Gertjan Verbeek

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Ontslag Gertjan Verbeek:

Terecht
77
82%
Onterecht
17
18%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

[quote="Antti Opdam"][/quote]

9 keer winst, 9 keer verlies en een positief doelsaldo.
Ik denk dat niemand in Friesland de illusie had dat ze het beter zouden gaan doen.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10350
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meneer Veerman schreef:[..]
9 keer winst, 9 keer verlies en een positief doelsaldo.
Ik denk dat niemand in Friesland de illusie had dat ze het beter zouden gaan doen.
Helaas voor Gert-Jan ligt de lat van Antti Opdam wat hoger. Hij hoeft van mij in ieder geval geen staande ovatie te verwachten na een uitschakeling tegen de Helsingborgs, Bukaresten en Odensen van deze wereld.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Antti Opdam schreef: 2008:

20/09 sc Heerenveen Helsingsborgs IF 5 - 3
04/10 Helsingsborgs IF sc Heerenveen 5 - 1

2007:

14/09 Vitória Setúbal sc Heerenveen 0 - 3
etc.
OK. Dat punt is denk ik wel duidelijk. Een mooi overzichtje van Antti. Wikipedia vermeldt het ook een beetje op z'n wiki's:

Erelijst Gertjan Verbeek
Winnaar Nacompetitie: 1990, 1993 (sc Heerenveen)
Finalist KNVB beker: 1993 (sc Heerenveen)

Verder valt me de creativiteit van de AZ supporters weer op. Ik heb al gelezen over : Neanderthaler, Vogelverschrikker, Rambo, "De jongens van de sportschool", "de stormbaan" en nog wat uitdrukkingen. Zullen wel weer nieuwe spandoeken van komen.
Laatst gewijzigd door Jack op 23 apr 2010, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Antti Opdam schreef:[..]


Helaas voor Gert-Jan ligt de lat van Antti Opdam wat hoger. Hij hoeft van mij in ieder geval geen staande ovatie te verwachten na een uitschakeling tegen de Helsingborgs, Bukaresten en Odensen van deze wereld.
Die kreeg van Gaal zeker ook niet van je? :roll:
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Antti Opdam schreef:[..]


Helaas voor Gert-Jan ligt de lat van Antti Opdam wat hoger. Hij hoeft van mij in ieder geval geen staande ovatie te verwachten na een uitschakeling tegen de Helsingborgs, Bukaresten en Odensen van deze wereld.
Feit is wel dat legio spelers nooit meer hun niveau haalden die ze onder GJV haalden.
Mika Väyrynen, Georgios Samaras, Afonso Alves, Danijel Pranji? en Miralem Sulejmani
speelden huh beste duels onder Verbeek.
Overigens brak Klaas-Jan Huntelaar ook door onder Verbeek. In dat seizoen scoorde
hij zijn eerste reeks Eredivisiegoals. Tot dusverre was dat 'm bij PSV en De Graafschap niet gelukt.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef:[..]


Helaas voor Gert-Jan ligt de lat van Antti Opdam wat hoger. Hij hoeft van mij in ieder geval geen staande ovatie te verwachten na een uitschakeling tegen de Helsingborgs, Bukaresten en Odensen van deze wereld.
Voor een club die evenals z'n sponsor de slogan 'Zonder Winstoogmerk' heeft is dit toch alleszins respectabel. :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Voltreffer Vick schreef:[..]


Voor een club die evenals z'n sponsor de slogan 'Zonder Winstoogmerk' heeft is dit toch alleszins respectabel. :wink:
Gert-Jan Verbeek
Daar plukken wij de vruchten van!
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10350
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meneer Veerman schreef:[..]
Mika Väyrynen, Georgios Samaras, Afonso Alves, Danijel Pranji? en Miralem Sulejmani
speelden huh beste duels onder Verbeek.
Overigens brak Klaas-Jan Huntelaar ook door onder Verbeek. In dat seizoen scoorde
hij zijn eerste reeks Eredivisiegoals. Tot dusverre was dat 'm bij PSV en De Graafschap niet gelukt.
Namenjournalistiek en nog fout ook.

Vayryen speelde al drie seizoenen goed in de basis voordat Verbeek kwam.

Samaras speelde ook al twee jaar "voor Verbeek" mee en scoorde afgelopen seizoen meer goals bij Glasgow Ranegs dan bij het Heerenveen van Gert-Jan.

Alves, toegegeven, brak wel door.

Pranjic speelt nu ook gewoon in de basis van Bayern mee. Speelt 'dus' beter dan toen.

Suljemani, toegegeven, brak wel door.

Huntelaar speelt nu nog steeds goed en ná Verbeek ook. Heeft dus niets met Gert-Jan te maken.

Opgeteld: twee spelers van de door jou genoemde rij zijn na Gert-Jan beter gaan spelen (Samaras en Huntelaar) en twee spelers minder (Alves en Suljemani.) Dan nemen we alle spelers die verneukt zijn door Gert-Jan dus maar niet mee omdat we alleen jouw positieve rijtje nemen. Ofwel: onzin, op basis van cijfers en resultaten, dat Verbeek spelers beter maakt.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

[quote="Antti Opdam"][/quote]

Ik schreef niet dat Huntelaar beter is gaan spelen onder Verbeek. Ik stelde enkel dat hij
doorbrak onder Verkeek. Onder Verbeek werd hij aangeschaft voor een ton, speelde hij anderhalf seizoen
en werd vervolgens voor 9 miljoen Euro verkocht aan ajax. Plus 10% van de transfersom indien ajax
hem zou verkopen (voor 20 miljoen aan Real Madrid).

Mika Väyrynen speelde wel degelijk zijn beste wedstrijden onder Verbeek. Na het eerste seizoen Verbeek
werd hij ook verkocht aan PSV. Daar wist hij in 3 seizoenen geen basisplaats te veroveren en keerde terug
naar Heerenveen. Afgelopen seizoen wist hij daar in 30 competitieduels nimmer het net te vinden.

Bij Georgios Samaras geef ik je het voordeel van de twijfel. Alleen hoop ik niet dat er Schotten meelezen
want hij speelt voor Celtic en niet voor de Glasgow Rangers.

Ook met Pranjic krijg je het voordeel van de twijfel al vind ik dat hij niet echt bij Bayern in de basis speelt
als hij slechts de helft van de duels aan speelminuten komt. Tevens herken ik zijn neusje voor de goal bij
Bayern niet meer. Hij scoorde slechts 1 maal tot dusver in de Bundesliga.

Blijven over Alves en Sulejmani. Samen met Huntelaar en Samaras onder Verbeek verkocht voor een slordige
50 mijoen Euro. Exceptioneel veel geld voor spelers van een provincieclubje. Grote clubs betalen toch beduidend
minder voor spelers van dergelijke clubs.
Ik denk dat als je voor zoveel geld spelers verkoopt op (dan) het hoogtepunt van hun carriere, je het als trainer
heel goed gedaan hebt. Dat Verbeek toen weg moest bij SC Heerenveen werd met name bekokstooft door
Foppe de Haan. Ik denk ook door een stukje ijdelheid, dat de leerling het succes van de meester zou overtreffen.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Het is zo gemakkelijk, met je armen over elkaar aan de zijlijn een nieuwe trainer afkraken, omdat hij in het verleden wedstrijden heeft verloren. Als je Gert Jan Verbeek een waardeloze trainer vindt, wees dan ook zo stoer om met een beter alternatief te komen. En dan niet Mourinho, Van Gaal of Wenger, maar een reële optie.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/TCMI ... -uitdaging

Gertjan Verbeek communiceert doordacht en verstandig. Onwillekeurig denk ik aan het vorige weekend eredivisie voetbal. Eredivisielive had twee gasten, Ruud Gullit en Patrick Kluivert. Eredivisielive noemt al haar gasten voetbalanalist. Humberto Tan nodigde af en toe uit tot het geven van commentaar. Maar zinvol commentaar kwam er niet. Het gaat gewoon over niks. Ruud Gullit die toch denkt dat zo'n aanstaande kampioenswedstrijd onbewust toch heel veel met spelers doet. Patrick Kluivert die eigenlijk nog minder zegt.

Nog zo iets.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/102433_ ... -in-verval

De top3 heeft het moeilijk. AZ is al landskampioen, Twente kan het worden. Een duidelijk patroon, dat kan iedereen zien: AZ en Twente zijn geen ajax, Feijenoord en PSV. En de 'toptrainers', Fred Rutten, Martin Jol en Ronald Koeman luiden de noodklok. Het Nederlands voetbal is in verval. En daar liggen oorzaken aan ten grondslag natuurlijk. Gelukkig kennen ze de oorzaak, want er is over nagedacht. We hebben het over de trainer van ajax, de trainer van PSV, de voormalig trainer van ajax, PSV. Ze hebben het zelf dus moeilijk, want ze profileren zichzelf als toptrainer en ze hebben het over de top. Maar uit de analyses die ze geven blijkt dat niet.

Er is veel Schone Schijn in de voetballerij. Drie toptrainers die het over hun eigen falen hebben en de schuld ergens anders leggen.

En dat spreekt me aan in Gertjan Verbeek, het ontbreken van Schone Schijn. Hij doet zich niet anders voor dan dat hij is en dat past wel bij AZ. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Jack schreef:http://voetbal.nos.nl/video/bekijk/TCMI ... -uitdaging

Gertjan Verbeek communiceert doordacht en verstandig. Onwillekeurig denk ik aan het vorige weekend eredivisie voetbal. Eredivisielive had twee gasten, Ruud Gullit en Patrick Kluivert. Eredivisielive noemt al haar gasten voetbalanalist. Humberto Tan nodigde af en toe uit tot het geven van commentaar. Maar zinvol commentaar kwam er niet. Het gaat gewoon over niks. Ruud Gullit die toch denkt dat zo'n aanstaande kampioenswedstrijd onbewust toch heel veel met spelers doet. Patrick Kluivert die eigenlijk nog minder zegt.

Nog zo iets.

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/102433_ ... -in-verval

De top3 heeft het moeilijk. AZ is al landskampioen, Twente kan het worden. Een duidelijk patroon, dat kan iedereen zien: AZ en Twente zijn geen ajax, Feijenoord en PSV. En de 'toptrainers', Fred Rutten, Martin Jol en Ronald Koeman luiden de noodklok. Het Nederlands voetbal is in verval. En daar liggen oorzaken aan ten grondslag natuurlijk. Gelukkig kennen ze de oorzaak, want er is over nagedacht. We hebben het over de trainer van ajax, de trainer van PSV, de voormalig trainer van ajax, PSV. Ze hebben het zelf dus moeilijk, want ze profileren zichzelf als toptrainer en ze hebben het over de top. Maar uit de analyses die ze geven blijkt dat niet.

Er is veel Schone Schijn in de voetballerij. Drie toptrainers die het over hun eigen falen hebben en de schuld ergens anders leggen.

En dat spreekt me aan in Gertjan Verbeek, het ontbreken van Schone Schijn. Hij doet zich niet anders voor dan dat hij is en dat past wel bij AZ. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Het is ook niet gezond die vele trainerswisselingen bij 020 en 040

Alleen deze eeuw stond bij ajax voor de groep;
Hans Wasterhof, Co Adriaanse, Ronald Koeman, Tonny Bruins Slot/Ruud Krol,
Danny Blind, Henk ten Cate, Adrie Koster, Marco van Basten, John van ''t Schip
en Martin Jol

Bij psv waren dat;
Eric Gerets, Guus Hiddink, Ronald Koeman, Jan Wouters, Sef Vergoossen,
Huub Stevens, Dwight Lodeweges en Fred Rutten.

Elke trainer heeft toch weer zijn eigen aanpak, wensen en spelers.
Het kost ook even voordat iedereen zijn plaats weet in de selectie.
Het geeft ook een hoop onrust als je onder de ene trainer wel en de andere
trainer niet speelt. Zoiets werkt door op de groep.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2382
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Hoe dan ook hoop ik van harte dat Verbeek slaagt bij AZ. Mocht dat het geval zijn dan krijg je toch wel met een gevaarlijke en super fitte selectie te maken die met militaire precisie zijn wedstrijden afmaakt en tot de allerlaatste seconde strijd levert.
Zelfs bij Feyenoord zijn sommige nog rouwig om het feit dat hij daar weg is gegaan, gewoon omdat zijn aanpak bij veel supporters gewaardeerd wordt, dit in tegenstelling tot die slappe zakken in het veld.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

pAuluZ schreef:Hoe dan ook hoop ik van harte dat Verbeek slaagt bij AZ. Mocht dat het geval zijn dan krijg je toch wel met een gevaarlijke en super fitte selectie te maken die met militaire precisie zijn wedstrijden afmaakt en tot de allerlaatste seconde strijd levert.
Zelfs bij Feyenoord zijn sommige nog rouwig om het feit dat hij daar weg is gegaan, gewoon omdat zijn aanpak bij veel supporters gewaardeerd wordt, dit in tegenstelling tot die slappe zakken in het veld.
De volgevreten 30 plussers waren de baas in de selectie.
Ze moesten veel te hard trainen, iets wat nieuw voor ze was.
Er waren dat seizoen overigens wel vrij veel hamstringblessures.
Nu staat ie, net als hij Heracles, voor een jonge groep.
Ik heb er alle vertrouwen in.

Hij zal toch niet in zijn contract hebben staan dat ie tussentijds
naar Chelsea, AC Milan, Real Madrid of Barcelona zou mogen???
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Er is vast nog wel een post van vorig jaar van mij te achterhalen waarin ik aangeef dat ik Gert Jan Verbeek geen goede optie vind. Nu één jaar later komt hij toch en ik betrap mezelf erop dat ik verwacht dit een goede keuze zal blijken te zijn. Niet op basis van lijstjes van spelers die hij al dan niet heeft ontdekt of beter heeft gemaakt, maar op basis van zijn ervaringen bij Feijenoord en Heracles en de compleet andere situatie waarin AZ zich nu bevindt in vergelijking met vorig jaar. Verbeek is evenals Van Gaal, Adriaanse en Advocaat een trainer die zijn eigen ego voorop stelt. Vorig jaar zou dat ongetwijfeld gebotst hebben met onze 'vedetten' die net kampioen van Nederland waren geworden. Van Gaal heeft dit in z'n 2e termijn bij Barcelona meegemaakt, Adriaanse bij 020 en Advocaat o.a. bij het Nederlands elftal. Trainers leren van dit soort aanvaringen en een combinatie van deze leerervaring en persoonlijke geldingsdrang zorgt ervoor dat deze trainers over het algemeen beter worden ( Koeman is overigens een uitzondering op deze regel maar ja, die man is ook nauwelijks trainer te noemen). Belangrijkste punt op basis waarvan ik een succesvolle Verbeek verwacht is dat de spelersgroep nu in staat zal zijn een groot trainers-ego te accepteren. Onmiskenbaar heeft hij de kwaliteiten om een team 'neer te zetten'. Vooral in Almelo bewijst hij dit, maar destijds ook in Heerenveen. De kwaliteiten van sommige spelers daar worden nog altijd schromelijk overschat en de behaalde klasseringen lagen echt aan de bovenkant gezien het daar aanwezige spelersmateriaal. AZ wordt weer een club in opbouw waarbij onze club het voordeel geeft dat een nieuwe trainer in een ontzettend goede en strakke organisatie terecht komt die hem alle ruimte geven om zich op zijn vakgebied te laten gelden. Verbeek hoeft zich i.t.t. bij Feijenoord niet te bemoeien met randzaken. Kortom, een goede keuze !!!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In het interview met de NOS heeft Gertjan Verbeek het over de scouting. Hij geeft al aan dat AZ dat goed doet en dat ze hem daar niet speciaal voor nodig hebben. En dat klopt precies. AZ heeft volgens mij de beste scouting van Nederland. En dat komt dan weer omdat er bij AZ serieus werk van gemaakt wordt. Er zijn wel ontwikkelingen op het gebied van scouting, maar niet elke ontwikkeling is direkt een verbetering. Bij ajax bijvoorbeeld is men bezig met een systeem waarbij van nagenoeg elke wedstrijd op aarde beelden kunnen worden opgevraagd. Het idee daarachter is dat als er ergens een speler opvalt met bijzondere kwaliteiten, dat je daar op in kunt spelen. Dus aan de hand van videobeelden de (internationale) scouting aansturen. Dat is op zich een interessante ontwikkeling. Maar of het uiteindelijk een selectie oplevert waarmee een kampioensformatie ontstaat, dat is nog maar de vraag. De scout die in weer en wind aan den lijve ondervindt onder welke omstandigheden een speler met een wedstrijd bezig is, die scout verdient denk ik waardering. Het levert AZ geweldige spelers op in ieder geval.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Pranjic speelt nu ook gewoon in de basis van Bayern mee.
Even corrigeren, hij stond in de CL in de basis bij afwezigheid van Van Bommel. Heeft daar geen vaste basisplaats.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10350
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

bart van der velden schreef:Het is zo gemakkelijk, met je armen over elkaar aan de zijlijn een nieuwe trainer afkraken, omdat hij in het verleden wedstrijden heeft verloren. Als je Gert Jan Verbeek een waardeloze trainer vindt, wees dan ook zo stoer om met een beter alternatief te komen.
Zie de schaduwtrainer-topic.

(Bovendien is dit een beetje een onzin-argument: als er al geen goede alternatieven zijn dan maakt het deze keuze niet goed. Hoogstens de minst slechte.)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Antti Opdam schreef:[..]

Zie de schaduwtrainer-topic.

(Bovendien is dit een beetje een onzin-argument: als er al geen goede alternatieven zijn dan maakt het deze keuze niet goed. Hoogstens de minst slechte.)
Het moet zijn : "Zie het schaduwtrainer-topic" volgens mij. Daar is al eerder een discussie over geweest. Ook over de vraag of het "De spits afbijten" of "Het spits afbijten" moet zijn. Maar dat terzijde.

Ik heb even de moeite genomen om je verwijzing naar het schaduwtrainer topic te volgen over wie jij een goede trainer vindt.

Je bent negatief over de trainerscapaciteiten van :

1. Gertjan Verbeek
2. Shota Arveladze
3. Willem van Hanegem
4. Andre Wetzel
5. Camiel Eurlings
6. Jan van Dijk
7. Harm van Veldhoven
8. Foeke Booij
9. Dick Advocaat
10. Louis van Gaal.

Positief over :

1. Martin Jol, Martin Jol, Martin Jol
2. Stanley Menzo
3. Guus Hiddink
4. Co Adriaanse

Verder heb je opgemerkt dat je in Gertjan Verbeek een uitstekende opvolger van Marcel Brands ziet.

Aangezien Martin Jol de trainer/coach van ajax is en niet beschikbaar voor AZ, Guus Hiddink bondscoach van Turkije is geworden en Co Adriaanse in Qatar zit, blijft Stanley Menzo over.

Stanley Menzo is dus het antwoord en de oplossing van Antti Opdam.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Jim Beam schreef:[..]


Iedereen die over de presentatie van Verbeek begint moet is goed kijken welke trainers we de afgelopen jaren hebben gehad. Adriaanse die spelers eieren liet zoeken en ze selectie compleet afviel. Van Gaal die in het slechte jaar de ene na de andere belachelijke persconferentie gaf. En Koeman die nog nooit wat zinnigs heeft gezegd en halve zinnen maakte. Ook maakte hij continu blunders bij de namen van de spelers.
Puur kul argument dus.
Paaseieren zoeken heeft helemaal niks met je presentatie naar buitenaf te maken, en daarmee bedoel ik dus richting de pers.
Van Gaal heeft het vaak aan de stok met de media, alleen is dat 9 van de 10 keer nog terecht ook. Er worden ook vaak domme vragen gesteld, of er worden bewust dingen gedaan om hem uit de tent te lokken. Oke, het is niet slim om daar zo op in te gaan, begrijpelijk is het wel.

Adriaanse herinner ik me verder als een louter correcte kerel die altijd zinnige dingen zei. Koeman liep in jouw ogen onzin te verkondigen, maar ook dat was niet negatief richting een specifiek iemand.

Die reactie op Van Veldhoven sloeg gewoon helemaal nergens op, dat was gewoon schandalig. Van Veldhoven is een hele correcte kerel die het bovendien ook nog eens uitstekend doet met Roda JC.
Gesloten