AZ-sc Heerenveen (zo 7 aug, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Nou zet maar een mannetje bij de eerste paal bij de vrije trap, Rochet heeft hem toch niet.
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Heerenveen 1e helft beter, AZ 2e helft en 2-2 terecht jongens?
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Makkelie bedankt.
.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zo, het eerste puntverlies door tactisch falen is weer een feit. En het eerste puntverlies door arbitrale dwalingen ook. Het seizoen is weer begonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het plezier van een nieuw seizoen is meteen de kop ingedrukt. 2-2 is zeer teleurstellend tegen 10 spelers van Heerenveen.

En waarom wisselt Van den Brom Dos Santos ineens in de 78e minuut.

Dit deed Van den Brom in de vorige wedstrijd ook al. Precies in dezelfde minuut.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Matig begin van het nieuwe seizoen. Voetballend veel te weinig gebracht. Veel lange ballen en geen opbouw van achteruit.

Ik mis creativiteit. Jahanbashkh en heel soms Dos Santos voorin, Van Overeem op middenveld in goede doen en van achteruit Haps zijn vrijwel de enige spelers die een mannetje kunnen uit spelen. Thuis met weinig ruimte hebben wij dan sowieso een probleem om te creëren.

Met Vlaar en Van Eijden in centrum is de opbouw matig. Luckassen speelde niet onaardig, maar toch mis ik dan de aanvallende push van Mattias Johansson, die met zijn versnelling meer gebruik maakt van de ruimte en wisselwerking met Alireza.

Weghorst werkt hard, maar heeft niet de creativiteit van Vincent Janssen. Dus zal Van den Brom juist in thuis wedstrijden iets moeten verzinnen om AZ aan het voetballen te krijgen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef:Luckassen speelde niet onaardig, maar toch mis ik dan de aanvallende push van Mattias Johansson, die met zijn versnelling meer gebruik maakt van de ruimte en wisselwerking met Alireza.
Luckassen was de beste man aan AZ-kant, misschien samen met Haps. Roepen om Johannsson is echt erg hoor, Zeneli had er dan 4 gemaakt vandaag.

Weghorst is uitermate beperkt. Janssen was altijd nuttig, ook als hij niet scoorde, maar Weghorst heeft echt doelpunten nodig om iets toe te voegen. Rochet is een vliegenvanger, de laatste bal van Jahanbakshs moet beter en Dos Santos moet uit de selectie verdwijnen. Verder staat het op papier wel aardig maar ontbreekt de creativiteit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Grensrechter Steegstra woont in Sneek. Die aan de andere kant heet Diks en woont in Leeuwarden. Ze zullen wel met slingers onthaald worden morgen op hun werk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die uit Leeuwarden vast niet. En 1 van de 2 had bovendien gelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Die Schaars schoot in z'n AZ-tijd elke corner en vrije trap het stadion uit.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

We zijn opvallend effectief de laatste tijd met standaardsituaties. Dat mag ook wel met zoveel lengte in het elftal maar het geeft een goed gevoel dat niet elke corner of vrije trap meer schriftelijk afgedaan hoeft te worden.

Voor de rest was het gisteren echt een baalwedstrijd waar ik nog steeds pissig om ben. Niet zo zeer vanwege de vele scheidsrechterlijke dwalingen (het waren er echt heel veel) maar gewoon vanwege het spel met name in de eerste helft. Complimenten aan Streppel hoe hij in 7 weken tijd zijn team zo heeft weten te motiveren en er een duidelijk spel plan in heeft weten te slijpen. Maar AZ begon weer te makkelijk aan de wedstrijd en werd echt op inzet en felheid afgetroeft.

In de tweede helft zie je dan dat, als Heerenveen een beetje uitgeraasd is dat AZ op basis van kwaliteit de bovenliggende partij is maar AZ moet gewoon in eigen huis van dit Heerenveen winnen. We hebben simpelweg op elke positie een betere speler lopen. Er mogen in mijn ogen dan ook geen excuses zijn en ik vind het goed dat Van de Brom na afloop hard is naar zijn team en zich niet laat verblinden door het aangedane onrecht.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Penalty onthouden in de eerste helft en doelpunt ten onrechte afgekeurd in de tweede. Met dank aan Makkelie, die ons vorig jaar ook al slecht gezind was. Een onsportief spelend Heerenveen werd ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door Makkelie. Er hadden nog minimaal twee kaarten bij gemoeten. Dat is het verhaal van deze wedstrijd. We zijn wederom bestolen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef:Die uit Leeuwarden vast niet. En 1 van de 2 had bovendien gelijk.
Eens, al was de uitleg heel raar. Makkelie gaf aan de handsbal in eerste instantie zelf gezien te hebben maar hij had het beoordeeld als niet opzettelijk. Waar slaat dat op?

Verder eens met Van den Brom. Qua spelbeeld een terecht gelijkspel, al ben je door blunders qua resultaat genaaid.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

galblazer schreef:Penalty onthouden in de eerste helft en doelpunt ten onrechte afgekeurd in de tweede. Met dank aan Makkelie, die ons vorig jaar ook al slecht gezind was. Een onsportief spelend Heerenveen werd ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door Makkelie. Er hadden nog minimaal twee kaarten bij gemoeten. Dat is het verhaal van deze wedstrijd. We zijn wederom bestolen.
Het verhaal van de wedstrijd was dat Heerenveen gewoon feller en scherper was.

Van Eijden bij die eerste tegengoal ... ](*,)
vriend
Basisspeler
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Van Eijden bij die eerste tegengoal ... ](*,)
Ja, ik mag toch echt hopen dat deze knaap het Jupilerleague-niveau snel gaat ontstijgen. Vooral het gebrek aan wendbaarheid is schrijnend.

Als trainer zou ik Wuytens of Luckassen naar het centrum halen. En mezelf afvragen waarom de TD zo'n speler haalt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat ze hem in eerste instantie hadden gehaald als vervanger van Vlaar. Toen die bleef ontstond er een 'luxeprobleem'. Ik heb al vaker aangegeven dat ik nooit met Vlaar en Van Eijden in het centrum zou spelen. Teveel van hetzelfde. Van Eijden is gewoon een mindere versie van Vlaar (wat geen diskwalificatie is want Vlaar is een van de beste verdedigers in Nederland). Ik had gewoon lekker met Vlaar en Wuytens in het centrum blijven spelen en Schaars gehaald.

Wat mij trouwens wel wat zorgen baart zijn de reacties op zijn vertrek. Niemand in Nijmegen vond het erg want ze vinden Golla en Drmic toch al beter. In die reacties zie je zelfs dat ze het jammer vinden dat Foor en Limbombe zijn vertrokken, maar voor een clubman als Van Eijden ging bijna de vlag uit. Dat zegt toch wel wat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ja. Oprotten met die speler.

:wink:

Haps vond ik overigens ook niet zo best gisteren. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Als Haps niet zo best speelt dan scoort hij nog een 7.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Ja. Oprotten met die speler.

:wink:

Haps vond ik overigens ook niet zo best gisteren. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden.
Eerste helft een 4, tweede helft een 9. Eerste helft was Haps zeer slordig en liet hij Slagveer geregeld uit zijn rug lopen. In de tweede helft liet hij echter een totaal ander gezicht zien. Toen was Slagveer onzichtbaar en liet Haps zich ouderwets gelden in aanvallende zin.
Plaats reactie