AZ-Go Ahead Eagles (za 24 sep, 20.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

MO7 schreef:Ik hoop overigens dat het goed gaat met de man die vlak voor de wedstrijd een hartaanval kreeg.
Volgens mijn alarmering app was het een oefening.
Vakkie P
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:Eindigen met een voorhoede waar Spakenburg zich voor zou schamen. Dos Santos weer een 3, Johansson weer een 4, Rochet die gewoon 4 of 5 ballen verkeerd raakt, dramatische en veel te late wissels. Kortom, een avondje AZ. En dan vinden ze het gek dat de tribunes steeds leger raken. Lekker sparen voor een kansloos potje op donderdag...
Wat goed is ook eerlijk toegeven: Rochet heeft naar behoren gepresteerd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Ze moeten ze doodschamen met Brom voorop,na de 2-0 was de concentratie volledig verdwenen,zelfs Vlaar ging kloten,alleen Haps en v Eijden verdienen een voldoende........................dos Santos ga ik het niet eens meer over hebben (blinde vlek van vdB of zou Dapney een lekkere zus hebben?)
Vakkie P
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Volgens mijn alarmering app was het een oefening.[/quote]
Ik sprak iemand die de man in elkaar zag zakken, dus ik vrees van niet...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef:Ik sprak iemand die de man in elkaar zag zakken, dus ik vrees van niet...
Laten we hopen dat hij nog leeft. En in dat geval heeft hij dubbel geluk want de wedstrijd hoefde hij niet te zien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef:Wat goed is ook eerlijk toegeven: Rochet heeft naar behoren gepresteerd.
Dan ligt je lat wel erg laag hoor. Hij heeft 2 goede reflexen gehad maar meevoetballend is het een drama. En bij de 2-2 treed hij half op. Als je dat naar behoren vindt dan accepteer je niveau Telstar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:
Dan ligt je lat wel erg laag hoor. Hij heeft 2 goede reflexen gehad maar meevoetballend is het een drama. En bij de 2-2 treed hij half op. Als je dat naar behoren vindt dan accepteer je niveau Telstar.
Was het toch ook?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik denk dat dit gelijkspel komt door de manier waarop AZ wil voetballen.

Het grootste deel van de wedstrijd speelde AZ zoals het dit seizoen is gaan spelen. Vanuit een compacte verdedigende opstelling met snelle omschakeling naar de aanval.

Maar er is een roep om aantrekkelijker voetbal. En Van den Brom denkt dat hij dat kan realiseren door de spelers meer vrijheid te geven. En AZ heeft veel aanvallend denkende spelers. Die gaan dus aanvallen waarbij ze de basistactiek verlaten.

Daardoor wordt "het veld lang" en ontstaat er ruimte om te voetballen bij de tegenstander. Dat resulteert in kansen en dus ook tegendoelpunten.

Verder wordt het facet onderlinge competitie niet goed benut. Dat is een gevolg van het trainingskamp Estepona. Spelers die klagen over het spelen op een niet natuurlijke positie. Geen automatismen. Niet weten waar je aan toe bent als speler ook al train je je suf. Geen zekerheden. Tijdens dat trainingskamp is afgesproken dat er een basisteam wordt vastgesteld en dat er zo min mogelijk gewijzigd wordt. Dat is zo'n beetje de huidige doctrine gebleven.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Goede post Jack, vinger op de zere plek.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zo blijven de voetballertjes en AZ b-garnituur. Subtop. Zilver en brons. Net nieters.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Co Adriaanse maakte het voetbal aantrekkelijk door vooral de aanvallers veel vrijheid te geven. Zij mochten onbeperkt positiewisselingen aangaan met elkaar en dat was voor een verdediging om gek van te worden. Alleen goed georganiseerde teams konden daar tegen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Na een saaie eerste helft wilden ze na de 2-0 gewoon 40 minuten 'uitspelen'. En daar moet je dan met je gezin 100 euro voor betalen. Het is volkomen logisch dat er steeds minder mensen naar het stadion komen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:Na een saaie eerste helft wilden ze na de 2-0 gewoon 40 minuten 'uitspelen'. En daar moet je dan met je gezin 100 euro voor betalen. Het is volkomen logisch dat er steeds minder mensen naar het stadion komen.
En daar is Brom dan "teleurgesteld over". Hij kan toch verdomme vanaf de kant opdracht geven dat ze moeten doordrukken!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Tegenovergestelde van wedstrijd tegen Willemll. Boeiend, maar teleurstellend resultaat. 60 Minuten domineren, veel druk zetten en bij vlagen heerlijk voetbal. Maar dat is zwaar en bijv. Bel Hassani en W.W. konden nauwelijks meer lopen. GAE voelden dat en gebruikten een wapen wat wij niet hebben; een goed afstandschot. Verder is Rienstra te traag en Johannson en Dos Santos komen techniek te kort. Rochet had een reflex alla Romero, bal uit de bovenhoek. Prima. Van Overeem heeft zijn (hoge) niveau weer te pakken en samen met Bel Hassani belooft dat genieten voor de toekomst!
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Witzer schreef:Van Overeem heeft zijn (hoge) niveau weer te pakken en samen met Bel Hassani belooft dat genieten voor de toekomst!
Ik geniet liever nu. En dat 'heerlijke voetbal' heb ik even gemist.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dan ben je zeker tussen minuut 10 en minuut 60 wat anders gaan doen want dat was heerlijk voetbal om te genieten.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Om maar even aan te geven .....


Link: http://www.youtube.com/watch?v=YhV-IX7R9j0
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Dan ben je zeker tussen minuut 10 en minuut 60 wat anders gaan doen want dat was heerlijk voetbal om te genieten.
Ik zat gewoon op de tribune en zat mij vooral te ergeren. Bel Hassani is een prima voetballer, maar rechtsbuiten is niet de plek waar hij dat optimaal kon laten zien. Joris stond namelijk op die plek en dat was ook niet optimaal. Rienstra won geen duel en elk woord over Dos Santos is er één teveel. Het tempo was ook nog verschrikkelijk laag, dus genieten was het absoluut niet. Die twee reddingen van Rochet verdienen trouwens meer credit, want dat waren eigenlijk geheide goals.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12539
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef:En daar moet je dan met je gezin 100 euro voor betalen.
Je bent gek om zoveel geld hieraan uit te geven.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Dan ben je zeker tussen minuut 10 en minuut 60 wat anders gaan doen want dat was heerlijk voetbal om te genieten.
Eerste moment van opwinding was in minuut 17 en na minuut 52 was het niets meer. Dat betekent 35 minuten aanvallende intenties waarin ze ook nog eens een domme overtreding nodig hadden om op voorsprong te komen. Dat is bar weinig waar voor je geld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie