AZ-NEC (zo 28 aug, 16.45u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Verkeerde conclusie, Antti. Lees mijn posts over Henriksen maar terug, die heb ik ook nooit op een steekbal kunnen betrappen. Hij was Mr. verstoppertje. Ortec doet zo interessant met statistieken, laat ze de ballen even weergeven die rechtstreeks van Joris naar Fred zijn gegaan. Dat waren er niet veel, het gevolg was dat Fred ze op het middenveld ging halen en dus niet meer in scoringspositie stond. Voor ijver kreeg Joris overigens een dikke voldoende, maar voor genialiteit en durf absoluut niet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10221
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:Verkeerde conclusie, Antti. Lees mijn posts over Henriksen maar terug, die heb ik ook nooit op een steekbal kunnen betrappen. Hij was Mr. verstoppertje. Ortec doet zo interessant met statistieken, laat ze de ballen even weergeven die rechtstreeks van Joris naar Fred zijn gegaan. Dat waren er niet veel, het gevolg was dat Fred ze op het middenveld ging halen en dus niet meer in scoringspositie stond. Voor ijver kreeg Joris overigens een dikke voldoende, maar voor genialiteit en durf absoluut niet.
Dan maak ik je huiswerk wel.

Samenvatting op de Facebook van AZ.

https://www.facebook.com/AZAlkmaar/?fref=ts

9:23 - Van Overeem en Wuytens zetten Friday op briljante wijze in een prima positie
33:33 - Wuytens en Van Overeem creëren samen - door de as - een goede kopkans voor Van Overeem
42:16 - geweldige loopactie (van binnen naar buiten) en assist van Van Overeem (was Fred niet raar gaan liggen had hij hem ook kunnen binnen knikken)
52:00 fantastische interceptie én steekpass van Van Overeem waarbij Friday wordt gelanceerd: leidt tot tweede gele kaart
59:00 Van Overeem is draaiende motor in een dubbele één - twee met Jahanbaksh; misschien wel de mooiste aanval van dit seizoen
82:30 Van Overeem zet Garcia alleen voor de keeper met buitenkant rechts dropvolley

Van Overeem is bij alle gevaarlijke aanvallen (behalve de tweede goal: afgeslagen corner) betrokken. Je conclusie is gewoon feitelijk onjuist. Er zaten aanvallen door de as én over de vleugels tussen waarbij zowel Wuytens als Van Overeem constant naar voren passten.

Het is daarbij overigens onzin om alleen de ballen van de nummer tien naar de spits te tellen. Sneijder gaf nooit een bal aan de spits, maar lanceerde vooral buitenspelers. Klaassen heb ik ook nog nooit een spits zien aanspelen. Als nummer 10 word je beoordeeld op ál je aanvallende acties en nog wat verdedigend werk. Zijn wedstrijd was in dat opzicht meer dan prima en als een nieuwe nummer 10 elke wedstrijd dit niveau haalt zijn we spekkoper.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een opvallende statistiek vind ik het aantal balveroveringen door AZ. Het meest van de eredivisie. Daaruit blijkt een bepaalde agressiviteit die mij aanspreekt. De wil om het zelf te doen. Ik denk ook dat het nodig is om nog betere tegenstanders uit te schakelen. Met andere woorden, dat komt op mij sterk over.

Omdat ik me erger aan het vele balverlies van Dos Santos zou het wel zo kunnen zijn dat hij bij balveroveringen belangrijk is. Wat doe je met de bal ? Voetbal draait niet om balveroveringen maar om goals.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

We hebben ook een heel lage passzuiverheid, en Dos Santos inderdaad die de bal steeds inlevert, waardoor er veel mogelijkheden zijn om de bal weer terug te veroveren. Neemt niet weg dat we defensief sterk spelen dit jaar.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

~AZ~ schreef:We hebben ook een heel lage passzuiverheid, en Dos Santos inderdaad die de bal steeds inlevert, waardoor er veel mogelijkheden zijn om de bal weer terug te veroveren. Neemt niet weg dat we defensief sterk spelen dit jaar.
De bal naar de tegenstander schieten komt inderdaad ook zinloos over. Dat schaar ik zelf onder uitvoering en nauwkeurigheid. De uitvoering is vaak allerbelabberst. Je vraagt je soms af of ze uberhaupt wel trainen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het is tweeledig. Als je de bal meer vooruit speelt, zijn de passes risicovoller en heb je minder kans dat hij aankomt. Als je zoals ajax de bal oeverloos achterin rondtikt, zijn de passes risicoloos en krijg je een hogere passzuiverheid. De kunst is om zo veel mogelijk richting doel te passen en evengoed een redelijke zuiverheid te houden zodat je een optimaal aantal kansen creëert. De uitvoering dit jaar kan nog veel beter, maar we hebben in ieder geval het juiste idee als team. Dat is voor een aantal spelers training (Dos Santos en Luckassen komen direct bij me op), maar ook aan aan elkaar wennen. Ik ga me pas zorgen maken als er geen verbetering in komt in de komende periode.

Wat Luckassen betreft is het trouwens ook op te lossen door hem gewoon de opdracht te geven om zo weinig mogelijk risicovolle ballen te laten spelen en dat gewoon over te laten aan andere. Zijn passes zijn bijna standaard te hard.
Plaats reactie