Fortuna Sittard-AZ (wo 20 dec, 19.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2260
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Mooie kans voor Fortuna en AZ om samen iets te doen voor Fernando Ricksen (in ieder geval te laten merken dat ze hem niet vergeten zijn).
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De kaartverkoop is begonnen:
Kaartverkoop

Maximaal 800 plaatsen beschikbaar.

Vrij vervoer

Eigen vervoer
Voucher eigen vervoer 1 per AZ Seizoen- of Clubkaart.
t/m 19-12 (12:00 uur) via Online Kaartverkoop of AZ Fancentrum € 7,-

Voucher vanaf 19:00 uur omwisselen op de P3 bij het gastenvak van het Fortuna Sittard Stadion.

Buscombi
Buscombikaarten 1 per AZ Seizoen- of Clubkaart.
t/m 19-12 (12:00 uur) via Online Kaartverkoop of AZ Fancentrum: Leden Supportersvereniging / Waaghalzen / AllstarZ € 19,- en niet-leden: € 24,-

De ledenpassen worden bij het instappen van de bus gecontroleerd. Na zondag 17 december 18:00 uur worden uitsluitend nog buscombikaarten verkocht als de op dat moment gereserveerde bussen nog niet vol zijn. De bussen vertrekken vanaf 15.00 uur. Na terugkomst in Alkmaar is het voor meereizenden uit de Zaanstreek mogelijk met een bus mee te rijden naar station Zaandam Kogerveld.
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

Voor mij is dit een vreemde wedstrijd. Ik ben naast AZ-fan, ook Fortunees. Ik woon in Sittard en ga al van jongs af aan regelmatig naar het stadion. Ik hoop wel dat AZ deze wedstrijd wint, want ik ben wel groter fan van AZ dan van Fortuna. Buiten dat is de kans dat Fortuna de beker wint natuurlijk veel kleiner dan dat AZ dit doet.

De opstelling van Fortuna is over het algemeen de volgende:
Formatie is 4-2-3-1 of 4-3-3. Het verschilt een beetje qua tegenstander hoe dit wordt ingevuld, maar dit zijn kleine verschillen.

Santos
Braun-Schuurs-Dammers-Ospitalieri
Saddiki - Smeets
Vidigal- Dianessy- Semedo
Stokkers

Gevaarlijk zijn met name de snelle Vidigal en Semedo aan de buitenkanten, alsook de snelle Dianessy. In de counter zijn ze levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Ik zie op de site van Foxsports dat deze wedstrijd niet uitgezonden gaat worden helaas. Dit komt omdat PSV (18.30uur) en ajax (20.45uur) op dezelfde dag spelen en er volgens mij maar uitzendrechten voor 2 wedstrijden per dag zijn... En PSV en ajax zijn grotere kijkcijfer lokkers dan AZ.

Hopelijk valt ergens nog een linkje te vinden voor een livestream.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5464
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb eens aan FOX gevraagd waarom die 3 wedstrijden niet gewoon op de 3 verschillende eredivisiekanalen uitgezonden kunnen worden.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef: 18 dec 2017, 14:39 Ik heb eens aan FOX gevraagd waarom die 3 wedstrijden niet gewoon op de 3 verschillende eredivisiekanalen uitgezonden kunnen worden.
Om dezelfde reden waarom iedere week Jong ajax wordt uitgezonden. $$$
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

pAZcal schreef: 18 dec 2017, 14:39 Ik heb eens aan FOX gevraagd waarom die 3 wedstrijden niet gewoon op de 3 verschillende eredivisiekanalen uitgezonden kunnen worden.
Zoals ik hier boven zei hebben zij de rechten van de knvb maar om 2 wedstrijden per dag live uit te zenden. Meer details ken ik niet, maar dat lijkt me ook niet nodig.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

leszz schreef: 18 dec 2017, 14:23 Hopelijk valt ergens nog een linkje te vinden voor een livestream.
Ik vrees dat ook dat niet gaat lukken, want er kan natuurlijk alleen een stream zijn als een TV-zender het live uitzend. En dat is dus niet het geval.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5464
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

pAZcal schreef: 18 dec 2017, 14:39 Ik heb eens aan FOX gevraagd waarom die 3 wedstrijden niet gewoon op de 3 verschillende eredivisiekanalen uitgezonden kunnen worden.
Bedankt voor uw bericht.

FOX Sports heeft, net als Eredivisie Live in de voorgaande jaren, de rechten om per speelronde maximaal 6 wedstrijden uit te zenden. Wanneer er in 1 speelronde meer dan 6 wedstrijden worden gespeeld, zijn wij dus genoodzaakt een keuze te maken in de wedstrijden die wij willen uitzenden. Hierdoor kan het voorkomen dat de wedstrijd van uw favoriete club niet wordt vertoond.

Ondanks dit proberen wij zoveel mogelijk diversiteit in het uitzendschema te brengen en de clubs waarvan wij de wedstrijden niet uitzenden zoveel mogelijk aan bod te laten komen in de samenvattingen.

Wij vertrouwen erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice FOX Sports
letscall
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Alleen een beetje jammer dat ze wel adverteren met alle wedstrijden live vanaf de eerste ronde tot en met de finale.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Die hele licentie is toch ook een cover-up om niet meer dan 2 wedstrijden te hoeven opnemen voor live uitzendingen. Er is geen enkele concurrent die de andere wedstrijden überhaupt wilt uitzenden, dus waar hebben we het over. Dit kwam Fox gewoon goed uit zodat ze zich daarachter kunnen verschuilen.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2020
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

letscall schreef: 19 dec 2017, 00:04 Alleen een beetje jammer dat ze wel adverteren met alle wedstrijden live vanaf de eerste ronde tot en met de finale.
Alle wedstrijden die ze uitzenden zijn toch ook live? :wink:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

letscall schreef: 19 dec 2017, 00:04 Alleen een beetje jammer dat ze wel adverteren met alle wedstrijden live vanaf de eerste ronde tot en met de finale.
Dat ze in de 1e en 2e ronde niet alles live kunnen uitzenden is ook wel logisch met 32 en 16 wedstrijden in 3 dagen. In de 1/8e finales zou dat toch echter wel mogelijk moeten zijn.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5464
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

In de laatste competitieronden creëren ze online extra stream-kanalen, omdat dan alles tegelijk is. Zoiets zou in de beker ook mogelijk moeten zijn. Ze hebben gewoon een luie instelling als het op de beker aankomt.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

leszz schreef: 18 dec 2017, 14:23 Ik zie op de site van Foxsports dat deze wedstrijd niet uitgezonden gaat worden helaas. Dit komt omdat PSV (18.30uur) en ajax (20.45uur) op dezelfde dag spelen en er volgens mij maar uitzendrechten voor 2 wedstrijden per dag zijn... En PSV en ajax zijn grotere kijkcijfer lokkers dan AZ.

Hopelijk valt ergens nog een linkje te vinden voor een livestream.
De KNVB zou er dan eens een stokje voor moeten steken wil men de voetbalsport weer aantrekkelijk maken voor het publiek. 90 minuten naar de lampjes kijken verlang je echt om voortaan maar naar darts te kijken dat bied beduidend meer entertainment al was het alleen al om Daniella Allfree .
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Forza AZ schreef: 18 dec 2017, 15:50 Ik vrees dat ook dat niet gaat lukken, want er kan natuurlijk alleen een stream zijn als een TV-zender het live uitzend. En dat is dus niet het geval.
Dat zou je zeggen, maar ik heb in een recent verleden een wedstrijd van Jong AZ gekeken bij... Go ahead uit ofzo die niet werd uitgezonden op Fox, maar door middel van een linkje wat ik ergens via Twitter op het spoor ben gekomen heb ik de wedstrijd gewoon helemaal kunnen zien.

Ik hoop op een zelfde scenario.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ moet Fortuna zeker niet onderschatten. Ze zijn gewoon koploper van de JL. Hoewel die Askovski als linksback te boek staat, is hij feitelijk gezien gewoon de linksbuiten. Ze hebben Jong AZ in september met 5-1 van de mat gespeeld, terwijl Jong AZ (toen) nog speelde met Hatzidiakos, Koopmeiners, Van Rhijn, Wijndal en Garcia. Wat dat betreft wel interessant gezien de eerste drie nu waarschijnlijk weer op het veld staan.

Gelukkig ligt er wel gewoon gras in het stadion. De enige grasmat van alle BVO's in Limburg overigens.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Aliethegame
Supporter
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 sep 2006, 06:51
Locatie: Dublin

Forza AZ schreef: 18 dec 2017, 15:50 Ik vrees dat ook dat niet gaat lukken, want er kan natuurlijk alleen een stream zijn als een TV-zender het live uitzend. En dat is dus niet het geval.
Volgens mij kan je kijken op http://firstsrowsports.tv/soccer
Vak W
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Aliethegame schreef: 20 dec 2017, 12:09 Volgens mij kan je kijken op http://firstsrowsports.tv/soccer
Ik reken er inderdaad op dat de wedstrijd daar te volgen is.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

1keerraken schreef: 20 dec 2017, 12:24 Ik reken er inderdaad op dat de wedstrijd daar te volgen is.
Paar uurtjes voor de wedstrijd zou de link er op moeten staan mocht hij te zien zijn.
Plaats reactie