PSV-AZ (za 12 aug, 18.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ speelde gewoon prima. Veel beter dan vorig jaar. Eeg aanvallend. Dat vind ik wel leuk. Kan een leuk seizoen worden zo, met deze spelopvatting. Al meer bekend over Stengs?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ staat wel boven ajax na de eerste ronde eredivisie.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 12 aug 2017, 21:20 AZ staat wel boven ajax na de eerste ronde eredivisie.
Maar onder VVV :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Wat een verademing ten opzichte van vorig seizoen. En dat na het dramatisch uitvallen van Stengs. Dit smaakt naar meer. =D> =D>
Volgend jaar april weten we meer
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

Jarenlang niet meer gepost, maar wil nu toch graag even m'n zegje doen:

Ik heb vanavond (in het stadion) een aantrekkelijke wedstrijd gezien, met een AZ wat ten aanval trok, erg knap ondanks het jammerlijke uitvallen van Stengs. Van Overeem en Vejinovic leken elkaar goed te vinden. Hoogtepunt voor mij van de wedstrijd was de diepe bal buitenkant rechts van Van Overeem in de tweede helft. Bizot toch af en toe vrij onzeker, afgewisseld met een paar sterke momenten. Wat mij heel erg tegenviel is de staat van Ron Vlaar tegenwoordig. Ik las van de week een artikel dat Van den Brom hem weer als 'vanouds' zag, maar ik vond hem erg traag en daardoor erg weifelend (durf ik in te stappen terwijl ik weet dat ik te traag ben?).

Weten jullie of er een vervanger voor Tankovic wordt aangetrokken? Als zelfs Friday na de 3-2 niet meer wordt ingebracht, zijn we voorin (zeker gezien het wegvallen van Stengs) wel erg dun bezet.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

galblazer schreef: 12 aug 2017, 21:55 Wat een verademing ten opzichte van vorig seizoen. En dat na het dramatisch uitvallen van Stengs. Dit smaakt naar meer. =D> =D>
Zo is dat. Ben blij dat we niet zo'n pot als ajax tegen Heracles hebben gespeeld en PSV is dan altijd nog geen Heracles.
Bizot had helaas een zeer houdbaar schotje tegen moeten houden en Weghorst had die kans moeten benutten.
Maar het nieuwe spelsysteem leverde veel kansen op. Nu tegen beter weten in hopen dat het wellicht toch nog mee gaat vallen met de ernst van Calvin zijn blessure.
Want dit spel , zeker tegen de mindere broeders, smaakt naar meer.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Iedere tegenstander weet nu helemaal wat de zwakke plek van AZ is en gaat Vlaar opzoeken. Dit gaat echt nog heel pijnlijk worden. Jop v.d. Linden kan wat mij betreft beter blijven dan op de transferlijst.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Mr. W
Herry en/of Berry
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2007, 17:11

MO7 schreef: 12 aug 2017, 22:15 Iedere tegenstander weet nu helemaal wat de zwakke plek van AZ is en gaat Vlaar opzoeken. Dit gaat echt nog heel pijnlijk worden. Jop v.d. Linden kan wat mij betreft beter blijven dan op de transferlijst.
Is Van Eijden te slecht?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Net aan voldoende, maar de spoeling raakt wel erg dun bij blessures of schorsingen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Van der Brom zei het heel goed. Het verlies van Calvin is vele malen erger dan het verlies van de wedstrijd.
Aanvallend ziet het er allemaal heel goed uit. Verdedigend is het allemaal veel minder. Nu pas kunnen we goed zien hoe belangrijk Derrick was voor onze verdediging.
Nu alles op het conto van Ron leggen is niet terecht. Svensson had geweldige reddingen maar liet met name voor rust zijn man wel constant lopen waardoor het centrum in de problemen kwam.
We zullen binnen de organisatie iets moeten doen om de omschakeling van de tegenstander te ontregelen. Dat kan extra snelheid in het centrum zijn maar ook het toevoegen van een controlerende middenvelder. Marko speelde gisteren aanvallend prima maar heeft niet de duelkracht die in dit soort wedstrijden noodzakelijk is.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Lecompte schreef: 13 aug 2017, 05:13 Aanvallend ziet het er allemaal heel goed uit. Verdedigend is het allemaal veel minder. Nu pas kunnen we goed zien hoe belangrijk Derrick was voor onze verdediging.
Dat was toch het seizoen dat AZ niet vooruit te branden was?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Lecompte schreef: 13 aug 2017, 05:13 Van der Brom zei het heel goed. Het verlies van Calvin is vele malen erger dan het verlies van de wedstrijd.
Heel sneu voor die jongen. Kan het afrijden voor zijn rijbewijs volgende week maandag vergeten. En dat is nog het minste. Hoewel ik anders hoop, maar we zien hem dit seizoen niet meer terug. Kniebanden problemen kost minimaal 6 maanden herstel, als het niet meer is. Dan is het febr/maart en seizoen nagenoeg over. En dan......hij komt hij terug ? Laten we het beste er maar van hopen, maar de twijfels zijn groter aan mij kant. Het was in ieder geval een speler waarvoor je naar het stadion kwam. Ook volgend seizoen ?.....

Als AZ zijnde maar vlug de markt op nu. De spoeling wordt nu voorin wel erg dun. Wat als Ali geblesseerd raakt bv ? We zullen zien wat er wordt besloten. Verder een pracht wedstrijd gezien.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Die Lozano kreeg het gisteren allemaal op een presenteerblaadje, deed er bijna niets mee en wordt nu de hemel in geprezen in Eindhoven. Het is nogal makkelijk voetballen als je steeds 1-op-1 richting de keeper mag lopen doordat het open licht bij AZ achterin. Hij kreeg alle ruimte en deed er helemaal niets mee. Hij miste twee kansen op open doel en was egoïstisch toen hij had kunnen afleggen voor een zekere goal.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ik heb mij prima vermaakt in die betonbak. AZ voetbalde beter dan PSV, zeker onze eigen oud-jeugdspelers. Middenveld veel beter bezet. Achterin is link. Vlaar is te belangrijk, maar Wuijtens is minstens zo traag. Link. Van Drongelen laten lopen is een misser. Net als Dessers trouwens. Ik vind Weghorst vreselijk. Trage onbeholpen handelingen, die ondanks zijn lengte nauwelijks kan koppen.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ doet er beter aan Vlaar niet met de pers te laten praten na een nederlaag. Hij weet de AZ kijkers dan niet te voeden met wat zij nodig hebben (geldt ook een beetje voor Brom, maar die heeft de pech sowieso als pispaaltje te fungeren).
we can come an end
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Verschrikkelijk. Het is hopen dat hij ooit weer voetbalt. Dat het nog dagen gaat duren voordat er een prognose komt is natuurlijk ook geen goed nieuws. Misschien dat het voorbeeld van Kika van Es bij de dames enige hoop geeft?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 12 aug 2017, 22:15 Iedere tegenstander weet nu helemaal wat de zwakke plek van AZ is en gaat Vlaar opzoeken. Dit gaat echt nog heel pijnlijk worden. Jop v.d. Linden kan wat mij betreft beter blijven dan op de transferlijst.
Gelukkig is Van der Linden lekker snel en wendbaar.. :?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef: 13 aug 2017, 05:13Nu pas kunnen we goed zien hoe belangrijk Derrick was voor onze verdediging.
Vind ik persoonlijk wat lastig te bewijzen, puur en alleen al omdat we heel anders spelen dan vorig seizoen. Denk wel dat Luckassen in het centrum een welkome toevoeging was geweest met zijn snelheid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Als AZ kiest voor een speelwijze met veel vroeg druk zetten en veel mensen op de helft van de tegenstander, dan moet het ook een oplossing hebben voor de defensieve druk die dit meebrengt door de grote ruimte op de eigen helft. Ik neem aan dat dit een combi is van defensieve teamafspraken en zorgen voor spelers met de hiervoor vereiste kwaliteiten. Het hoeft niet waterdicht te zijn, als je maar minder doorlaat dan dat je scoort (en dat laatste moet je uiteraard op dezelfde wijze goed voor elkaar hebben als team en individueel).
we can come an end
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 13 aug 2017, 10:11 Ik heb mij prima vermaakt in die betonbak. AZ voetbalde beter dan PSV, zeker onze eigen oud-jeugdspelers. Middenveld veel beter bezet. Achterin is link. Vlaar is te belangrijk, maar Wuijtens is minstens zo traag. Link. Van Drongelen laten lopen is een misser. Net als Dessers trouwens. Ik vind Weghorst vreselijk. Trage onbeholpen handelingen, die ondanks zijn lengte nauwelijks kan koppen.
Ik ergerde me ook redelijk aan Weghorst. Er kwam regelmatig een bal voor het doel die je gewoon in kunt tikken. Moet je er wel staan. Wout stond er niet en kwam altijd te laat aan. Scheelde soms wel meters. Is Weghorst niet gewoon te licht voor dit nieuwe tempo? Ik zou Fred wel eens willen zien als er toch geen vervanger wordt gehaald. Fred is sneller en zou die intikkers wellicht aan kunnen raken.
Geen gelul, drink een pul!!
Plaats reactie