MVV Maastricht-AZ (di 19 sep, 20.45u, KNVB-beker)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

AZ maakte het zichzelf weer (geheel onnodig) moeilijk.
En men had ook weer last van het bekende fenomeen van het niet benutten van de kansen.
Dan was het beslist geen 2-3 geworden.
Van een Jup ploeg hoor je gewoon te winnen, maar niet zo moeizaam als gisteren.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1828
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Kingpin1966 schreef: 20 sep 2017, 16:47Van een Jup ploeg hoor je gewoon te winnen, maar niet zo moeizaam als gisteren.
Vitesse is zelfs aan het verlengen tegen amateurs.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kingpin1966 schreef: 20 sep 2017, 16:47 AZ maakte het zichzelf weer (geheel onnodig) moeilijk.
En men had ook weer last van het bekende fenomeen van het niet benutten van de kansen.
Dan was het beslist geen 2-3 geworden.
Van een Jup ploeg hoor je gewoon te winnen, maar niet zo moeizaam als gisteren.
In bekervoetbal gebeuren altijd de raarste dingen.....al jaren.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ Twello schreef: 20 sep 2017, 06:53 Alireza leverde 2 puike voorzetten af op Weghorst die zowaar op de juiste plek stond.
Ik denk dat je bedoelt:
"Alireza leverde zowaar 2 puike voorzetten af op Weghorst die weer op de juiste plek stond"
:wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Had Antti (of iemand anders) toevallig nog geteld hoeveel passes/voorzetten van Jahanbakhsh niet aankwamen?
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 20 sep 2017, 17:08 Vitesse is zelfs aan het verlengen tegen amateurs.
Ze hebben hem zelfs verloren na strafschoppen. :lol:
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dus moeten we niet zeuren!

:wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12561
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 20 sep 2017, 18:05 Dus moeten we niet zeuren!

:wink:
Nee, Vitesse-supporters moeten zeuren!
we can come an end
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

pAZcal schreef: 20 sep 2017, 17:37 Had Antti (of iemand anders) toevallig nog geteld hoeveel passes/voorzetten van Jahanbakhsh niet aankwamen?
Niet zo relevant als er twee goede voorzetten tussen zitten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik zat toch regelmatig te vloeken dankzij Jahanbakhsh.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

pAZcal schreef: 20 sep 2017, 22:36 Ik zat toch regelmatig te vloeken dankzij Jahanbakhsh.
Vrijwel alle acties van Alireza verdienen hoogstens een 3 of minimaal een 8. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. In het spel van AZ met aansluitende middenvelders en kort combinatievoetbal is hij dan ook een absoluut buitenbeentje. Hem opstellen is dat voor lief nemen. Ik bespeur echter wel gedrag wat ik het best als " dvd tje maken" bestempel. Hiermee bedoel ik weinig oog voor medespelers en vooral uitgaan van eigen glorie.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij maakt veel verwijtbare domme keuzes. Hij heeft in twee wedstrijden +/- 6 keer vanuit onmogelijke hoek een afzwaaier geproduceerd. Dat is gewoon een bewuste keuze in het voordeel van jezelf en in het nadeel van het team. Vervolgens geeft hij ook enkele goede voorzetten (en een heleboel slechte omdat hij alleen maar naar de bal kijkt), omdat hij in de huidige formatie de enige buitenspeler is en daarom de meeste ballen over zijn kan gaan. Het maakt ons voorspelbaar en Jahanbakhsh kan er blijkbaar niet goed mee om gaan. Dit is denk ik een mentaal probleem en een tactisch probleem wat allebei prima door de technische staf opgelost kan worden.

Alleen krijg ik de indruk dat Brom in zijn ego geraakt wordt door de aantijgingen dat Slot verantwoordelijk is voor de prestaties en daarom de touwtjes wat meer naar zich toe gaat trekken. En als we van Brom afhankelijk zijn gaan bovenstaande problemen zeker niet worden opgelost, dat is wel duidelijk na drie jaar Brom.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10223
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef: 20 sep 2017, 17:37 Had Antti (of iemand anders) toevallig nog geteld hoeveel passes/voorzetten van Jahanbakhsh niet aankwamen?
Ik vermoed dat hij twee goede ballen heeft gegeven en die maakt Weghorst dan ook meteen af.

Last Scout kwam ooit met de - nimmer onderbouwede noch bewezen - stelling dat Weghorst zoveel kansen krijgt van (onder andere) Jahanbakhsh en die telkens verprutst. Ik herkende dat beeld niet omdat ik Jahanbakhsh nog nooit drie ballen echt op maat heb zien geven. Deze wedstrijd kwam hij tenminste al tot twee. Nu nog een keer op het hoogste niveau.
Plaats reactie