AZ-NAC Breda (zo 12 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

handelaar schreef: 09 aug 2018, 20:20 Volgens mij staat daar nagenoeg het succesvolle elftal van vorig seizoen aan de aftrap.
De Weghorstrol kan in principe prima worden overgenomen worden door zijn kopie Johnsen en die Rotariu zal zich een hoedje schrikken van het erbarmelijke niveau van de eredivisie verdedigers en zich bijna in een paradijs gaan wanen met de vrijheid die hij zal krijgen. Hoewel zeer zeker geen Jahanbakhsh, zal hij als Roemeens International er beslist meer van bakken dan Dos Santos, Overeem of Seuntjes op de vleugels.
Vrees voor jou dat je Brommie nog wel even zal moeten aanhoren, want zo slecht als jij het voor doet is het voor eredivisie begrippen beslist niet.
Volgens mij zitten de problemen op het middenveld. Van wat ik heb gezien lijkt het wel of het zelfverzekerde, de flair , afwezig is bij
de sterkhouders van vorig jaar. Veel slordige passing dit seizoen, vorig jaar razendsnel combinatiespel. Ook Svensson weet niet altijd wanneer hij diep moet gaan. Idrissi moet zeker niet op rechts, maar dat is waarschijnlijk opgelost met Rotariu op rechts. Ik denk dat onze nieuwe spits een sleutelrol gaat spelen bij een al dan niet geslaagd seizoen. En ja, ik ben geen fan meer Vlaar. Veel te traag. Ik hoop dat Wuytens snel weer fit is. Die kon op snelheid veel corrigeren.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Op de vraag of aanwinst Bjørn Johnsen zondag in de basis start, zei Van den Brom: “Dat beslis ik zaterdag. Hij heeft qua echte trainingsarbeid namelijk nog wat achterstand. Dat komt mede omdat hij na zijn interlands met Noorwegen later aan de voorbereiding is begonnen.” Over twee andere nieuwelingen zei hij: “Dorin Rotariu en Henri Weigelt oefenen vrijdagavond met Jong AZ tegen FC Volendam. Zij moeten minuten maken.”
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Geen Rotariu dus, en (ik mag toch hopen) ook geen Friday. Een voorhoede met Idrissi - Boadu - Seuntjens? Dan krijg ik er zowaar alweer een beetje zin in.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 10 aug 2018, 13:31 Geen Rotariu dus, en (ik mag toch hopen) ook geen Friday. Een voorhoede met Idrissi - Boadu - Seuntjens? Dan krijg ik er zowaar alweer een beetje zin in.
Ik ben heel bang dat ie tóch Friday gaat opstellen....die heeft geen trainings- maar een ander soort achterstand die John maar niet wil zien.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

leszz schreef: 10 aug 2018, 12:53 Dat komt mede omdat hij na zijn interlands met Noorwegen later aan de voorbereiding is begonnen.”
Svensson en Midtsjø speelden toch in diezelfde interlands? Kan me niet voorstellen dat Johnsen (veel) later bij ADO aansloot dan Svensson en Midtsjø bij AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

leszz schreef: 10 aug 2018, 12:53 Op de vraag of aanwinst Bjørn Johnsen zondag in de basis start, zei Van den Brom: “Dat beslis ik zaterdag.
Vreemd. In het topic van John van den Brom zelf staan een stuk waarin staat dat Johnsen zaterdag in de basis start.
Van de nieuwkomers bij AZ start alleen Bjørn Johnsen in de basis. De Noorse spits vervangt Fred Friday, die nogmaals te horen heeft gekregen dat hij mag vertrekken.

Dorin Rotariu, die vorige week debuteerde in het thuisduel met FC Kairat, maakt zondag geen deel uit van de wedstrijdselectie. De rechtsbuiten van Club Brugge speelde vrijdagavond - net als de Duitse verdediger Henri Weigelt - een oefenwedstrijd met Jong AZ tegen Volendam. Van den Brom: ,,Hij is nog niet fit en heeft daardoor een achterstand. Die jongen moet gewoon minuten maken. Door hem vorige week tegen Kairat op te stellen, hebben we een risico genomen.’’ Rotariu wordt vervangen door Mats Seuntjens, die vorige week kampte met liesklachten.
Wel gek trouwens dat bovenstaand stuk in verleden tijd staat aangaande de wedstrijd van Jong AZ tegen Volendam ("de rechtsbuiten speelde vrijdagavond") terwijl die westrijd pas over 50 minuten begint... Dus wat dat betreft zal het hele stuk misschien niet kloppen. Er stond overigens geen bronvermelding bij dus ik weet niet waar het vandaan kwam.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het stuk is geschreven voor het NHD van morgen, ik vermoed dat hij is vergeten om het werkwoord te veranderen voor deze versie.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

~AZ~ schreef: 10 aug 2018, 16:45 Het stuk is geschreven voor het NHD van morgen, ik vermoed dat hij is vergeten om het werkwoord te veranderen voor deze versie.
Bedankt voor de toelichting!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Alleen al uit zelfbehoud gaat Brom Johnsen zondag echt wel laten spelen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Mijn stukje komt rechtstreeks van AZ.nl, meer weet ik niet
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

leszz schreef: 10 aug 2018, 21:11 Mijn stukje komt rechtstreeks van AZ.nl, meer weet ik niet
Vrijdag was Bergsma een opvallende afwezige bij Jong AZ.
Onze Roemeense rechtsbuiten speelde een helft, net als Dekker.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lecompte schreef: 11 aug 2018, 07:10 Vrijdag was Bergsma een opvallende afwezige bij Jong AZ.
Onze Roemeense rechtsbuiten speelde een helft, net als Dekker.
Ik zou je nog niet rijk rekenen. Weigelt en Rotariu hebben nog nauwelijks minuten gemaakt, terwijl Bergsma gewoon de hele voorbereiding heeft meegedaan. Brom kennende stelt hij gewoon weer het slechts mogelijke centrale duo op.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 11 aug 2018, 07:36 Ik zou je nog niet rijk rekenen. Weigelt en Rotariu hebben nog nauwelijks minuten gemaakt, terwijl Bergsma gewoon de hele voorbereiding heeft meegedaan. Brom kennende stelt hij gewoon weer het slechts mogelijke centrale duo op.
Het slechtst mogelijke centrale duo zou volgens mij Bizot en Dos Santos zijn. Maar daar valt over te discussiëren
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dario Hubner schreef: 11 aug 2018, 07:38 Het slechtst mogelijke centrale duo zou volgens mij Bizot en Dos Santos zijn. Maar daar valt over te discussiëren
Dos Santos en Fred Friday. Nou ja de kans is dus groot dat Brom met hen gaat beginnen :lol:.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Dario Hubner schreef: 11 aug 2018, 07:38 Het slechtst mogelijke centrale duo zou volgens mij Bizot en Dos Santos zijn. Maar daar valt over te discussiëren
Dos Santos is nog wel snel, als we dan toch een waardeloze verdediger opstellen, dan het liefst iemand met snelheid.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07


Link: http://www.youtube.com/watch?v=NFIehIXlraA

"Je draait de voorbereiding om je voor te bereiden op de competitiestart. Indirect hadden we al de Europa League waar we ons op konden voorbereiden. Nou, die hebben we gemist, daar moeten we ook niet moeilijk over doen."

man man man..
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jack schreef: 12 aug 2018, 09:34
Link: http://www.youtube.com/watch?v=NFIehIXlraA

"Je draait de voorbereiding om je voor te bereiden op de competitiestart. Indirect hadden we al de Europa League waar we ons op konden voorbereiden. Nou, die hebben we gemist, daar moeten we ook niet moeilijk over doen."

man man man..
Treurig dit.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ik hoop echt voor de man dat er vanmiddag een grote , gedegen en klinkende overwinning wordt behaald. Anders heel vlug weg wezen met die man . “ Moet je ook niet moeilijk over doen dan “
Gebruikersavatar
Smit260
Seizoenkaarthouder
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 okt 2010, 11:07

Ik blijf erbij dat Van den Brom deze zomer afscheid had moeten nemen. Met een mooie 3e plaats door de voordeur.
Het kan alleen maar slechter dit seizoen, en in feite is dat al zo omdat we tegen FC Kairat zijn uitgeschakeld.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Smit260 schreef: 12 aug 2018, 11:57 Ik blijf erbij dat Van den Brom deze zomer afscheid had moeten nemen. Met een mooie 3e plaats door de voordeur.
Het kan alleen maar slechter dit seizoen, en in feite is dat al zo omdat we tegen FC Kairat zijn uitgeschakeld.
Het vorige seizoen was gewoon heel erg goed. In Europa is het nu even kut, maar in de eredivisie kunnen we heus wel weer een lekker seizoen draaien. Feyenoord lijkt echt helemaal nergens op, Utrecht was gisteren onthutsend zwak en ik ga voorlopig nog niet mee in de Vitesse hype.
Plaats reactie