AZ-Vitesse (zo 26 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

leszz schreef: 23 aug 2018, 12:30 Seuntjes heeft inderdaad een goed schot van buiten de zestien, en speelde daar best prima. Maar wat betreft werklust, meters die Midtsjo maakt, verdedigend werk, dominantie en het positiespel versnellen wat hij doet ga je met Mats echt tekort komen. Zou wat zijn dat je je beste speler na twee mindere wedstrijden zijn basisplaats zou afnemen terwijl een Til al een 15 wedstrijden op rij niet hoger dan een 6 heeft gescoord.
Het spel van Midtsö oogt anders dan dat van Seuntjes. Het spel versnellen was wel een ding bij Seuntjes in het eerste seizoen toen er meer omgeschakeld werd, maar nu we meer en constanter de tegenstander vastzetten heb je dat nadeel niet meer (of tenminste nauwelijks) in zijn spel vind ik.

Sorry, maar ik keur je argument over Til zijn prestaties niet goed omdat we het hebben over de voor- en nadelen van het spel van Midsjö/Seuntjes :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Twee ploegen die aanvallend willen voetballen. Europees gezien wellicht naïef, maar het is wel veel leuker om naar te kijken. Ik hoop op 3-2.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SeuntjeNs, met N voor de s.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vitesse kan ook nauwelijks een verdediging opstellen, dus zal wel 5-4 worden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Voor mensen die met de trein komen. De trein vanuit het zuiden gaat niet naar Alkmaar vanwege werkzaamheden. Er rijden snelbussen vanaf de laatste halte (als het goed is).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 23 aug 2018, 13:50 Twee ploegen die aanvallend willen voetballen. Europees gezien wellicht naïef, maar het is wel veel leuker om naar te kijken. Ik hoop op 3-2.
Ik denk dat het ook daadwerkelijk 3-2 wordt.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

0-0
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wel nee. Vitesse heeft best een aardige aanval en AZ kan natuurlijk niet zo goed verdedigen. Hoe graag AZ 4 Life ook anders beweert .... Tegen elke tegenstander van enig formaat valt er wel een balletje binnen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Geest van Dirk schreef: 24 aug 2018, 11:29
Zoals verwacht. Vrees dat de teams redelijk gelijkwaardig zullen zijn, en weet dat AZ in haar beste opstelling Vitesse van de mat zou spelen.

Vitesse kon bij Heerenveen uit ook niet winnen, dat geeft vertrouwen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

leszz schreef: 24 aug 2018, 14:16 Vitesse kon bij Heerenveen uit ook niet winnen, dat geeft vertrouwen
Toen had Vitesse wel net een wedstrijd en reis vanuit Basel erop zitten. Dat kan ook meegespeeld hebben.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

leszz schreef: 24 aug 2018, 14:16 Zoals verwacht. Vrees dat de teams redelijk gelijkwaardig zullen zijn, en weet dat AZ in haar beste opstelling Vitesse van de mat zou spelen.
AZ en Vitesse zijn in de regel gelijkwaardig aan elkaar. Ik heb in elk geval nooit de arrogantie dat we dik beter zijn dan Vitesse. De laatste keer was in het kampioensjaar dat ik wel zo dacht en daar trap ik dus nooit meer in :lol:

Ik denk wel dat AZ verder is omdat we hebben kunnen verder bouwen, maar dat geeft geen garantie in een onderlinge wedstrijd. Vitesse ligt AZ wel de laatste seizoenen, ook vaak toen het nog niet zo denderend ging met AZ. Tegen Vitesse komt AZ meestal wel lekker aan voetballen toe en daar hoop ik ook dit keer op.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kan AZ te gemakkelijk over deze wedstrijd denken ? … ik denk van wel.

De vorige twee wedstrijden werden gewonnen. Geen reden tot verandering.
Er is gekeken hoe Vitesse speelt. Geen bijzonderheden.
Er zijn geen bijzonderheden te vermelden over de voorbereiding.

Het gaat mij allemaal te gladjes. Net of het geen wedstrijd is maar een routineklus.
Van den Brom heeft het ook al niet over punten waar hard aan gewerkt wordt.

De aanloop naar deze wedstrijd doet me denken aan de stilte voor een storm.
En het voetbal in de voorgaande twee wedstrijden was niet heel erg goed. Ondanks de scores.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 23 aug 2018, 12:39 Het spel van Midtsö oogt anders dan dat van Seuntjes.

Midsjö/Seuntjes
Namen........ :? En dan ook nog op twee manieren, helaas beiden mis.

Het is Midtsjø en Seuntjens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Geest van Dirk schreef: 24 aug 2018, 15:25 AZ en Vitesse zijn in de regel gelijkwaardig aan elkaar. Ik heb in elk geval nooit de arrogantie dat we dik beter zijn dan Vitesse. De laatste keer was in het kampioensjaar dat ik wel zo dacht en daar trap ik dus nooit meer in :lol:

Ik denk wel dat AZ verder is omdat we hebben kunnen verder bouwen, maar dat geeft geen garantie in een onderlinge wedstrijd. Vitesse ligt AZ wel de laatste seizoenen, ook vaak toen het nog niet zo denderend ging met AZ. Tegen Vitesse komt AZ meestal wel lekker aan voetballen toe en daar hoop ik ook dit keer op.
Niet dik beter nee, maar wij zijn wel duidelijk de eerste club na de top 3 en Vitesse is overduidelijk een plek 4 t/m 7 club/ploeg. Maar die verschillen in de komende wedstrijd zijn wss marginaal.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Zin in deze wedstrijd , de eerste echte test van het seizoen. Vitesse lijkt beter dan het seizoen hiervoor en ik ben dan ook benieuwd hoe beide ploegen voor de dag komen. Matavz, Linssen, Beerens is voor Nederlandse begrippen een hele behoorlijke voorhoede als Odegaard daar nog achter komt te staan kan het zomaar gaan lopen bij die ploeg.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

1keerraken schreef: 25 aug 2018, 09:13 Zin in deze wedstrijd , de eerste echte test van het seizoen. Vitesse lijkt beter dan het seizoen hiervoor en ik ben dan ook benieuwd hoe beide ploegen voor de dag komen. Matavz, Linssen, Beerens is voor Nederlandse begrippen een hele behoorlijke voorhoede als Odegaard daar nog achter komt te staan kan het zomaar gaan lopen bij die ploeg.
Voor mijn gevoel loopt het al bij die ploeg. Ze hebben ondanks Europese verplichtingen Groningen gesloopt en tegen Heerenveen waren ze een stuk sterker maar hadden ze vrij veel pech.

Ik denk dat AZ - Vitesse in een gelijkspel gaag eindigen, het wordt in ieder geval een heel zware wedstrijd voor ons. Maar ook voor Vitesse natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

PSV en ajax gaan in ieder geval door met scoren. Dat is iets wat AZ voor ogen moet houden.
Er moet zoveel mogelijk gescoord worden. Het 20+ goals lagere doelsaldo van vorig seizoen moet worden voorkomen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Jack schreef: 25 aug 2018, 17:56 PSV en ajax gaan in ieder geval door met scoren. Dat is iets wat AZ voor ogen moet houden.
Er moet zoveel mogelijk gescoord worden. Het 20+ goals lagere doelsaldo van vorig seizoen moet worden voorkomen.
Er werden deze eeuw 19 eredivisies afgesloten. In 14 gevallen werd de meest scorende ploeg geen landskampioen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dario Hubner schreef: 25 aug 2018, 18:19 Er werden deze eeuw 19 eredivisies afgesloten. In 14 gevallen werd de meest scorende ploeg geen landskampioen.
ajax staat nu boven AZ. Tevreden ?
Glory Hunter
Plaats reactie