Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 17 apr 2024, 15:59 Dat zien we Bommeltje en Bredero ook doen. En daarmee staan we ook geen linkerrijtje.
Wanneer heeft Van Brederode twee goals in één wedstrijd gemaakt?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2624
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Toen Feyenoord die Wahlemark haalde werd hier verondersteld dat het scoutingslijstje van AZ werd afgewerkt. Nou, ik mag toch hopen dat die gast nooit op een lijstje van AZ heeft gestaan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 18 apr 2024, 08:55 Wanneer heeft Van Brederode twee goals in één wedstrijd gemaakt?
Ik doelde meer op de 'pieken & dalen' opmerking van AZ4life over Saito en Wahlemark. En dat we daarmee amper linkerrijtje zouden spelen.
En ik denk dat dat wel meevalt - als je naar de pieken & dalen van Bommel en Bredero kijkt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

De goede prestaties van NEC zijn grotendeels toe te schrijven aan een speler als Philippe Sandler, die samen met Bram Nuytinck naast zich en Cillessen achter zich, het fundament van NEC vormt. Grote kans dat Bazoer (3 a 4 miljoen) hier vertrekt en net als Sandler (2 a 3 miljoen) nog 1 seizoen te gaan heeft, maar qua marktwaarde een stukje lager ligt dan Bazoer als we transfermarkt moeten geloven. Zou dit niet een verbetering zijn als je zo'n speler zou kunnen aantrekken want ook NEC wil hem niet over een seizoen transfervrij laten gaan?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 18 apr 2024, 17:28 De goede prestaties van NEC zijn grotendeels toe te schrijven aan een speler als Philippe Sandler, die samen met Bram Nuytinck naast zich en Cillessen achter zich, het fundament van NEC vormt. Grote kans dat Bazoer (3 a 4 miljoen) hier vertrekt en net als Sandler (2 a 3 miljoen) nog 1 seizoen te gaan heeft, maar qua marktwaarde een stukje lager ligt dan Bazoer als we transfermarkt moeten geloven. Zou dit niet een verbetering zijn als je zo'n speler zou kunnen aantrekken want ook NEC wil hem niet over een seizoen transfervrij laten gaan?
Wel enorm blessuregevoelig die jongen. En met ons doorgaans dubbele progamma dus niet ideaal.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 506
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

De Rode Baron schreef: 18 apr 2024, 17:28 De goede prestaties van NEC zijn grotendeels toe te schrijven aan een speler als Philippe Sandler, die samen met Bram Nuytinck naast zich en Cillessen achter zich, het fundament van NEC vormt. Grote kans dat Bazoer (3 a 4 miljoen) hier vertrekt en net als Sandler (2 a 3 miljoen) nog 1 seizoen te gaan heeft, maar qua marktwaarde een stukje lager ligt dan Bazoer als we transfermarkt moeten geloven. Zou dit niet een verbetering zijn als je zo'n speler zou kunnen aantrekken want ook NEC wil hem niet over een seizoen transfervrij laten gaan?
Lijkt mij een logische target. Ze zaten immers ook achter Beelen aan. Hij ligt wel erg goed in de markt, dus de prijs is wel wat hoger dan €3 mln schat ik.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sandler was AZ voor in de markt toen hij in 2017/18 bij PEC zat. Heeft zijn grote potentie nooit waar kunnen maken, denk dat hij nu gewoon op zijn plek zit.

Komt ondanks dat hij al 27 is pas net in de buurt van de 100 wedstrijden in zijn loopbaan.
Bazoer is ook 27 en heeft ook niet de beste loopbaan gehad, maar zit toch op de 182 wedstrijden in de eredivisie, 29 in de conference league, 20 in de KNVB beker, 25 in de Bundesliga, 34 in de KKD, 5 in de CL, 9 in de EL.... Heeft in zijn tijd bij Vitesse alleen al meer wedstrijden gespeeld dan Sandler in zijn hele loopbaan.

En dan vinden we Bazoer hier nog geen zekerheidje.
Dan is Sandler dus weer typische met het bord op schoot onlogische scouting.

Maarja dat gezien de hoeveelheid nationalisten op dit forum het zo nodig een binnenlandse transfer moet worden past het precies in het plaatje.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 18 apr 2024, 22:23 Sandler was AZ voor in de markt toen hij in 2017/18 bij PEC zat. Heeft zijn grote potentie nooit waar kunnen maken, denk dat hij nu gewoon op zijn plek zit.

Komt ondanks dat hij al 27 is pas net in de buurt van de 100 wedstrijden in zijn loopbaan.
Bazoer is ook 27 en heeft ook niet de beste loopbaan gehad, maar zit toch op de 182 wedstrijden in de eredivisie, 29 in de conference league, 20 in de KNVB beker, 25 in de Bundesliga, 34 in de KKD, 5 in de CL, 9 in de EL.... Heeft in zijn tijd bij Vitesse alleen al meer wedstrijden gespeeld dan Sandler in zijn hele loopbaan.

En dan vinden we Bazoer hier nog geen zekerheidje.
Dan is Sandler dus weer typische met het bord op schoot onlogische scouting.

Maarja dat gezien de hoeveelheid nationalisten op dit forum het zo nodig een binnenlandse transfer moet worden past het precies in het plaatje.
Sandler is gewoon een hele goede speler. De reden dat hij zo weinig gespeeld heeft zijn blessures. Daar wringt (voor mij) ook net de schoen. Ik weet niet hoe het nu met zijn fysieke gesteldheid staat. Als dat goed is, lijkt het me een uitstekende opvolger van Bazoer, aangezien Penetra er nog niet klaar voor is (hoe gek dat ook is voor een aankoop van 4 a 5 miljoen).
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 18 apr 2024, 22:23 Maarja dat gezien de hoeveelheid nationalisten op dit forum het zo nodig een binnenlandse transfer moet worden past het precies in het plaatje.
Had je je alu hoedje op? Man, man....
Phillipe Sandler sprak in zijn Zwolle tijd volgens mij ook met AZ. Maar ja, toen kwam City en Guardiola. En hou dan een knul maar eens tegen...
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SchoorlAZ schreef: 19 apr 2024, 04:07 aangezien Penetra er nog niet klaar voor is (hoe gek dat ook is voor een aankoop van 4 a 5 miljoen).
Daar zit inderdaad een probleem. Qua potentie zijn spelers als Penetra, Sadiq en Mihailovic best aardig gescout. Maar of ze nou zoveel geld waard zijn... Voor dat geld verwacht je spelers met toegevoegde waarde die er direct staan.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 19 apr 2024, 08:05 Daar zit inderdaad een probleem. Qua potentie zijn spelers als Penetra, Sadiq en Mihailovic best aardig gescout. Maar of ze nou zoveel geld waard zijn... Voor dat geld verwacht je spelers met toegevoegde waarde die er direct staan.
Ze zijn volgens mij juist ook gescout om direct impact te hebben. Mihajlovic was al 25 jaar toen hij hier kwam, Sadiq is ook al 23, dat zijn toch niet echt talenten voor de toekomst.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 19 apr 2024, 06:16 Had je je alu hoedje op? Man, man....
Phillipe Sandler sprak in zijn Zwolle tijd volgens mij ook met AZ. Maar ja, toen kwam City en Guardiola. En hou dan een knul maar eens tegen...
Op het politiek forum stemde 29% van de stemmers FVD en 14$% PVV.
Langedijk begon recentelijk over hoe we zo nodig in Nederland moeten scouten.


Ja Sandler is op dit moment goed bij NEC, maar hij is 27 en gaat nog 28 worden en hij zit daar op zijn plek. Dan hebben we het ook over centraal achterin waar er al opties zijn, dan moet een speler ook écht een meerwaarde zijn. Zeker op die leeftijd.

klagen klagen klagen en dan met een achterhoede afgekeurde ajax jeugd (of aankoop) die het in veel gevallen later ook gewoon niet gemaakt hebben aankomen zoals een achterhoede Gaaei-Riedewald-Sandler-Mees de Wit als ik de namen even bij elkaar moet pakken.

Waarbij Mees de Wit al hier 'speelt' en nog geen flikker heeft laten zien en de overige opties hooguit net een keertje aan het opkrabbelen zijn op een leeftijd waarop ze al ruim 300 wedstrijden in de benen hadden kunnen hebben en international kunnen zijn (geweest). Goed dan is Riedewald weer een 'uitzondering' maar hoe die ooit het Oranje shirt heeft mogen aantrekken weet geen mens.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 19 apr 2024, 08:10 Ja Sandler is op dit moment goed bij NEC, maar hij is 27 en gaat nog 28 worden en hij zit daar op zijn plek. Dan hebben we het ook
over centraal achterin waar er al opties zijn, dan moet een speler ook écht een meerwaarde zijn. Zeker op die leeftijd.
Sandler brengt (in mijn ogen) voetballend (veel) meer dan BMI en Penetra. En is puur verdedigend sterker dan Bazoer.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1225
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 19 apr 2024, 08:51 Sandler brengt (in mijn ogen) voetballend (veel) meer dan BMI en Penetra. En is puur verdedigend sterker dan Bazoer.
Ja maar BMI brengt verdedigend ook wel het e.e.a. maar daar kan je blessure technisch ook niet van op aan. Het is zonde maar ik zou de gok met Sandler ook niet nemen en voor een minder kwetsbare optie gaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeTorenburch schreef: 19 apr 2024, 08:52 Ja maar BMI brengt verdedigend ook wel het e.e.a. maar daar kan je blessure technisch ook niet van op aan. Het is zonde maar ik zou de gok met Sandler ook niet nemen en voor een minder kwetsbare optie gaan.
Ik snap de blessuregevoeligheid. Maar heeft inmiddels bij NEC al wel 50 wedstrijden gespeeld. Dat is best oke.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 19 apr 2024, 08:51 Sandler brengt (in mijn ogen) voetballend (veel) meer dan BMI en Penetra. En is puur verdedigend sterker dan Bazoer.
Als Sandler nou 4 jaar jonger was geweest én dit al meerdere seizoenen vol had gehouden misschien.
Maar hij is 27 en heeft aangetoond blessuregevoelig dan wel ´inkak´ gevoelig te zijn en heeft veel te weinig routine en ervaring voor zijn leeftijd. In dit geval zou ik zelfs durven te zeggen dat ik het NEC meer gun voor het niveau in de Eredivisie dat hij gewoon daar blijft spelen.

Als we dan toch voor routine moeten gaan dan is Ramalho ook gewoon transfervrij na dit seizoen.
Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar zelfs binnen de Eredivisie ziet het er nog anders uit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 506
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Williot Swedberg, Patrick Berg en Sandler halen en je bent zo goed als klaar voor het nieuwe seizoen. Dan is de as niveau Europa League. Voorin heb ik veel vertrouwen in onze eigen talenten volgend seizoen. Veel snelheid waar nauwelijks van geprofiteerd wordt. De as, waar alles om draait is met de Wit, Belic, Clasie en Bazoer/Goes te zwak.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 19 apr 2024, 17:47 Als Sandler nou 4 jaar jonger was geweest én dit al meerdere seizoenen vol had gehouden misschien.
Maar hij is 27 en heeft aangetoond blessuregevoelig dan wel ´inkak´ gevoelig te zijn en heeft veel te weinig routine en ervaring voor zijn leeftijd. In dit geval zou ik zelfs durven te zeggen dat ik het NEC meer gun voor het niveau in de Eredivisie dat hij gewoon daar blijft spelen.

Als we dan toch voor routine moeten gaan dan is Ramalho ook gewoon transfervrij na dit seizoen.
Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar zelfs binnen de Eredivisie ziet het er nog anders uit.
Helemaal mee eens. Bij AZ gaat alles weer een niveau hoger, met minimaal 2 wedstrijden per week. Dat is gewoon een veel te groot risico met zijn blessureverleden. Ik hoop dat Bazoer blijft en zie het ook in Penetra zitten. De problemen zitten hem eerder bij de backs en de vleugels. Ik zou het interessant vinden als we zouden experimenteren met een 4-4-2 systeem volgend seizoen a la Van Gaal, met Sadiq en Odgaard.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Leeuwenhart schreef: 20 apr 2024, 15:59 De problemen zitten hem eerder bij de backs en de vleugels. Ik zou het interessant vinden als we zouden experimenteren met een 4-4-2 systeem volgend seizoen a la Van Gaal, met Sadiq en Odgaard.
Ik pleit voor goede vleugels en een sterke 10.
Een goede aanvoer op onze centrumspits (wie dat dan ook moge zijn)
Trouwens denk jij dat d'n Od nog terugkeert? Toch denk ik dat als je voor Bazoer nog een miljoenenbedrag kunt ontvangen je echt niet slechter wordt van Philippe Sandler.
Bazoer had ik bij zijn komst hoge verwachtingen, maar is defensief behoorlijk kwetsbaar en qua lange ballen (zijn handelsmerk bij Vitesse) heb ik bitter weinig gezien.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

De mogelijkheid tot lange ballen zijn natuurlijk in een systeem dat Vitesse speelde met Bazoer ook wat meer aanwezig dan in ons systeem.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Plaats reactie