Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 05 mar 2024, 20:50 De koopjes liggen klaar voor Max. Met name de links- en rechtsbacks liggen voor het oprapen.
https://www.transfermarkt.nl/eredivisie ... bewerb/NL1

Gijs Smal, Twente, linksback (26)
Michal Sadilek, Twente, manusje van alles (24)
Brenet (29), Twente, rechtsback
Sambo, PSV, (22), rechtsback
Ter Avest (24), Utrecht, rechtsback
Verdonk, (26), NEC, linksback
Halilovic (27), Fortuna, middenveld/10

Jahanbaksh (30), Feyenoord, rechtsbuiten
Alle dikgedrukte, nee bedankt hebben niet het AZ niveau. Voor Alireza maak ik een emotionele uitzondering :wink:.


SimonPoulsen schreef: 05 mar 2024, 21:43 Zijn er nou echt nog steeds mensen die denken dat spelers van Twente hun contract daar niet verlengen om dan naar AZ te gaan. Die loeren op een stap naar het buitenland of blijven bij Twente. Nu Twente zich weer gaat verzekeren van structureel Europees voetbal (en bijhehorende hogere transfersommen) zal AZ rap moeten oppassen willen ze niet terugvallen naar de nummer 5 van Nederland. Ook omdat Twente dan uit dezelfde vijver zal gaan kunnen vissen als ons.
Ik denk dat de soep nog niet zo heet gegeten wordt zoals jij hem nu opdient.

Zeker niet als Twente onverhoopt van voorronde CL naar groepsfase Conference afzakt wat volgens mij nog steeds een mogelijkheid is.

AZ moet gewoon mee investeren komende zomer en alles op alles zetten om plek 4 te behouden, dan kan je met een goede zomer bijvoorbeeld transfervrij Twente spelers aantrekken (we betalen voorlopig meer dan zij) en extra versterkingen binnenhalen hun positie gewoon verdedigen tegenover Twente.

Al heb je gelijk dat Brenet en Smal waarschijnlijk wel voor een buitenlands avontuur gaan.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

DeTorenburch schreef: 06 mar 2024, 07:36Ik denk dat de soep nog niet zo heet gegeten wordt zoals jij hem nu opdient.

Zeker niet als Twente onverhoopt van voorronde CL naar groepsfase Conference afzakt wat volgens mij nog steeds een mogelijkheid is.
Nee, bij de nieuwe opzet stroom je altijd in de groepsfase EL in. Er gaat echt niemand van Twente naar AZ willen komen.
MB80
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Gatalin schreef: 06 mar 2024, 08:19 Nee, bij de nieuwe opzet stroom je altijd in de groepsfase EL in. Er gaat echt niemand van Twente naar AZ willen komen.
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Twente blijft een pauper club die door het falen van de noord Hollanders 3de staat maar effectief minder salaris zal betalen dan AZ.

Het hangt er vanaf wat Smal of Brenet willen, onderin de Bundesliga spelen of dichtbij huis (a la Clasie) willen blijven, in dat laatste scenario kan AZ. Als zij naar het buitenland willen, prima toch. Gaf meer aan als een goede optie die transfervrij zijn. Het is te simplistisch om AZ als optie af te serveren gezien de randvoorwaarden ook beter zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MB80 schreef: 06 mar 2024, 13:13 Een zwaluw maakt nog geen zomer. Twente blijft een pauper club die door het falen van de noord Hollanders 3de staat maar effectief minder salaris zal betalen dan AZ.

Het hangt er vanaf wat Smal of Brenet willen, onderin de Bundesliga spelen of dichtbij huis (a la Clasie) willen blijven, in dat laatste scenario kan AZ. Als zij naar het buitenland willen, prima toch. Gaf meer aan als een goede optie die transfervrij zijn. Het is te simplistisch om AZ als optie af te serveren gezien de randvoorwaarden ook beter zijn.
Welke randvoorwaarden. Nu Twente ook structureel Europees voetbal gaat spelen, zullen de vergoedingen/bonussen ook meestijgen. Tevens kun je niet ontkennen dat de sfeer/beleving in Enschede gewoon beter is dan bij ons. Ook krijgen ze in 2025 een hagelnieuw complex om te trainen.

Alleen met een intern conflict zou er een kans bestaan dat een Twente speler richting Alkmaar komt. Anders is die kans gewoon 0.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 06 mar 2024, 13:24 Welke randvoorwaarden. Nu Twente ook structureel Europees voetbal gaat spelen, zullen de vergoedingen/bonussen ook meestijgen. Tevens kun je niet ontkennen dat de sfeer/beleving in Enschede gewoon beter is dan bij ons. Ook krijgen ze in 2025 een hagelnieuw complex om te trainen.

Alleen met een intern conflict zou er een kans bestaan dat een Twente speler richting Alkmaar komt. Anders is die kans gewoon 0.
Waar haal jij die glazen bol vandaan? Twente moet het volgend jaar eerst maar weer eens waar maken zonder Stein, Brenet e.a. pas daarna kunnen ze nadenken over structureel europees voetbal. Het is aannemlijk, maar zoals gezegd de soep zal niet zo heet worden gegeten als jij hem nu opdient.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Gatalin schreef: 06 mar 2024, 08:19 Nee, bij de nieuwe opzet stroom je altijd in de groepsfase EL in. Er gaat echt niemand van Twente naar AZ willen komen.
Jammer dat wij dan verkeerde keuzes hebben gemaakt aan het begin van het jaar.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 06 mar 2024, 13:55 Waar haal jij die glazen bol vandaan? Twente moet het volgend jaar eerst maar weer eens waar maken zonder Stein, Brenet e.a. pas daarna kunnen ze nadenken over structureel europees voetbal. Het is aannemlijk, maar zoals gezegd de soep zal niet zo heet worden gegeten als jij hem nu opdient.
Je hebt nu europese plekken voor de top 5 + playoffs voor de nummer 6 waar je dan 2x thuisspeelt. Ze gaan tevens hun coëfficiënt opkrikken. Het is gewoon zeer aannemelijk dat Twente de lijn gaat voortzetten, en vrij structureel Europees voetbal gaat halen. Dat is geen hogere wiskunde. Uitdagers zijn er nauwelijks. Mensen vergeten ook snel dat Twente dit seizoen minstens zoveel sterkhouders is verloren als AZ. Voor de korte termijn is het in ieder geval duidelijk. Op een klein salaris verschil na, is AZ voorlopig geen stap omhoog tov Twente. Dat was het punt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeTorenburch schreef: 06 mar 2024, 13:55 Waar haal jij die glazen bol vandaan? Twente moet het volgend jaar eerst maar weer eens waar maken zonder Stein, Brenet e.a. pas daarna kunnen ze nadenken over structureel europees voetbal. Het is aannemlijk, maar zoals gezegd de soep zal niet zo heet worden gegeten als jij hem nu opdient.
Geldt toch ook voor ons? AZ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Voor komende zomer heb ik een hele simpele wishlist eigenlijk:

Ryan verlengen (Owusu een jaar verhuren)
Ouwejan transfervrij ophalen bij Schalke en afscheid nemen van Wolfe of M. de Wit
Proper halen als vervanger van Dantas en Schouten en/of Smit verhuren
Lind halen als vervanger van Pavlidis
Esteves definitief vastleggen. Is nog wat druistig maar kan zeker voetballen
Benjamin Dominguez of Alexander Aravena halen als linksbuiten (kunnen beide ook op rechts spelen)

Daar moet je nog één creatieve tien bij halen en dan ben je al een heel eind denk ik.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 06 mar 2024, 15:17Daar moet je nog één creatieve tien bij halen en dan ben je al een heel eind denk ik.
Aan wie denk je op 10 ??
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 06 mar 2024, 15:17 Voor komende zomer heb ik een hele simpele wishlist eigenlijk:

Ryan verlengen (Owusu een jaar verhuren)
Ouwejan transfervrij ophalen bij Schalke en afscheid nemen van Wolfe of M. de Wit
Proper halen als vervanger van Dantas en Schouten en/of Smit verhuren
Lind halen als vervanger van Pavlidis
Esteves definitief vastleggen. Is nog wat druistig maar kan zeker voetballen
Benjamin Dominguez of Alexander Aravena halen als linksbuiten (kunnen beide ook op rechts spelen)

Daar moet je nog één creatieve tien bij halen en dan ben je al een heel eind denk ik.
Dit zijn wel de hoofdpunten inderdaad. Poppetjes kun je altijd over twisten natuurlijk.

Ik kreeg bij Ouwejan altijd het idee dat daar best wel wat wrok zat richting AZ.
Nanasi op links mag natuurlijk ook.


Blijft echt een gemiste kans dat een Flemming of Mattsson niet naar ons is toegekomen. Maargoed dat zijn wel vergelijkbare profielen als een Odgaard. Als je ze niet in hun kracht gaat gebruiken, moet je ze ook niet halen.
Op dit moment zijn er op aanvallend gebied weinig potentiele versterkingen in de eredivisie. Misschien een Parrot of Willumson.

Maar ik vrees met grote vrezen dat gaten weer gevuld gaan worden met nieuwe gaten. AZ loopt met die haperende transferbeleid constant achter de feiten aan. Je hebt nauwelijks tijd om dingen te "repareren", want de volgende uitgaande transfers dienen zich alweer aan
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 06 mar 2024, 15:17
Ouwejan transfervrij ophalen bij Schalke
Die wil bij voorkeur in het buitenland blijven

Buiten dat: waar wil je hem posteren? Verdedigend niet goed genoeg en aanvallend niet overtuigend. Speelt bij Schalke (als hij niet op de bank zit) vooral als wingback, en dat is niet het systeem van AZ
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 mar 2024, 17:18 Die wil bij voorkeur in het buitenland blijven

Buiten dat: waar wil je hem posteren? Verdedigend niet goed genoeg en aanvallend niet overtuigend. Speelt bij Schalke (als hij niet op de bank zit) vooral als wingback, en dat is niet het systeem van AZ
AZ speelt niet met wingbacks? Sinds wanneer is dat?
Klopt wel dat dit jaar de wingbacks wat vaker dan eerder door het midden opkomen ipv buitenom (maar nog steeds ook vaak buitenom)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 mar 2024, 17:24 AZ speelt niet met wingbacks?
Dat zeg ik toch...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 mar 2024, 17:42 Dat zeg ik toch...
Jij zegt "Speelt bij Schalke (als hij niet op de bank zit) vooral als wingback, en dat is niet het systeem van AZ"
Dus dat wingbacks niet het systeem is van AZ.
Dat klopt volgens mij dus helemaal niet.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 06 mar 2024, 17:18 Die wil bij voorkeur in het buitenland blijven

Buiten dat: waar wil je hem posteren? Verdedigend niet goed genoeg en aanvallend niet overtuigend. Speelt bij Schalke (als hij niet op de bank zit) vooral als wingback, en dat is niet het systeem van AZ
Alsof AZ met fullbacks of defensieve backs speelt.
Als je als back bij AZ de stoomkracht niet hebt om de achterlijn van de tegenstander te halen sturen ze je naar huis volgens mij. Heb je dat wel dan controleren ze andersom niet eens of je kan verdedigen zo lijkt het soms. Dat is toch ook juist jouw kritiek al jaren?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 mar 2024, 17:48 Jij zegt "Speelt bij Schalke (als hij niet op de bank zit) vooral als wingback, en dat is niet het systeem van AZ"
Dus dat wingbacks niet het systeem is van AZ.
Dat klopt volgens mij dus helemaal niet.
Schalke speelt met een 5-mans middenveld, waarbij Ouwejan het buitenste poppetje is. Zo speelt AZ toch niet. Bij AZ vond ik hem een grijze muis, Wijndal was in alles beter. Ouwejan heeft bovendien al jaren niet meer op het niveau top Eredivisie gespeeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 06 mar 2024, 18:20 Alsof AZ met fullbacks of defensieve backs speelt.
Als je als back bij AZ de stoomkracht niet hebt om de achterlijn van de tegenstander te halen sturen ze je naar huis volgens mij. Heb je dat wel dan controleren ze andersom niet eens of je kan verdedigen zo lijkt het soms. Dat is toch ook juist jouw kritiek al jaren?
Enigszins ja. Maar Ouwejan heeft die stoomkracht ook niet en is daarbij een matige verdediger. Bij AZ destijds verstopte hij zich steeds. AZ moet hoger mikken dan hem.

En ja, vergeleken met Wolfe zou het een verbetering zijn. Maar dat zegt alles natuurlijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 mar 2024, 18:47 Enigszins ja. Maar Ouwejan heeft die stoomkracht ook niet en is daarbij een matige verdediger. Bij AZ destijds verstopte hij zich steeds. AZ moet hoger mikken dan hem.

En ja, vergeleken met Wolfe zou het een verbetering zijn. Maar dat zegt alles natuurlijk.
Ouwejan heeft wél een goede vrije trap en corner. Dat pleit weer voor hem.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 mar 2024, 18:45 Schalke speelt met een 5-mans middenveld, waarbij Ouwejan het buitenste poppetje is.
Als je Yuki en Wolfe op het formulier op hun gemiddelde (middenveld) plaats zet naast de drie middenvelders, dan speelt AZ ook met een 5-mans middenveld :)
(ze rennen continu over de flank ipv in positie achterin te blijven, dat is wat ze wingbacks maakt)
we can come an end
Plaats reactie