Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Koploper Feyenoord ging vandaag onderuit bij NEC. AZ kan in punten gelijk komen. Doelsaldo is wel drie slechter. ajax staat er nog tussen.

Programma:
zat. 18 mei AZ-PSV en Feyenoord-Vitesse
woe,. 22 mei AZ-Vitesse
zat. 25 mei NEC-AZ en ajax-Feyenoord
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tegen de internationale teams op het jeugd toernooi ging het behoorlijk bagger, benieuwd of men wat gescout heeft bij de tegenstanders.

https://www.azfanpage.nl/AZ-vijfde-tijd ... nrCvxPQuC0
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bassie
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mar 2019, 13:15

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2019, 16:18 Tegen de internationale teams op het jeugd toernooi ging het behoorlijk bagger, benieuwd of men wat gescout heeft bij de tegenstanders.

https://www.azfanpage.nl/AZ-vijfde-tijd ... nrCvxPQuC0
Hoe kan dit? Speelden bovendien nog een paar jongens van Jong AZ mee waaronder Kunst, Aarts,
van der Wacht en Sedlacek.
Zelf alleen de 1e wedstrijd tegen Panathinaikos gezien, was inderdaad niet best van de zijde van AZ. Achterhoede erg onrustig en veel balverlies, met name de rechtsback (Gemmel ?).
Middenveld en voorhoede kwamen er gewoon niet aan te pas, speelden erg mat. Franken vond ik wel goed spelen, rest matig.
Is er nog iemand die de andere wedstrijden, en ook die van vandaag gezien heeft?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 10 jun 2019, 16:18 Tegen de internationale teams op het jeugd toernooi ging het behoorlijk bagger, benieuwd of men wat gescout heeft bij de tegenstanders.

https://www.azfanpage.nl/AZ-vijfde-tijd ... nrCvxPQuC0
Schandalig, ontsla de trainer! Haal 5 nieuwe spelers!
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 11 jun 2019, 08:42 Schandalig, ontsla de trainer! Haal 5 nieuwe spelers!
Ik denk dat jij een totaal verkeerd beeld van mij hebt :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bassie
Glory-hunter
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mar 2019, 13:15

DeZuivelDuivel schreef: 11 jun 2019, 09:10 Ik denk dat jij een totaal verkeerd beeld van mij hebt :lol:
Wie zou AZ dan hebben moeten scouten bij een club als bv FC Volendam?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bassie schreef: 11 jun 2019, 09:22 Wie zou AZ dan hebben moeten scouten bij een club als bv FC Volendam?
Ik doelde meer op een Flamengo of iets dergelijks, maar niet negatief bedoeld in die zin.

Speel je tegen clubs die teams leveren beter dan het jouwe dan is dat toch altijd interessant?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Hoe gaat het met Thijs Velthuis. onze aanwinst van FC Twente? Voldoet hij aan de verwachtingen?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 29 okt 2019, 09:36 Hoe gaat het met Thijs Velthuis. onze aanwinst van FC Twente? Voldoet hij aan de verwachtingen?
Speelt voornamelijk bij onder 19. Is ook niet meer naar het WK -17 in Brazilië, terwijl hij in zijn Twente tijd nog wel bij de selectie zat. Weet niet exact wat de reden is dat hij er nu niet meer bij zit, maar dat vond ik wel jammer. Zit ook nauwelijks bij Jong AZ.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 29 okt 2019, 12:26 Speelt voornamelijk bij onder 19. Is ook niet meer naar het WK -17 in Brazilië, terwijl hij in zijn Twente tijd nog wel bij de selectie zat. Weet niet exact wat de reden is dat hij er nu niet meer bij zit, maar dat vond ik wel jammer. Zit ook nauwelijks bij Jong AZ.
En hij mag nog wel uitkomen voor de selectie WK -17? Jong AZ kan ik me voorstellen; daar is hij wellicht nog iets te jong voor...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ Twello schreef: 29 okt 2019, 14:13 En hij mag nog wel uitkomen voor de selectie WK -17? Jong AZ kan ik me voorstellen; daar is hij wellicht nog iets te jong voor...
Ja daar mag hij nog wel voor spelen. Het is het WK onder 17 maar eigenlijk speelt Nederland onder 18 daar. Maar goed, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf nog niet heb zien spelen. Dus ik kan zijn prestaties niet echt beoordelen. Wel zie ik bijvoorbeeld dat Maxim Gullit grote stappen maakt. Die speelt nu ook al in de basis bij Oranje onder 19. Volgens mij zijn zowel Gullit als Velthuis linkspoten en hadden ze beide min of meer hetzelfde perspectief voor dit seizoen, namelijk het pendelen tussen Jong en onder 19. In dat opzicht is Gullit dus een stapje verder, al is laatstgenoemde ook een jaartje ouder natuurlijk.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

In ander vreemd AZ nieuws. Justin Baas haalt de woede van Maleisië op zijn hals door als een door gesnoven gabber de handjeklap in te gaan en daarmee een of andere erecode te breken. Of niet en dan vonden ze het gewoon vreemd net als ik.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

~AZ~ schreef: 03 dec 2019, 18:26 In ander vreemd AZ nieuws. Justin Baas haalt de woede van Maleisië op zijn hals door als een door gesnoven gabber de handjeklap in te gaan en daarmee een of andere erecode te breken. Of niet en dan vonden ze het gewoon vreemd net als ik.
Psychologische oorlogsvoering? Ze hebben in elk geval gewonnen.
Het ziet er wel uiterst merkwaardig uit.
Ik zou trouwens ook een hekel hebben aan dat handen schuddentafereel elke keer weer. Maarja, het is wel je werk he.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Net wedtrijd van onder 19 tegen psv. speciaal voor taabouni gaan kijken. echt een goede speler is dat. Verder was het niet veel, vooral achterhoede niet goed. uitslag 0-3 terecht ook.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

~AZ~ schreef: 03 dec 2019, 18:26 In ander vreemd AZ nieuws. Justin Baas haalt de woede van Maleisië op zijn hals door als een door gesnoven gabber de handjeklap in te gaan en daarmee een of andere erecode te breken. Of niet en dan vonden ze het gewoon vreemd net als ik.
Ik vind het vooral vreemd dat ze zo snel boos worden op hem. Zoals je in het begin ziet wil Baas gewoon hun hand aantikken, alleen ietsje harder dan de anderen doen. Beetje zielig dat ze hier boos over worden.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Na 3 nul tegen PSV gewoon simpel met 1-5 gewonnen tegen ajax.

Het wordt hoog tijd om Bram Franken naast Max te zien zitten met een contract voor hun neus.
Was vanmiddag de grote man bij een team dat vrijwel niets weggaf maar wel heel veel creëerde.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 25 jan 2020, 16:27 Na 3 nul tegen PSV gewoon simpel met 1-5 gewonnen tegen ajax.

Het wordt hoog tijd om Bram Franken naast Max te zien zitten met een contract voor hun neus.
Was vanmiddag de grote man bij een team dat vrijwel niets weggaf maar wel heel veel creëerde.
Was inderdaad een hele goede wedstrijd van dit team. De (ajax) commentator heeft meerdere keren gezegd dat ajax wel 8 spelers miste omdat ze waren doorgeschoven naar het 1e of jong, maar ook bij AZ waren er minimaal 6 die hier hadden kunnen spelen maar al zijn doorgeschoven.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 26 jan 2020, 09:41 Was inderdaad een hele goede wedstrijd van dit team. De (ajax) commentator heeft meerdere keren gezegd dat ajax wel 8 spelers miste omdat ze waren doorgeschoven naar het 1e of jong, maar ook bij AZ waren er minimaal 6 die hier hadden kunnen spelen maar al zijn doorgeschoven.
Boadu, Taabouni, Gullit en Goudmijn.zijn bij ons doorgeschoven. Ik zou er zomaar niet een meer weten.

Bij ajax zaten er drie spelers uit een jongere lichting in de basis.(Rensch ,Marta en Regeer) Bij ons waren dat er 2 (Fedde de Jong en Yusuf Barasi)
Het valt allemaal dus inderdaad wel mee.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 26 jan 2020, 11:28 Boadu, Taabouni, Gullit en Goudmijn.zijn bij ons doorgeschoven. Ik zou er zomaar niet een meer weten.

Bij ajax zaten er drie spelers uit een jongere lichting in de basis.(Rensch ,Marta en Regeer) Bij ons waren dat er 2 (Fedde de Jong en Yusuf Barasi)
Het valt allemaal dus inderdaad wel mee.
Felix Correia en Peer Koopmeiners zijn ook doorgeschoven en hadden ook nog tegen ajax O19 mee kunnen doen.

Dus dat maakt 6 doorgeschoven tegen hun 8. niet echt een groot verschil.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

multatuli schreef: 26 jan 2020, 13:00 Felix Correia en Peer Koopmeiners zijn ook doorgeschoven en hadden ook nog tegen ajax O19 mee kunnen doen.

Dus dat maakt 6 doorgeschoven tegen hun 8. niet echt een groot verschil.
Koopmeiners was vorig jaar doorgeschoven, dit jaar mag hij niet meer voor O19 spelen.
Plaats reactie