Dabney dos Santos

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

MO7 schreef: 09 mei 2018, 20:21 Nee, dat is Koopmeiners :wink:
Die ander is Wijndal?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

pffffttt... ik schrok al.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1428
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Dabney en Fred degraderen met Sparta. Ik zeg niet meer terug komen bij AZ. [-o<
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

sister of mercy schreef: 20 mei 2018, 16:26 Dabney en Fred degraderen met Sparta. Ik zeg niet meer terug komen bij AZ. [-o<
Dabney verdient nog wel een derde kans vind ik, Friday zou ik lekker proberen te slijten.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Tim schreef: 20 mei 2018, 16:45 Dabney verdient nog wel een derde kans vind ik, Friday zou ik lekker proberen te slijten.
Op basis van wat zou Dabney nog een kans moeten verdienen? Op het feit dat hij bij sparta te slecht was voor de basis? Fred was tenminste nog basisspeler en haalde het niveau nog enigzins omhoog in Rotterdam-Zuid.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Rotterdam west. Of Noord, maar nooit Zuid.

On topic: Heeft aangetoond niet Eredivisie-waardig te zijn. Pek en veren, ksssst.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik vraag me af of Dos Santos een prima speler zou kunnen worden en denk dat hij niet goed getraind en gecoached is. Daarnaast twijfel ik aan zijn houding/instelling, misschien wel persoonlijkheid, waardoor ik zelf denk dat behalve goede training en coaching die ook intensief zou moeten zijn.

Deze inschatting zegt dus iets over hoe ik het functioneren van de technische staf van AZ en Sparta zie. Sparta degradeert met Advocaat en Pot aan het roer (coaches, /trainer?) en AZ is ook niet in staat gebleken om Dos Santos te verbeteren.

Wat kan die gast nou eigenlijk?. Volgens mij niks waar je wat aan hebt. Ik vind het onbegrijpelijk en veelzeggend hoe hardnekkig Van den Brom hem bleef opstellen.

Als club zou je intensieve individuele training en coaching moeten kunnen aanbieden of een geisoleerd sideprogramma. Zolang je dat niet kan of hebt is zo'n speler een belasting waar je niks aan hebt met infectie/besmettings gevaar naar de rest van de selectie.

Contract ontbinden, doorselecteren. Met Landzaat die de plaats van Echteld in gaat nemen verwacht ik geen enkele verbetering op enig gebied. Wat kan Landzaat wat Echteld niet deed of kon ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voetballen en nadenken. Echteld was de Klaas of Louis van de technische staf. Ik ben geen Landzaat-fan, maar hij snapt het spelletje allicht beter.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Tim schreef: 20 mei 2018, 16:45 Dabney verdient nog wel een derde kans vind ik, Friday zou ik lekker proberen te slijten.
Eerder andersom. Dabney heeft echt geen klote gedaan. Die is na zijn belabberde 'prestaties' bij Sparta klaar. Qua Fred zit ik op de lijn van Kenneth Perez.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 22 mei 2018, 07:35 Eerder andersom. Dabney heeft echt geen klote gedaan. Die is na zijn belabberde 'prestaties' bij Sparta klaar. Qua Fred zit ik op de lijn van Kenneth Perez.
Welke lijn is dat?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 mei 2018, 08:02 Welke lijn is dat?
Dat was een discussie met Kees Jansma, die vond Friday in de play-offs heel slecht. Daar was Perez het niet mee eens. Die vond Friday voor dit Sparta wel degelijk belangrijk en dat hij wel flitsen van zijn 'klasse' liet zien. Dat het geen speler is die de boel constant afjaagt, maar desondanks toch belangrijk was.

Die mening deelde ik wel. Friday had tegen Dordrecht bijvoorbeeld met twee assists een bijzonder groot aandeel in het feit dat ze uberhaupt tegen Emmen mochten spelen. Dat hadden zelfs drie assists kunnen zijn als die gozer de bal niet op een meter over het doel gleed. Zondag had hij ook recht op een heel belangrijke penalty. Ook in de competitie deed Friday het naar behoren bij Sparta. Dit in tegenstelling tot Dos Santos. Die heeft dramatisch gespresteerd in Rotterdam en geen pepernoot geraakt.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 22 mei 2018, 08:44 Dat was een discussie met Kees Jansma, die vond Friday in de play-offs heel slecht. Daar was Perez het niet mee eens. Die vond Friday voor dit Sparta wel degelijk belangrijk en dat hij wel flitsen van zijn 'klasse' liet zien. Dat het geen speler is die de boel constant afjaagt, maar desondanks toch belangrijk was.

Die mening deelde ik wel. Friday had tegen Dordrecht bijvoorbeeld met twee assists een bijzonder groot aandeel in het feit dat ze uberhaupt tegen Emmen mochten spelen. Dat hadden zelfs drie assists kunnen zijn als die gozer de bal niet op een meter over het doel gleed. Zondag had hij ook recht op een heel belangrijke penalty. Ook in de competitie deed Friday het naar behoren bij Sparta. Dit in tegenstelling tot Dos Santos. Die heeft dramatisch gespresteerd in Rotterdam en geen pepernoot geraakt.
Heb geen van die wedstrijden gezien, maar ....

Hugo Borst vond Fred Friday niet al te best ...

Wie moet ik nu geloven?

"Ik had echt verwacht dat Sparta het niet zou redden tegen deze Jupiler League-club. De druk was te groot en daarnaast is de kwaliteit te gering. Neem Fred Friday. Het is een schande dat je zoiets moet huren. Wat die heeft laten zien... Echt waar, ik kan er niet over uit. Dat een speler zo nonchalant en slap wedstrijden in kan gaan, terwijl je ervoor betaald wordt."

https://www.nu.nl/voetbal/5275760/borst ... -ramp.html

En belangrijker: wat moeten wij er mee?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 22 mei 2018, 09:06 Heb geen van die wedstrijden gezien, maar ....

Hugo Borst vond Fred Friday niet al te best ...

Wie moet ik nu geloven?

"Ik had echt verwacht dat Sparta het niet zou redden tegen deze Jupiler League-club. De druk was te groot en daarnaast is de kwaliteit te gering. Neem Fred Friday. Het is een schande dat je zoiets moet huren. Wat die heeft laten zien... Echt waar, ik kan er niet over uit. Dat een speler zo nonchalant en slap wedstrijden in kan gaan, terwijl je ervoor betaald wordt."

https://www.nu.nl/voetbal/5275760/borst ... -ramp.html

En belangrijker: wat moeten wij er mee?
De laatste wedstrijd heb ik niet gezien dus daar kan ik geen oordeel over geven. In het tweeluik tegen Dordrecht vond ik hem niet slecht. Waarmee ik dus niet zeg dat het geweldig was. Maar wat wij er mee moeten? Stel dat je Janssen weet te huren dan kan hij weg. Dan heb je met Boadu, Janssen en daarachter Seuntjens drie prima alternatieven in de spits die beter zijn. Daar komt in januari Mihalik nog bij, terwijl ook Druijf daar nog achter zit. Al zal laatstgenoemde eerst nog stappen moeten maken bij Jong. En wat je met Dos Santos zou moeten... Vind maar een gek die hem nu nog koopt...
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 22 mei 2018, 09:06 Heb geen van die wedstrijden gezien, maar ....

Hugo Borst vond Fred Friday niet al te best ...

Wie moet ik nu geloven?

"Ik had echt verwacht dat Sparta het niet zou redden tegen deze Jupiler League-club. De druk was te groot en daarnaast is de kwaliteit te gering. Neem Fred Friday. Het is een schande dat je zoiets moet huren. Wat die heeft laten zien... Echt waar, ik kan er niet over uit. Dat een speler zo nonchalant en slap wedstrijden in kan gaan, terwijl je ervoor betaald wordt."

https://www.nu.nl/voetbal/5275760/borst ... -ramp.html

En belangrijker: wat moeten wij er mee?
Verkeerde topic maar : wat Friday betreft... die jongen is echt geen schim meer van de speler die in Noorwegen speelde, misschien heeft hij het gevoel met zijn contract bij AZ dan toch wel al binnen te zijn? ik weet het niet, ik had zelfs bij Sparta (waar hij aardig startte) meer van hem verwacht, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ie Pfeiffer heeft of iets dergelijks, hij verzet geen stap teveel laat staan eentje extra.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Last Scout schreef: 22 mei 2018, 17:34 Verkeerde topic maar : wat Friday betreft... die jongen is echt geen schim meer van de speler die in Noorwegen speelde, misschien heeft hij het gevoel met zijn contract bij AZ dan toch wel al binnen te zijn? ik weet het niet, ik had zelfs bij Sparta (waar hij aardig startte) meer van hem verwacht, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ie Pfeiffer heeft of iets dergelijks, hij verzet geen stap teveel laat staan eentje extra.
Dat deed Makaay ook niet. Werd niet voor niets 'Das Phantom' genoemd. Toch heeft Roy het ook wel 'aardig' gedaan. Verder ben ik het helemaal met je eens qua Friday.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 23 mei 2018, 07:49 Dat deed Makaay ook niet. Werd niet voor niets 'Das Phantom' genoemd. Toch heeft Roy het ook wel 'aardig' gedaan. Verder ben ik het helemaal met je eens qua Friday.
Werklust is een onderschatte kwaliteit.

Indien je geen Messi-achtige kwaliteiten hebt moet je gewoon de ballen uit je broek rennen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1385
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het wonder is geschied, hij heeft zojuist gescoord in een oefenwedstrijd van Jong AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Metalingus schreef: 24 jul 2018, 17:48 Het wonder is geschied, hij heeft zojuist gescoord in een oefenwedstrijd van Jong AZ.
Wat eh... was de toedracht ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5522
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap niet dat ze Rienstra en Dos Santos laten spelen bij jong. Van Eijden speelt neem ik aan omdat er verder weinig verdedigers voor handen waren?
Gesloten