Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2024, 08:54 Nee, je moet de juiste keuze op het juiste moment maken. Op dit moment snap ik de twijfels wel om Rome nu al in de goal te plaatsen. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar ook niet uitgeblonken. Ik kan me bijna geen redding van hem herinneren, praktisch elk schot op doel was raak. Nogmaals, zonder dat daar echt grote fouten tussen zaten, maar toch.

Het slimste zou zijn om Ryan gewoon een jaar te verlengen en Rome te verhuren. Rome moet gewoon gaan spelen, het liefst 34+ wedstrijden volgend seizoen. Dan kan je hem veel beter beoordelen en dat is ook beter voor zijn ontwikkeling. Investeren in een Olij oid zie ik dan weer niet zitten want daar zit je dan drie of vier jaar aan vast en dan ben je Rome kwijt.
Mee eens.

AZ is geen club (meer) om allerlei beginnersfouten toe te laten.

Dat gaan ze maar in het rechterrijtje (of Sparta Praag) doen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Antti Opdam schreef: 20 feb 2024, 09:05 Mee eens.

AZ is geen club (meer) om allerlei beginnersfouten toe te laten.

Dat gaan ze maar in het rechterrijtje (of Sparta Praag) doen.
Ho even. Erken jij hier nou gewoon dat jouw Vindahl, de witte poema, fouten maakt? Dat ik dat nog mag meemaken!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 20 feb 2024, 10:57 Ho even. Erken jij hier nou gewoon dat jouw Vindahl, de witte poema, fouten maakt? Dat ik dat nog mag meemaken!
Jazeker.

Heb ik ook al zeven keer toegegeven.

Daarom moest er een goede ervaren keeper naast hem aangetrokken worden.

Niet zijnde Verhulst.

Ryan vind ik overigens nog steeds een twijfelgeval.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2024, 08:54 Nee, je moet de juiste keuze op het juiste moment maken. Op dit moment snap ik de twijfels wel om Rome nu al in de goal te plaatsen. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar ook niet uitgeblonken. Ik kan me bijna geen redding van hem herinneren, praktisch elk schot op doel was raak. Nogmaals, zonder dat daar echt grote fouten tussen zaten, maar toch.

Het slimste zou zijn om Ryan gewoon een jaar te verlengen en Rome te verhuren. Rome moet gewoon gaan spelen, het liefst 34+ wedstrijden volgend seizoen. Dan kan je hem veel beter beoordelen en dat is ook beter voor zijn ontwikkeling. Investeren in een Olij oid zie ik dan weer niet zitten want daar zit je dan drie of vier jaar aan vast en dan ben je Rome kwijt.
Ik wilde mijn eerdere post nog eens aanvullen, maar voor een keer was je mij voor en kan ik mij best breed aansluiten bij wat je hier geschreven hebt!

Een voordeel voor de ontwikkeling voor een keeper op zo'n niveau is ook dat een beetje een inversie van hoe dat bij spitsen werkt: Hoe slechter het team, hoe meer je te doen krijgt als doelman. Des te meer kun jij je dan ontwikkelen en onderscheiden.

Kijk je nu bijvoorbeeld naar de keepers met de meeste reddingen dan leest die top drie een beetje als de omgekeerde wereld:
1. Keeper Heracles (Brouwer)
2. Keeper Volendam (Backhaus)
3. Keeper Vitesse (Room)
4. Keeper Almere (Bakker)
5. Keeper Eagles (de Lange)

Als keeper van een degradatiekandidaat speel je tegen dezelfde aanvallers, maar heb je een stuk méér te doen, zo groeien je vaardigheden denk ik toch wel (onder druk). Kijk je naar keepers als Olij en Unnerstal in de Eredivisie dan hebben ze toch een iets langere aanloop gehad, maar toen ze er eenmaal stonden, stonden ze er ook helemaal. Zolang je dat traject maar duidelijk uitstippelt met de betreffende keeper dan moet dat gewoon goed kunnen komen. Voor Schendelaar en Olij werkte het in ieder geval zo goed dat ze hier opeens weer in het topic opduiken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 20 feb 2024, 18:07 Voor Schendelaar en Olij werkte het in ieder geval zo goed dat ze hier opeens weer in het topic opduiken.
En Verhulst zelfs bij AZ1.
Maar ik hou in principe niet zo van een zwerm van AZ-ers over de ere- en eerste divisie, die vervolgens al dan niet terugkomen bij AZ.
we can come an end
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 19 feb 2024, 19:02 Ik denk dat Rome komend seizoen er wel klaar voor is, vooral als hij nog wat speelgelegenheden krijgt voor die tijd.
Denk ik ook. Owusu is niet minder dan Ryan. Het mooiste zou zijn als Ryan bijtekent om Owusu, en de andere jonge keepers, te begeleiden. Natuurlijk speelt de beste, maar als coach/concurrent ideaal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 20 feb 2024, 18:13 En Verhulst zelfs bij AZ1.
Maar ik hou in principe niet zo van een zwerm van AZ-ers over de ere- en eerste divisie, die vervolgens al dan niet terugkomen bij AZ.
Dat kan als voorkeur natuurlijk, maar het is wel een beetje strijdig met de doelen die AZ nastreeft met de jeugdopleiding.
Op dit moment is er ook een zwerm van spelers uit de jeugdopleiding van AZ actief in Eredivisie, Eerste Divisie én Tweede divisie. Ze zijn alleen niet allemaal meer aan AZ gebonden in formele zin. Is het dan beter dat de Olij van de toekomst nog in bezit is van AZ of dat je die dan weer terug zou moeten kopen?

Zeker bij doelmannen wordt de ontwikkelperiode als vuistregel toch wat langer gemeten dan bij de veldspelers. Keepers worden geacht écht tot wasdom te komen rond hun 27e meen ik. Nu kun je ze natuurlijk niet allemaal eeuwig onder contract houden, maar je kunt er wel een selectie in maken op termijn. In dit geval bleek Olij inderdaad tóch dat oranje potentieel te hebben, terwijl de 1 jaar jongere Koen Bucker blij mag zijn dat hij bij Roda kan keepen. Weer een jaartje eronder zit Rody de Boer nu bij Aalborg op de bank, terwijl de weer twee jaar jongere Schendelaar eindelijk bij PEC door het breken is op Eredivisie niveau. Daartussenin zaten dan nog een Diego Coret, die is inmiddels ruim profvoetballer af en een Joey Roggeveen die ergens in de VS op het tweede niveau aan het voetballen is.

Ik zal nog wel een paar keepers missen overigens. Jay Gorter heb ik voor het gemak even erbuiten gelaten bijvoorbeeld en Evora was niet van onze eigen jeugd
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Je kan ook gewoon Ryan houden, dan wel een Bizot halen om hier nog een jaar or 2 lekker in de regio onder contract te staan. Heb je meteen je keeperstrainer voor de jaren erna ook :wink: 8) Om vervolgens Rome lekker een jaartje bij een staartploeg in de Eredivisie ervaring op te laten doen. Jaar daarop ingewerkt te worden door Bizot. Een nieuwe tweede keeper is dan ook wel noodzakelijk want Verhulst kan echt niet meer.

Ik heb vertoruwen in Rome, absoluut, maar wij kunnen niet weer een seizoen volledig gaan gokken, zoals met Verhulst (bizar...) of het jaar ervoor met Vindahl... toen een paar jaar relatieve stabiliteit met Bizot maar verder terug was het met een Rochet ook comedy capers. De stabiliteit van je team krijg echt een knauw als je een of andere halve gare in het doel hebt staan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 20 feb 2024, 21:48 Ik heb vertoruwen in Rome, absoluut, maar wij kunnen niet weer een seizoen volledig gaan gokken, zoals met Verhulst (bizar...) of het jaar ervoor met Vindahl... toen een paar jaar relatieve stabiliteit met Bizot maar verder terug was het met een Rochet ook comedy capers. De stabiliteit van je team krijg echt een knauw als je een of andere halve gare in het doel hebt staan.
Als je vertrouwen hebt in Rome moet je je hem ook de kans geven. En dan gok je ook niet. Het zal niet de eerste talentvolle keeper van AZ zijn die je uitleent en nooit meer terugziet om vervolgens elders tot een goede keeper uit te groeien.
Rome is geen halve gare, dus geef dat vertrouwen! We geven wel een kans aan al die talentvolle snelle spitsen; geef je keeper die dan ook.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 20 feb 2024, 22:30 We geven wel een kans aan al die talentvolle snelle spitsen; geef je keeper die dan ook.
Dit vind ik geen goede reden/onderbouwing. De positie van keeper leent zich minder tot kansen geven om fouten te maken dan de spitspositie waar je makkelijker tijdens een wedstrijd kan wisselen. Ik geloof in het talent van Owuso Oduro, maar denk dat hij volgend seizoen prima ergens anders ervaring op kan doen.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

MB80 schreef: 20 feb 2024, 21:48 Je kan ook gewoon Ryan houden, dan wel een Bizot halen om hier nog een jaar or 2 lekker in de regio onder contract te staan. Heb je meteen je keeperstrainer voor de jaren erna ook :wink: 8) Om vervolgens Rome lekker een jaartje bij een staartploeg in de Eredivisie ervaring op te laten doen. Jaar daarop ingewerkt te worden door Bizot. Een nieuwe tweede keeper is dan ook wel noodzakelijk want Verhulst kan echt niet meer.

Ik heb vertoruwen in Rome, absoluut, maar wij kunnen niet weer een seizoen volledig gaan gokken, zoals met Verhulst (bizar...) of het jaar ervoor met Vindahl... toen een paar jaar relatieve stabiliteit met Bizot maar verder terug was het met een Rochet ook comedy capers. De stabiliteit van je team krijg echt een knauw als je een of andere halve gare in het doel hebt staan.
Dit is wel een hele dure investering, je kan Bizot na Frankrijk gewoon terug vragen.

Als we vertrouwen hebben in Rome moeten we hem volgend jaar het gevecht aan laten gaan met de eerste keeper van Australië. Als Rome dat wint heeft hij goede kaarten om heel snel stappen te maken in zijn carrière. Bij het Nederlands elftal is ook nog steeds een keepersdiscussie en Bijlow kan met niet van op aan (een normale bondscoach zou niet meer op hem varen) PSV en ajax en Twente hebben buitenlanders op goal staan. Verbruggen en Flekken zijn niet onomstreden, genoeg kansen dus voor Rome (en AZ) om een echt boegbeeld voor de club te worden. Ik zeg niet dat Rome even eerste keeper wordt maar er liggen kansen om tot de 3 van de selectie te komen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 20 feb 2024, 18:13 Maar ik hou in principe niet zo van een zwerm van AZ-ers over de ere- en eerste divisie, die vervolgens al dan niet terugkomen bij AZ.
Waarom niet?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 20 feb 2024, 18:37 Zeker bij doelmannen wordt de ontwikkelperiode als vuistregel toch wat langer gemeten dan bij de veldspelers. Keepers worden geacht écht tot wasdom te komen rond hun 27e meen ik. Nu kun je ze natuurlijk niet allemaal eeuwig onder contract houden, maar je kunt er wel een selectie in maken op termijn. In dit geval bleek Olij inderdaad tóch dat oranje potentieel te hebben, terwijl de 1 jaar jongere Koen Bucker blij mag zijn dat hij bij Roda kan keepen. Weer een jaartje eronder zit Rody de Boer nu bij Aalborg op de bank, terwijl de weer twee jaar jongere Schendelaar eindelijk bij PEC door het breken is op Eredivisie niveau. Daartussenin zaten dan nog een Diego Coret, die is inmiddels ruim profvoetballer af en een Joey Roggeveen die ergens in de VS op het tweede niveau aan het voetballen is.

Ik zal nog wel een paar keepers missen overigens. Jay Gorter heb ik voor het gemak even erbuiten gelaten bijvoorbeeld en Evora was niet van onze eigen jeugd
Mooie opsomming.

Om deze reden ben ik juist wel heel erg vóór huurperiodes.

(Dit is eigenlijk ook hoe grote Engelse clubs werken, maar dan met talenten die uitvliegen over Europa.)
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 20 feb 2024, 08:54 Nee, je moet de juiste keuze op het juiste moment maken. Op dit moment snap ik de twijfels wel om Rome nu al in de goal te plaatsen. Hij heeft het niet slecht gedaan, maar ook niet uitgeblonken. Ik kan me bijna geen redding van hem herinneren, praktisch elk schot op doel was raak. Nogmaals, zonder dat daar echt grote fouten tussen zaten, maar toch.

Het slimste zou zijn om Ryan gewoon een jaar te verlengen en Rome te verhuren. Rome moet gewoon gaan spelen, het liefst 34+ wedstrijden volgend seizoen. Dan kan je hem veel beter beoordelen en dat is ook beter voor zijn ontwikkeling. Investeren in een Olij oid zie ik dan weer niet zitten want daar zit je dan drie of vier jaar aan vast en dan ben je Rome kwijt.
Dank. Precies mijn gedachtegang. Jaartje laten rijpen zou ideaal zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 21 feb 2024, 07:37 Waarom niet?
Ik wordt er onrustig van :lol:
Gebeurt zelden dat een uitgeleende speler later voor AZ1 een meerwaarde wordt. Alleen Reijnders schiet me nu zo te binnen.
(al kan het evt. wel leiden tot een betere transfersom)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 21 feb 2024, 08:49 Ik wordt er onrustig van :lol:
Gebeurt zelden dat een uitgeleende speler later voor AZ1 een meerwaarde wordt. Alleen Reijnders schiet me nu zo te binnen.
(al kan het evt. wel leiden tot een betere transfersom)
Haps? Lens?

Heeft ons in alledrie de gevallen geen windeieren gelegd.

Lees: bij elkaar zo'n 30/35 miljoen.

Jij had ze liever in een eerder stadium verkocht?

Bovendien is "een meerwaarde voor AZ1 worden" geen doel op zichzelf. Het behouden van enige transferwaarde (bijvoorbeeld) kan ook een argument zijn.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

DeTorenburch schreef: 21 feb 2024, 06:42 Dit is wel een hele dure investering, je kan Bizot na Frankrijk gewoon terug vragen.

Als we vertrouwen hebben in Rome moeten we hem volgend jaar het gevecht aan laten gaan met de eerste keeper van Australië. Als Rome dat wint heeft hij goede kaarten om heel snel stappen te maken in zijn carrière. Bij het Nederlands elftal is ook nog steeds een keepersdiscussie en Bijlow kan met niet van op aan (een normale bondscoach zou niet meer op hem varen) PSV en ajax en Twente hebben buitenlanders op goal staan. Verbruggen en Flekken zijn niet onomstreden, genoeg kansen dus voor Rome (en AZ) om een echt boegbeeld voor de club te worden. Ik zeg niet dat Rome even eerste keeper wordt maar er liggen kansen om tot de 3 van de selectie te komen.
Laten we beginnen met Rome foutloos te zijn in de KKD en zich volgend jaar te meten in de eredivisie voordat men over oranje gaat praten. Liefst zie ik Rome een jaartje bij een Vitesse (als die erin blijft) of een Zwolle, daar een heel jaar druk ervaren en veel meer ballen op goal krijgen voordat wij gaan experimenteren, maar wat dat blijft het zelfs met zijn potentieel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 21 feb 2024, 13:13 Laten we beginnen met Rome foutloos te zijn in de KKD en zich volgend jaar te meten in de eredivisie voordat men over oranje gaat praten. Liefst zie ik Rome een jaartje bij een Vitesse (als die erin blijft) of een Zwolle, daar een heel jaar druk ervaren en veel meer ballen op goal krijgen voordat wij gaan experimenteren, maar wat dat blijft het zelfs met zijn potentieel.
Foutloos is geen parameter. Elke keeper maakt fouten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2255
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Koki Saito halen van Sparta. Hij scoort dit seizoen niet heel veel door een blessure, maar de jongen heeft zoveel kwaliteiten.

Inzicht, een geweldige dribbel, slimme steekpassjes, goed in de combinatie en bovendien is hij snel.
Laatst gewijzigd door SchoorlAZ op 25 feb 2024, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9162
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Of zelf de hengel weer uitgooien in japan, er zit blijkbaar veel talent.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie