Ricardo van Rhijn

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1784
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

~AZ~ schreef: 01 nov 2017, 19:21 Er staat best een goed interview met van Rhijn in de VI waarin hij naar mijn mening wat rake dingen zegt:

Dit is wel een wezenlijk verschil met ajax wat hij terecht aanhaalt. Hopelijk kan de golf van jeugd die nu doorbreekt en de generatie daarachter zorgen dat de lat om door te breken wat hoger wordt, waardoor de prestaties van het eerste beter worden en de druk waar hij het over heeft iets meer bij ons gaat komen. Dat je als jeugdspeler met een beetje talent een volledige incentive krijgt daar niet alleen op te teren, maar alles op alles moet zetten om door te breken in het eerste. Ik klaag niet hoor over de huidige situatie, maar dit voelt wel als de volgende stap in de volwassenheid van de club.

Ik ga niets highlighten omdat het hele stuk de kern raakt. De hele alinea staat haaks op het vrijblijvende schouderophalen en “vergeten en weer vooruit kijken” wat Brom ons de laatste jaren heeft gebracht. Verliezen tegen de top 3 is voor hem “een dingetje”, maar eigenlijk een vanzelfsprekendheid omdat hij niet in het ambitieniveau gelooft wat van Rhijn hier helemaal terecht oplegt aan AZ.

Ik vind van Rhijn sowieso een welkome afwisseling van de doorgaans nogal oppervlakkige of zelfs domme interviews met voetballers.
Ik denk dat de 2e alinea automatisch volgt op successen. Laat ons eerst maar eens definitief aansluiten bij de top 3.
Van daaruit moet echt het klimaat geschapen worden dat we niet tot de top 4 van Nederland maar tot de top van Nederland willen gaan behoren.
De eerste stappen zijn gezet.Onze grootste talenten liggen tot minimaal 2021 vast. Nu nog de resultaten boeken die er voor zorgt dat ze nog allen een twee tot drietal jaar blijven.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Van Rhijn maakt goede dingen bespreekbaar. Mooi om wederom een compliment over de jeugdopleiding te krijgen maar ik schrik toch wel dat er vrij makkelijk wordt gedaan over een gelijkspel bij FC Groningen. Als trainer grijp je dit soort momenten toch aan om de boel op scherp te krijgen. Als je volledig weggespeeld wordt en ze zijn gewoon beter oké dan kun je zoiets accepteren maar de eerste helft waren we drie klasse beter en de tweede helft worden we afgetroefd op inzet wat nooit mag gebeuren. Ook door Feyenoord mag je thuis niet met 0-4 worden weggespeeld. Verliezen mag, maar dan met 1-2 of zo. In beide weken hadden de spelers flink op hun klote moeten hebben. Waar is de rol van Vlaar in deze? Als prof die alles heeft meegemaakt. Is hij aan het afbouwen en vindt hij alles wel best? Is hij inderdaad de man die jonge talenten de topsport mentaliteit kan bijbrengen? Tuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de technische staf maar toch...
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

van Rhijn wil graag onderdeel uitmaken van het succes en zal dan nu tegen Heerenveen zijn kans krijgen op zijn vertrouwde positie als rechtsback nu Svensson geschorst is door zijn rode kaart tegen ajax.
Hij moet het dan nu laten zien aan vd Brom.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5489
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Van mij mag hij ook in het centrum. Ik blijf Wuytens een matige verdediger vinden. Dat zie je steeds goed in wedstrijden tegen goede tegenstanders.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

pAZcal schreef: 19 dec 2017, 14:56 Van mij mag hij ook in het centrum. Ik blijf Wuytens een matige verdediger vinden. Dat zie je steeds goed in wedstrijden tegen goede tegenstanders.
Ik vind Svensson echt een meerwaarde voor AZ echter het moet gezegd, tegen Zwolle als ajax was hij niet al te best zoals we Svensson doorgaans toch niet kennen en kregen zijn tegenstanders veel te veel ruimte.
Aan van Rhijn in ieder geval de schone taak het Brom zeer moeilijk te maken, zeker voor de zwaardere wedstrijden.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12797
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

handelaar schreef: 19 dec 2017, 14:58 Ik vind Svensson echt een meerwaarde voor AZ echter het moet gezegd, tegen Zwolle als ajax was hij niet al te best zoals we Svensson doorgaans toch niet kennen en kregen zijn tegenstanders veel te veel ruimte.
Aan van Rhijn in ieder geval de schone taak het Brom zeer moeilijk te maken, zeker voor de zwaardere wedstrijden.
Hij had zeer pittige tegenstanders, met name Kluivert.
we can come an end
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

differentcook schreef: 19 dec 2017, 15:12 Hij had zeer pittige tegenstanders, met name Kluivert.
Precies, en hij had last van de tactiek dat hij bij een lange bal op Kluivert steeds 1-op-1 stond met meters ruimte in zijn rug. Ik vond dat hij het gegeven de situatie nog uitstekend deed zondag.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Nu kreeg van Rhijn eens de kans en liet hij wel een heel povere indruk achter (en dan druk ik me nog zacht uit), bij beide treffers van Sittard ging hij goed in de fout.
Tegen Heerenveen (svensson geschorst) moet hij zich echt wel herpakken anders hebben we een probleem.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Nou, dus wanneer gaan we een verdediger halen?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Om de discussie even verder te voeren waar die hoort : ik kijk net de beelden van de oefenpot tegen st.gallen terug, als ik het goed zie zijn beide doelpunten van St. Gallen aan hem te danken, eerst laat hij zijn man lopen en vervolgens veroorzaakt hij de strafschop waaruit wordt gescoord.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

van Rhijn en dan druk ik me nog zacht uit, heeft niet echt een positieve indruk kunnen maken en bewijst eigenlijk waarom hij eigenlijk ook in Belgie op een zijspoor is geraakt.
Spijtig maar komt tekort daarom begrijpelijk dat AZ interesse heeft in die jongen van utrecht.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

handelaar schreef: 06 mei 2018, 09:41 van Rhijn en dan druk ik me nog zacht uit, heeft niet echt een positieve indruk kunnen maken en bewijst eigenlijk waarom hij eigenlijk ook in Belgie op een zijspoor is geraakt.
Spijtig maar komt tekort daarom begrijpelijk dat AZ interesse heeft in die jongen van utrecht.
Troupéé is echt nog wel een stukkie minder dan van Rhijn hoor , en heeft dit seizoen meer minuten gemaakt in Jong Utrecht dan bij het eerste elftal. Is natuurlijk wel jonger en kan zich misschien nog wel door ontwikkelen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Nouja de geruchten wat die jongen betreft zijn de wereld ook alweer uit.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Last Scout schreef: 06 mei 2018, 20:03 Nouja de geruchten wat die jongen betreft zijn de wereld ook alweer uit.
Maar het geeft wel aan dat AZ o.a. bezig is zich te versterken op de rechtsback positie. Verder heb ik ook sterke twijfels of AZ een poging gaat doen om langer door te gaan met Van Rhijn. Hoewel hij het niet slecht heeft gedaan, heeft hij ook niet bepaald weten te overtuigen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12797
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef: 08 mei 2018, 10:19 Maar het geeft wel aan dat AZ o.a. bezig is zich te versterken op de rechtsback positie. Verder heb ik ook sterke twijfels of AZ een poging gaat doen om langer door te gaan met Van Rhijn. Hoewel hij het niet slecht heeft gedaan, heeft hij ook niet bepaald weten te overtuigen.
Hangt van de prijs en de beschikbaarheid van talenten af.
Meer kun je eigenlijk niet verwachten van een pure back-up. Idealiter wil je echter een back-up die de potentie heeft Svensson bij vertrek te doen vergeten.
we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2026
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Weg. Niet meer naar omkijken.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Heeft gewoon niks gebracht, dus laat hem maar gaan.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Volgens Vlaamse media heeft AZ Ricardo teruggestuurd naar Club Brugge. Niks verlengd.

http://www.voetbalnieuws.be/news/296859 ... lub-brugge
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Ferry schreef: 17 mei 2018, 18:52 Volgens Vlaamse media heeft AZ Ricardo teruggestuurd naar Club Brugge. Niks verlengd.

http://www.voetbalnieuws.be/news/296859 ... lub-brugge
Volgens mij zijn we weer een seizoentje met hem opgescheept want als AZ geen gebruik had gemaakt van verlenging zou hij nu toch zijn oefenwedstrijdjes bij Brugge spelen en niet bij AZ?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1784
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

handelaar schreef: 01 jul 2018, 08:59 Volgens mij zijn we weer een seizoentje met hem opgescheept want als AZ geen gebruik had gemaakt van verlenging zou hij nu toch zijn oefenwedstrijdjes bij Brugge spelen en niet bij AZ?
Verhuur loopt tot 30 juni.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gesloten