AZ-Heracles Almelo (zo 27 nov, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mooie goal van Jahanbakhsh. 5-1. Mooie overwinning van AZ. (tegen een zwak Heracles).
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dos Santos heeft in 30 minuten een goal gemaakt en een assist gegeven, maar was toch de enige die echt buiten de toon viel vandaag.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Onzin.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dos Santos was inderdaad een overbodige wissel. Grossierde weer in balverlies en net-niet acties. Verder draaide het lekker, met dank aan een hopeloos Heracles.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16366
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef:Dos Santos was inderdaad een overbodige wissel. Grossierde weer in balverlies en net-niet acties. Verder draaide het lekker, met dank aan een hopeloos Heracles.
"Grossierde" in die paar minuutjes dat ie mee mocht doen :lol:
Je kan ook overdrijven.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Dit was lang geleden zeg. Wat een heelijke pot. Vaak negatief geweest over Rienstra, maar voetbalde, net als tegen die ieren, erg sterk. Seuntjes, Tankovic en Bel Hassani zorgen voor veel meer voetbal op het middenveld. Weghorst heeft mij vandaag ook overtuigd. Geweldige werklust, aanspeelbaar en prachtige goal. JvdB lijkt het op de rails te hebben. Werd ook tijd!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11244
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Witzer schreef:JvdB lijkt het op de rails te hebben. Werd ook tijd!
Nogal voorbarige conclusie na 1 goede pot tegen ern hemeltergend slechte tegenstander die gewoon op 1-1 had moeten komen. Volgende week weten we meer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Donderdag was ook al redelijk goed.
we can come an end
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1652
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef:
Nogal voorbarige conclusie na 1 goede pot tegen ern hemeltergend slechte tegenstander die gewoon op 1-1 had moeten komen. Volgende week weten we meer.
Inderdaad. Waarom positief zijn als het ook gewoon negatief kan.....
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11244
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef:Inderdaad. Waarom positief zijn als het ook gewoon negatief kan.....
Ik ben niet negatief maar ga ook niet mee in de euforie na zeges op semi-profs en een zwak Heracles. Winst op Excelsior en Feyenoord en ik stel mijn mening bij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1652
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef:
Ik ben niet negatief maar ga ook niet mee in de euforie na zeges op semi-profs en een zwak Heracles. Winst op Excelsior en Feyenoord en ik stel mijn mening bij.
Hou ik je aan. Vond het zelf tegen Dundalk nog matig, maar die ploeg is echt beter dan de naam doet vermoeden. Vandaag werd Heracles echt weggespeeld. Altijd de hamvraag. Was Heracles nou zo slecht of was AZ nou zo goed?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16366
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef:
Inderdaad. Waarom positief zijn als het ook gewoon negatief kan.....
Als het slecht gaat is niets goed, niemand kan er wat van, maar als het eindelijk weer eens leuk en goed was mag je niet positief zijn.
Algehele trend van de immer "realistische" critici alhier.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ was zo goed. Heracles probeerde ook aanvallend te spelen, maar werd overklast. Stegeman leek boos na de wedstrijd, maar het lag aan zijn tactiek. Deze opstelling heeft zich na Besiktas en Heracles wel bewezen. Seuntjes was wel een smaakmaker, lekker.
Praat geen Poep, doos.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2636
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Slechte wedstrijden leveren hier aanmerkelijk meer reacties op dan goede wedstrijden.

Roda-AZ: 6 pagina's
AZ-Heracles: 2 pagina's
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

vriend schreef:Slechte wedstrijden leveren hier aanmerkelijk meer reacties op dan goede wedstrijden.

Roda-AZ: 6 pagina's
AZ-Heracles: 2 pagina's
Goede wedstrijden vieren we met veel drank en slecghe ga je ziek van je bed in
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef:Dit was lang geleden zeg. Wat een heelijke pot. Vaak negatief geweest over Rienstra, maar voetbalde, net als tegen die ieren, erg sterk. Seuntjes, Tankovic en Bel Hassani zorgen voor veel meer voetbal op het middenveld. Weghorst heeft mij vandaag ook overtuigd. Geweldige werklust, aanspeelbaar en prachtige goal. JvdB lijkt het op de rails te hebben. Werd ook tijd!
Ik vond Weghorst niet slecht, maar ook niet heel goed. Aan de meeste mooie combinaties nam hij juist geen deel, of was hij echt puur het eindstation. Maakt verder niet uit want die jongens daar omheen wisten Heracles werkelijk aan gort te spelen. Als hij als eindstation er vervolgens 18 binnenschiet dit seizoen dan hoor je mij niet klagen.

Verder genoten van Haps, Rienstra, Bel Hassani, Johansson en Seuntjens. Seuntjes moet af en toe wel in een iets hoger tempo spelen. Die loopt af en toe nog even iets te lang met de bal. Maar dat is bedoeld als positieve kritiek want hij speelde verder prima.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5477
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ook Rienstra en Johansson speelden een goede wedstrijd. Zet dit door jongens!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Volgens Johansson speelden bij Heracles een aantal lazy guys. Dat maakte het natuurlijk ook makkelijker allemaal.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10320
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef:Slechte wedstrijden leveren hier aanmerkelijk meer reacties op dan goede wedstrijden.

Roda-AZ: 6 pagina's
AZ-Heracles: 2 pagina's
Veel hangt ook samen met de mogelijkheid dat Jack een wedstrijd live van commentaar voorziet.

Prachtige wedstrijd. In de samenvatting. Helaas niet helemaal gezien. Ik had kantinedienst en men wilde per se Heerenveen - ajax kijken.

Zal je altijd zien ... :cry:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Na de wedstrijd zat ik me op een gegeven moment af te vragen of AZ zo goed speelde of Heracles zo slecht of beide. Het middenveld van Heracles leek af en toe gewoon niet te bestaan. En AZ was ijverig in het bal heroveren.

Dat is iets wat ik in ieder geval graag zie. Dat lijkt namelijk veel op druk zetten. Een specialiteit van Co Adriaanse.

En als je vijf doelpunten van AZ in één wedstrijd te zien krijgt, dan is dat sowieso iets om bij stil te staan. Misschien is het eerder gebeurd, maar dat zal dan in een bekerwedstrijd geweest zijn. Dus, dit was ook dat opzicht een memorabele wedstrijd.

Daarnaast sprak het mij bijzonder aan dat AZ aanvallend begon. Dat resulteerde in een zeer vroege goal. Ook dat deed me denken aan de periode van Co Adriaanse waarin AZ vanaf de aftrap op zoek ging naar een beslissende voorsprong en er vaak in de eerste 20 minuten één of meerdere keren gescoord werd. De vroege voorsprong tegen Heracles was zeker verrassend.

Aan de andere kant hebben we zo'n AZ nog niet vaak gezien dit seizoen. Alleen de wedstrijd tegen ajax kan ik me herinneren dat er inzet en vechtlust was. De rest van de wedstrijden was het eigenlijk een tamme zooi vergeleken met ajax thuis.

En daar gaat AZ de mist mee in. Nu zit er een beslissende all or nothing wedstrijd aan te komen en is het eigenlijk al te laat. AZ heeft teveel geluierd en staat met de rug tegen de muur. Tegen Zenit moet gewonnen worden.

En in de eredivisie heeft AZ ook teveel laten liggen. En waarom vraag ik me af. De staf heeft lopen slapen. Iets anders kan ik niet bedenken. De selectie is grotendeels intact gebleven en zelfs nog versterkt.
Glory Hunter
Plaats reactie