AZ-Vitesse (zo 26 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 25 aug 2018, 18:31 ajax staat nu boven AZ. Tevreden ?
Hoe kan dat nou? AZ heeft er nog wel meer gescoord dan ajax.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als je in de top wilt meedraaien, dan heb je voortdurend te maken met druk. En je kunt niet blijven falen als er druk is om te winnen. AZ verliest alle wedstrijden waar enige druk op staat.

AZ moet van Vitesse winnen. En inderdaad, dat betekent dat je tegen die prestatiedruk moet kunnen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Jack schreef: 25 aug 2018, 18:43 Als je in de top wilt meedraaien, dan heb je voortdurend te maken met druk. En je kunt niet blijven falen als er druk is om te winnen. AZ verliest alle wedstrijden waar enige druk op staat.

AZ moet van Vitesse winnen. En inderdaad, dat betekent dat je tegen die prestatiedruk moet kunnen.
En het verleden zegt veel over ons succesvol omgaan met druk.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 25 aug 2018, 18:37 Hoe kan dat nou? AZ heeft er nog wel meer gescoord dan ajax.
Misschien omdat ze een punt meer hebben?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 25 aug 2018, 18:43 Als je in de top wilt meedraaien, dan heb je voortdurend te maken met druk. En je kunt niet blijven falen als er druk is om te winnen. AZ verliest alle wedstrijden waar enige druk op staat.

AZ moet van Vitesse winnen. En inderdaad, dat betekent dat je tegen die prestatiedruk moet kunnen.
AZ moet iedere wedstrijd winnen wil je in de top meedraaien.
Ik ben het met je eens dat AZ (Brom?) niet goed met wedstrijden kan omgaan waarin het echt ergens over gaat.
Het is echter onzin om in de 3e wedstrijd van het seizoen over “druk” te spreken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dat vind ik dus geen onzin. Ik stel mij voor dat de technische staf elke vorm van druk bij de spelers probeert weg te nemen. Terwijl je het best presteert met druk. De druk verplaatst daardoor naar de staf. Maar die kan de druk van zich af wentelen door achteraf te zeggen dat het op het veld moet gebeuren. Een falen onder druk kent dus uiteindelijk geen verantwoordelijken. En hoewel dat voor de club vervelend is, je verliest elke wedstrijd waarin je een verschil kunt maken, zijn er geen directe consequenties.

Het zijn niet alleen finales die AZ verliest. En niet alleen tegen de wedstrijden tegen de top3. Het zijn ook vaak wedstrijden waarin je bijvoorbeeld kunt profiteren van verlies van anderen. Ook daarin gaat het opvallend vaak mis bij AZ. AZ is onder vdBrom een meester in teleurstellen.

AZ durft niet in te grijpen. Te lief. Van den Brom doet het goed. We gaan het contract verlengen. En eerlijk gezegd is dat het beste wat je kunt doen als je geen betere opties hebt.

Deze wedstrijd is zo'n typisch voorbeeld van een wedstrijd waarbij AZ een verschil kan maken. En ik stel dat dat druk oplevert en dat dat opvallend vaak misgaat. En je ziet de tekenen al waarom. Er is namelijk geen enkele beleving van druk bij van den Brom.

Wil je in de top meedraaien of niet. Ik heb de indruk al heel lang dat het van den Brom eigenlijk niet echt uitmaakt. Spelers ontwikkelen zich. De begroting. Er zijn altijd veel en gemakkelijke excuses. Zolang je een mooie baan hebt en je werk kan doen is alles wel goed.

Ja. Daar moet je niet moeilijk over doen.

Kairat. Wat wordt de volgende.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ zou iets met premies kunnen doen misschien. Stimuleren van presteren onder druk. Er zijn best mogelijkheden positief constructief.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 26 aug 2018, 03:50 Het zijn niet alleen finales die AZ verliest. En niet alleen tegen de wedstrijden tegen de top3. Het zijn ook vaak wedstrijden waarin je bijvoorbeeld kunt profiteren van verlies van anderen. Ook daarin gaat het opvallend vaak mis bij AZ. AZ is onder vdBrom een meester in teleurstellen.
Vorig seizoen werd daar grotendeels mee afgerekend. Van de 28 wedstrijden tegen andere ploegen werden er in slechts een handvol wedstrijden punten verloren (PEC, Utrecht uit; Excelsior, VVV, Roda thuis). Buiten de wedstrijden tegen de Top3 heeft van de Brom uitstekend gepresteerd.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 26 aug 2018, 04:33 AZ zou iets met premies kunnen doen misschien. Stimuleren van presteren onder druk. Er zijn best mogelijkheden positief constructief.
Werkt AZ niet met wedstrijdpremies dan?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ gaat voor een unicum: nog nooit troffen de Alkmaarders in vier Eredivisie-wedstrijden op rij minimaal vier keer doel. In de laatste drie duels haalde AZ uit tegen PEC Zwolle (6-0, vorig seizoen), NAC Breda (5-0) en FC Emmen (1-4).
Ik ga voor 4-0 :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 26 aug 2018, 12:21 Ik ga voor 4-0 :wink:
Daar ga ik overheen. 5-0 AZ. Dat is meer en beter dan salmonyappi.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 26 aug 2018, 12:30 Daar ga ik overheen. 5-0 AZ. Dat is meer en beter dan salmonyappi.
Jij bent sowieso beter dan ik, als je maar met de druk om weet te gaan.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 26 aug 2018, 12:45 Jij bent sowieso beter dan ik, als je maar met de druk om weet te gaan.........
Jij bent beter in het omgaan met teleurstellingen.
Glory Hunter
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1141
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Ik voorspel 1-3.
AZ is verdedigend kwetsbaar en ik vind dat Vitesse een betere selectie heeft.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Oké meneertje positivo :roll:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Smit260 schreef: 26 aug 2018, 13:34 Ik voorspel 1-3.
AZ is verdedigend kwetsbaar en ik vind dat Vitesse een betere selectie heeft.
Een betere selectie is absoluut geen garantie voor goed voetbal.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Geest van Dirk schreef: 26 aug 2018, 13:52 Oké meneertje positivo :roll:
Mag je op dit forum alleen positieve voorspellingen uiten?
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Dario Hubner schreef: 26 aug 2018, 13:58 Mag je op dit forum alleen positieve voorspellingen uiten?

Tsja... Nederland en positiviteit (arrogantie) en techniek hebben ons ver gebracht😂😂
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1141
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Tis weer lekker slap allemaal.
Plaats reactie