Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeTorenburch schreef: 16 apr 2024, 09:05
Maar ik wil wel meegaan in jouw verhaal noem mij maar een linksbuiten, rechtsbuiten en twee back + een middenvelder die ons beter gaan maken.
.
Laat Mees de Wit het op links maar eens proberen. En anders die Oppegard van Heerenveen.

Rechtsback is een lastige. Misschien Perreira of Pinto.

Saito als linksbuiten, of anders Walemark die hier al eerder op een lijstje stond

Addai op rechts

Proper of Willumsson voor het middenveld
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Langedijk schreef: 16 apr 2024, 09:34 Laat Mees de Wit het op links maar eens proberen. En anders die Oppegard van Heerenveen.

Rechtsback is een lastige. Misschien Perreira of Pinto.

Saito als linksbuiten, of anders Walemark die hier al eerder op een lijstje stond

Addai op rechts

Proper of Willumsson voor het middenveld
Mees de wit vind ik nou typisch zo’n speler waar we vorig seizoen al vanaf hadden gemoeten. Verdedigende (en mindere versie van Seuntjens en Muhren).

Oppegard komt verdedigend te kort en daarmee is hij niet beter dan Wolfe.

Zijn jouw rechtsback optie echt veel beter dan een Penetra als je die daar 5 wedstrijden laat staan?

Saito is helaas niet haalbaar maar als het kan zou hij inderdaad een speler zijn waar we naar opzoek zijn. Walemark vind ik niet van AZ niveau zeker niet ten opzichte van enkele buitenlandse alternatieven. Addai kan je inderdaad op inzetten alleen heb je dan een ervaren spits nodig (wetende dat Wout waarschijnlijk wel naar Twente gaat, gaan we die niet vinden).

Je opties op het middenveld ben ik het opzich wel mee eens al zal een Proper Kwakman in de weg gaan zitten, maar als vervanger van Dantas/clasie zeker een optie.

Willumsson kan je 1 op 1 de Wit mee vervangen met die verstande dat Willumsson de betere voetballer is.

Kortom als je het mij vraagt heb je soms spelers uit Scandinavië, Polen, Balkan en Zuid-Amerika nodig om het niveau dat je nastreeft te halen. Daarom is het voor de mensen “zonder hobby” ook leuk om zich te verdiepen in andere voetbal competities en te filosoferen hoe zo’n speler bij AZ zou passen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeTorenburch schreef: 16 apr 2024, 10:00 Mees de wit vind ik nou typisch zo’n speler waar we vorig seizoen al vanaf hadden gemoeten. Verdedigende (en mindere versie van Seuntjens en Muhren).

Oppegard komt verdedigend te kort en daarmee is hij niet beter dan Wolfe.

Zijn jouw rechtsback optie echt veel beter dan een Penetra als je die daar 5 wedstrijden laat staan?

Saito is helaas niet haalbaar maar als het kan zou hij inderdaad een speler zijn waar we naar opzoek zijn. Walemark vind ik niet van AZ niveau zeker niet ten opzichte van enkele buitenlandse alternatieven. Addai kan je inderdaad op inzetten alleen heb je dan een ervaren spits nodig (wetende dat Wout waarschijnlijk wel naar Twente gaat, gaan we die niet vinden).

Je opties op het middenveld ben ik het opzich wel mee eens al zal een Proper Kwakman in de weg gaan zitten, maar als vervanger van Dantas/clasie zeker een optie.

Willumsson kan je 1 op 1 de Wit mee vervangen met die verstande dat Willumsson de betere voetballer is.

Kortom als je het mij vraagt heb je soms spelers uit Scandinavië, Polen, Balkan en Zuid-Amerika nodig om het niveau dat je nastreeft te halen. Daarom is het voor de mensen “zonder hobby” ook leuk om zich te verdiepen in andere voetbal competities en te filosoferen hoe zo’n speler bij AZ zou passen.
Mees de Wit deed het in de voorbereiding niet onaardig. Die hebben we nog nooit langere tijd gezien. Penetra mist op rechts een beetje de drive. Die zie ik liever centraal naast Goes zodat Bazoer (als hij blijft) een linie naar voren kan.

Je mag trouwens filosoferen wat je wilt hoor :P Maar met de strapatsen van onze TD en scouting komen die namen toch niet. Als je Wolfe durft te scouten dan houdt alles op.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Noorderling
Herry en/of Berry
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 mei 2017, 16:30

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Gaaei van ajax lijkt me wel een
goede vervanger voor Yuki. Totaal zonder vertrouwen maar zo slecht
is hij niet volgens mij. En als je als rotte vis bent behandeld moet hij toch
niet al te veel kosten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Noorderling schreef: 16 apr 2024, 16:38 Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Gaaei van ajax lijkt me wel een
goede vervanger voor Yuki. Totaal zonder vertrouwen maar zo slecht
is hij niet volgens mij. En als je als rotte vis bent behandeld moet hij toch
niet al te veel kosten.
Als we nu toch zoeken, zullen we dan even verder kijken? Dit is niet het niveau dat we nodig hebben.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Noorderling schreef: 16 apr 2024, 16:38 Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Gaaei van ajax lijkt me wel een
goede vervanger voor Yuki. Totaal zonder vertrouwen maar zo slecht
is hij niet volgens mij. En als je als rotte vis bent behandeld moet hij toch
niet al te veel kosten.
Naast een dramatische verdediger is het ook een volslagen idioot

Doe maar even niet
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Noorderling schreef: 16 apr 2024, 16:38 Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Gaaei van ajax lijkt me wel een
goede vervanger voor Yuki. Totaal zonder vertrouwen maar zo slecht
is hij niet volgens mij. En als je als rotte vis bent behandeld moet hij toch
niet al te veel kosten.
Mede reden dat die zonder vertrouwen zit is omdat die bij ajax het niveau niet aankan en daardoor niet presteert wat heel wat zegt in het huidige ajax.

Als je dan toch in de eredivisie kijkt doe dan Sambo maar.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Noorderling schreef: 16 apr 2024, 16:38 Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar Gaaei van ajax lijkt me wel een
goede vervanger voor Yuki. Totaal zonder vertrouwen maar zo slecht
is hij niet volgens mij. En als je als rotte vis bent behandeld moet hij toch
niet al te veel kosten.
Nooit doen. Als ik coach van de tegenstander van ajax ben en hij staat erin, zou ik alle aanvallen over die kant laten gaan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 16 apr 2024, 09:34 Laat Mees de Wit het op links maar eens proberen. En anders die Oppegard van Heerenveen.

Rechtsback is een lastige. Misschien Perreira of Pinto.

Saito als linksbuiten, of anders Walemark die hier al eerder op een lijstje stond

Addai op rechts

Proper of Willumsson voor het middenveld
Zoveel kritiek op alles en iedereen en dan met zo’n lijstje middelmaat komen. Als je dut haalt mag je hopen dat je het linkerrijtje haalt volgend jaar. Wat een armoede.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 16 apr 2024, 06:11 Even een serieuze vraag: hoe komen jullie toch aan al die namen? Hoe weet je dat ze kunnen voetballen? Kijken jullie zoveel buitenlands voetbal? Of gaat dat met bord op schoot en statistieken op de iPad? Ik heb werkelijk van 99% nog nooit gehoord……….
Even een serieuze vraag
Kun je ook een keer gewoon iets inhoudelijks bijdragen in plaats van dit soort onzinnige niets toevoegende reacties?
Heb je nog ergens inhoudelijk een mening over?

Iedereen roept dat we de volgende Karlsson moeten halen, hoe zag Karlsson er eigenlijk uit vantevoren? Net bij het nationale team gehaald, jeugdinterlands gespeeld, stijgende lijn van prestaties over meerdere seizoenen.

In dit geval zou ik beginnen met het bevragen van de coaches en scouts van hun nationale teams:
'Waarom mocht deze speler zo vroeg international worden/ zat hij zo snel bij de selectie van het nationale elftal?"

Vervolgens zou je in de competities waar ze spelen hun tegenstanders of supporters kunnen bevragen:
'Waarom laat je deze jongen zoveel assists/doelpunten maken? en dat al meerdere seizoenen achter elkaar?'
'Zijn er geen betere spelers dan ??? en zo ja wie zijn dat dan?'.

Vervolgens is er nog een groepje bekende namen als je een beetje een voetbalnerd bent
'Waarom zit/zat iedereen achter Zion Susuki aan is het een hype of niet'?

Of je hebt je laten overtuigen door een forumlid
'Waarom is Marchwinsiki dan zo goed Torenburch?'

Eventueel zou je nog vergelijkingen kunnen maken. Hey speler X is best goed, maar die komt helemaal dat nationale team niet in! Daar speelt altijd speler Y! Wie is speler Y? Zit die al bij een grote club?

Als je niet ook maar enige creativiteit in je lichaam hebt dan kom je inderdaad met van die flut bord op schoot namen, niks mis mee, maar ga dan in een ander topic ons vertellen waarom we afgekeurde ajaxprul als Jaïro Riedewald of een net door analist genoemde Backhaus zouden moeten halen.

Overigens onderschrijf ik de opmerking van AZ 4 Life aan Langedijk in het verlengde hiervan ook gelijk. Precies hetzelfde verhaal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Bij behalen Europa league zou ik graag de volgende wijzigingen zien in onze verdediging (ook iets realistischer ivm verkopen Yuki en Bazoer).

Nicolas Valentini begint minder te spelen bij Boca en weegt een aflopend contract. Hij zou voor ons de ideale linksbenige verdediger zijn naast Goes. Kan Max niet even gebruik maken van de connectie met Sergio Romero om hem een mooi opstapje te bieden in Europa. Hij kent AZ van de wereldbeker en Romero kan hem de ins and outs van het spelen bij AZ geven. Als we Europa league halen dan zou hij echt een must zijn.

Fridriksson erbij voor een klein bedrag iemand die ook al bij Sadiq in de rug heeft gespeeld. Zagré proberen te halen bij Excelsior een van de beste linksback van de eredivisie buiten de topclubs ideale concurrentie voor Wolfe.

Wellenreuther spreekt voor zich als hij transfervrij is.

A-kern
———————————Wellenreuther————————————
Fridriksson————Goes————Valentini—————Zagre

B-kern
———————————*Westerveld—————————————
-Kasius—————Penetra————Dekker——————Wolfe

*Owusu-Oduro of Westerveld zie ik graag verhuurd worden zodat ze een jaar ervaring op kunnen doen.

Voeg je daar nog Marchwinski als cam, Nanasi als winger en Joao Klauss de Mello als ervaren spits erbij. Dat heb je voor een investering van Max 13 - 15 miljoen een goede selectie.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 17 apr 2024, 08:33 Zoveel kritiek op alles en iedereen en dan met zo’n lijstje middelmaat komen. Als je dut haalt mag je hopen dat je het linkerrijtje haalt volgend jaar. Wat een armoede.
Mij wordt gevraagd naar opties binnen de Eredivisie. Ik ben geen betaalde scout van AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 17 apr 2024, 08:33 Zoveel kritiek op alles en iedereen en dan met zo’n lijstje middelmaat komen. Als je dut haalt mag je hopen dat je het linkerrijtje haalt volgend jaar. Wat een armoede.
Ach, we halen ook een vierde plaats (zoals het er nu naar uitziet) met Jansen, Martens, Bommeltje en Bredero.
Met een paar bewezen Eredivisie krachten (zoals Saito en Wahlemark) val je echt niet terug naar het 'linkerrijtje'.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 17 apr 2024, 14:27 Ach, we halen ook een vierde plaats (zoals het er nu naar uitziet) met Jansen, Martens, Bommeltje en Bredero.
Met een paar bewezen Eredivisie krachten (zoals Saito en Wahlemark) val je echt niet terug naar het 'linkerrijtje'.
Saito ben ik het mee eens, Walemark heeft zich juist helemaal niet bewezen, juist ook na een stapje terug is het geen uitblinker.
Als je dan iemand noemt van het huidige Heerenveen roep dan Sahroui, zodat wij dan allemaal kunnen roepen dat die vast te duur is.

De enige andere speler van Heerenveen die in de buurt komt van interessant zijn (en dan alleen qua niveau) van Heerenveen op dit moment is die lange Pool achterin, maar we hebben centraal achterin niet echt een probleem.

Verder is die zo gemakkelijk gehaalde 4e plek wel volledig te danken aan de instortingen van clubs als Vitesse, ajax de reeds al doorwerkende totale ineenstorting van FC Groningen en het uitblijven van groei bij Utrecht en toevallig dan ook weer Heerenveen.

Inmiddels begint Sparta meer aanspraak te maken op een plek in de subtop dan sommige andere clubs en zeker in de achtervolging mag je wel stellen dat Go Ahead, NEC en Fortuna meestrijden om de leeggevallen plekken in de subtop op te vullen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeTorenburch schreef: 17 apr 2024, 09:32 Bij behalen Europa league zou ik graag de volgende wijzigingen zien in onze verdediging (ook iets realistischer ivm verkopen Yuki en Bazoer).

Nicolas Valentini begint minder te spelen bij Boca en weegt een aflopend contract. Hij zou voor ons de ideale linksbenige verdediger zijn naast Goes. Kan Max niet even gebruik maken van de connectie met Sergio Romero om hem een mooi opstapje te bieden in Europa. Hij kent AZ van de wereldbeker en Romero kan hem de ins and outs van het spelen bij AZ geven. Als we Europa league halen dan zou hij echt een must zijn.

Fridriksson erbij voor een klein bedrag iemand die ook al bij Sadiq in de rug heeft gespeeld. Zagré proberen te halen bij Excelsior een van de beste linksback van de eredivisie buiten de topclubs ideale concurrentie voor Wolfe.

Wellenreuther spreekt voor zich als hij transfervrij is.

A-kern
———————————Wellenreuther————————————
Fridriksson————Goes————Valentini—————Zagre

B-kern
———————————*Westerveld—————————————
-Kasius—————Penetra————Dekker——————Wolfe

*Owusu-Oduro of Westerveld zie ik graag verhuurd worden zodat ze een jaar ervaring op kunnen doen.

Voeg je daar nog Marchwinski als cam, Nanasi als winger en Joao Klauss de Mello als ervaren spits erbij. Dat heb je voor een investering van Max 13 - 15 miljoen een goede selectie.
Wellenreuther is niet transfervrij, maar zelfs als hij dat zou zijn, waarom zou het dan voor zich spreken? Een nieuwe keeper halen doe je voor een jaar of drie normaal gesproken. Dan kan je afscheid nemen van zowel Westerveld als Owusu. Waarom zou je dat willen. De enige logische optie als je volgend jaar niet met Westerveld of Owusu gaat starten is het verlengen van Ryan. Mits je vertrouwen hebt in Owusu of Westerveld uiteraard.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 17 apr 2024, 14:27 Ach, we halen ook een vierde plaats (zoals het er nu naar uitziet) met Jansen, Martens, Bommeltje en Bredero.
Met een paar bewezen Eredivisie krachten (zoals Saito en Wahlemark) val je echt niet terug naar het 'linkerrijtje'.
Wahlemark, die wordt nu ineens genoemd omdat hij twee keer heeft gescoord vorige week. Puur opportunisme. Heeft daarvoor niks laten zien bij Heerenveen of Feyenoord. Saito is leuk, maar zie je soms ook weken niet. Die voegt niet meer toe dan Van Bommel.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 17 apr 2024, 15:01 Wahlemark, die wordt nu ineens genoemd omdat hij twee keer heeft gescoord vorige week. Puur opportunisme. Heeft daarvoor niks laten zien bij Heerenveen of Feyenoord. Saito is leuk, maar zie je soms ook weken niet. Die voegt niet meer toe dan Van Bommel.
Saito zag je dit seizoen weken niet omdat ie geblesseerd was. Heeft maar 17 wedstrijden gespeeld dit seizoen Voor de rest doet die gozer het heel goed.
Hij is mogelijk alleen alweer net te oud voor de leeftijdscategorie waar AZ normaal gesproken graag in vist.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 17 apr 2024, 15:01 Wahlemark, die wordt nu ineens genoemd omdat hij twee keer heeft gescoord vorige week. Puur opportunisme.
Dat zien we Bommeltje en Bredero ook doen. En daarmee staan we ook geen linkerrijtje.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1301
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Ferry schreef: 17 apr 2024, 15:59 Dat zien we Bommeltje en Bredero ook doen. En daarmee staan we ook geen linkerrijtje.
Wél linkerrijtje. In dit geval is links goed :wink:
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bombaman schreef: 17 apr 2024, 21:09 Wél linkerrijtje. In dit geval is links goed :wink:
Ehh, je hebt gelijk...
:oops:
Plaats reactie