Ben Rienstra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12836
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

handelaar schreef: 10 aug 2017, 12:43 Hopelijk gaat het niet al te lang duren zodat we weer wat lucht krijgen met vertrek van Tankovic en Rienstra, waarna de komt van Fredrik Midtsjø toch echt niet lang meer op zich zou moeten laten wachten.
Ik begin ook wel benieuwd te worden naar de kunsten van Midtsjø bij AZ
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

"Willem II wil vrijdag akkoord bereiken met AZ; club in tijdnood"

Willem II wil vrijdag nog een akkoord bereiken met AZ over de transfer van Ben Rienstra. Donderdagavond zaten beide clubs met elkaar om de tafel, maar kon er geen overeenstemming worden bereikt, meldt het Brabants Dagblad.

Omdat die missie mislukt is, krijgen de Tilburgers Rienstra voor komende zondag, als de club tegen Excelsior speelt, niet speelgerechtigd. Daarvoor zou alles voor vrijdag 12.00 rond moeten zijn en alle informatie bij de KNVB moeten liggen.

Dat Rienstra vertrekt uit Alkmaar lijkt zeker. De 27-jarige middenvelder hoeft onder trainer John van den Brom niet te rekenen op veel speeltijd en mag vertrekken. Door zijn reserverol raakte Rienstra volgens het BD gebrouilleerd met Van den Brom.


Ze hebben nog 10 minuten... :D. Overigens opmerkelijk dat er vermeldt wordt dat er mot is tussen Ben en John. Is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met een speler. Ik ben benieuwd waar het BD dat op baseert.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

DiepeMast schreef: 11 aug 2017, 09:50 Overigens opmerkelijk dat er vermeldt wordt dat er mot is tussen Ben en John. Is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met een speler. Ik ben benieuwd waar het BD dat op baseert.
Dat zou sowieso de wereld op zijn kop zijn, Rienstra mag in zijn handjes wrijven met Brom die hem ondanks zijn dramatische prestaties zo lang op het veld heeft laten staan.
Gebruikersavatar
Berloni Bagno
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2017, 15:15

DiepeMast schreef: 11 aug 2017, 09:50 "Willem II wil vrijdag akkoord bereiken met AZ; club in tijdnood"

Willem II wil vrijdag nog een akkoord bereiken met AZ over de transfer van Ben Rienstra. Donderdagavond zaten beide clubs met elkaar om de tafel, maar kon er geen overeenstemming worden bereikt, meldt het Brabants Dagblad.

Omdat die missie mislukt is, krijgen de Tilburgers Rienstra voor komende zondag, als de club tegen Excelsior speelt, niet speelgerechtigd. Daarvoor zou alles voor vrijdag 12.00 rond moeten zijn en alle informatie bij de KNVB moeten liggen.

Dat Rienstra vertrekt uit Alkmaar lijkt zeker. De 27-jarige middenvelder hoeft onder trainer John van den Brom niet te rekenen op veel speeltijd en mag vertrekken. Door zijn reserverol raakte Rienstra volgens het BD gebrouilleerd met Van den Brom.


Ze hebben nog 10 minuten... :D. Overigens opmerkelijk dat er vermeldt wordt dat er mot is tussen Ben en John. Is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurt met een speler. Ik ben benieuwd waar het BD dat op baseert.
Zou het eventueel aantrekken van Midtsjo te maken kunnen hebben met de transfer van Rienstra?
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Dat zou natuurlijk kunnen. Het scheelt natuurlijk wel op de begroting als de salarissen van Rienstra, Tankovic, Bel Hassani en van de Linden niet meer betaald hoeven te worden. Dit geeft toch ruimte om weer 2 jeugdspelers een contract aan te bieden met éénzijdige optie tot verlenging alsmede een nieuwe speler aan te trekken
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

AZ Twello schreef: 11 aug 2017, 13:36 Dat zou natuurlijk kunnen. Het scheelt natuurlijk wel op de begroting als de salarissen van Rienstra, Tankovic, Bel Hassani en van de Linden niet meer betaald hoeven te worden. Dit geeft toch ruimte om weer 2 jeugdspelers een contract aan te bieden met éénzijdige optie tot verlenging alsmede een nieuwe speler aan te trekken
Ik verwacht niet dat het daar mee te maken zal hebben. Maar opzich is Midtsjo wat mij betreft nog steeds welkom en een versterking.
Gebruikersavatar
Berloni Bagno
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2017, 15:15

Tis rond... Rienstra naar Willem II, sluit na het weekend daar aan bij de selectie.. (Huur)

Bron: VP
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Berloni Bagno schreef: 11 aug 2017, 17:06 Tis rond... Rienstra naar Willem II, sluit na het weekend daar aan bij de selectie.. (Huur)

Bron: VP
Toch jammer dat het een huurconstructie is geworden... Maargoed, je kan niet alles hebben!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Verdorie, dacht dat die Rienstra en Tankovic wel verkocht waren waardoor wellicht een miljoentje bij de gezamenlijke opbrengst van die twee, Midtsjö wel gehaald kon worden. :D
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Berloni Bagno
Dagjesmens
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2017, 15:15

Dipsaus schreef: 11 aug 2017, 17:20 Toch jammer dat het een huurconstructie is geworden... Maargoed, je kan niet alles hebben!
Stond ook niets bij van "optie tot koop"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Optie tot koop was aanvankelijk wel het uitgangspunt. Blijkbaar zijn ze daar niet uitgekomen. Ach ja, als Ben het laat zien bij Willem II, is hij straks mss nog wel meer waard als nu. Alles beter als bij ons te verstoffen op de bank.

Succes Ben!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ik zie ben nog uitgroeien tot vaste waarde en belangrijke kracht bij Willem II. Zou niet de eerste keer zijn dat als een speler wel goed gebruikt gaat worden hij ook beter zal functioneren. Bij AZ niet geslaagd iig
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Michael Jackson heeft ooit eens een liedje gemaakt mer de titel "Ben". Dat nummer gaat over een rat als huisdier. Maar de ratten zitten bij NAC. Nou ja, hij kan tenminste wel zeggen "Ik ben Ben, dus ik besta." hoewel dat geen beroemde uitspraak zal worden. Roem is Ben niet gegeven, niet goed genoeg weet je.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Huurcontract is rond met Willem II. Succes Ben!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Nee hoor, faal maar lekker verder, kneus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Denniz schreef: 12 aug 2017, 00:37 Ik zie ben nog uitgroeien tot vaste waarde en belangrijke kracht bij Willem II. Zou niet de eerste keer zijn dat als een speler wel goed gebruikt gaat worden hij ook beter zal functioneren. Bij AZ niet geslaagd iig
Hij werd bij AZ niet goed gebruikt ?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1784
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Ik hou het erop dat AZ net iets te hoog gegrepen was voor Ben. Jammer, hoe meer spelers uit de directe omgeving van Alkmaar in de basis van AZ hoe beter.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lecompte schreef: 14 aug 2017, 11:05 Ik hou het erop dat AZ net iets te hoog gegrepen was voor Ben. Jammer, hoe meer spelers uit de directe omgeving van Alkmaar in de basis van AZ hoe beter.
AZ is veel te hoog gegrepen geweest, ik vraag me af op basis waarvan hij ooit is gescout. Zal hij nou echt zo veel beter zijn geweest bij PEC?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

'Zo loopt het, drie maanden geleden liep ik nog met de aanvoerdersband'
Maandag, 14 augustus 2017 om 18:25

Ben Rienstra verdedigt dit seizoen de clubkleuren van Willem II. De Tilburgse club maakte maandagmiddag bekend de 27-jarige middenvelder voor één jaar te huren van AZ, waar Rienstra niet meer voorkwam in de plannen van John van den Brom. Hij hoopt zijn carrière bij Willem II nieuw leven in te kunnen blazen.

"Ik had meerdere opties, ook in het buitenland. Maar dat waren geen opties waarbij het complete plaatje klopte", licht hij toe in gesprek met FOX Sports. "Op sommige plaatsen kun je natuurlijk veel geld verdienen en er waren natuurlijk grotere opties dan Willem II, alleen heb ik gekeken naar wat de beste deal is voor mij en voor mijn gezin."

Rienstra werd in 2015 door AZ weggeplukt bij PEC Zwolle en was in zijn debuutjaar nog 26 keer basisspeler in de Eredivisie. Het afgelopen seizoen moest hij echter steeds vaker genoegen nemen met een reserverol. "Zo loopt het", reageert hij. "Drie maanden geleden liep ik nog met de aanvoerdersband om en ging het allemaal goed. Ik heb ook een goede periode gehad bij AZ, maar dan klikt het op een gegeven moment even niet. Het is eigenlijk van de ene op de andere dag dat je geen minuten meer maakt."
Ik kan me voorstellen dat hij het niet ziet aankomen gezien de totaal onlogische beslissingen van Brom, maar stiekem zou hij in zijn achterhoofd toch ook moeten hebben gedacht dat zijn aanwezigheid op dat veld niet helemaal klopte. Of zou hij dan om zich heen kijken en denken van: "Dos Santos en Johansson staan ook in het veld, dus ik zal er dan ook wel gewoon tussen horen.".
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12836
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

~AZ~ schreef: 14 aug 2017, 16:33 Ik kan me voorstellen dat hij het niet ziet aankomen gezien de totaal onlogische beslissingen van Brom, maar stiekem zou hij in zijn achterhoofd toch ook moeten hebben gedacht dat zijn aanwezigheid op dat veld niet helemaal klopte. Of zou hij dan om zich heen kijken en denken van: "Dos Santos en Johansson staan ook in het veld, dus ik zal er dan ook wel gewoon tussen horen.".
Eindeloos reservoir van bagger om over de Rienstra's en Dos Santossen uit te storten, zelfs bij verhuur een trap na. Geef ons heden ons dagelijkse bagger. Waar komt deze drang vandaan? Krijg je in het dagelijkse leven misschien zelf zo veel bagger over je heen?
Laatst gewijzigd door differentcook op 14 aug 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gesloten