De Basisopstelling

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Owusu-Oduro
Penetra - Bazoer (geen spelhervattingen) - Goes - De Wit
Belic - Clasie
Pavlidis
Addai - Zeefuik - Lahdo
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 12 feb 2024, 20:06 Owusu-Oduro
Penetra - Bazoer (geen spelhervattingen) - Goes - De Wit
Belic - Clasie
Pavlidis
Addai - Zeefuik - Lahdo
Op basis waarvan krijgt de Wit speeltijd?
Voor de rest wel eens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 21:06 Op basis waarvan krijgt de Wit speeltijd?
Voor de rest wel eens.
Ik weet zeker dat Langedijk Mees bedoelt; maar jij misschien ook wel?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 12 feb 2024, 21:52 Ik weet zeker dat Langedijk Mees bedoelt; maar jij misschien ook wel?
Ik bedoel ook Mees ja :D
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 21:06 Op basis waarvan krijgt de Wit speeltijd?
Voor de rest wel eens.
Omdat hij onmogelijk slechter kan zijn dan die motorisch gestoorde Noor

En omdat hij gezien zijn prijskaartje wel eens iets terug mag doen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 12 feb 2024, 21:58 Omdat hij onmogelijk slechter kan zijn dan die motorisch gestoorde Noor

En omdat hij gezien zijn prijskaartje wel eens iets terug mag doen
Dat zijn weer twee hele goede positieve redenen……..

(Ben je nou écht zo’n stuk chagrijn, of doe je alsof?)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 12 feb 2024, 20:06 Owusu-Oduro
Penetra - Bazoer (geen spelhervattingen) - Goes - De Wit
Belic - Clasie
Pavlidis
Addai - Zeefuik - Lahdo
Dit kan ook als 4-2-4. Anders krijg je weer het verwijt dat je je beste spits niet in de spits zet.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 12 feb 2024, 21:56 Ik bedoel ook Mees ja :D
Is veel beter dan Wolffe, mits je hem even laat wennen/inkomen. Brengt meer drive, voetballend vermogen en agressie, allemaal dingen die dit AZ nodig heeft.

Verder eens met de opstelling van Langedijk, eventueel Penetra centraal ipv Bazoer en dan Kasius rechts. Eventueel Sadiq voor Addai voorlopig nog.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Elmpie. schreef: 12 feb 2024, 19:27 Scheelt dat de laatste tijd met de huidige basis dat niveau nog niet aantikken, met het huidige
spel bereik je plek acht ook makkelijk.
Zal toegeven dat iets te veel van het goede is en wil het wel toelichten

Owuso voor Ryan: Owuso is waarschijnlijk je eerste doelman voor volgend seizoen kan je beter nu ervaring laten op doen dan hem volgend seizoen er voor te gooien.
Zal misschien wel slippertjes maken maar die heeft Ryan ook gemaakt.

Penetra voor Sugawara: Sugawara heeft de afgelopen twee wedstrijden niks laten zien,vooral aanvallend is het heel povertjes en als hij het alleen van zijn verdedigende kwaliteiten moet hebben is het te mager.
Penetra is ook niet geweldig maar minst slechte van de twee in dat aspect.

Dekker voor Bazoer: Het Flegmatieke bijna interesse loze spel van Bazoer komt me de stort uit hij moet als 1 van de ervaren spelers de kar trekken maar heeft de houding van iemand die net komt kijken.
Dekker heeft net als Goes al een aanloop gehad vorig seizoen en deed dat naar behoren.
Grote voordeel is ook dat Goes, Dekker en Owuso op elkaar ingespeeld zijn aangezien ze in de jeugd en jong AZ al vrij lang met elkaar spelen.

De Wit voor Wolfe: vind van wat de wit heeft laten zien in de keren dat die mocht spelen meer overtuigen dan Wolfe, het is beide niet geweldig maar ik heb een lichte voorkeur voor de Wit

Schouten voor Mijnans: Mijnans speelt zowel op 8 of 10 als Bambi on Ice en ik vind dat schouten de kans wel eens mag krijgen.
Vind hem altijd vrij volwassen en stabiel spelen en denk dat je er niet perse minder van wordt.
al vind ik het wel vreemd dat hij nu opeens ook als Centrale verdediger wordt ingezet bij Jong AZ.

Hier ga ik het een beetje corrigeren, Clasie of Belic voorkeur gaat persoonlijk iets meer uit naar Clasie gezien zijn opbouwende kwaliteit terwijl Belic wat meer een sloper is, je kan rouleren met beide aangezien Clasie het af en toe niet meer lijkt aan te kunnen en ik ook wel vertrouwen heb dat de controlerende en verdedigende taken ook door Schouten kunnen worden opgepakt.

Smit op 10 is een beetje belachelijk van mijzelf die moet bij jong dit half jaar zijn minuten maken en zijn eerste inval beurten krijgen dit half jaar.
was vergeten dat Dantas er nog rondliep zou als Belic speelt(met Clasie en Dantas wordt het iets te klein van stuk) graag willen zijn als de wat meer opbouwende middenvelder zien die rol kan Dantas prima invullen.

De vleugels zijn gewoon niet op niveau, er zit wel potentie in maar dat heeft tijd nodig.
Op dit moment dan maar op rechts Addai en op links maakt het niet echt uit Poku, Lahdo, Sadiq van bommel het is allemaal niet veel op dit moment.
Owusu Oduro = stond gisteren nog te schutteren. Ryan heeft ervaring en kan beter de verdediging daarmee coachen. Is daarnaast gewoon de betere doelman.

Dekker = maakte ook weer een gigantische dekkingsfout tegen Jong FC Utrecht gisteren en laat in niks zien de KKD ontgroeid te zijn. Na zijn sterke begin vorig seizoen zakte hij ook terug. Ik neem aan dat je niet de wedstrijden van Jong kijkt, want Dekker laat in niks momenteel dit seizoen zien dat hij klaar is voor een stap hogerop. Speelt een zwak seizoen.

De Wit = te weinig van gezien om te kunnen oordelen. Kan alleen met zekerheid zeggen dat het geen topper is. De beste kerel is ook al bijna 26 (!!!) jaar, waardoor hij bijna/nu op zijn top zit. Voorkeur gaat bij mij uit voor de explosieve Wolfe, die ook niet AZ-waardig is en eigenlijk back-up moet zijn achter een goede linksback.

Schouten = ironisch dat je Mijnans Bambi on ice noemt, terwijl Schouten dat óók is, maar dan op een lager niveau. Heeft al genoeg moeite met de snelheid van de KKD, pakt geregeld een gele kaart en leidt ook vaak slordig balverlies voor de verdediging. Schouten is overigens in niks een spelverdeler zoals Clasie. Dat plan kan echt regelrecht de prullenbak in. Kwakman is meer een spelverdeler nog dan Schouten is, maar de enige echte spelverdeler vanuit de jeugd speelt bij Almere (Koopmeiners) of is te jong (Mastoras, wel mega groot talent).

Poku = heeft nog nooit een goede wedstrijd in AZ1 gespeeld. Huiberts had gewoon een linksbuiten moeten aankopen. Ik denk dat je het moet gaan doen met Lahdo en Addai. Van Bommel en Poku/Sadiq daarachter, maar het is arme troef.
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

SchoorlAZ schreef: 13 feb 2024, 04:58 Owusu Oduro = stond gisteren nog te schutteren. Ryan heeft ervaring en kan beter de verdediging daarmee coachen. Is daarnaast gewoon de betere doelman.

Dekker = maakte ook weer een gigantische dekkingsfout tegen Jong FC Utrecht gisteren en laat in niks zien de KKD ontgroeid te zijn. Na zijn sterke begin vorig seizoen zakte hij ook terug. Ik neem aan dat je niet de wedstrijden van Jong kijkt, want Dekker laat in niks momenteel dit seizoen zien dat hij klaar is voor een stap hogerop. Speelt een zwak seizoen.

De Wit = te weinig van gezien om te kunnen oordelen. Kan alleen met zekerheid zeggen dat het geen topper is. De beste kerel is ook al bijna 26 (!!!) jaar, waardoor hij bijna/nu op zijn top zit. Voorkeur gaat bij mij uit voor de explosieve Wolfe, die ook niet AZ-waardig is en eigenlijk back-up moet zijn achter een goede linksback.

Schouten = ironisch dat je Mijnans Bambi on ice noemt, terwijl Schouten dat óók is, maar dan op een lager niveau. Heeft al genoeg moeite met de snelheid van de KKD, pakt geregeld een gele kaart en leidt ook vaak slordig balverlies voor de verdediging. Schouten is overigens in niks een spelverdeler zoals Clasie. Dat plan kan echt regelrecht de prullenbak in. Kwakman is meer een spelverdeler nog dan Schouten is, maar de enige echte spelverdeler vanuit de jeugd speelt bij Almere (Koopmeiners) of is te jong (Mastoras, wel mega groot talent).

Poku = heeft nog nooit een goede wedstrijd in AZ1 gespeeld. Huiberts had gewoon een linksbuiten moeten aankopen. Ik denk dat je het moet gaan doen met Lahdo en Addai. Van Bommel en Poku/Sadiq daarachter, maar het is arme troef.

Moest je zoon ooit de opleiding voor een van hun verlaten? Zo klink je wel wat negatief
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Loetje1990 schreef: 13 feb 2024, 06:18 Moest je zoon ooit de opleiding voor een van hun verlaten? Zo klink je wel wat negatief
Het is Nico Dijkshoorn :P
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 12 feb 2024, 22:28 Dat zijn weer twee hele goede positieve redenen……..

(Ben je nou écht zo’n stuk chagrijn, of doe je alsof?)
Wat voor positiefs wil je precies horen over welke speler? Wordt lastig hoor. De Wit deed het goed bij Zwolle op die positie. Dat kan hij niet verleerd zijn, hoewel ik het meer een middenvelder vind.

Wolfe kan er helemaal niks van. Alles bij die man ziet er onnatuurlijk uit, zelfs het juichen. Doorselecteren, verlies nemen en scouting ontslaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Loetje1990 schreef: 13 feb 2024, 06:18 Moest je zoon ooit de opleiding voor een van hun verlaten? Zo klink je wel wat negatief
Mijn zoon is flink te jong om nu al weggestuurd te worden.
Wie weet, op een dag!

Het is niet negatief, maar realistisch. Een international van Australië vervang je niet zomaar met een jeugdkeeper. Net zoals dat je Mijnans en Clasie ook niet zomaar door jeugd vervangt. Het is gewoon een realistisch plaatje voor op dit moment.

Die jongens maken echt nog wel stappen, maar nu zijn ze gewoon nog te licht. Over Schouten en Dekker heb ik trouwens flinke twijfels. Ik noem geloof ik Mastoras nog een mega talent, dus het is maar net wat je wilt lezen. Ook moet Goes elke wedstrijd starten wmb. En ook Addai verdient veel minuten in het eerste.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 feb 2024, 07:42 Wat voor positiefs wil je precies horen over welke speler? Wordt lastig hoor. De Wit deed het goed bij Zwolle op die positie. Dat kan hij niet verleerd zijn, hoewel ik het meer een middenvelder vind.

Wolfe kan er helemaal niks van. Alles bij die man ziet er onnatuurlijk uit, zelfs het juichen. Doorselecteren, verlies nemen en scouting ontslaan.
C'est le ton qui fait la musique.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

Langedijk schreef: 13 feb 2024, 07:39 Het is Nico Dijkshoorn :P
Hahaha wou de naam niet noemen 😂
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

SchoorlAZ schreef: 13 feb 2024, 08:03 Mijn zoon is flink te jong om nu al weggestuurd te worden.
Wie weet, op een dag!

Het is niet negatief, maar realistisch. Een international van Australië vervang je niet zomaar met een jeugdkeeper. Net zoals dat je Mijnans en Clasie ook niet zomaar door jeugd vervangt. Het is gewoon een realistisch plaatje voor op dit moment.

Die jongens maken echt nog wel stappen, maar nu zijn ze gewoon nog te licht. Over Schouten en Dekker heb ik trouwens flinke twijfels. Ik noem geloof ik Mastoras nog een mega talent, dus het is maar net wat je wilt lezen. Ook moet Goes elke wedstrijd starten wmb. En ook Addai verdient veel minuten in het eerste.
AZ staat bekend om zijn jeugdopleiding dus waarom niet?
Je hoeft ze niet NU in te brengen maar het hele team draait niet dus NU zou wel kunnen, Schouten is echt geen Bambi
En Dekker heeft het überhaupt nooit gehad
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SchoorlAZ schreef: 13 feb 2024, 08:03 Net zoals dat je Mijnans en Clasie ook niet zomaar door jeugd vervangt.
Mijnans kun je wel degelijk vervangen door iemand uit de eigen jeugd. Die speelt alleen maar verstoppertje en brengt in creatief opzicht niks. Ik heb vorige week in de Youth League betere voetballers gezien.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 13 feb 2024, 09:29 C'est le ton qui fait la musique.
Mooi

Ik heb namelijk een verschrikkelijke hekel aan Fransen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Loetje1990
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 jul 2023, 15:13

Langedijk schreef: 13 feb 2024, 10:49 Mijnans kun je wel degelijk vervangen door iemand uit de eigen jeugd. Die speelt alleen maar verstoppertje en brengt in creatief opzicht niks. Ik heb vorige week in de Youth League betere voetballers gezien.
Kwakman en Smit
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 feb 2024, 10:50 Mooi

Ik heb namelijk een verschrikkelijke hekel aan Fransen
Mijn buren hebben een Audi.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie