Jonas Svensson (2021)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Laat maar zien wat ie kan.
Slechter dan Johansson momenteel kan bijna niet.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Klopt. Maar hij gaf zelf aan dat hij nog zal moeten werken aan zijn wedstrijdfitheid. Volgens mij zei Verbeek dat gister ook al..
Die zwamt natuurlijk ook maar een eind in de ruimte.

Wedstrijdfit....

Als je fit bent, ben je fit.

Hoeveel wedstrijden had Van Basten in de benen toen hij drie maakte tegen Engeland? En zo zijn er duizenden voorbeelden te noemen.

Trainers - gezever.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Vandaar altijd de opbouw in intensiteit in de voorbereiding. Eigenlijk snapt geen enkele fysioloog er iets van als ik jou goed begrijp.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Vandaar altijd de opbouw in intensiteit in de voorbereiding. Eigenlijk snapt geen enkele fysioloog er iets van als ik jou goed begrijp.
Het ene mens is het andere niet en ik ben er van overtuigd dat sommige spelers ook prima wedstrijden kunnen spelen als ze bijvoorbeeld twee maanden geen wedstrijd hebben gespeeld.

Er wordt te interessant over gedaan.

Alsof dertig minuten invallen of een wedstrijdje spelen bij Jong AZ op maandagavond conditioneel zoveel toevoegt....
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dat maakt natuurlijk wel degelijk wat uit. De intensiteit is minder en het niveau ligt lager. Vandaar de opbouw. Wedstrijdsituaties zijn altijd anders dan trainingsituaties. Bij Jong AZ speel je alleen twee niveaus lager en is het even wat makkelijker om weer in je ritme te komen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6719
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik las op RTVNH:
Meteen inzetbaar
Svensson is meteen inzetbaar voor AZ. Hij begint dinsdag mee te trainen met de selectie. "De club heeft gezegd dat ik de komende maanden kan wennen en dan na de zomer er vol tegenaan kan. Maar natuurlijk wil ik zo snel mogelijk er staan."
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Ik sprak een paar Rosenborg fans op reddit en die geven aan dat Svensson twee seizoenen lang solide speelt, zelden foutjes maakt, erg betrouwbaar is en overal een goede speler is. Klinkt toch wel erg goed :D
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Als AZ aangeeft dat hij eerst kan wennen ga ik ervan uit dat hij niet speelt tegen PSV; of hij moet ook op links kunnen als vervanger van Haps. Het zijn erg goede geluiden van de Rosenburg fans, dat wil je horen. In FIFA heeft hij ranking 74, toch 3 hoger dan Matthias. Beste speler, samen met de captain van Rosenburg BK
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZRickGrimesAZ schreef:Ik sprak een paar Rosenborg fans op reddit en die geven aan dat Svensson twee seizoenen lang solide speelt, zelden foutjes maakt, erg betrouwbaar is en overal een goede speler is. Klinkt toch wel erg goed :D
Hoopgevend. Wat bedoel je met "overal"?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2032
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

salmonyappi schreef: Hoopgevend. Wat bedoel je met "overal"?
Ik gok dat de Engelse variant overall gebruik moest worden. Ik ga er niet van uit dat onze nieuwe rechtsback uit de voeten kan in de spits en op doel :lol:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

salmonyappi schreef: Hoopgevend. Wat bedoel je met "overal"?
Oh wauw, ik zit echt te veel op engelse sites.. sorry! Overal bedoelde ik zowel aanvallend als verdedigend goed, hij zou ook altijd alles geven zoals Brett Holman.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het NHD over Svensson, eigenlijk over Johansson:
AZ heeft Svensson niet op stel en sprong nodig, aangezien de club met Mattias Johansson een ervaren rechtsback heeft. Maar omdat Johansson geschorst is voor de thuiswedstrijd tegen Olympique Lyon, op 16 februari, hoopt AZ dat Svensson tegen die tijd klaar is om te spelen.
Ik begrijp dat je als krant geen spelers wilt afvallen, maar dit slaat ook kant nog wal. Of ik als lezer vind of we een vervanger van Johansson nodig hebben bepaal ik zelf wel en dat is behoorlijk nodig. Net als een nieuwe trainer en blijkbaar ook een nieuwe verslaggever.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3170
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ik heb me ook al een paar keer gestoord aan de uberpositieve draai die het NHD regelmatig aan wedstrijdverslagen geeft. Ik krijg altijd het idee dat de verslaggever alleen de samenvatiing heeft gezien, en niet de hele wedstrijd, laat staan dat ie in het stadion zat, waar het er vaak nog net ff minder uit ziet.

Overigens ook al enkele tweets gestuurd met commentaar, en ook reactie gekregen. En zowaar leek het eerstvolgende verslag daarna altijd wel beter/realistischer.

*geheel off-topic maar goed.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ik beleef het altijd net andersom, in het stadion lijkt het nog wat, als je de hele wedstrijd soms op TV moet kijken wil de aandacht nog wel eens verdwijnen... Maar goed, debuteren dus in de Europa League, daarvoor ongetwijfeld een enkele invalbeurt
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Onbegrijpelijk dat John hem nog niet gebruikt.

Ja hij is niet wedstrijdfit, maar als je geen alternatief hebt dan zet je toch wel de speler erin die daar hoort te spelen?

Svensson is een Noors international heeft diverse Noorse jeugdelftallen doorlopen en heeft een record voor meeste wedstrijden in het eerste elftal van Rosenborg op zo jong mogelijke leeftijd verbroken.


Toen AZ vermeend naar Diomande aan het kijken was hoorde ik destijds dat er ook naar Svensson was gekeken, daar kon ik geen directe bron voor aanvoeren maar toch, samen met Martin Linnes noemde ik hem toen in een adem als een speler die AZ zou kunnen versterken.
De twijfel die ik heb bij deze speler op dit moment ligt vooral bij het feit dat er misschien te lang gewacht is om hem te halen waardoor zijn ontwikkeling niet geheel geoptimaliseerd is, dat wil echter niet zeggen dat hij voor AZ geen nuttige kracht kan zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16401
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat zal die jongen gedacht hebben gisteravond? Waar ben ik nu beland........ik heb plaatsvervangende schaamte.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Svensson speelde erg goed. Een intelligente en redelijk foutloze versie van Johansson.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1520
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Maakte wel indruk, had zelf moeten scoren in de 2de helft. Hier gaan we veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Eens. Zijn eerste wedstrijd was zeer hoopgevend. Verdedigend uitstekend, met een aantal goede slidings en tackels. Aanvallend droeg hij ook zijn steentje bij. Ik was blij verrast in ieder geval.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

De rode kaart die Jonas Svensson zondag kreeg tegen FC Utrecht is door de KNVB geseponeerd. AZ kan daardoor in de play-offs tegen FC Groningen gewoon over de Noorse rechtsback beschikken.

De 24-jarige verdediger haalde in de 33ste minuut Richairo Zivkovic naar de grond. Arbiter Martin van den Kerkhof oordeelde dat de Utrecht-aanvaller doorgebroken was, maar de KNVB is daar na het bekijken van tv-beelden inmiddels op teruggekomen. Met tien man verloor AZ met 2-3 van de club uit de Domstad.

AZ is nog volop in de race om Europees voetbal te halen. De ploeg van trainer John van den Brom treft woensdag FC Groningen al, waarna zaterdag de return in Alkmaar wacht.

AZ moet het bij de eerste wedstrijd in de play-offs wel zonder rechtsback Mattias Johansson doen. Hij heeft nog een schorsing van één wedstrijd openstaan uit een play-offwedstrijd uit 2014.
Gesloten