Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Langedijk
Fanpage-junk

vriend schreef: 04 jun 2024, 09:29 De bankrekening puilt helemaal niet uit. Het vermogen zit grotendeels vast in beton en grassprietjes.
Deze zomer gaan er weer tientallen miljoenen binnen stromen. Daar mag je best weer 50% van uitgeven aan enkele directe versterkingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller

Langedijk schreef: 04 jun 2024, 10:43 Deze zomer gaan er weer tientallen miljoenen binnen stromen. Daar mag je best weer 50% van uitgeven aan enkele directe versterkingen.
Die inkomsten krijg je vaak uitgesmeerd over meerdere jaren pas en geld lekt naar een zaakwaarnemer/speler, en de belastingdienst.
differentcook
Harde Kern

MB80 schreef: 04 jun 2024, 12:30 Die inkomsten krijg je vaak uitgesmeerd over meerdere jaren pas en geld lekt naar een zaakwaarnemer/speler, en de belastingdienst.
Wat betreft dat uitsmeren, dat zorgt er natuurlijk ook voor dat AZ nu profiteert van transfers van eerdere zomers en wat betreft dat lekken, is dat niet verrekend in die 50% die men vrij houdt om te besteden?
we can come an end
Joostess
Oude garde

Ik ben er vanuit gegaan dat Langedijk met enkele tientallen miljoenen ongeveer 30 miljoen bedoelt. Dan zit AZ al aan het gewenste bedrag van zo'n 15 miljoen euro dat ze zouden moeten uitgeven aan nieuwe spelers. Dus neemt AZ al risico's. Of ze verantwoord waren is achteraf wellicht makkelijk oordelen :-).

Dan lijkt het niet zozeer te liggen aan het niet willen uitgeven van het geld maar meer aan de kwaliteit van de scouting. Als je dat dan vergelijkt met de uitgaven die Twente de laatste jaren heeft gedaan dan is het helemaal schrikken. Ook de inbreng van eigen jeugd pakt bij Twente veel beter uit dan bij ons. Maar gelukkig hebben wij de Youth League gewonnen 8)
MB80
Invaller

Joostess schreef: 04 jun 2024, 13:43 Dan lijkt het niet zozeer te liggen aan het niet willen uitgeven van het geld maar meer aan de kwaliteit van de scouting. Als je dat dan vergelijkt met de uitgaven die Twente de laatste jaren heeft gedaan dan is het helemaal schrikken. Ook de inbreng van eigen jeugd pakt bij Twente veel beter uit dan bij ons. Maar gelukkig hebben wij de Youth League gewonnen 8)
De jeugd bij Twente valt vies tegen hoor. Met name alleen Hilgers en rots eigen jeugd en ondertussen na een paar seizoenen flink ervaren met 96 (Hilgers) en 110 (Rots) wedstrijden in het eerste van Twente en “reeds” rond de 23 jaar. Goes, Addai, Kwakman, Smit etc zijn flink jonger.

Met name haalt Twente afvallers in de beloften elftallen psv en ajax of kleine clubs.
Sadilek en Kjolo: ex psv
Regeer, Salah edinne (huur) en unuvar (huur): ajax
Steijn: ADO
Smal en Eiting: Volendam
Joostess
Oude garde

Tot nu toe hebben Hilgers en Rots betere papieren om een keer opgeroepen te worden voor oranje dan onze jeugdspelers. Ik ben trots op wat onze jeugdopleiding heeft laten zien maar uiteindelijk gaat het ook om het doorbreken van 1 of 2 spelers die een belangrijke rol hebben in de basis (zoals Hilgers en Rots) en vervolgens echt een stap hoger aankunnen zoals Koopmeiners (uitzonderlijk talent, maar durf Wijndal niet te noemen als het gaat om een stap hoger :-p). Dat mis je de laatste 2 jaar bij AZ.

En blijkbaar is Twente ook goed in staat om de afvallers van de grote drie en de uitblinkers van de kleinere clubs er tussenuit te halen. Daar was AZ ook altijd sterk in maar lijkt de laatste jaren iets meer in een dip terecht te zijn gekomen. Al met al lijken de ongelukkige keuzes in de scouting nu voor een belangrijk deel bij te dragen in het mislopen van de Champions League.
SimonPoulsen
Co

Joostess schreef: 04 jun 2024, 15:24 Tot nu toe hebben Hilgers en Rots betere papieren om een keer opgeroepen te worden voor oranje dan onze jeugdspelers. Ik ben trots op wat onze jeugdopleiding heeft laten zien maar uiteindelijk gaat het ook om het doorbreken van 1 of 2 spelers die een belangrijke rol hebben in de basis (zoals Hilgers en Rots) en vervolgens echt een stap hoger aankunnen zoals Koopmeiners (uitzonderlijk talent, maar durf Wijndal niet te noemen als het gaat om een stap hoger :-p). Dat mis je de laatste 2 jaar bij AZ.

En blijkbaar is Twente ook goed in staat om de afvallers van de grote drie en de uitblinkers van de kleinere clubs er tussenuit te halen. Daar was AZ ook altijd sterk in maar lijkt de laatste jaren iets meer in een dip terecht te zijn gekomen. Al met al lijken de ongelukkige keuzes in de scouting nu voor een belangrijk deel bij te dragen in het mislopen van de Champions League.
Zo fantastisch is het ook allemaal weer niet bij Twente. Doordat AZ Utrecht en ajax er een potje van maken lijkt het meer dan het is. Onder normale omstandigheden had dit Twente gespeeld voor plek 5/6. Vooral Jans en Oosting die er een goed collectief van weten te maken. Zeker met Europees voetbal nu gaan ze het moeilijk krijgen. Qua transferbeleid hebben ze weinig restwaarde en gaan veel speler transfervrij de deur uit. Maar ze krijgen nu wel de mogelijkheid om aan te haken en dus ook financieel meer te doen.
MB80
Invaller

Gouweleeuw en Hoedt hebben allebei een contract nog maar voor 1 jaar en met respectievelijk 31 en 30 jaar zou het aantrekken van een van die 2 niet gek zijn als BMI en bazoer weggaan. Kennen de club en hebben beide leiderschap in zich voor de jonkies en komen uit de regio.
Bijvoorbeeld:
RCV: Goes, Penetra
LCV: Hoedt, Dekker
Goes komt er wel maar een sterke compagnon is wel gewenst.
Ferry
Georg

MB80 schreef: 06 jun 2024, 09:02 Gouweleeuw en Hoedt hebben allebei een contract nog maar voor 1 jaar [..]
Hoedt mag wat mij betreft wegblijven. Wesley Hoedt had meerdere malen de optie om terug te keren bij AZ. Koos ervoor om op te trainen en dat toch weer voor een lucratiever contract elders te gaan.
Ik durf hem wel aan: als hij stabiel bij AZ in de basis had gevoetbald, dan had hij ook vaker in Oranje gestaan.
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 06 jun 2024, 11:24 Hoedt mag wat mij betreft wegblijven. Wesley Hoedt had meerdere malen de optie om terug te keren bij AZ. Koos ervoor om op te trainen en dat toch weer voor een lucratiever contract elders te gaan.
Ik durf hem wel aan: als hij stabiel bij AZ in de basis had gevoetbald, dan had hij ook vaker in Oranje gestaan.
Hoedt was speler van het jaar bij Watford. Die zal eerder een stap richting de PL maken dan terugkeren bij AZ.
Ik heb wel vertrouwen in die Oekraïner waar we mee in verband worden gebracht.
MB80
Invaller

Ferry schreef: 06 jun 2024, 11:24 Hoedt mag wat mij betreft wegblijven. Wesley Hoedt had meerdere malen de optie om terug te keren bij AZ. Koos ervoor om op te trainen en dat toch weer voor een lucratiever contract elders te gaan.
Jij vind het raar als je elders het viervoudige netto kan verdienen dat iemand daarvoor gaat? Toentertijd was hij in de bloei van zijn carrière met 26-27. Nu met 30 en in de championship spelende is het allicht niet gek om “thuis” te komen.
Ferry
Georg

MB80 schreef: 06 jun 2024, 11:54 Jij vind het raar als je elders het viervoudige netto kan verdienen dat iemand daarvoor gaat?
Nee, ik vind het niet raar. Maar sportief wel onverstandig.
De Rode Baron
Goalscorer

Joostess schreef: 04 jun 2024, 13:43 Ik ben er vanuit gegaan dat Langedijk met enkele tientallen miljoenen ongeveer 30 miljoen bedoelt. Dan zit AZ al aan het gewenste bedrag van zo'n 15 miljoen euro dat ze zouden moeten uitgeven aan nieuwe spelers. Dus neemt AZ al risico's. Of ze verantwoord waren is achteraf wellicht makkelijk oordelen :-).
pavlidis 20M (5M minder dan transfermarkt), Yuki 10M (2M minder), Koopmeiners 15% doorverkoop (9M) is een voorzichtige schatting en dan zit je al rond de 40 miljoen.
Doe daar gvd iets fatsoenlijks mee (directe versterkingen) inplaats van al die innovatieve faciliteiten en toepassingen
'At your service '
SimonPoulsen
Co

De Rode Baron schreef: 06 jun 2024, 16:00 pavlidis 20M (5M minder dan transfermarkt), Yuki 10M (2M minder), Koopmeiners 15% doorverkoop (9M) is een voorzichtige schatting en dan zit je al rond de 40 miljoen.
Doe daar gvd iets fatsoenlijks mee (directe versterkingen) inplaats van al die innovatieve faciliteiten en toepassingen
+Odgaard die al verkocht is.
sister of mercy
Oude garde
Contacteer:

+ onze grote vriend uit de VS
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Elmpie.
Fanatic

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... wente.html

Voor dat bedrag mag AZ zich ook wel melden.
MB80
Invaller

Elmpie. schreef: 07 jun 2024, 12:51 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... wente.html

Inderdaad, Weghorst letterlijk dan als aanjager en aanvoerder van het jonge grut zou prachtig zijn. Mooie bliksemafleider voor Zeefuik, Bommel en Addai ook. Iets wat Twente ook al doet met Wolfswinkel.

Eén Weghorst, Hoedt en Gudelj zal AZ goed doen als impuls 8) Meteen een wezenlijk ander elftal qua leiding en drive. Dan alleen nog een Driouech of Sahraoui op de vleugels erbij en een topper op 10.

Ryan (gaat nog verlengen..?)
Aankoop/Kasius - Goes/Penetra - Hoedt - Aankoop/Wolfe
Belic - Gudelj (onze Servische slagers) 8)
Aankoop/Mijnans
Sadiq/Lahdo - Weghorst - Driouech/Bommel

Helaas zal AZ waarschijnlijk alleen financieel aantrekkelijke spitsen willen halen en heeft Woutje geen restwaarde…dus Parrott kom er mij in en wie weet de volgende cashcow na Pavlidis, Janssen, Boadu, altidore etc
differentcook
Harde Kern

Elmpie. schreef: 07 jun 2024, 12:51 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... wente.html

Ik had eigenlijk het idee dat een overgang van Weghorst naar Twente voor komend seizoen al redelijk bekokstoofd zou zijn. Misschien heeft ajax nog de mogelijkheid hierin in te breken, maar ik zie Weghorst Twente niet opgeven voor AZ.
we can come an end
Joostess
Oude garde

Dacht dat Weghorst ook graag terug wilde naar de regio waar hij vandaan komt. Dan ga je niet op de bank zitten bij ajax.
AZ 4 Life
Harde Kern

Lijkt kansloos. Die wil of terug naar de regio waar hij vandaan komt, of nog zakken vullen in Amsterdam. Hij heeft verder niks met AZ dus hij gaat hier echt niet terugkeren.
Plaats reactie