Sergio Rochet Álvarez

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dat van zijn ex-vriendin is nooit bewezen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1520
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Kilkenny schreef:We zullen het nooit weten.

Het vraagstuk is eigenlijk; mag een keeper zo gehinderd worden bij het neerzetten van de muur? Het is in het 5 meter gebied, dus het lijkt me van niet. Mogen die spelers wel 5 meter verderop gaan staan springen?
Het zal niet exact in de regels staan, maar een scheids kan er wel wat aan doen onder het mom van spelbederf lijkt mij.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Blundert in de 84e minuut. Dat terwijl iedereen hem tot dat moment zo lekker rustig vond...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Fijn! Kunnen we hem ook gelijk met de grond gelijk maken!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Hij blunderde ook al eerder, op 2:25 in de samenvatting op AZ.nl. Maar die bal schoot Mechelen op de paal. Ik hoef hem niet met de grond gelijk te maken, maar als je het zo ziet maakt het niet heel veel uit of we Esteban of Rochet op de goal hebben.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef:Fijn! Kunnen we hem ook gelijk met de grond gelijk maken!
Nee dat is niet de bedoeling maar wat een rare actie zeg. Buiten het feit dat de bal te ver van schoen springt moet hij ook natuurlijk de andere kant op draaien. Eigenlijk 2 blunders in 1 actie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:Blundert in de 84e minuut. Dat terwijl iedereen hem tot dat moment zo lekker rustig vond...
:lol: !!!

Het zag er écht knullig uit.

Ik wilde bijna mezelf weer gaan quoten. Maar ik blijf er bij dat het echt niet zo leuk is om altijd gelijk te krijgen.

Liever zie je gewoon een betrouwbare sluitpost op doel.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:
:lol: !!!

Het zag er écht knullig uit.

Ik wilde bijna mezelf weer gaan quoten. Maar ik blijf er bij dat het echt niet zo leuk is om altijd gelijk te krijgen.

Liever zie je gewoon een betrouwbare sluitpost op doel.
Dit bedoel ik dus AZ-Alkmaar. Het stempel is al gezet. Ook jonge spelers krijgen hier geen kans om fouten te maken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10262
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Van mij mag hij best fouten maken. Zeker in oefenwedstrijden.

Waar het mij om gaat is dat men hier op het forum ook wel bijzonder goed is in het ophemelen van spelers op basis van, nou ja, eigenlijk niets.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: Dit bedoel ik dus AZ-Alkmaar. Het stempel is al gezet. Ook jonge spelers krijgen hier geen kans om fouten te maken.
Ach welja. Esteban heeft die kans toch ook gehad. De meesten willen nota bene eigen jeugd meer de kans geven. Dan moet je vooral niet zeuren als ze een fout maken. Liever in een oefenpotje dan tegen Heerenveen. Hopen maar dat het een snelle leerling is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Dat van zijn ex-vriendin is nooit bewezen.
Sterker nog, dat was een valse aangifte. Iets dat in de regione vaker gebeurt.

Maar even on-topic. Knullig inderdaad, maar dat mag. Ik vond dat ophemelen na zaterdag overdreven, hij had namelijk niks te doen. Ik kan me geen terugspeelbal of redding herinneren uit die wedstrijd. Maar ook nu zegt het niets. Geeft die jongen een wedstrijd of 20 en dan zien we wel verder.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 05 sep 2014, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Van mij mag hij best fouten maken. Zeker in oefenwedstrijden.

Waar het mij om gaat is dat men hier op het forum ook wel bijzonder goed is in het ophemelen van spelers op basis van, nou ja, eigenlijk niets.
Precies. Rochet heeft tegen Dordrecht toch helemaal niets bijzonders laten zien? Het enige dat ik me kan herinneren is dat hij z'n medespelers torpedeerde bij een wilde, half mislukte actie om de bal weg te stompen.

Die juichstemming na de wedstrijd heb ik nooit begrepen. Ik heb er ook niet aan meegedaan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dat komt omdat we in Alkmaar gewend zijn dat de keeper ons constant in de problemen werkt en het daarna oplost door iemand te schoppen. Als iemand dan komt en vervolgens niets bijzonders doet dan is dat een hele vooruitgang.

Overigens liet hij echt wel zien over kwaliteiten te beschikken, met een mooie uittrap en een paar ballen die hij klemvast had die Esteban zou hebben weggestompt. Niemand zegt dat het een geweldenaar is, maar ik kijk toch liever als hij op goal staat dan Esteban. Of zie jij liever Esteban?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2632
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Of zie jij liever Esteban?
Geen idee. Ik ken Rochet niet goed genoeg. Op basis van drie vangballen, een half mislukte stompactie, een redding en een tegengoal kan ik me geen beeld vormen.

Tegen Mechelen was het in ieder geval Esteban all over again.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

vriend schreef:
Waar het mij om gaat is dat men hier op het forum ook wel bijzonder goed is in het ophemelen van spelers op basis van, nou ja, eigenlijk niets.
Precies. Rochet heeft tegen Dordrecht toch helemaal niets bijzonders laten zien? Het enige dat ik me kan herinneren is dat hij z'n medespelers torpedeerde bij een wilde, half mislukte actie om de bal weg te stompen.

Die juichstemming na de wedstrijd heb ik nooit begrepen. Ik heb er ook niet aan meegedaan.[/quote]

Nu heb ik jou ook zelden of nooit in een juichstemming gezien :lol:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Droom uitgekomen voor AZ-doelman

Sergio Rochet is sinds een aantal maanden keeper bij AZ en is erg gelukkig met die overstap. De doelman kwam over van Danubio FC uit Uruguay en mocht door een blessure van Esteban zelfs al zijn debuut maken.

"Ik ben hier pas enkele maanden en ben hier heel goed ontvangen. Voor mij is een droom uitgekomen", zei Rochet. Eigenlijk zou Rochet derde keeper worden achter Esteban en Yves de Winter, maar inmiddels is de Uruguaan al opgeschoven tot tweede doelman. En voor even zelfs eerste keeper omdat Estaban geblesseerd is.
Wel heeft Rochet van trainer Marco van Basten een belangrijk advies gekregen, namelijk de Nederlandse taal leren. "Ik begrijp dat wel en respecteer die mening. Ik ben nu in Nederland en moet daarom snel Nederlands leren", laat de keeper weten.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/371915_ ... AZ-doelman
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Om ook maar een lichtpuntje te benoemen: Rochet was weer heel prettig om op de goal te hebben. Geen gezeik, geen gepriegel, de baas in het strafschopgebied.
Laatst gewijzigd door ~AZ~ op 13 sep 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Heel volwassen gespeeld. Kan er ook niks aan doen dat er geen knappe centrale verdedigers voor hem staan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

~AZ~ schreef:Om ook maar een lichtpuntje te benoemen: Rochet was weet heel prettig om op de goal te hebben. Geen gezeik, geen gepriegel, de baas in het strafschopgebied.

Helemaal mee eens. Ik zie geen enkele reden om de clown er straks weer in te zetten. Eindelijk weer eens gewoon een keeper.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5465
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik durf wel zo ver te gaan: Man of the match vandaag. De rest was minder. Simpel. Ik mis Berghuis.
Gesloten