AZ-Heracles Almelo (zo 27 nov, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zo ging het ook vaak met Gertjan Verbeek. Punten verspelen was niet erg want er waren nog genoeg wedstrijden waarin wel punten gepakt zouden worden. Totdat de degradatiezone in beeld kwam. Toen was er paniek.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:Na de wedstrijd zat ik me op een gegeven moment af te vragen of AZ zo goed speelde of Heracles zo slecht of beide. Het middenveld van Heracles leek af en toe gewoon niet te bestaan. En AZ was ijverig in het bal heroveren.

Dat is iets wat ik in ieder geval graag zie. Dat lijkt namelijk veel op druk zetten. Een specialiteit van Co Adriaanse.

En als je vijf doelpunten van AZ in één wedstrijd te zien krijgt, dan is dat sowieso iets om bij stil te staan. Misschien is het eerder gebeurd, maar dat zal dan in een bekerwedstrijd geweest zijn. Dus, dit was ook dat opzicht een memorabele wedstrijd.

Daarnaast sprak het mij bijzonder aan dat AZ aanvallend begon. Dat resulteerde in een zeer vroege goal. Ook dat deed me denken aan de periode van Co Adriaanse waarin AZ vanaf de aftrap op zoek ging naar een beslissende voorsprong en er vaak in de eerste 20 minuten één of meerdere keren gescoord werd. De vroege voorsprong tegen Heracles was zeker verrassend.

Aan de andere kant hebben we zo'n AZ nog niet vaak gezien dit seizoen. Alleen de wedstrijd tegen ajax kan ik me herinneren dat er inzet en vechtlust was. De rest van de wedstrijden was het eigenlijk een tamme zooi vergeleken met ajax thuis.

En daar gaat AZ de mist mee in. Nu zit er een beslissende all or nothing wedstrijd aan te komen en is het eigenlijk al te laat. AZ heeft teveel geluierd en staat met de rug tegen de muur. Tegen Zenit moet gewonnen worden.

En in de eredivisie heeft AZ ook teveel laten liggen. En waarom vraag ik me af. De staf heeft lopen slapen. Iets anders kan ik niet bedenken. De selectie is grotendeels intact gebleven en zelfs nog versterkt.
Het is, net als vorig jaar, de combi van opnieuw opbouwen met een nieuwe aanval en vertrouwen.
Totdat de aanval gaat lopen is het moeilijk een goed resultaat te halen en moeten de spelers dealen met een hoop onzekerheid/weerstand en (als ze er gevoelig voor zijn) het gezeik van de ADHD buitenwacht. Dan heb je tijd en een wedstrijd tegen een team als ajax nodig (waarin je mag ipv moet) om het spel en het vertrouwen zodanig op te krikken dat je van beide voldoende hebt om te spelen ipv te vechten.
... denk ik :)
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: Ik vond Weghorst niet slecht, maar ook niet heel goed. Aan de meeste mooie combinaties nam hij juist geen deel, of was hij echt puur het eindstation...
Daar heb je 'm weer met z'n gezeik op onze spits nu zijn 'persoonlijkheid' Fred Friday ver voorbij gestreefd is door de immer keihard werkende Wout Weghorst. Zie jij wel dat met Weghorst voorop AZ eindelijk druk zet op de tegenstander, ballen veroverd en daardoor de tegenstander overloopt. Gebeurde zelfs tegen ajax in met name de 1e helft. Weghorst trekt de verdediging uit elkaar en dan kan Mühren in het gat duiken voor de goal. Daarnaast heeft ie al 8 keer gescoord en heeft daarbij lang niet alle wedstrijden gespeeld omdat jouw favoriet na een paar wedstrijden opeens in de spits moest en er op een wedstrijd tegen NEC na geen reet van bakte en alleen maar opviel met zijn luiheid. Zelfs in zijn invalbeurten viel hij daarmee bij iedereen op.

Weghorst begint juist al beter te spelen. Aanspeelpunt, afjager, gatentrekker, kaatser en hij scoort ook nog z'n goaltjes. Wat wil je nou nog meer van hem?

Na een uitstekende wedstrijd van het hele team gisteren moet jij zo nodig weer beginnen met een zeikverhaal over Wout Weghorst. Waarom moet jij iedere keer op hem iets te zeiken hebben?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Er stonden nu met Weghorst, Tankovic, Seuntjes, El Hassani, Muhren vijf technisch aanvallend gerichte spelers op het veld waar anders vaak met drie controlerende middenvelders (Luckassen, Rienstra, Wuytens) wordt begonnen. Dan kreeg je al automatisch meer voetbal en drang naar voren.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

en Heracles had een aantal lazy guys
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef:Er stonden nu met Weghorst, Tankovic, Seuntjes, El Hassani, Muhren vijf technisch aanvallend gerichte spelers op het veld waar anders vaak met drie controlerende middenvelders (Luckassen, Rienstra, Wuytens) wordt begonnen. Dan kreeg je al automatisch meer voetbal en drang naar voren.
Met Tankovic en Bel Hassani op de vleugels had je een andere bezetting en invulling op de zijkanten. Twee spelers die in de kleine ruimte goed kunnen spelen en geen dravers zijn. Beiden hielden veelal in balbezit de bal goed vast, maakten ruimte voor de opkomende backs Haps en Johansson en combineerden als zaalvoetballers met hun medespelers.
Mühren speelde als een 2e spits, ook doordat Weghorst daar ruimte voor maakte. Op het middenveld zorgden Rienstra en Seuntjes voor rugdekking en combineerden vrolijk mee. Zelfs beide centrumverdedigers Vlaar en Wuytens probeerden zoveel mogelijk naar voren te drukken. Oftewel het was gisteren een hele goede teamprestatie!

Zeker tegen teams uit het rechterrijtje zou je altijd met zo'n aanvallende opstelling moeten spelen. Afjagen en met veel druk naar voren en daardoor fouten afdwingend bij de tegenstander en zo er van profiteren. Uit en thuis wel te verstaan!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Prima wedstrijd. Lekker! Al ging het me wat ver om Seuntjes tot Man of the Match te bombarderen. Had voor mij Haps moeten zijn (daar zijn meerderen het volgens mij wel mee eens). Overigens kreeg Heracles zeker in de eerste helft een aantal behoorlijke kansen, dus defensief zijn er zeker verbeterpunten... maar dan ga ik wel lopen mieren*%k&n. Als AZ wekelijks zulke wedstrijden op de mat legt, tekent het gros daarvoor.

Overigens opvallend dat Jahanbaksch in de 80e minuut er in kwam voor Mühren en op 10 speelde. Ik had verwacht dat Bel Hassani naar binnen zou komen en dat Alireza op z'n eigen positie mocht gaan staan. In het korte tijdje dat hij er in stond heb ik 'm vervolgens geen interessante combinaties zien maken. Daarentegen was de wedstrijd natuurlijk wel zo'n beetje gespeeld. Vervolgens haalt hij helemaal aan het einde de bal zelf op, stoomt op en schiet 'm heerlijk in de kruising. Niets op af te dingen. Maar een echte 10?? Mocht John dit serieus overwegen, dan zal Alireza langer de kans moeten krijgen. Aangezien hij het verder meer dan prima doet als RB, zou ik 'm daar laten staan (kom er maar in ~AZ~).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Op zijn Jacks: they grabbed them by the pussy 8-[
we can come an end
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DiepeMast schreef:Prima wedstrijd. Lekker! Al ging het me wat ver om Seuntjes tot Man of the Match te bombarderen. Had voor mij Haps moeten zijn (daar zijn meerderen het volgens mij wel mee eens). Overigens kreeg Heracles zeker in de eerste helft een aantal behoorlijke kansen, dus defensief zijn er zeker verbeterpunten... maar dan ga ik wel lopen mieren*%k&n. Als AZ wekelijks zulke wedstrijden op de mat legt, tekent het gros daarvoor.

Overigens opvallend dat Jahanbaksch in de 80e minuut er in kwam voor Mühren en op 10 speelde. Ik had verwacht dat Bel Hassani naar binnen zou komen en dat Alireza op z'n eigen positie mocht gaan staan. In het korte tijdje dat hij er in stond heb ik 'm vervolgens geen interessante combinaties zien maken. Daarentegen was de wedstrijd natuurlijk wel zo'n beetje gespeeld. Vervolgens haalt hij helemaal aan het einde de bal zelf op, stoomt op en schiet 'm heerlijk in de kruising. Niets op af te dingen. Maar een echte 10?? Mocht John dit serieus overwegen, dan zal Alireza langer de kans moeten krijgen. Aangezien hij het verder meer dan prima doet als RB, zou ik 'm daar laten staan (kom er maar in ~AZ~).
De 10 minuten die Jahanbakhsh in deze wedstrijd maakte zijn niet echt representatief voor een normale wedstrijd (of hij nou goed of slecht speelde voor een 10). Het hele team speelde goed, zelfs Hupperts had in deze wedstrijd goed ingevallen. Door de goal die hij maakt kan je ook zeggen dat hij goed linksbuiten kan spelen, want daar komt hij vandaan. Maar een paar wedstrijden geleden stond hij daar en speelde hij een waardeloze wedstrijd.

Ik zou hem graag wat vaker voorin het middenveld (bij voorkeur punt naar achteren) willen zien spelen om de redenen die ik eerder aangaf, daar verandert deze wedstrijd niets aan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Daar heb je 'm weer met z'n gezeik op onze spits nu zijn 'persoonlijkheid' Fred Friday ver voorbij gestreefd is door de immer keihard werkende Wout Weghorst. Zie jij wel dat met Weghorst voorop AZ eindelijk druk zet op de tegenstander, ballen veroverd en daardoor de tegenstander overloopt. Gebeurde zelfs tegen ajax in met name de 1e helft. Weghorst trekt de verdediging uit elkaar en dan kan Mühren in het gat duiken voor de goal.
Dat is toch exact wat ik zeg? Dat zei ik ook al na de wedstrijd tegen ajax. Wout doet het uitstekend in zijn rol, die boel afjagen en uiteindelijk als eindstation dienen. Prima. Niks mis mee ook. Ik reageerde op het feit dat mensen nu zeiden dat hij lekker meevoetbalde, terwijl hij in de combinaties juist vrijwel niet meedeed. Scoorde verder gewoon een ruime voldoende zondag. En wat heeft Friday hier in hemelsnaam mee te maken? Hoezo is dat mijn favoriet? Uitspraken die helemaal nergens op slaan. Als je nu Tankovic aan had gehaald als mijn favoriet had je een punt. Daar roep ik al maanden om ipv Garcia of Dos Santos. Volgens mij roep ik al weken/maanden dat Friday tot op heden zeer slecht speelt, met uitzondering van de wedstrijd tegen NEC thuis. Dus waar heb je het over?

Daarnaast heeft ie al 8 keer gescoord en heeft daarbij lang niet alle wedstrijden gespeeld omdat jouw favoriet na een paar wedstrijden opeens in de spits moest en er op een wedstrijd tegen NEC na geen reet van bakte en alleen maar opviel met zijn luiheid. Zelfs in zijn invalbeurten viel hij daarmee bij iedereen op.
Zie boven. Precies wat ik al weken zeg. Friday speelt tot op heden dramatisch met de uitzondering van de wedstrijd tegen NEC. Ook daarvoor speelde hij geloof ik nog een acceptabele wedstrijd, maar dat was het dan. Veel te weinig en volledig terecht dat hij niet of nauwelijks speelt.
Weghorst begint juist al beter te spelen. Aanspeelpunt, afjager, gatentrekker, kaatser en hij scoort ook nog z'n goaltjes. Wat wil je nou nog meer van hem?
Eens, met uitzondering van dat kaatsen. Als hij het zo blijft doen vind ik het prima. Boel afjagen, lekker storen en dan aan het einde van de aanval staan. Niet mijn favoriete spitsen, aangezien ik meer van een type Janssen hou, maar in dit AZ bruikbaar. Alleen slaan sommige door en doen ze alsof Weghorst een goede voetballer is. Dat is hij niet.
Na een uitstekende wedstrijd van het hele team gisteren moet jij zo nodig weer beginnen met een zeikverhaal over Wout Weghorst. Waarom moet jij iedere keer op hem iets te zeiken hebben?
Is geen zeikverhaal, is een nuance.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12560
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Een genuanceerde weloverwogen reactie kost zo veel meer tijd en energie dan een goedkope impulsieve aantijging. Zonde.
(en het idee dat Fred je favoriet is zal wel mede zijn ingegeven door huidskleur)
Laatst gewijzigd door differentcook op 30 nov 2016, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

~AZ~ schreef:De 10 minuten die Jahanbakhsh in deze wedstrijd maakte zijn niet echt representatief voor een normale wedstrijd (of hij nou goed of slecht speelde voor een 10). Het hele team speelde goed, zelfs Hupperts had in deze wedstrijd goed ingevallen. Door de goal die hij maakt kan je ook zeggen dat hij goed linksbuiten kan spelen, want daar komt hij vandaan. Maar een paar wedstrijden geleden stond hij daar en speelde hij een waardeloze wedstrijd.

Ik zou hem graag wat vaker voorin het middenveld (bij voorkeur punt naar achteren) willen zien spelen om de redenen die ik eerder aangaf, daar verandert deze wedstrijd niets aan.
:lol: dat had toch leuk geweest! Maar goed... het grappige vond ik dat je al eerder had aangegeven hem op tien te willen zien en prompt wordt hij daar neergezet! Weliswaar tien minuten, maar toch. Benieuwd of dat vaker gaat gebeuren. Wat mij betreft blijft hij rechtsbuiten, maar ik laat me graag verrassen (als hij er op tien ineens 15 in schiet en 10 assists geeft, hoor je mij niet klagen).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef:Een genuanceerde weloverwogen reactie kost zo veel meer tijd en energie dan een goedkope impulsieve aantijging. Zonde.
(en het idee dat Fred je favoriet is zal wel mede zijn ingegeven door huidskleur)
Dat zal wel weer ja. Vandaar dat ik de roep om Lewis ten faveure van Johansson belachelijk vond en ik Tankovic maanden geleden al in de basis wilde hebben voor Dos Santos en Garcia. Maar goed, sommige zien alleen wat ze willen zien helaas.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: Is geen zeikverhaal, is een nuance.
Denk nog eens na over alles wat je de laatste maanden geschreven hebt over jezelf en je 'oordelen' over onze spitsen Wout Weghorst en Fred Friday.

Ik geef je wat woorden mee: "sterker", "persoonlijkheid", "nu kan ik geen uitgebreide analyse geven over Friday, al kan ik wel een ding met zekerheid stellen en dat is dat Friday een stuk sneller is....", "onzichtbaar", "mentaal niet helemaal op een rijtje", "mijn inlevingsvermogen", "ik irriteer mij mateloos aan die jongen", "verschrikkelijk traag", "compleet de controle in je bovenkamer kwijt zijn", "af en toe compleet ongecontroleerd door het lint gaan", "dingen worden hier zovaak uit de context getrokken", "alleen wilde ik niet teveel in herhaling vallen. Soms is dat echter wel nodig :wink:" ...........................
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10221
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dit is wel waar.

'Op voorhand' was AZ 4 Life iets meer op de hand van Friday. Waarom weet ik ook niet, want Friday heeft aangetoond sneller noch sterker te zijn.

Maar dat zei ik toen ook al.

:wink:

http://forum.azfanpage.nl/viewtopic.php ... 31#p607931
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Omdat ik Weghorst voetballend een vrij matige spits vond en vind, vandaar. Voor een eerste spits verwacht ik in principe meer, die moet de potentie hebben om door te groeien naar de (nationale) top. Weghorst is een spits waarvan het plafond zo ongeveer bij ons zal liggen. Ik had verder het idee dat Friday door de club ook echt als eerste spits was gehaald, of minimaal als gelijkwaardige concurrent. Als ik dan in Weghorst geen toekomstige eerste spits zie dan ga ik in eerste instantie voor Friday. Al lag daar geen grondige analyse aan ten grondslag want de Noorse competitie volg ik niet. Het was puur omdat ik Weghorst tekort vind komen, zeker op de lange termijn. Op dit moment is Weghorst echter volledig terecht de eerste spits.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 30 nov 2016, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Denk nog eens na over alles wat je de laatste maanden geschreven hebt over jezelf en je 'oordelen' over onze spitsen Wout Weghorst en Fred Friday.

Ik geef je wat woorden mee: "sterker", "persoonlijkheid", "nu kan ik geen uitgebreide analyse geven over Friday, al kan ik wel een ding met zekerheid stellen en dat is dat Friday een stuk sneller is....", "onzichtbaar", "mentaal niet helemaal op een rijtje", "mijn inlevingsvermogen", "ik irriteer mij mateloos aan die jongen", "verschrikkelijk traag", "compleet de controle in je bovenkamer kwijt zijn", "af en toe compleet ongecontroleerd door het lint gaan", "dingen worden hier zovaak uit de context getrokken", "alleen wilde ik niet teveel in herhaling vallen. Soms is dat echter wel nodig :wink:" ...........................
Inhoudelijk red je het niet dus haal je maar wat woordjes uit de context en plak je die achter elkaar? Zeer zwak ForzAZ, zeer zwak. Al het bovengenoemde heeft er namelijk vrij weinig mee te maken dat Weghorst volledig terecht in de basis staat, en dat Friday tot op heden niks heeft laten zien (op NEC na).

Dan kan Friday sneller zijn, maar als hij geen bal raakt heeft hij geen recht op minuten. Hij kan een leuk persoon zijn, maar als hij geen stap verzet zit hij volledig terecht op de bank. Dat Weghorst dit weekend weer een halve zenuwinzinking kreeg na die gemiste strafschop, en door Van den Brom van het veld getrokken moest worden, doet niks af aan het feit dat hij nu volledig terecht in de basis staat. Niet zo goedkoop willen scoren ForzAZ. Kom met inhoudelijke teksten en niet van dit soort simpele dingen om te scoren. Ik verwacht beter van je.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: Inhoudelijk red je het niet dus haal je maar wat woordjes uit de context en plak je die achter elkaar? Zeer zwak ForzAZ, zeer zwak. Al het bovengenoemde heeft er namelijk vrij weinig mee te maken dat Weghorst volledig terecht in de basis staat, en dat Friday tot op heden niks heeft laten zien (op NEC na).

Dan kan Friday sneller zijn, maar als hij geen bal raakt heeft hij geen recht op minuten. Hij kan een leuk persoon zijn, maar als hij geen stap verzet zit hij volledig terecht op de bank. Dat Weghorst dit weekend weer een halve zenuwinzinking kreeg na die gemiste strafschop, en door Van den Brom van het veld getrokken moest worden, doet niks af aan het feit dat hij nu volledig terecht in de basis staat. Niet zo goedkoop willen scoren ForzAZ. Kom met inhoudelijke teksten en niet van dit soort simpele dingen om te scoren. Ik verwacht beter van je.
Je moet ook niet volledig je eigen post-verleden verloochenen........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kunnen we deze welles/nietes discussie laten voor wat het is? Ik had ook oorspronkelijk m'n twijfels over Jahanbakhsh, maar ben inmiddels om. Zo kun je wel eens van mening veranderen over een speler. Laat Freddy nou gewoon werken aan z'n efficiency/inzet/motivatie en dan kan hij hopelijk de directe concurrentie met WW weer aan. Het lijkt in ieder geval goed geweest als AZ zijnde om na het vertrek van Janssen in te zetten op twee spitsen met potentie. Het lijkt zich op dit moment uit te betalen. =D>

Verder iemand nog iets te melden over AZ-Heracles?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16267
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DiepeMast schreef:Kunnen we deze welles/nietes discussie laten voor wat het is? Ik had ook oorspronkelijk m'n twijfels over Jahanbakhsh, maar ben inmiddels om. Zo kun je wel eens van mening veranderen over een speler. Laat Freddy nou gewoon werken aan z'n efficiency/inzet/motivatie en dan kan hij hopelijk de directe concurrentie met WW weer aan. Het lijkt in ieder geval goed geweest als AZ zijnde om na het vertrek van Janssen in te zetten op twee spitsen met potentie. Het lijkt zich op dit moment uit te betalen. =D>

Verder iemand nog iets te melden over AZ-Heracles?
Zo zo! Krijg je moderator-aspiraties nu je je 250e post hebt mogen plaatsen? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie