Gele en rode kaarten en schorsingen

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

2 februari: AZ-FC Groningen

gele kaarten: Maher (4e), Henriksen (4e), Altidore (1e)
rode kaart: Elm (1e) --> geschorst voor Feyenoord-AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10 februari: Feyenoord-AZ

gele kaarten: Gudmundsson (1e), Altidore (2e), Marcellis (4e), Gorter (3e)
rode kaart: Viergever (1e) --> geschorst voor Roda JC-AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De KNVB heeft Viergever een schikkingsvoorstel gedaan van 2 wedstrijden schorsing (+1 voorwaardelijk). Behalve Roda JC-AZ zou Viergever dan ook AZ-NAC moeten missen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ is niet akkoord gegaan.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

Net even deze foto bekeken,Viergever raakt immers z'n rechterbeen, maar immers grijpt naar z'n linker. Ra ra hoe kan dat

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Zoals al aangegeven in het topic van Viergever: die foto zegt niks. Viergever glijdt namelijk door en kan met zijn rechter been heel goed dat andere been van Immers raken.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Heb net de beelden nog eens bekeken. Hij glijdt door en raakt met zijn knier Immers op die enkel. Maar als je de tackle van Immers daarvoor bekijkt en je zet overtredingen naast elkaar.

Wat een druiloor dan die Nijhuis en hij staat er 2x met zijn neus boven op!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt, Immers had eerder al zeker rood moeten hebben.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

En dan zijn er bij Roda nog 2 kaarten geseponeerd.
Van Voetbalprimeur:

AZ en Roda JC zijn de meest agressieve clubs uit de Eredivise. Van alle teams uit de competitie zijn het namelijk deze twee clubs waarvan spelers het vaakst rechtstreeks van het veld worden gestuurd. VVV-Venlo is het meest lieve team van dit seizoen.

AZ en Roda JC kregen dit seizoen al vijf rechtstreekse rode kaarten. NEC, of beter gezegd FC Kevin Conboy (verantwoordelijk voor drie rode kaarten) kreeg dit seizoen al drie keer een rode prent. Bij ADO Den Haag en PEC Zwolle mochten dit seizoen bij beide clubs drie keer spelers direct naar de kant.

Opvallend is dat PSV, ajax en FC Twente allen maar één rechtstreekse rode kaart pakten dit seizoen. VVV-Venlo is het meest lieve team van de competitie. Het elftal van trainer Ton Lokhoff ontving dit seizoen nog geen enkele rechtstreekse rode kaart.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Misschien is domste eerder van toepassing? Elm en Viergever hadden echt geen rood hoeven krijgen maar hoe dom waren die overtredingen zeg. Dat is overigens iets waarvan ik vind dat Verbeek zelf ook maar even over moet gaan nadenken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Ze maakten geen dommere overtredingen dan andere spelers maar ze kregen ze wel.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Als ik even de rode kaarten van AZ erbij pak dan zijn de meeste wel degelijk heel dom, puur omdat de spelers te laat zijn of echt om een kaart vragen. Maar ik moet wel benadrukken dat sommige te zwaar bestraft waren, ook al waren de spelers te laat.

Even de rode kaarten op een rijtje:

Maher tegen FC Twente: Dom natrappen (al is het te zwaar bestraft).
Altidore tegen FC Twente: Net zolang commentaar geven totdat je de 2de gele kaart krijgt.
Reijnen tegen PSV: Spreekt voor zich
Marcellis tegen Feyenoord: Te laat
Elm tegen Groningen: Te laat
Viergever tegen Feyenoord: Te laat

Nu ben ik die 7de even kwijt, was die voor Gudmundsson? Die pakte ook zo'n domme rode kaart maar ik weet even niet meer of dat nu dit seizoen was of vorig seizoen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Als je kijkt naar de rode kaarten die AZ heeft gekregen tot nu toe dan is de discussie niet of het een domme overtreding is en of je er volgens de regels er rood voor kunt geven. Het gaat om een paar andere zaken.

1. Als je de overtredingen ziet waar kaarten voor gegeven in Eredivisie wordt dan is de bewering van GJ terecht. Er wordt wel erg snel een kaart gegeven voor een tackle. Wat niet goed is voor het voetbal in het algemeen. Als je dan internationale wedstrijden kijkt worden sommige tackles toegestaan (er wordt niet gefloten, laat staan een kaart gegeven) die hier naast een overtreding ook geel en soms rood opleveren. Dit wordt veroorzaakt door de interpretatie van de regels dan wel dat arbiters alleen maar volgens de regels durven te fluiten.

2. AZ lijkt dit jaar wel een kaarten magneet. Hoewel we niet agressief of gemeen spelen staan we bovenaan in het rode kaarten klassement en volgen mij ook hoog in het gele kaarten klassement.

3. Het lijkt ook dat AZ makkelijker kaarten krijgt in een wedstrijd voor vergelijkbare overtredingen dan de tegenstander, zowel uit als thuis. Dit kan met slimheid te maken hebben (soms is het moment in een wedstrijd daar om via een kaart een grens te trekken), maar dat is lang niet altijd zo. Ik wil hier niet aan complot denken doen, maar vreemd is het wel. Afgelopen zondag tackle van achteren zonder bal te raken (immers) = geel. Viergever die de bal heeft en ook man "raakt",direct rood. Hier kun je nog het "Kuipeffect" de schuld van geven. Maar Marcellis, Elm en Gudmundsson, kregen rood voor lompe (Hoewel bij Elm???) overtredingen, die ook met geel afgedaan kunnen worden.

Kortom er is meer aan de hand, ik zie GEEN complot, maar zeggen dat het domme overtredingen zijn vind ik te kort door de bocht en onzin.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Als je even goed leest zeg ik ook duidelijk dat een aantal van die kaarten veel te zwaar bestraft zijn. Neemt niet weg dat er gewoon een aantal zeer domme rode kaarten tussen zaten. Ik noem even Maher, Altidore, Elm en Reijnen. Dat is al meer dan de helft die gewoon dom verkregen is.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Interpretatieverschil, want je begint met te zeggen dat deze kaarten heel dom zijn en erom vroegen. Daarna zwak je het af.
Daarnaast probeer ik het ook breder te trekken oa nav opmerkingen van GJ over arbitrage in het algemeen.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Als ik even de rode kaarten van AZ erbij pak dan zijn de meeste wel degelijk heel dom, puur omdat de spelers te laat zijn of echt om een kaart vragen. Maar ik moet wel benadrukken dat sommige te zwaar bestraft waren, ook al waren de spelers te laat.
Dit is toch heel duidelijk lijkt me. Maar goed, interpreteer jij het lekker hoe je het wilt.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Waarom krijgt AZ wel domme kaarten en de tegenstanders voor dezelfde domme acties niet?

Maher haakte pootje. Dat was geen trappen. De scheids schreef in zijn verslag dat hij rood gaf voor een trappende beweging. Dus je kunt stellen dat die niks gezien heeft maar wel rood geeft. En AZ accepteerde het voorstel..............................
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Omdat er wel een trappende/hakende beweging is gemaakt. Beroep heeft dus weinig zin als dat is vastgelegd op beeld. Hetzelfde was dit weekend met Theo Janssen, die deed weinig maarja juridisch gezien zal je dat niet winnen. Je hebt natrappen en natrappen, maar voor de straf maakt het over het algemeen weinig uit.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:AZ is niet akkoord gegaan.
De tuchtcommissie blijft bij z'n mening. Viergever is nog steeds voor 2 wedstrijden geschorst (+ 1 voorwaardelijk). AZ kan nog in beroep gaan.

Bron: TT807.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Tsja. Ik ben bang dat als we in beroep gaan de straf weer een wedstrijdje hoger gaat worden. In dat geval missen we hem ook in de Arena. Ik zou dit maar accepteren in de wetenschap dat vrijspraak praktisch uitgesloten is.
Plaats reactie