Ben Rienstra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Ik heb - oprecht - geen idee waar je op doelt.

Het is een legitieme vraag die ik stel. Zoveel voetbal kijk ik niet meer en Rienstra is mij - behalve die goal tegen PSV - nooit heel erg opgevallen. Nu niet meteen het soort speler waar ik veel geld in zou steken en ik heb ook echt geen idee op welke plek hij moet spelen. Volgens mij hebben we Ortiz, Van Overeem en Henriksen al en volgens mij zijn die allemaal gehaald voor de basis.

Ik had véél liever een investering gezien in een goede keeper, linksbuiten of rechtsback.
Eens. Rienstra is trouwens wel een goede speler maar ook in mijn ogen was dit geen prioriteit. We hadden met Ortiz, Haye, Van Overeem, Henriksen, Dos Santos al voldoende middenvelders. Zeker omdat Luckassen ook als defensieve middenvelder kan spelen en we bijvoorbeeld ook Spierings nog hebben.
Last Scout

Perry schreef:Aangezien ik zondag niet in het stadion was, heb ik hem vandaag voor het eerst zien spelen. Zien spelen is eigenlijk al overdreven want hij heeft amper de bal geraakt. Werd -net als de rest- in de rust gewisseld en ging meteen zonder te douchen of zelfs om te kleden naar huis.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als zondag dus, onzichtbaar.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Perry schreef:Aangezien ik zondag niet in het stadion was, heb ik hem vandaag voor het eerst zien spelen. Zien spelen is eigenlijk al overdreven want hij heeft amper de bal geraakt. Werd -net als de rest- in de rust gewisseld en ging meteen zonder te douchen of zelfs om te kleden naar huis.
Aangezien ze eerst naast het stadion zouden spelen, zullen hun spullen daar hebben gelegen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Eens. Rienstra is trouwens wel een goede speler
Ook dat vind ik wel meevallen. Ik bedoel; in spelers als Strootman, Toornstra, Van Galen zag je meer talent toen ze hun eerste serieuze transfer maakten en die waren ook voor een dergelijke prijs op te halen.

Ik mis de prijs - kwaliteit verhouding.

Transfervrij had hij mogen komen. Nu slaat het nergens op.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Rienstra moet AZ stabiliteit brengen. Is aanhaken op het gewenste niveau niet een realistischer eerste stap?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Goeie aankoop in de categorie aankoop Gouweleeuw toe hij van Heereveen overkwam. De kans dat ze het waarmaken is groter bij dit soort transfers.
...... and that's what we mean by honey \:D/
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Geest van Dirk schreef:Goeie aankoop in de categorie aankoop Gouweleeuw toe hij van Heereveen overkwam. De kans dat ze het waarmaken is groter bij dit soort transfers.
Nu AZ nu een realistischer budget heeft draait het normaliter niet meer +/- 3-4 miljoen euro verlies. Daarnaast stijgt het eigen vermogen ook fors door afgelopen transferwindow.

Dan kan AZ voortaan ieder jaar 1 à 2 aankopen doen à la Gouweleeuw, Gudelj en Rienstra, daar wordt je direct beter van. Enerzijds je top talenten inpassen, anderzijds gerichte versterkingen. =D>

Ik geloof nog steeds dat op de lange termijn het beleid van AZ leidt tot een stabiele top 5 club, wat een hele prestatie is als AZ serieus met +/- 22-23 miljoen euro aan budget gaat werken. ajax en PSV hebben bijna het 3 voudige, Feyenoord lachend het dubbele en zelfs de op veel te grote voet levende Twente en Vitesse zitten daar nog bocen, Twente zal nog wel aardig wat gaan dalen... maar Vitesse kan doen en laten wat het wilt qua salaris (!) niet qua transfersommen... want de huurlingen zijn 'gratis' dat betaald Chelsea.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef:Goeie aankoop in de categorie aankoop Gouweleeuw toe hij van Heereveen overkwam. De kans dat ze het waarmaken is groter bij dit soort transfers.
Gouweleeuw was gewenst omdat we een centrumverdediger nodig hadden, maar vind je Rienstra nou zoveel beter dan wat er rondloopt ?
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Antti Opdam schreef:
Gouweleeuw was gewenst omdat we een centrumverdediger nodig hadden, maar vind je Rienstra nou zoveel beter dan wat er rondloopt ?
Liever Rienstra op ''6'' dan Haye de laatste weken, Haye is verdedigend (logisch enigszins) zo ongelofelijk zwak. En daarnaast is Celso dit jaar en vorig jaar ook niet eens meer zo fantastisch... dan is wat concurrentie erbij zeer gewenst.

En het feit dat Ben Nederlands is, uit de regio komt en voetballend gezien voor AZ een verbetering is, waarom niet?

Ik zie persoonlijk Rienstra volgend jaar zelfs aanvoerder worden, of zodra Gouweleeuw uitvalt zelfs.
Last Scout

Geest van Dirk schreef:Goeie aankoop in de categorie aankoop Gouweleeuw toe hij van Heereveen overkwam. De kans dat ze het waarmaken is groter bij dit soort transfers.
In de categorie Gouweleeuw?

Gouweleeuw was wat 21-22 toen hij hier aan kwam?


de aankoop van Rienstra is meer in de categorie van de aankopen Mühren,Avdic en Overtoom, dan bedoel ik niet direct dat hij gaat falen maar dat het een grote investering is voor een wat oudere speler (al dan niet met gebrek aan ervaring op het niveau van AZ).

Mensen vergeten het misschien door zijn jonge uiterlijk maar Rienstra is gewoon 25 momenteel. 21-22 en 25 bij aankomst vind ik toch een verschil.

Op termijn zou Rienstra als hij slaagt de captain van het toekomstige AZ moeten worden ik denk echt dat hij daar voor aangetrokken is of hij dat gaat waar maken is een tweede.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hij noemt de categorie Gouweleeuw als je kijkt naar zijn positie binnen het elftal en de investering. Gouweleeuw was een investering van 1,5/2 miljoen die werd gezien als (toekomstig) steunpilaar. Hetzelfde geldt voor Rienstra, ondanks dat die misschien ietsje ouder is. Het gaat er echter om dat zij als een directe versterking worden/werden gezien voor een aardige investering. Avdic en Muhren waren goedkope gokjes voor de breedte. Daar kan AZ er bij wijze van spreken elke zomer 7 halen.
Last Scout

AZ 4 Life schreef:Hij noemt de categorie Gouweleeuw als je kijkt naar zijn positie binnen het elftal en de investering. Gouweleeuw was een investering van 1,5/2 miljoen die werd gezien als (toekomstig) steunpilaar. Hetzelfde geldt voor Rienstra, ondanks dat die misschien ietsje ouder is. Het gaat er echter om dat zij als een directe versterking worden/werden gezien voor een aardige investering. Avdic en Muhren waren goedkope gokjes voor de breedte. Daar kan AZ er bij wijze van spreken elke zomer 7 halen.
Misschien doe ik wat pietluttig.

Ik zou Gouweleeuw zelf in een hokje met Berghuis en Altidore plaatsen, niet omdat die zoveel opgebracht hebben maar de manier van aankopen.

"gefaalde" talenten die bij AZ toch potentie hadden en waar dat in gezien werd en waar de beurs voor getrokken is.

Maar dat is misschien een beetje over kleine dingen debatteren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Berghuis en Altidore hadden toch mindere seizoenen gehad voordat ze bij AZ kwamen en werden gezien als potentiele toppertjes. Gouweleeuw en ook Rienstra hebben gewoon naam gemaakt in de eredivisie, dat gold trouwens ook voor Overtoom, maar dat mislukte gewoon finaal.
...... and that's what we mean by honey \:D/
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Sommige mensen lijken nooit tevreden :mrgreen:

Een 25-jarige (!) speler, die uit de buurt komt, een jeugd exponent is met leiding gevende kwaliteiten wie wilt die jongen nou niet bij de selectie halen?

Het feit dat AZ een 25-jarige vastlegt met een 5-jarig contract betekent dat AZ er heel veel vertrouwen in heeft... en dat is persoonlijk al een overwinning an sich dat AZ niet door blijft slaan met het vastleggen van 18-19 jarigen..

Wat dat betreft zijn Rienstra en Van der Linden ''ideale'' aanvullingen in een selectie die bol staat van het jeugdige talent. Brezancic is nog even afwachten of hij ook qua kwaliteit mee kan maar ook die jongen heeft al flink wat prof voetbal seizoenen in de benen.
Last Scout

alkmaar90 schreef:Sommige mensen lijken nooit tevreden :mrgreen:

Een 25-jarige (!) speler, die uit de buurt komt, een jeugd exponent is met leiding gevende kwaliteiten wie wilt die jongen nou niet bij de selectie halen?

Het feit dat AZ een 25-jarige vastlegt met een 5-jarig contract betekent dat AZ er heel veel vertrouwen in heeft... en dat is persoonlijk al een overwinning an sich dat AZ niet door blijft slaan met het vastleggen van 18-19 jarigen..

Wat dat betreft zijn Rienstra en Van der Linden ''ideale'' aanvullingen in een selectie die bol staat van het jeugdige talent. Brezancic is nog even afwachten of hij ook qua kwaliteit mee kan maar ook die jongen heeft al flink wat prof voetbal seizoenen in de benen.
Het gaat mij en bijvoorbeeld Antti niet zo zeer om Rienstra zelf maar het bedrag en de timing die er mee gepaard ging.

AZ Heeft broodnodig een rechtsback en een linksbuiten nodig van degelijke kwaliteit met potentievoor de toekomst en Stewart geeft naar verluid anderhalf miljoen uit aan een extra middenvelder.

Zoals ik al bij de eerste keer aangaf bijvoorbeeld is Rienstra een onverwachtse en goede aanwinst, alleen niet de aanwinst die gewenst/verwacht/nodig was.

Het feit dat hij hier uit de buurt komt en hier in de jeugd heeft gezeten is nou niet echt een goede manier om zijn transferbedrag te verantwoorden tegen mensen die het daarmee oneens zijn lijkt mij?
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef:Het feit dat hij hier uit de buurt komt en hier in de jeugd heeft gezeten is nou niet echt een goede manier om zijn transferbedrag te verantwoorden tegen mensen die het daarmee oneens zijn lijkt mij?
Ik heb het niet eens over het transferbedrag wat er voor hem betaald zou zijn, dus daar doe je slecht een aanname mee. En het transferbedrag blijft altijd gissen bij AZ dus hoezo kan je een echte conclusie eraan verbinden?

Rienstra is gehaald omdat V/d Brom en/of Stewart al tijden een vervanger voor Gudelj zochten... en het blijkt dat Joris van Overeem en Thom Haye niet de precieze kwaliteiten hebben die gevraagd worden en Celso Ortiz ontbreekt ook alweer een tijdje (net als einde vorig seizoen). dus zo kan je niet doormodderen.

En m.b.t. een rechtsback, naar verluid heeft AZ het geprobeerd bij Ryan Laursen maar wilde Ebsjerg niet meewerken voor +/- 1.5 (media als bron) miljoen overgaan tot verkoop. Dan houdt het op toch? Of heb jij liever dat AZ 3-4 miljoen gaat bieden?

Je kan er vanuit gaan dat AZ er heel veel aan gedaan heeft om een degelijke rechtsback te halen voor de JUISTE prijs. Blijkbaar is dat niet gelukt en werden de beschikbare alternatieven niet significant beter dan Mattias gezien... en laat staan beter dan Luckassen en Lewis als rechtsbacks...

En het feit dat Rienstra uit de buurt komt heeft meer van doen met het feit dat je als fan je kan identificeren met je club? Vroeger tussen 1990-2004 stond AZ vol met vrijwel alleen maar Nederlandse spelers. Dat is toch juist mooi? De laatste 1-2 jaar komen er weer meer Nederlanders bij gelukkig................of kijk jij liever naar een team vol middelmatige buitenlanders? Want de goede Brazilianen, Russen, oostblokkers e.d. komen toch niet naar de Eredivisie... Dan heb ik persoonlijk liever een team met Van Overeem, Haye, Haps, Rienstra en Van der Linden waar je meer binding mee hebt.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

De verdediging is kwalitatief nu wel erg dun bezet. Met Luckassen als rechtsback heb je minder kwalitatief sterke opties in het centrum. Johansson is niet goed genoeg als rechtsback en met Haye als rechtermiddenvelder komen zijn defensieve zwakheden nog meer bloot te liggen. Vorig seizoen stond Gudelj op die plek en lag onze rechterflank minder open.
Aanvallende backs zijn een toevoeging voor de dynamiek en je aanvallende spel maar zodra er geen middenvelder is die de defensieve taken overneemt ben je extreem kwetsbaar in de omschakeling. Omdat Rienstra meer loopvermogen heeft en verdedigender ingesteld is dan Haye worden de defensieve onzekerheden van Johansson gemakkelijker herstelt, kan Gouweleeuw zich meer focussen op het organiseren van de verdediging en kan Johansson doen waar hij wél goed in is.

Met Rienstra erbij is ons middenveld op papier de sterkste linie. Als je kan kiezen uit Henriksen, Ortiz, Van Overeem, Rienstra en Haye is dat een luxepositie en het is ook wel nodig met de vele wedstrijden dit seizoen.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurd als Ortiz ook weer helemaal fit en inzetbaar is...

Ortiz en Rienstra naast elkaar klinkt in theorie zeer goed en dat AZ dan in een soort 4-2-3-1 systeem gaat spelen met Jahanbaksh/Hupperts op rechts, Henriksen/Haye op ''10'' of Tankovic/Dos Santos op links.

Dan lijkt het elftal sowieso meer in balans, Rienstra kan verdedigend (rechtshalf) o.a. Mattias meer ondersteunen i.t.t. Haye. En een Haye kan zich richten op ''10'' waar zijn kracht ligt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: Ik had véél liever een investering gezien in een goede keeper, linksbuiten of rechtsback.
:gaap:

On topic: aankoop speelt weer voor spek en bonen mee.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2020
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

(Voor een groot deel) schuldig aan de eerste 3 tegengoals. Niet zijn beste wedstrijd, zullen we maar zeggen.
Gesloten