AZ-NEC (zo 28 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef:Misschien dat anderen je al in de negeermodus hebben en daarom niet reageren op wederom zo'n vreemde wellicht provocerende tekst. Ik denk zo langzamerhand inderdaad ook dat je het doet om reacties van sukkels zoals ik uit te lukken. Nou ik hap wel hoor.
Alireza was een van de beste en meest actieve aanvallende spelers op het veld. Als je anders beweert heb je gewoon niet goed gekeken en naar op en neer lopende dames op de tribune zitten kijken.
Het was een vermakelijke wedstrijd, AZ was alleen schrijnend slordig in de afwerking. Dat deed niets af aan het schouwspel.
Alireza had echt zijn dag niet hoor. Hij begon met mis schieten, maar later kwamen zelfs allerlei simpel te geven passes niet eens aan. Als Alireza nauwkeurig was, dan hadden we een monsterscore kunnen aanschouwen.

Alireza was extreem dreigend, maar niet nauwkeurig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: Alireza had echt zijn dag niet hoor. Hij begon met mis schieten, maar later kwamen zelfs allerlei simpel te geven passes niet eens aan. Als Alireza nauwkeurig was, dan hadden we een monsterscore kunnen aanschouwen.

Alireza was extreem dreigend, maar niet nauwkeurig.
Niet mee eens. Hij was bij elke aanval in de tweede helft betrokken, gaf goede en slimme passjes, miste inderdaad een aantal grote kansen maar die schoot ie met links. De eerste de beste die hij met rechts schoot ging er wel in. Hij werkte als een paard.
Dus als jij vindt dat hij zijn dag niet had, dan ben ik benieuwd hoe hij speelt als ie wél zijn dag heeft ! :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Dan komen de meeste passes wel aan en gaan er meer schoten in. Simpel. Een profvoetballer moet elke dag trainen op het schieten (of passen) met 2 benen, vind ik. Bij Vincent Janssen bleek bijvoorbeeld dat zijn slechte na veel trainen uiteindelijk zijn favoriete been is geworden.

Dit interview met John v/d Brom vind ik raar:
http://www.AZ.nl/nieuws/reactie-van-den ... -AZ-nec2/1
Hij vind dat Dabney het goed gedaan heeft. Hij zegt ook dat "normaal gesproken" Dabney altijd in de basis zou moeten staan, op basis van kwaliteiten. Ik vind dat onzin. Je moet kijken naar kwaliteiten en vorm. En wie de beste klik hebben. Het gaat ook om het team natuurlijk. Daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar de tactiek van de tegenstander, en daarop je eigen tactiek aanpassen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dos Santos was op dat gelukkige doelpunt na een ramp. Als Garcia iets meer overzicht had, had die allang in de basis gestaan. Verder is de combinatie Wuijtens en Van Overeem op het middenveld geen succes als het om inspeelpassjes of steekballetjes gaat, beiden kunnen of durven die niet te geven waardoor alles via de vleugels moest. Bel Hassani kan voor dat probleem dus wel een oplossing zijn.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Was inderdaad dramatisch gisteren. Zonder uitzondering zakten ze door het ijs. En dat nadat ze slechts vier wedstrijden in 10 dagen hebben gespeeld. NEC sneed als een mes door de verdediging en in de 2e helft werd er niets meer gecreëerd door AZ. Hoeveel hebben we eigenlijk verloren?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Volgens mij was iedereen op het forum er zo'n beetje wel over eens dat AZ sterker is geworden. En dat blijkt nu. De 2e seizoenshelft van vorig seizoen ging het verdedigend al beter met AZ. Het aantal tegengoals werd minder. De speelstijl is een beetje gewijzigd waarbij bij balbezit tegenstander massaal op eigen helft wordt teruggetrokken. Ook daardoor lijken minder tegengoals te gaan vallen. Al met al is AZ er behoorlijk op vooruit gegaan. De transfer van Janssen pakt ook positief uit voor AZ, op allerlei manieren. Financieel, in aanzien, als aantrekkelijke club voor spelers.

Al met al gaat het gewoon goed met AZ.

Toch vind ik dat je kritisch moet zijn. De media plaatst AZ nu in de subtop. En dat is het niveau wat je moet ontstijgen. AZ moet een stap zetten. Wat heb je eraan als je in de Europa League straks kansloos door een veel beter team wordt uitgeschakeld ? AZ moet zelf veel beter worden en die andere clubs uitschakelen. Alleen door te streven naar een hoger niveau word je beter. Op je lauweren gaan rusten omdat je een wedstrijd overtuigend hebt gewonnen is niet goed.

AZ moet sterke clubs uitschakelen om de Europa League te winnen. We zijn er nog lang niet. AZ heeft een videoanalist. Van den Brom móet gewoon weten hoe de balverliespercentages en andere statistieken per speler zijn. Als iedereen ziet dat Dos Santos bijna elke bal verspeelt en er niks lukt, dan ben je een eigenwijze lul als je als coach anders beweert. Laat Van den Brom de statistieken eens bestuderen en zelf op video eens gelukte akties van Dos Santos opzoeken. Dan piept hij wel anders.
Laatst gewijzigd door Jack op 29 aug 2016, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik ben erg blij met de overwinning en het was de tweede helft heel leuk om naar te kijken maar er moeten zaken echt wel beter. Het is dat je nu tegen een zwak NEC speelt dat ook nog eens bijna de helft van de wedstrijd het met 10 man moet doen maar tegen een sterkere club was het foutenfestijn van de eerste helft gewoon afgestraft. De instelling is gelukkig (al weken) goed maar in de eerste helft had ik echt het gevoel dat beide teams het niveau van de zaterdag hoofdklasse amateurs nog niet wisten aan te tikken.

Maar 7 uit vier (wat gewoon 9 uit vier had moeten zijn!) is vele malen beter dan de 2 uit vier van vorig seizoen met dit seizoen ook nog eens lastigere tegenstanders. Komende 4 wedstrijden zijn relatief makkelijk met Willem II en GAE thuis en Zwolle en Sparta uit. Als we in die wedstrijden het volle pond halen dan kunnen we ons in de toekomst nog wel een verloren wedstrijd na een Europese wedstrijd permitteren. Complimenten aan de spelers, staf en de directie voor de huidige resultaten.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jack schreef:Volgens mij was iedereen op het forum er zo'n beetje wel over eens dat AZ sterker is geworden. En dat blijkt nu. De 2e seizoenshelft van vorig seizoen ging het verdedigend al beter met AZ. Het aantal tegengoals werd minder. De speelstijl is een beetje gewijzigd waarbij bij balbezit tegenstander massaal op eigen helft wordt teruggetrokken. Ook daardoor lijken minder tegengoals te gaan vallen. Al met al is AZ er behoorlijk op vooruit gegaan. De transfer van Janssen pakt ook positief uit voor AZ, op allerlei manieren. Financieel, in aanzien, als aantrekkelijke club voor spelers.

Al met al gaat het gewoon goed met AZ.

Toch vind ik dat je kritisch moet zijn. De media plaatst AZ nu in de subtop. En dat is het niveau wat je moet ontstijgen. AZ moet een stap zetten. Wat heb je eraan als je in de Europa League straks kansloos door een veel beter team wordt uitgeschakeld ? AZ moet zelf veel beter worden en die andere clubs uitschakelen. Alleen door te streven naar een hoger niveau wordt je beter. Op je lauweren gaan rusten omdat je een wedstrijd overtuigend hebt gewonnen is niet goed.

AZ moet sterke clubs uitschakelen om de Europa League te winnen. We zijn er nog lang niet. AZ heeft een videoanalist. Van den Brom móet gewoon weten hoe de balverliespercentages en andere statistieken per speler zijn. Als iedereen ziet dat Dos Santos bijna elke bal verspeelt en er niks lukt, dan ben je een eigenwijze lul als je als coach anders beweert. Laat Van den Brom de statistieken eens bestuderen en zelf op video eens gelukte akties van Dos Santos opzoeken. Dan piept hij wel anders.
Nee, hoor. Het feit is dat hij niet alle ballen verspeeld en dat er meer wel lukt dan niet. Dat kun je gewoon zien. Er zijn wel op crusiale momenten dingen fout gegaan, maar dat zijn ook de moeilijkste momenten. Dabney gaat hier ook nog wel stappen in maken. Zijn rendement is wel gewoon goed en heeft de potentie nog veel te verbeteren zelfs.

Het was wat minder, nou dan gaat hij op de bank omdat er met Garcia ook een talentvolle jongen is. Nu kreeg hij speeltijd en scoort hij en had een doorslaggevende assist op de assist van Fred (klasse pot) naar Jahanbakhsh
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef:Dan komen de meeste passes wel aan en gaan er meer schoten in. Simpel. Een profvoetballer moet elke dag trainen op het schieten (of passen) met 2 benen, vind ik. Bij Vincent Janssen bleek bijvoorbeeld dat zijn slechte na veel trainen uiteindelijk zijn favoriete been is geworden.

Dit interview met John v/d Brom vind ik raar:
http://www.AZ.nl/nieuws/reactie-van-den ... -AZ-nec2/1
Hij vind dat Dabney het goed gedaan heeft. Hij zegt ook dat "normaal gesproken" Dabney altijd in de basis zou moeten staan, op basis van kwaliteiten. Ik vind dat onzin. Je moet kijken naar kwaliteiten en vorm. En wie de beste klik hebben. Het gaat ook om het team natuurlijk. Daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar de tactiek van de tegenstander, en daarop je eigen tactiek aanpassen.
Zo raar is dat niet. Dos Santos is onwijs creatief en heeft het vermogen zijn medespelers vrij voor de keeper te zetten en gaat bovendien zelf ook meer scoren de laatste tijd. Dat 'normaal gesproken' slaat ook op de vorm. Als hij de vorm niet heeft komt hij gewoon op de bank. Simpel.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Niet mee eens. Hij was bij elke aanval in de tweede helft betrokken, gaf goede en slimme passjes, miste inderdaad een aantal grote kansen maar die schoot ie met links. De eerste de beste die hij met rechts schoot ging er wel in. Hij werkte als een paard.
Dus als jij vindt dat hij zijn dag niet had, dan ben ik benieuwd hoe hij speelt als ie wél zijn dag heeft ! :wink:
Juist door de eerder genoemde onnauwkeurigheid speelde hij niet goed. Zijn rendement was gister veel te laag. Zijn sterke punt is ook zijn trap, en daar faalde hij nu net hopeloos. Alireza is volgens mij ook redelijk tweebenig dus zou met links ook aardig moeten kunnen schieten. Echter kwamen gister simpele voorzetten met rechts al niet of nauwelijks aan. Je kan dan ook allerminst spreken van een goede pot. Het is een goede voetballer met een hoop potentie. Hij kan echter veel beter dan hij gister liet zien.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef:Dit interview met John v/d Brom vind ik raar:
http://www.AZ.nl/nieuws/reactie-van-den ... -AZ-nec2/1
Hij vind dat Dabney het goed gedaan heeft. Hij zegt ook dat "normaal gesproken" Dabney altijd in de basis zou moeten staan, op basis van kwaliteiten. Ik vind dat onzin. Je moet kijken naar kwaliteiten en vorm. En wie de beste klik hebben. Het gaat ook om het team natuurlijk. Daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar de tactiek van de tegenstander, en daarop je eigen tactiek aanpassen.
Ik begreep daar ook helemaal niets van, hij heeft toch geen aandelen Dos Santos? Het gaat er om dat de beste spelers spelen, niet dat een specifieke speler speelt. Bovendien speelde Dos Santos als een natte krant. Misschien iets minder nat dan normaal, maar het was nog steeds een dikke onvoldoende.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef:Was inderdaad dramatisch gisteren. Zonder uitzondering zakten ze door het ijs. En dat nadat ze slechts vier wedstrijden in 10 dagen hebben gespeeld. NEC sneed als een mes door de verdediging en in de 2e helft werd er niets meer gecreëerd door AZ. Hoeveel hebben we eigenlijk verloren?
:lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Ik begreep daar ook helemaal niets van, hij heeft toch geen aandelen Dos Santos? Het gaat er om dat de beste spelers spelen, niet dat een specifieke speler speelt. Bovendien speelde Dos Santos als een natte krant. Misschien iets minder nat dan normaal, maar het was nog steeds een dikke onvoldoende.
Gewoon tussen de regels door lezen. 'Normaal gesproken' geeft aan dat hij wel vorm moet tonen. Doet hij dat niet, zoals aan het begin van het seizoen, dan staat hij wissel. Logisch en niks raars aan.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Wat als hij vorm toont maar Garcia speelt als Messi dan? Ik mis de logica en zou er ook niet blij mee zijn als ik Garcia, of Tankvic, was. Dit neigt naar vriendjespolitiek.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Valt wel mee. Hij gebruikt als argument dat hij Dos Santos op dit moment verder vindt als voetballer. Dan is het logisch dat die normaal gesproken eerste keuze is. Mits hij vorm toont. Ik vind dit een beetje spijkers op laag water zoeken hoor.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: Verder is de combinatie Wuijtens en Van Overeem op het middenveld geen succes als het om inspeelpassjes of steekballetjes gaat, beiden kunnen of durven die niet te geven waardoor alles via de vleugels moest..
Strafwerk. Samenvatting terug kijken en op Van Overeem letten.

https://www.facebook.com/AZAlkmaar/?fref=ts

Die heeft in één wedstrijd meer kansen gecreëerd dan Henriksen in een heel seizoen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dat is ook niet moeilijk, die creerde zowat geen enkele kans en was meer een eindstation. Een nummer 10 moet veel bepalender zijn. Als 6 is hij stukken beter en heeft hij hetzelfde rendement en voor een 6 is dat weer gewoon goed. Voor een 10 vind ik zijn inbreng te weinig, tenminste in de wedstrijden die hij tot nu op 10 stond.
...... and that's what we mean by honey \:D/
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Geest van Dirk schreef:
Nee, hoor. Het feit is dat hij niet alle ballen verspeeld en dat er meer wel lukt dan niet. Dat kun je gewoon zien. Er zijn wel op crusiale momenten dingen fout gegaan, maar dat zijn ook de moeilijkste momenten. Dabney gaat hier ook nog wel stappen in maken. Zijn rendement is wel gewoon goed en heeft de potentie nog veel te verbeteren zelfs.

Het was wat minder, nou dan gaat hij op de bank omdat er met Garcia ook een talentvolle jongen is. Nu kreeg hij speeltijd en scoort hij en had een doorslaggevende assist op de assist van Fred (klasse pot) naar Jahanbakhsh
Ik vraag me weleens af of hier mensen schrijven met een bord voor hun kop, blinde liefde voor alles van AZ of dat ze het gewoon niet zien. Maar als je in een stukje over dos Santos bij AZ-NEC schrijft dat er meer goed dan fout ging ben je niet helemaal van deze wereld. Hij heeft welgeteld 1 goede bal geraakt in de 1e helft, wat een doelpunt werd. Verder blonk hij uit in niet op zijn plek blijven spelen, maar steeds maar ergens zwerven en elke bal verspelen. Nu valt Garcia mij ook niet mee, maar met droge ogen beweren dat dos Santos een goede wedstrijd heeft gespeeld, dat gaat er bij mij niet in.
Maar goed het heeft ook 2 jaar geduurd voordat men eindelijk een beetje doorheeft dat Tankovic niks is en ook niks zal worden. Al heeft Dos Santos wel meer toekomst dan hem, al zij hij wel beter moeten gaan prestereren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Jij bent gewoon een soort scorebordsupporter, lekker makkelijk :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef:Dat is ook niet moeilijk, die creerde zowat geen enkele kans en was meer een eindstation. Een nummer 10 moet veel bepalender zijn. Als 6 is hij stukken beter en heeft hij hetzelfde rendement en voor een 6 is dat weer gewoon goed. Voor een 10 vind ik zijn inbreng te weinig, tenminste in de wedstrijden die hij tot nu op 10 stond.
Deze wedstrijd was gewoon prima van Van Overeem. Ik ken geen nummer tien in de eredivisie die elke wedstrijd meer brengt. Klaassen is een verbeterde uitvoering van Henriksen, maar domineert ook het spel niet.

Welke speler kan volgens jou wel het spel van AZ even naar de hand zetten? Blijft Sneijder in Turkije ?
Plaats reactie