zien wat een zwaktebod het is.
Volgens je eigen woorden is Alireza namelijk ook geen 20 miljoen waard geweest, en Antony uiteraard geen 80/100 (wat het ook weer was).

Dus óók dat is een aspect dat nergens op slaat.
Net zoals dat je met Clasie zogenaamd geen 70 punten kan halen. Het is gewoon een nietszeggende statistiek uitkiezen en beetje lullen als het je uitkomt. Niks meer, en zeker niks minder.
Toegegeven. Er zijn 101 criteria te bedenken om te duiden of iemand goed genoeg is of was en dat gebruiken voor of tegen je argumentatie. En dan kan je ook nog wel eens uitleggen waarom dat criterium de ene keer wel of niet van toepassing is.

Bij Vindahl was bijvoorbeeld ook het reddingspercentage heel belangrijk. Totdat het opeens hoog werd. Toen ging het om blunders etc. Etc. Etc.

Ik vind het 70 - punten - criterium op zichzelf - en als je het isoleert en letterlijk gaat nemen - natuurlijk ook niet doorslaggevend. Het aantal minuten wat een speler bij een dergelijke club heeft doorgebracht kán wél interessant zijn. Als jij (bijvoorbeeld) drie seizoenen in de basis voor de landstitel van een top 5/6 competitie hebt gespeeld betekent dat doorgaans (!) wel dat je iets kan.

Als er vóór Clasie wordt gepleit wordt vrij standaard verwezen naar zijn interlands (van nota bene 8 jaar geleden). En alsof dat doorslaggevend is om hem nu te handhaven. Als je dan met spelers met een vergelijkbaar CV (of beter) CV op de proppen komt is dat opeens gek. Pröpper, Strootman, Vilhena zijn dan opeens gekke namen terwijl die (ook de laatste jaren) min of meer hetzelfde hebben ge(wan)presteerd.

En zo pakt iedereen zijn gelegenheidsargumenten.
Plaats reactie