FC Utrecht-AZ (zo 8 mei, 14.30u)

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Last Scout schreef:
geen 3e plek, geen bekerfinale/winst, geen overwintering Europa, geen jupiler league Jong AZ

Zijn toch dingen die er met deze selectie gewoon in hadden gezeten, zeker zoals het na de winterstop draaide.
Voor een 3e plek had AZ 5 verliespunten moeten hebben na de winterstop. Een volkomen realistisch scenario natuurlijk......
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Last Scout

Voltreffer Vick schreef:
Voor een 3e plek had AZ 5 verliespunten moeten hebben na de winterstop. Een volkomen realistisch scenario natuurlijk......
Een seizoen begint voor jou bij de winterstop?

het gaat over het gehele seizoen.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Misschien Benschop terughalen? Was opzich een getalenteerde speler, had wel Altidore voor zich. Misschien dat hij nu beter zal spelen nu hij ervaring opgedaan heeft in Duitsland.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Last Scout schreef:
het gaat over het gehele seizoen.
Ik citeer: 'zeker zoals het na de winterstop draaide'. Jij vindt dus dat AZ 3e had moeten worden, zeker zoals het na de winterstop draaide. Ik voeg daaraan toe dat het ireëel is om slechts vijf verliespunten na de winsterstop te verwachten.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZRickGrimesAZ schreef:Misschien Benschop terughalen? Was opzich een getalenteerde speler, had wel Altidore voor zich. Misschien dat hij nu beter zal spelen nu hij ervaring opgedaan heeft in Duitsland.
:|
Last Scout

Voltreffer Vick schreef:
Ik citeer: 'zeker zoals het na de winterstop draaide'. Jij vindt dus dat AZ 3e had moeten worden, zeker zoals het na de winterstop draaide. Ik voeg daaraan toe dat het ireëel is om slechts vijf verliespunten na de winsterstop te verwachten.
Verder kijken dan je neus lang is heet dat.

Als AZ vanaf het begin van het seizoen er zo opgeknald was dan hadden we veel meer uit dit seizoen kunnen halen.

Maar goed, het verlies tegen Feyenoord in de halve finale van de beker was eigenlijk gewoon onnodig en gelijkspelen tegen Twente was ook onnodig, dan zal AZ 4 Life terecht weer zeggen dat die punten aan het begin van het seizoen verloren zijn maar je kan nou eenmaal niet van twee walletjes tegelijk eten.

Het verschil met Feyenoord is miniem maar dat is niet eens het belangrijkste, zowel Jong AZ,Europa en de Beker hadden gewoon beter gekund uiteindelijk.

Met die houding die jij hebt creëer je toch geen winnersmentaliteit? altijd hongerig zijn naar meer, AZ is niet in een positie om achterover te leunen.

Ten opzichte van vorig jaar staan we in de competitie toch even een plek lager das toch jammer dat mag toch gezegd worden?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Last Scout schreef:Ten opzichte van vorig jaar staan we in de competitie toch even een plek lager das toch jammer dat mag toch gezegd worden?
Met een half basis-elftal dat vertrok afgelopen zomer en het drukke speelprogramma met de 10 EL-wedstrijden is het natuurlijk niet zo gek dat de resultaten in het eerste seizoenshelft wat tegen vielen.
Last Scout

Forza AZ schreef:
Met een half basis-elftal dat vertrok afgelopen zomer en het drukke speelprogramma met de 10 EL-wedstrijden is het natuurlijk niet zo gek dat de resultaten in het eerste seizoenshelft wat tegen vielen.
Ben ik het mee eens maar ik vind het een beetje lullig als we telkens maar een excuus zoeken om de kritiek om te draaien.

als je het hebt over het eindresultaat dan mag je het niet hebben over de prestaties aan het begin van het seizoen maar ook niet over de missers aan het einde van het seizoen, gewoon ja knikken en tevreden zijn dan maar?

En als je dat dan accepteert en aangeeft wie er voor die verandering verantwoordelijk was (Max boven Earnest stellen) dan is het ook weer niet goed.

Vind ik een beetje zwak om kritiek te pareren met momentopnames terwijl je het geheel ook moet kunnen beoordelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Last Scout schreef: Ben ik het mee eens maar ik vind het een beetje lullig als we telkens maar een excuus zoeken om de kritiek om te draaien.

als je het hebt over het eindresultaat dan mag je het niet hebben over de prestaties aan het begin van het seizoen maar ook niet over de missers aan het einde van het seizoen, gewoon ja knikken en tevreden zijn dan maar?

En als je dat dan accepteert en aangeeft wie er voor die verandering verantwoordelijk was (Max boven Earnest stellen) dan is het ook weer niet goed.

Vind ik een beetje zwak om kritiek te pareren met momentopnames terwijl je het geheel ook moet kunnen beoordelen.
Ik vind het weggaan van zeven (goede) basisspelers geen momentopname. Dat heeft een veel diepere en langere impact dan jij doet voorkomen. In dat perspectief bezien is de vierde plek, mede door een prima tweede seizoenshelft en het invoegen van veel heel jonge spelers een uitstekende prestatie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout

salmonyappi schreef:
Ik vind het weggaan van zeven (goede) basisspelers geen momentopname. Dat heeft een veel diepere en langere impact dan jij doet voorkomen. In dat perspectief bezien is de vierde plek, mede door een prima tweede seizoenshelft en het invoegen van veel heel jonge spelers een uitstekende prestatie.
Kijk dat bedoel ik dus met draaien,
Vind jij achteraf gezien dat het niet beter gekund had?
Was die 4e plaats en verder niks de ultieme prestatie die AZ dit seizoen had kunnen leveren?
Voor jou part doen we dus niks in Europa niks in de Beker en tekenen we elk seizoen voor een 4e plek?

Waar het mij om gaat is : ja de prestatie is mooi, maar het had allemaal beter gekund.

We zijn na het vertrek van 7 basisspelers een plek op de ranglijst gezakt, maar Janssen en Haps hebben beter gepresteerd dan Poulsen en Johansson vorig jaar, Gudelj en Henriksen qua rendement in ieder geval gelijkwaardig en dan zijn Van Overeem ,Garcia,Dos Santos en Jahanbaksh in ieder geval geen enorme verzwakkingen gebleken.
V.d Linden/Wuytens heeft niet onder gedaan voor Hoedt, wat hebben we dan nog over?

Er zit naar mijn mening meer potentie in deze selectie dan die van vorig seizoen,
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Last Scout schreef:


Kijk dat bedoel ik dus met draaien,
Vind jij achteraf gezien dat het niet beter gekund had?
Was die 4e plaats en verder niks de ultieme prestatie die AZ dit seizoen had kunnen leveren?
Voor jou part doen we dus niks in Europa niks in de Beker en tekenen we elk seizoen voor een 4e plek?

Waar het mij om gaat is : ja de prestatie is mooi, maar het had allemaal beter gekund.

We zijn na het vertrek van 7 basisspelers een plek op de ranglijst gezakt, maar Janssen en Haps hebben beter gepresteerd dan Poulsen en Johansson vorig jaar, Gudelj en Henriksen qua rendement in ieder geval gelijkwaardig en dan zijn Van Overeem ,Garcia,Dos Santos en Jahanbaksh in ieder geval geen enorme verzwakkingen gebleken.
V.d Linden/Wuytens heeft niet onder gedaan voor Hoedt, wat hebben we dan nog over?

Er zit naar mijn mening meer potentie in deze selectie dan die van vorig seizoen,
Tuurlijk kan achteraf alles beter, de vraag is of het vooraf al vast te stellen was.

Er zit wel groei in deze selectie. Dat is een conclusie ik dan liever trek :)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Last Scout schreef: Er zit naar mijn mening meer potentie in deze selectie dan die van vorig seizoen,
Dat is waar, dat denk ik ook. Echter moet een team wel ingespeeld raken op elkaar, daar hadden ze een halfjaar voor nodig, toen het eenmaal liep kregen we ook goede resultaten. Van het komende seizoen verwacht ik dan ook nog meer (of er moeten gekke dingen gebeuren in de transferperiode). Maar voor dit seizoen is de 4e plaats erg mooi denk ik.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef:
Vergeet het maar. AZ en spierballen, haha. Slapjanussen zijn het, die nooit wat kunnen afmaken. Als wij wat bereiken is het altijd met de hulp van anderen. op eigen kracht kunnen we niks, het zij zo. De play-offs komen er aan en daarna misschien 12 voorrondes europees. Zijn we weer uitgeteld als de competitie begint. Leuk, dat voetballen
Jij hebt verder In dit topic wijzelijk je mond gehouden na deze miskleun.
Maar goed, je bent je gal kwijt en daar gaat het tenslotte om :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:Kijk dat bedoel ik dus met draaien,
Vind jij achteraf gezien dat het niet beter gekund had?
Was die 4e plaats en verder niks de ultieme prestatie die AZ dit seizoen had kunnen leveren?
Voor jou part doen we dus niks in Europa niks in de Beker en tekenen we elk seizoen voor een 4e plek?

Waar het mij om gaat is : ja de prestatie is mooi, maar het had allemaal beter gekund.

We zijn na het vertrek van 7 basisspelers een plek op de ranglijst gezakt, maar Janssen en Haps hebben beter gepresteerd dan Poulsen en Johansson vorig jaar, Gudelj en Henriksen qua rendement in ieder geval gelijkwaardig en dan zijn Van Overeem ,Garcia,Dos Santos en Jahanbaksh in ieder geval geen enorme verzwakkingen gebleken.
V.d Linden/Wuytens heeft niet onder gedaan voor Hoedt, wat hebben we dan nog over?

Er zit naar mijn mening meer potentie in deze selectie dan die van vorig seizoen,
Had het achteraf beter gekund? Ja, in de beker hebben we ondanks de halve finale wel wat laten liggen in de eerste helft tegen Feyenoord. In Europa hebben we ook knullig punten verspeeld. Dat was totaal onnodig, ook gezien het spel. We hebben in een aantal wedstrijden gewoon te weinig punten gekregen. Met name tegen Augsburg hadden we eigenlijk twee keer verdiend om te winnen.

Voor de competitie ben ik tevreden. Het had wellicht wat beter gekund maar je moet niet vergeten dat we inderdaad meer dan de helft van de basisspelers kwijt zijn geraakt. Dat kost tijd om dan weer je ritme en de juiste formatie te vinden. Bovendien kreeg je in de winter nog een geschenk in de persoon van Vlaar en Wuytens waardoor je een paar plekken hebt gewonnen. Zonder die twee hadden we blij moeten zijn met play-offs denk ik.

Al met al geef ik dit seizoen toch wel een ruime zeven.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Uiteindelijk heb je niets gepresteerd in de eerste seizoenshelft, de Europa League en de beker. Het lijkt heel wat, zo'n halve finale en groepsfase EL, maar als je iets inzoomt dan moet je gewoon concluderen dat je daar niets noemenswaardigs hebt gepresteerd. En er zijn dan wel veel wisselingen geweest, maar dat betekent nog niet dat er niet meer uit te halen viel. De tweede seizoenshelft is een pleister op die wonden. Je haalt uiteindelijk je doelstelling, maar dat vind ik een te eendimensionale manier om er naar te kijken. Heb je structureel eruit gehaald wat er in zat? Ik vind van niet. Ik geef het seizoen een magere 6.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Eens met AZ 4 Life. Europees gezien hebben we zeer matig gepresteerd aangezien we met gemak hadden kunnen overwinteren. Over de competitie en de beker ben ik (meer) dan tevreden. Minpunten zijn de vele verloren thuiswedstrijden (al hebben we met de winstpartijen op Astra, Bilbao en Feyenoord ook een paar hele mooie potjes gezien) en dat we geen partij hebben kunnen bieden aan de top 2 in de onderlinge wedstrijden (maar het gat tussen hen en de rest is de afgelopen twee seizoen dan ook wel erg groot). Dit alles deden we met een elftal dat elke wedstrijd uit ongeveer 5 spelers uit de eigen jeugd bestond.

Van tevoren had ik getekend voor zo'n seizoen. In mijn ogen hebben we overduidelijk onze positie ten opzichte van de rest van de subtop herbevestigt en verstevigt. Na de top 2 komen Feyenoord en AZ met dan weer een tijdje niets. Dit seizoen krijgt van mij ook een dikke 7.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hoe kan je tevreden zijn over de beker? We hebben (vaak hakken over de sloot) gewonnen van teams uit de JL of zelfs daaronder en hebben de eerste beste serieuze wedstrijd verloren.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Tuurlijk zie ik ook wel dat we mindere tegenstanders tegen zijn gekomen maar daar moet nog steeds van gewonnen worden. Met iets minder pech hadden we gewoon gewonnen en stonden we in de bekerfinale. Ik denk niet dat er veel clubs zijn die klagen als ze de halve finale bereiken.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

salmonyappi schreef:

Jij hebt verder In dit topic wijzelijk je mond gehouden na deze miskleun.
Maar goed, je bent je gal kwijt en daar gaat het tenslotte om :wink:
Ik ben een midweek weggeweest yappi en door een of andere storing kon ik ook niet reageren. AZ heeft in deze wedstrijd aangetoond dat de knikkende knieen-topic weer op slot kan. Ik ben blij dat ik ongelijk had want we kunnen weer tripjes gaan maken. Ik hoop dat we blijvend van het Utrecht-uit complex verlost zijn. Leve onze Alkmaarse trots. Zo Goed?
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef:
Ik ben een midweek weggeweest yappi en door een of andere storing kon ik ook niet reageren. AZ heeft in deze wedstrijd aangetoond dat de knikkende knieen-topic weer op slot kan. Ik ben blij dat ik ongelijk had want we kunnen weer tripjes gaan maken. Ik hoop dat we blijvend van het Utrecht-uit complex verlost zijn. Leve onze Alkmaarse trots. Zo Goed?
=D>
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie