Against modern football

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

https://nos.nl/artikel/2502372-europese ... -verbieden

Belachelijk, de top mag zichzelf in stand houden. Ook de eredivisie is een KKD zonder ajax, Feyenoord en PSV
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MarkusHenriksen19 schreef: 21 dec 2023, 09:44 https://nos.nl/artikel/2502372-europese ... -verbieden

Belachelijk, de top mag zichzelf in stand houden. Ook de eredivisie is een KKD zonder ajax, Feyenoord en PSV
Voetbal was al behoorlijk verziekt, puur door geld, maar nu is het hek volledig van de dam voor de goudzoekers. Nu krijg je een elite-clubje (van …..12 clubs?) met onnoemlijk veel (meer) geld die via kontneuken elkaar in stand houden, en elk ook maar een beetje talentvolle jonge speler bij de overige clubs wegtrekt. Dan krijg je dus 12x per seizoen Barcelona-ManCity en PSG-Milan. Leuk man! Potjes tussen zwaar overbetaalde in zichzelf gelovende arrogante voetballers. Man man, de lol is dan toch wel helemaal af.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MarkusHenriksen19 schreef: 21 dec 2023, 09:44 https://nos.nl/artikel/2502372-europese ... -verbieden

Belachelijk, de top mag zichzelf in stand houden. Ook de eredivisie is een KKD zonder ajax, Feyenoord en PSV
De uitspraak is toch niet belachelijk? Het ging erom of de UEFA clubs mocht straffen omdat ze een eigen competitie wilde starten. Daarvan zegt het Europese hof dus dat dat niet kan.
En die vrijheid moeten clubs ook behouden. Je moet je eigen competitie toch kunnen starten als je dat wilt? FIFA en UEFA moeten niet alles bepalend worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 dec 2023, 10:30 De uitspraak is toch niet belachelijk? Het ging erom of de UEFA clubs mocht straffen omdat ze een eigen competitie wilde starten. Daarvan zegt het Europese hof dus dat dat niet kan.
En die vrijheid moeten clubs ook behouden. Je moet je eigen competitie toch kunnen starten als je dat wilt? FIFA en UEFA moeten niet alles bepalend worden.
Als clubs zelf mogen bepalen in welke competitie ze willen spelen, ze volledige vrijheid geeft en zelf competities mogen oprichten gooi je toch alles volledig overhoop?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 10:58 Als clubs zelf mogen bepalen in welke competitie ze willen spelen, ze volledige vrijheid geeft en zelf competities mogen oprichten gooi je toch alles volledig overhoop?
Maar moet de UEFA of FIFA dan alles bepalen?
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Ferry schreef: 21 dec 2023, 10:30 De uitspraak is toch niet belachelijk? Het ging erom of de UEFA clubs mocht straffen omdat ze een eigen competitie wilde starten. Daarvan zegt het Europese hof dus dat dat niet kan.
En die vrijheid moeten clubs ook behouden. Je moet je eigen competitie toch kunnen starten als je dat wilt? FIFA en UEFA moeten niet alles bepalend worden.
De Uefa is misschien door en door corrupt, maar je komt er gewoon binnen op basis van sportieve prestaties. Stel dat ajax, Feyenoord en PSV een aanbod krijgen om in het weekend tegen andere mondiale subtoppers te spelen, denk je dat ze dan nog zin hebben in Go Ahead, Sparta of Nec? De sportieve prestaties moeten leidend zijn en aan de hand van regels kan worden bepaald hoe een eigenaar te werk mag gaan. Dit zal allemaal verloren gaan in zo'n super league.

De enigen die hier beter van worden zijn de absolute topclubs en misschien de subtoppers met een grote uitstraling. De kans dat een AZ op het hoogst denkbare niveau mee mag doen is dan aanzienlijk kleiner dan de kleine kans op een landstitel. Daarnaast begint dit met een toernooitje in de zomer, maar ze stappen vanzelf uit de nationale competities.
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MarkusHenriksen19 schreef: 21 dec 2023, 11:17 De Uefa is misschien door en door corrupt, maar je komt er gewoon binnen op basis van sportieve prestaties.
Dat ben ik met je eens. Maar UEFA moet niet het alleenrecht hebben op 'competitie' - dat is meer mijn punt.
Daarbij denk ik dat een compeitie vooral interessant is vanwege de sportieve strijd. Dat trekt toeschouwers/kijkers en daarmee commercie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 dec 2023, 11:21 Dat ben ik met je eens. Maar UEFA moet niet het alleenrecht hebben op 'competitie' - dat is meer mijn punt.
Daarbij denk ik dat een compeitie vooral interessant is vanwege de sportieve strijd. Dat trekt toeschouwers/kijkers en daarmee commercie.
“Een competitie is interessant vanwege sportieve strijd” zeg je. Maar is het interessant als puissant rijke clubs in hun eigen competitietje (met miljarden in de zak van Arabische heren) met louter topspelers 8x per jaar tegen elkaar spelen?

Voor mij niet. Ik vind de Champions League al weinig (tot niks) meer aan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 11:57 Voor mij niet. Ik vind de Champions League al weinig (tot niks) meer aan.
Dat kan. Maar AZ-Feyenoord trekt meer kijkers/toeschouwers dan AZ-Top Oss. Dat bedoel ik meer.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 dec 2023, 12:22 Dat kan. Maar AZ-Feyenoord trekt meer kijkers/toeschouwers dan AZ-Top Oss. Dat bedoel ik meer.
Maar elke week alleen maar AZ-Feyenoord en AZ-ajax is echt absoluut niet leuk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 10:01 Voetbal was al behoorlijk verziekt, puur door geld, maar nu is het hek volledig van de dam voor de goudzoekers. Nu krijg je een elite-clubje (van …..12 clubs?) met onnoemlijk veel (meer) geld die via kontneuken elkaar in stand houden, en elk ook maar een beetje talentvolle jonge speler bij de overige clubs wegtrekt. Dan krijg je dus 12x per seizoen Barcelona-ManCity en PSG-Milan. Leuk man! Potjes tussen zwaar overbetaalde in zichzelf gelovende arrogante voetballers. Man man, de lol is dan toch wel helemaal af.
Heerlijk hoe de slechte prestaties onder Jansen jou een veel leukere forummer maken. 8)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 21 dec 2023, 17:07 Heerlijk hoe de slechte prestaties onder Jansen jou een veel leukere forummer maken. 8)
Ik heb mijn coming-out……en ik heb ook 6 jaar in Langedijk gewoond :lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 17:32 ……en ik heb ook 6 jaar in Langedijk gewoond :lol:
Daar komt blijkbaar niemand ongeschonden uit :-({|=

Ligt Langedijk op een heel laag punt? Ik zie erg veel water overal.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 dec 2023, 17:41 Daar komt blijkbaar niemand ongeschonden uit :-({|=

Ligt Langedijk op een heel laag punt? Ik zie erg veel water overal.
Het regent veel de laatste twee maanden……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12552
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 dec 2023, 18:20 Het regent veel de laatste twee maanden……
op Google Maps
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 dec 2023, 18:25 op Google Maps
Dat snap ik toch…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2614
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik begreep vandaag uit het NHD dat de laatste plannen over 64 clubs praten, verdeeld over drie divisies. Dat zou betekenen dat AZ op basis van de huidige Europese ranking ook kans zou maken.
Tevens zouden de nationale competities ongewijzigd blijven.

We zullen zien. Niets is onvergankelijk en onveranderbaar.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vriend schreef: 22 dec 2023, 13:17 Ik begreep vandaag uit het NHD dat de laatste plannen over 64 clubs praten, verdeeld over drie divisies. Dat zou betekenen dat AZ op basis van de huidige Europese ranking ook kans zou maken.
Tevens zouden de nationale competities ongewijzigd blijven.

We zullen zien. Niets is onvergankelijk en onveranderbaar.
Dit zou het systeem worden:
https://www.youtube.com/watch?v=4-RMI-9KBBA

Star
2 groepen van 8
beste 4 van iedere groep naar kwartfinales
laatste van iedere groep degradeert naar Gold

Gold
2 groepen van 8
beste 4 van iedere groep naar kwartfinales
finalisten promoveren naar Star
laatste van iedere groep degradeert naar Blue

Blue
4 groepen van 8
beste 2 van iedere groep naar kwartfinales
finalisten promoveren naar Gold
laatste 5 van iedere groep degraderen en worden vervangen door 20 nieuwe clubs uit nationale competities (hoe dat exact gaat werken is nog niet bekend)


Er doen dus totaal 64 clubs mee, maar hoe die geselecteerd gaan worden is nog totaal onbekend. Het lijkt me echter niet dat ze daarvoor de UEFA-ranking gaan hanteren. Ook geen idee of er een limiet komt voor het aantal clubs per land. Zo niet, dan krijg je op een gegeven moment misschien wel 10 clubs uit de toplanden en heel weinig clubs uit overige landen die meedoen.
Plaats reactie