Competitieprogramma 2012/13

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ

Heracles uit, NEC uit, FC Utrecht thuis, PSV thuis ...

De wederopstanding! 9 - 12 punten;
0
Geen stemmen
Zorgeloos naar de Bekerfinale! 7 - 8 punten;
2
7%
Op koers voor lijfsbehoud. 5 - 6 punten;
10
34%
Billenknijpend naar het eind van de competitie; 2 - 4 punten;
12
41%
Puntje voor de moeite... 1 punt;
2
7%
Dramatisch! 0 punten.
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 29
Tabe
Supporter
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:34
Locatie: Harkema (Friesland)

Kees Vooijs schreef:Je hebt het wel over 'we', maar 'jouw' club supporten is blijkbaar te veel moeite voor je. :roll:
Gaan we met modder gooien?

Als jij met 'supporter' verstaat dat je in het stadion moet zijn, dan heeft iedere club zoveel supporters als zitplaatsen in het stadion. Beetje onlogische redenatie van jou.

Ach.. misschien moet ik niet eens reageren.

'Supportersvak: Waar het maar gezellig is'. Nee, dat is supporten...
Een mooi stadion, verstandig beleid, een goeie jeugdopleiding, uitstekende scouting en een aanvallende speelstijl. Daarom hou ik van AZ :)
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kees Vooijs schreef:Je hebt het wel over 'we', maar 'jouw' club supporten is blijkbaar te veel moeite voor je. :roll:
Volgens mij support iedereen onze club op zijn eigen manier. In het stadion zijn is vaak wel het leukste, maar ja dat lukt niet bij iedereen om allerlei praktische redenen.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tabe schreef:Jammer dat er niet zoveel thuiswedstrijden op zaterdagavond kwart voor 7 of kwart voor 8 zijn. Voor mij als Fries, is kwart voor 9 wat te laat. Dan ben ik pas om 1 uur 's nachts thuis.
En zondag is voor mij een rustdag.
Wat is dan exact het probleem dat je 1 uur thuis bent (bij 20.45u wedstrijd)? Zoveel verschil met een 19.45u wedstrijd is er dan toch niet als zondag toch een rustdag is.
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Thuis tegen Joda kan toch gewoon op een zaterdag gespeeld worden ?
En RKC thuis hadden ze ook op zaterdag kunnen zetten, misschien spelen we wel op dinsdag voor de knjb beker.
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

'81 schreef:Thuis tegen Joda kan toch gewoon op een zaterdag gespeeld worden ?
En RKC thuis hadden ze ook op zaterdag kunnen zetten, misschien spelen we wel op dinsdag voor de knjb beker.
Die hadden inderdaad op zaterdag gekund, maar dan had de KNVB weer andere clubs tegen hun zin op zondag moeten zetten (er moeten namelijk minimaal 4 wedstrijden op zondag zijn vanwege het TV-contract met Eredivisie Live).
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ heeft thuis geloot tegen SC Veendam in de 2e ronde van de KNVB-beker. De wedstrijd wordt in de week van 25-27 september gespeeld.
Vanwege het competitieprogramma waarschijnlijk op woensdag 26 of donderdag 27 september.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

AZ 4 Life schreef:Jaliens was toen nog niet zo oud en met die andere jongens (minus El Hamdaoui) werd je het jaar daarvoor bijna kampioen. Niet dat het allemaal toppers waren hoor, probleem was alleen dat er in de kleedkamer meer fout was dan dat het primair aan de kwaliteit van de spelers lach. De hele verhouding was ook zoek na het verkopen van vele ervaren krachten.
Ook dat is nu het geval, en alle aankopen zijn lichter dan dat er vertrokken zijn. Wij hebben tevens lang niet zon breede selectie op blessures op te vangen.
Het feit dat AZ ook nog Uefa cup speelt kan ze parten gaan spelen. Nogmaals hoop ik dat Verbeek er een aardig team van weet te smeden, maar ik denk gewoon dat het een zwaar seizoen wordt.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAuluZ schreef:Ook dat is nu het geval, en alle aankopen zijn lichter dan dat er vertrokken zijn. Wij hebben tevens lang niet zon breede selectie op blessures op te vangen.
Het feit dat AZ ook nog Uefa cup speelt kan ze parten gaan spelen. Nogmaals hoop ik dat Verbeek er een aardig team van weet te smeden, maar ik denk gewoon dat het een zwaar seizoen wordt.
Tot de winterstop hoeft zo'n dubbel programma niet erg te zijn. Vorig seizoen kostte dat AZ geen punten in de competitie. De smalle selectie begon pas problemen te geven toen het dubbele programma ook na de winterstop verder ging.
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

De competitiewedstrijd ADO Den Haag – AZ is verplaatst van zondag 11 november naar zaterdagavond 10 november • Het duel in Den Haag begint om 19.45 uur • Reden voor de wijziging in het speelschema is dat AZ ontbreekt in de Europa League • De Alkmaarders hebben een voorkeur om op zaterdag te spelen •
Bron: VI.nl

Hulde!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De reden dat AZ een voorkeur heeft voor zaterdag kan natuurlijk niet de reden zijn, aangezien het een uitwedstrijd is.
Maar in ieder geval wel mooi dat er een wedstrijd extra op zaterdag is.

De KNVB wil dus best wedstrijden verplaatsen. Dan moet AZ ook maar eens polsen of AZ-Feyenoord van 25 november en AZ-Willem II van 9 december naar zaterdag kunnen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dat kan natuurlijk wel een reden zijn, want voor veel supporters heeft bij het bezoeken van uitwedstrijden de zaterdag ook de voorkeur. En ADO speelt blijkbaar ook liever op zaterdag.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef:Dat kan natuurlijk wel een reden zijn, want voor veel supporters heeft bij het bezoeken van uitwedstrijden de zaterdag ook de voorkeur. En ADO speelt blijkbaar ook liever op zaterdag.
Dat is zeker waar, want nu ga ik zeker richting Den Haag. Op zondag heb ik, helaas, bijna nooit tijd voor uitwedstrijden.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Volgens infostradasports is ook AZ-Willem II verschoven naar zaterdag. Er wordt nu gespeeld op 8 december om 19.45u.

Edit: AZ.nl meldt de 2 wijzigingen nu ook.
Gebruikersavatar
NAKZ
Fanatic
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Heerlijk, geen Europees voetbal ;). Heel mooi en bovenal zeer verrassend dat er direct twee wedstrijden van nog voor de winterstop worden verplaatst naar zaterdag.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vanwege de bekerwedstrijd tegen Sneek Wit Zwart op 1 november is AZ-VVV verplaatst van zaterdag 3 naar zondag 4 november (aanvang 14.30u)

Bron: infostradasports
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Gewoon kut dus.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Tabe
Supporter
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:34
Locatie: Harkema (Friesland)

Jep. Flink balen. Het was bijna de enige wedstrijd op zaterdag die niet om kwart voor negen gepland stond.

Kan AZ het tegen Sneek niet gewoon binnen drie kwartier afmaken, zodat ze weer fit zijn voor zaterdag? :P
Een mooi stadion, verstandig beleid, een goeie jeugdopleiding, uitstekende scouting en een aanvallende speelstijl. Daarom hou ik van AZ :)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend in het AZ-Feyenoord topic schreef: break or make.
Dat zal nogal meevallen, het is natuurlijk niet de minste tegenstander en ook bij verlies staan we waarschijnlijk nog steeds 12e. De serie Utrecht uit, Willem II thuis en Zwolle uit (en Dordrecht uit) is wat dat betreft crucialer. 7 punten en winnen van Dordrecht is gezien het verloop van het seioen tot nu toe acceptabel te noemen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De aanvangstijdstippen van de wedstrijden na de winterstop zijn eergisteren bekend gemaakt:

za 19 jan, 20.45u AZ-Vitesse
vr 25 jan, 20.00u VVV Venlo-AZ
za 2 feb, 18.45u AZ-FC Groningen
zo 10 feb, 12.30u Feyenoord-AZ
za 16 feb, 19.45u Roda JC-AZ
zo 24 feb, 14.30u AZ-NAC Breda
zo 3 maa, 14.30u RKC Waalwijk-AZ
za 9 maa, 20.45u AZ-ADO Den Haag
zo 17 maa, 12.30u AZ-ajax
zo 31 maa, 14.30u Heracles Almelo-AZ
zo 7 apr, 14.30u NEC-AZ
zo 14 apr, 14.30u AZ-FC Utrecht
za 20 apr, 20.45u AZ-PSV
vr 26 apr, 20.00u sc Heerenveen-AZ
zo 5 mei, 12.30u AZ-PEC Zwolle
zo 12 mei, 14.30u Willem II-AZ
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Na de winterstop beginnen 3 wedstrijden 2 uur later dan eerder aangekondigd.
Feyenoord-AZ (10 feb) en AZ-ajax (17 maa) beginnen nu om 14.30u. AZ-NAC (24 feb) begint nu om 16.30u.
Gesloten