AZ-PSV (za 4 feb, 19.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:Ik kan je wel vertellen wat de minste optie is, en die staat zaterdag op doel.
Krul? :wink: Maar zonder gekheid, die Olij is echt niet zo goed. Die vond ik tegen ASWH ook alles behalve een zekere indruk maken. Ook in de oefenwedstrijd tegen Augsburg oogde hij totaal niet zeker. Bovendien is hij veel te klein.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik heb nooit begrepen waarom Hobie Verhulst geen kans bij AZ heeft gekregen. Kans in de zin van een echte kans.
Hij keept nu bij Volendam en is de op 1 na minst gepasseerde keeper daar. Misschien weet kuifje daar iets van te vertellen. Het is mij een raadsel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik had Verhulst in de beker tegen Sparta zien keepen en dat was geen heel inspirerende ervaring. Hij doet geen gekke dingen maar is log en niet snel, ook niet in zijn reflexen. Een soort Henk Timmer. Met de kennnis van nu had je die graag de afgelopen jaren na Romero op goal gehad natuurlijk, maar ik begrijp de keuze om daar niet mee verder te gaan.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Esteban was voor AZ in principe een prima keeper, hoewel die ook wel zijn grabbelmomenten had. Het is echter jammer dat je nu een keeper uit Zuid-Amerika haalt, die geen versterking is voor het team...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DiepeMast schreef:Esteban was voor AZ in principe een prima keeper, hoewel die ook wel zijn grabbelmomenten had. Het is echter jammer dat je nu een keeper uit Zuid-Amerika haalt, die geen versterking is voor het team...
Op zijn beste momenten wel. Al te vaak bracht hij echter onrust dat ook een negatief effect op het team had. Wel een gave primaire reactie op die veldbestormer in de ArenA.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Nog circa 1000 kaarten te koop als ik de aantallen per vak bekijk. Wellicht dat naast het PSV vak nog een ruimte wordt gelaten aangezien daar nog 400 kaarten te koop zijn, dat zou betekenen dat er nog 600 kaarten verkocht moeten worden voor een volle bak

Krul in de basis, aldus van de Brom!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De opstelling volgens het NHD:

Opstelling AZ: Krul; Johansson, Van Eijden, Wuytens, Ouwejan; Luckassen, Bel Hassani, Rienstra; Jahanbakhsh, Friday, Garcia.

Een paar dingen vallen op:
- We gaan ons wederom niet aanpassen aan de tegenstander in een wedstrijd tegen de top-3, hier hebben we onszelf vaker mee in de vingers gesneden
- Garcia vervangt Dos Santos. Een kleine verbetering van constant balverlies naar draven met oogkleppen op.
- Bel Hassani vervangt Seuntjes. Ik vind dit een zeer slecht idee, allereerst omdat ik Bel Hassani helemaal niet goed vond invallen tegen Vitesse en daarnaast omdat ik Seuntjes wel erg sterk vond. Je vervangt een stabiele factor door een risicofactor.

Er staan straks veel te veel spelers op het veld met hoge balretentie. Friday, Garcia, Bel Hassani, Rienstra, Luckassen, Johansson; allemaal spelers die of snel de bal afgeven of snel de bal weggeven. Alleen Jahanbakhsh kan rust in het spel brengen voorin, maar dat is niet zijn taak. Je gokt op snelle counters maar je hebt zo veel instabiele spelers op het veld dat het 9 van de 10 keer door een slordigheid gaat mislukken. Daarom is een rustpunt als Seuntjes, die niet steeds het eindstation van het balbezit is, nodig in deze wedstrijd.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

01. Bel Hassani
02. Eijden, v.
03. Friday
04. Garcia
05. Jahanbakhsh
06. Johansson
07. Krul
08. Luckassen
09. Ouwejan
10. Rienstra
11. Wuytens

Zo. Ik heb ze even op volgorde gezet. Graag gedaan.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef:01. Bel Hassani
02. Eijden, v.
03. Friday
04. Garcia
05. Jahanbakhsh
06. Johansson
07. Krul
08. Luckassen
09. Ouwejan
10. Rienstra
11. Wuytens

Zo. Ik heb ze even op volgorde gezet. Graag gedaan.
Zo, weer een uiterst nuttig postje er bij Jack ! Ik mis alleen de rugnummers nog.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:01. Bel Hassani
02. Eijden, v.
03. Friday
04. Garcia
05. Jahanbakhsh
06. Johansson
07. Krul
08. Luckassen
09. Ouwejan
10. Rienstra
11. Wuytens

Zo. Ik heb ze even op volgorde gezet. Graag gedaan.
salmonyappi schreef:Zo, weer een uiterst nuttig postje er bij Jack ! Ik mis alleen de rugnummers nog.
01. Bel Hassani - ?
02. Eijden, v. - 3
03. Friday - ?
04. Garcia - 28
05. Jahanbakhsh - 7 (James Bond 007)
06. Johansson - 2
07. Krul - 1
08. Luckassen - 23
09. Ouwejan - 22
10. Rienstra - 6
11. Wuytens - 30
12. Salmonyappi - 12
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Rugnummers 2016-2017
Keepers:
1. Sergio Rochet
16. Gino Coutinho
25. Nick Olij

Verdedigers:
2. Mattias Johansson
3. Rens van Eijden
4. Ron Vlaar
5. Ridgeciano Haps
12. Pantelis Hatzidiakos
13. Jan Wuytens
14. Jop van der Linden
23. Derrick Luckassen
24. Rajko Brezancic
29. Fernando Lewis

Middenvelders:
6. Ben Rienstra
8. Joris van Overeem
10. Markus Henriksen
20. Mats Seuntjens
22. Thomas Ouwejan
26. Jeremy Helmer
30. Stijn Wuytens

Aanvallers:
7. Alireza Jahanbakhsh
11. Muamer Tankovic
17. Guus Hupperts
18. Vincent Janssen
19. Dabney dos Santos
21. Robert Mühren
28. Levi Garcia

bron: AZ.nl
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien kan Friday nummer 13 aandoen. Die was van Jan Wuytens, maar die is weg. Of nemen ze dan hun shirtjes mee ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Afbeelding
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Onbegrijpelijk dat Seuntjens niet speelt. Weer een onnavolgbare beslissing van de taktische onbenul. En dan zegt hij ook nog dat Frday weer lacht. Friday lacht altijd, want die heeft het hele zootje wijs gemaakt dat hij kan voetballen en verdient een vorstelijk salaris. Toen ik hoorde dat Krul in de basis begint was ik zowaar een beetje hoopvol, maar Brom is er weer in geslaagd om dat kleine beetje optimisme direkt weer te laten verdwijnen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hopelijk verliezen Utrecht en Twente van resp. Heerenveen en Feyenoord, anders staan we na zondag 8e :cry:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6561
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef:....anders staan we na zondag 8e :cry:
Heel eerlijk hoort AZ op basis van de resultaten en het spel ook niet hoger te staan. Dat heeft alleen de NLse media nog niet in de gaten. Die huilen met John in het bos: 'contractverlenging!'
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Je staat waar je staat op basis van behaalde punten. Dus staan we morgen 4e dan is dat verdiend. Staan we 8e dan ook.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2309
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Je staat waar je staat op basis van behaalde punten. Dus staan we morgen 4e dan is dat verdiend. Staan we 8e dan ook.
En daar wordt je ook op afgerekend als trainer.
En van wat ik begrepen heb brand de vulpen bij Max nog geen gat in zijn binnenzak.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je als club de grens trekt.
Ik ga er van uit dat AZ wel een wedstrijd als beslissingsmoment op het oog heeft.
En dat zou best AZ-PSV kunnen zijn.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

galblazer schreef:Onbegrijpelijk dat Seuntjens niet speelt. Weer een onnavolgbare beslissing van de taktische onbenul. En dan zegt hij ook nog dat Frday weer lacht. Friday lacht altijd, want die heeft het hele zootje wijs gemaakt dat hij kan voetballen en verdient een vorstelijk salaris. Toen ik hoorde dat Krul in de basis begint was ik zowaar een beetje hoopvol, maar Brom is er weer in geslaagd om dat kleine beetje optimisme direkt weer te laten verdwijnen.
Zou zomaar kunnen dat we vanavond weer in het mes lopen van PSV. Het middenveld van PSV met veel beweeglijkheid, diepgaande mensen en het beste deel van de ploeg. Net als eerder Feyenoord ook in Alkmaar liet zien.

John van den Brom komt weer met een aanvallende opstelling. Drie aanvallers, Garcia, Friday en Alireza en de aanvallende middenvelder Bel Hassani. Vandaag Ouwejan en Johansson zijn de backs. In feite een middenvelder/invalback en een back die moeite heeft om te verdedigen. Twee man die verdedigend geen zekerheidjes zijn. Moet Rienstra de loper Van Ginkel opvangen? Wie pakt Pröper? Maakt Bel Hassani Guardado het spelen onmogelijk? Wie vangt Ramselaar dan op?

Oftewel achter het aanvallende viertal van AZ blijft 6 man over om de 2 aanvallers en 4 middenvelders van PSV te stoppen. Man op man en geen rugdekking? Oei, als dat maar goed gaat! Ik vrees het ergste. Wordt een drukke avond voor de debuterende keeper Tim Krul.

Ik had ook liever een versterkt middenveld gezien met Seuntjes in plaats van Bel Hassani.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef:Je staat waar je staat op basis van behaalde punten. Dus staan we morgen 4e dan is dat verdiend. Staan we 8e dan ook.
Niet per se. Die eerste wedstrijd tegen Heerenveen werden we genaaid door de scheidsrechter. Dat scheelt 2 punten. Dan sta je niet per se waar je hoort te staan.
Plaats reactie