Oussama Idrissi (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ 4 Life schreef: 19 jan 2018, 09:50 Niet helemaal waar. Idrissi is redelijk tweebenig en gaat ook van de rechterkant redelijk vaak naar binnen. Daarnaast gaat ook Alireza redelijk vaak buitenom, aangezien ook hij (voornamelijk) rechtsbenig is. Svensson komt juist vaak binnendoor. In feite zal er niet zo heel veel veranderen als je Idrissi rechtsbuiten zou zetten. Ik denk juist eerder dat er veel meer zal veranderen als Stengs daar gaat spelen na de zomer.
Idrissi redelijk tweebenig? Waar baseer je dat op? Hij heeft welgeteld 1 goal met links gemaakt tegen Vitesse. Al z'n goals van dit èn vorig seizoen waren ook met rechts. Kijk even terug naar de wedstrijd tegen Utrecht van vorig seizoen. Eerste goal als rechtsbuiten (toen wel) kwam uit een counter. In de tweede goal is hij naar links gegaan, waarna hij naar het midden trekt en met rechts scoort. Qua assists: 1 assist voor Mahi uit een counter met links (tegen Zwolle). Verder alles met rechts.

...

Heej! Een goal met links in Jong Oranje! Weliswaar tegen Andorra, maar toch.

Afgezien daarvan: als je een exceptioneel rechterbeen hebt, dan hoeft het allemaal misschien ook niet zo erg te zijn. Overigens heb je wel gelijk dat hij redelijk vaak naar binnen gaat. Voorzetten van buitenom lijken inderdaad spaarzaam. Wellicht sluit dat uiteindelijk ook beter aan bij de visie van Slot, die ballen het liefst in het centrum heeft.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 19 jan 2018, 10:22 Idrissi redelijk tweebenig? Waar baseer je dat op? Hij heeft welgeteld 1 goal met links gemaakt tegen Vitesse. Al z'n goals van dit èn vorig seizoen waren ook met rechts. Kijk even terug naar de wedstrijd tegen Utrecht van vorig seizoen. Eerste goal als rechtsbuiten (toen wel) kwam uit een counter. In de tweede goal is hij naar links gegaan, waarna hij naar het midden trekt en met rechts scoort. Qua assists: 1 assist voor Mahi uit een counter met links (tegen Zwolle). Verder alles met rechts.

...

Heej! Een goal met links in Jong Oranje! Weliswaar tegen Andorra, maar toch.

Afgezien daarvan: als je een exceptioneel rechterbeen hebt, dan hoeft het allemaal misschien ook niet zo erg te zijn. Overigens heb je wel gelijk dat hij redelijk vaak naar binnen gaat. Voorzetten van buitenom lijken inderdaad spaarzaam. Wellicht sluit dat uiteindelijk ook beter aan bij de visie van Slot, die ballen het liefst in het centrum heeft.
Ik zei dat hij redelijk vaak binnendoor ging. Niet dat hij veel scoorde met links. Maar voor de essentie van mijn verhaal doet dat verder niks af. Zowel Idrissi als Jahanbakhsh zijn rechtspoten, die meer buitenom gaan dan binnendoor. Daar zal niet veel veranderen voor Svensson. Die gaat zelf juist vaak binnendoor en niet zozeer buitenom. Het gaat pas veranderen voor Svensson als Stengs daar komt te spelen. Die is echt links.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Je speelt bij Jong Oranje, ben je al gebeld door de Marokkaanse bond?

,,Ik zit goed bij Jong Oranje. De missie is het EK halen en daarna de Olympische Spelen. Als ik het goed doe, kan het zijn dat Marokko me belt, ja. Maar dat zien we dan wel. Mijn intentie is om na Jong Oranje het echte Oranje te halen.’’
Die houden we erin, mocht hij het bij ons goed doen dan geen Amrabat/Ziyech gevalletje. :wink:
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5488
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Waarvoor hulde. Eigenlijk moet dit de normaalste zaak van de wereld zijn. Als je in Bergen op Zoom geboren bent, kies je voor Nederland. Punt.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5488
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jammer dat hij Roda niet gehaald heeft.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Niet wedstrijdfit... ?
Door welke oorzaak niet fit dat hij niet eens op de bank zat?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

handelaar schreef: 04 feb 2018, 15:31 Niet wedstrijdfit... ?
Door welke oorzaak niet fit dat hij niet eens op de bank zat?
Hij had een kater :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

handelaar schreef: 04 feb 2018, 15:31 Niet wedstrijdfit... ?
Door welke oorzaak niet fit dat hij niet eens op de bank zat?
Hamstrings
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16372
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 07 feb 2018, 11:11 Hamstrings
Allebei? :shock:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 07 feb 2018, 11:12 Allebei? :shock:
Het zijn drie spieren (per been)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16372
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 07 feb 2018, 11:18 Het zijn drie spieren (per been)
Ga het even uitleggen......ik had er een :wink: bij moeten zetten.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Toch alweer de vierde assist in vijf wedstrijden en fraai doelpunt waarin twee verdedigers worden gefopt met een sleepbeweging, dat er nog vele van zo'n schoonheid moge volgen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

handelaar schreef: 24 feb 2018, 19:24 Toch alweer de vierde assist in vijf wedstrijden en fraai doelpunt waarin twee verdedigers worden gefopt met een sleepbeweging, dat er nog vele van zo'n schoonheid moge volgen.
Vaak nog iets te speels en ondoordacht, daar ligt voor hem een mooi potentieel om zich te verbeteren. Maar nu al een plaag voor iedere verdediging, en net zoals je zegt, super belangrijk als het gaat om assists en de goal van gisteren! Topaankoop!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Dipsaus schreef: 25 feb 2018, 07:50 Vaak nog iets te speels en ondoordacht, daar ligt voor hem een mooi potentieel om zich te verbeteren. Maar nu al een plaag voor iedere verdediging, en net zoals je zegt, super belangrijk als het gaat om assists en de goal van gisteren! Topaankoop!
Speelt wel erg veel met oogkleppen op wat betreft Ouwejan. Ouwejan kwam er vaak overheen langs de buitenkant zoals hij vaak gevaarlijk wordt maar Iddissi had daar gisteren zelden oog voor. Hij kwam liever naar binnen om daar langdurige te prieggelen met die bal. Verder was hij toch wel zeer bepalend, we konden het gelukkig op individuele klasse bepalen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dipsaus schreef: 25 feb 2018, 07:50 Vaak nog iets te speels en ondoordacht, daar ligt voor hem een mooi potentieel om zich te verbeteren. Maar nu al een plaag voor iedere verdediging, en net zoals je zegt, super belangrijk als het gaat om assists en de goal van gisteren! Topaankoop!
inderdaad, belooft wat.
we can come an end
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1138
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

‘Weerbaar zijn’
Idrissi: “Ik had een aantal fases in de wedstrijd waarin ik slordig was of kansen miste. Dat is heel frustrerend. Ik weet dat ik weerbaar moet zijn. En zo zie je maar: vlak voor tijd kwam er een kans en moest ik er staan. Dit doet heel veel met me.”

https://www.AZ.nl/nieuws/idrissi-doet-v ... e/1?catid=

Prima reflectie.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Heerlijke voetballer. Ik zie in hem veel overeenkomsten met Alireza. Nog lang niet van hetzelfde niveau natuurlijk maar ook heerlijke kansloze acties uitvoeren en vervolgens een briljante bal geven. Assists geven en zelf een doelpunt meepakken. Werkt hard, tomeloze inzet, verdedigd goed mee, niet altijd even succesvol. Gaan we nog veel plezier aan beleven. Goede zet van van de Brom om hem te laten staan. Ik had eerlijk gezegd wel weer een standaard wissel verwacht. Ben benieuwd aan het einde van het seizoen om zijn statistieken te vergelijken met die van de bejubelde Kluivert bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ Twello schreef: 25 feb 2018, 16:02 Ben benieuwd aan het einde van het seizoen om zijn statistieken te vergelijken met die van de bejubelde Kluivert bijvoorbeeld.
Die had vandaag weer talloze kansloze acties in zijn arsenaal.
Nee, we kunnen echt niet klagen met hetgeen er hier rond loopt in vergelijking met wat de traditionel te bieden heeft.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Oussama Idrissi (AZ), statistiek: Idrissi (10 schoten, 8 kansen voorbereid) was de eerste speler die bij achttien doelpogingen betrokken was in een Eredivisiewedstrijd sinds Memphis Depay in 2014.
we can come an end
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Zijn drive valt ook op, zijn passie zit niet ver van het niveau van Wout :D
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten