Lichting 2003 (AZ O18, 2020/21)

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 03 nov 2021, 18:57 Jammer dat ze in het half uur met een man meer niet nog een goal hebben weten te scoren. Nu is het nog benauwd voor de return.

Prima prestatie in Frankrijk natuurlijk.
Wordt de thuiswedstrijd in ieder geval nog spannend :D
En meteen een goed leermoment want een 1-0 voorsprong hoor je thuis natuurlijk over de streep te trekken.
Maar deze Fransen zijn zo te zien geen hele makkelijke tegenstander.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik las mee op de AZ Twitter en daar bleek uit dat ze in het laatste deel van de wedstrijd aardig wat kansen op een grotere overwinning hebben laten liggen. Maar mooi dat ze gewonnen hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Mooie overwinning daar in Frankrijk. Het lijkt er op dat er toch wel weer wat talent door gaat komen. In ieder geval coach en elftal gefeliciteerd met dit resultaat
Volgend jaar april weten we meer
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

galblazer schreef: 03 nov 2021, 20:10 Mooie overwinning daar in Frankrijk. Het lijkt er op dat er toch wel weer wat talent door gaat komen. In ieder geval coach en elftal gefeliciteerd met dit resultaat
Dit is inderdaad een hele goede lichting. Zoals ik het nu zie vergelijkbaar met de vorige "gouden" lichting.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Spelen opnieuw tegen ajax dit weekend? Paar weken geleden toch ook al, toen 1-0 winst door pingel Meerdink? Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dit is de herfstcompetitie met 8 ploegen. Dus spelen ze 2 x tegen elkaar de eerste seizoenshelft. De thuiswedstrijd was 16 oktober.

(Voetbal.nl met favo teams komt goed van pas nu.)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef: 04 nov 2021, 15:11 Dit is de herfstcompetitie met 8 ploegen. Dus spelen ze 2 x tegen elkaar de eerste seizoenshelft. De thuiswedstrijd was 16 oktober.

(Voetbal.nl met favo teams komt goed van pas nu.)
En weer gewonnen =D>
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Onder 18 won volkomen verdiend en verzuimde om de tegenstander een echt pak slaag te geven.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 06 nov 2021, 17:35 Onder 18 won volkomen verdiend en verzuimde om de tegenstander een echt pak slaag te geven.
Ze hadden een paar dagen geleden een erg zware Europese wedstrijd dus dit was een zakelijke overwinning. Dankzij deze overwinning 5 punten los op de nr 2.

20 nov weer tegen Psv. Deze keer thuis. Kinnen ze mooi revanche nemen voor het verlies vorige wedstrijd.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 06 nov 2021, 20:39 Ze hadden een paar dagen geleden een erg zware Europese wedstrijd dus dit was een zakelijke overwinning. Dankzij deze overwinning 5 punten los op de nr 2.

20 nov weer tegen Psv. Deze keer thuis. Kinnen ze mooi revanche nemen voor het verlies vorige wedstrijd.
Ik kon echt niets merken van vermoeidheid.De ploeg speelde met passie en durf. Ik vond het gewoon een verdiende overwinning. Overigens had de tegenstander ook een midweekse uitwedstrijd in Duitsland gehad.Opvallend was dat we gewoon niets weggaven. Het staat verdedigend als een huis. Nog opvallender was dat van de zes aanvallers op het veld de beste drie bij ons speelden.
Hele leuke discussies gehad met een drietal ajax jeugdvolgers. Die beginnen steeds meer in te zien dat AZ hun club voorbij is. Het te veel focussen op snelle doorstroming van de grote talenten heeft het niveau van hun jeugdopleiding in het algemeen geen goed gedaan.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wat zijn de echte talenten van deze lichting Lecompte ??
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 07 nov 2021, 10:11 Ik kon echt niets merken van vermoeidheid.De ploeg speelde met passie en durf. Ik vond het gewoon een verdiende overwinning. Overigens had de tegenstander ook een midweekse uitwedstrijd in Duitsland gehad.Opvallend was dat we gewoon niets weggaven. Het staat verdedigend als een huis. Nog opvallender was dat van de zes aanvallers op het veld de beste drie bij ons speelden.
Hele leuke discussies gehad met een drietal ajax jeugdvolgers. Die beginnen steeds meer in te zien dat AZ hun club voorbij is. Het te veel focussen op snelle doorstroming van de grote talenten heeft het niveau van hun jeugdopleiding in het algemeen geen goed gedaan.
Mee eens dat ze met passie en durf speelden, maar in de 2e helft bij de voorsprong lieten ze ajax wel meer komen. Overall is AZ bij de jeugd inderdaad beter al moet het wel structureel zijn voordat je echt kunt stellen dat AZ ajax voorbij is. Wat ik dan wel weer zorgelijk vind is dat de doorstroming naar het 1e bij AZ nog niet goed geregeld is.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 07 nov 2021, 11:07 Mee eens dat ze met passie en durf speelden, maar in de 2e helft bij de voorsprong lieten ze ajax wel meer komen. Overall is AZ bij de jeugd inderdaad beter al moet het wel structureel zijn voordat je echt kunt stellen dat AZ ajax voorbij is. Wat ik dan wel weer zorgelijk vind is dat de doorstroming naar het 1e bij AZ nog niet goed geregeld is.
We moeten dan ook gewoon stoppen met het kopen van spelers voor de breedte.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Lecompte schreef: 07 nov 2021, 10:11 Hele leuke discussies gehad met een drietal ajax jeugdvolgers. Die beginnen steeds meer in te zien dat AZ hun club voorbij is. Het te veel focussen op snelle doorstroming van de grote talenten heeft het niveau van hun jeugdopleiding in het algemeen geen goed gedaan.
je moet eens lezen op ajax Showtime. De frustratie druipt eraf en maar benadrukken dat het bij AZ enkel op de teamprestatie gaat en het bij ajax veel meer op het individu is gericht terwijl ze bij AZ al meer dan tien jaar die individueel gerichte aanpak hebben :roll:
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 07 nov 2021, 11:07 Mee eens dat ze met passie en durf speelden, maar in de 2e helft bij de voorsprong lieten ze ajax wel meer komen. Overall is AZ bij de jeugd inderdaad beter al moet het wel structureel zijn voordat je echt kunt stellen dat AZ ajax voorbij is. Wat ik dan wel weer zorgelijk vind is dat de doorstroming naar het 1e bij AZ nog niet goed geregeld is.
Ik weet niet hoe het zit met deze lichtingen bij ajax maar bij AZ is het allemaal zelf bij amateurclubs gehaald spul terwijl er doorgaans bij ajax ‘aankopen’ uit binnen- en buitenland zit. Qua opleidniveau mag je enkel de spelers meetellen die je van A tot Z zelf hebt opgeleid en niet de spelers die halverwege of in de slotfase van de opleiding instromen. Ik denk dat als je dat als maatstaf neemt, AZ zeker niet onder doet.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 07 nov 2021, 11:10 We moeten dan ook gewoon stoppen met het kopen van spelers voor de breedte.
Daar zijn wij het helemaal over eens. Ik vind dat het 1e een elftal met zoveel mogelijk eigen jeugd moet spelen en voor de paar posities waar we geen goede eigen jeugdspelers voor hebben, daar moeten echt goede spelers gekocht worden en geen middelmaat. Als je dit seizoen de onder 18 ziet spelen, moet een groot deel van dit team wel het 1e kunnen halen. Paar topspelers erbij kopen en je kunt om de bovenste plekken meedoen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 07 nov 2021, 10:23 Wat zijn de echte talenten van deze lichting Lecompte ??
Eigenlijk zijn het allemaal wel grote talenten, maar die voor mij er extra uit springen zijn Ro-Zangelo Daal en Myron van Brederode. Fedde de Jong en Poku horen er qua leeftijd ook nog bij en horen uiteraard ook bij de besten van deze lichting.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 nov 2021, 12:19Eigenlijk zijn het allemaal wel grote talenten, maar die voor mij er extra uit springen zijn Ro-Zangelo Daal en Myron van Brederode. Fedde de Jong en Poku horen er qua leeftijd ook nog bij en horen uiteraard ook bij de besten van deze lichting.
Wat zijn de posities van Daal en van Brederode ??
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

https://www.youtube.com/watch?v=vStPafJcoEc

Een opvallend objectief wedstrijdverslag.

Jammer dat op de hele website van AZ geen enkele aandacht is voor de verrichtingen van gisteren van onder 17 en onder 18.
Laatst gewijzigd door Lecompte op 07 nov 2021, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AlkmaarForever schreef: 07 nov 2021, 12:22 Wat zijn de posities van Daal en van Brederode ??
Daal is rechtsbuiten maar was gisteren reserve.
Myron Brederode is linksbuiten .

Toptalenten zijn naar mijn mening:
Mexx Meerdink Een echte spits, het evenbeeld van zijn vader maar wel met een fantastische functionele techniek. Echt een spits die >een op een loopt
Wouter Goes Rechter Centraal Verdediger => Een echte aanvoerder in zowel verdedigend als in opbouwend opzicht.
Maxim Dekker Linker Centraal Verdediger => Blijft altijd koel, wint zijn duels en heeft een prima inspeel pass.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Plaats reactie