Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 23 apr 2024, 20:47 Dus: migratie en asiel en aanverwanten zijn hét grootste probleem van Nederland? Zodanig dat er een hele verkiezing door wordt bepaald?
Ja, zie mijn tabel. Doen alsof dit maar een klein vlekje is van de problemen is je kop in het zand steken. 11% wordt over een aantal jaar 28% dat gaat in een rap tempo!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 396
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Formatiekwartet broedt op pakket om asielinstroom te beperken, ook ‘noodregeling’ ligt op tafel. De formerende partijen spraken na dagen van getwitter en gedoe aan talkshowtafels dinsdag verder over asielmaatregelen. Het zijn spannende onderhandelingen. Op tafel ligt een pakket met opties, inclusief een noodregeling.
Prima, dat men 'poogt' om in ieder geval verder te denken en zich niet neer te leggen bij allerlei regeltjes die alles inperken om dit groot probleem eens te kunnen aanpakken.
Achteroverleunen onder het motto zo zijn nu eenmaal de internationale verdragen en rechterlijke uitspraken en problemen steeds verder zien escaleren gaat ons land, maar ook Europa niet verder brengen. Europese verkiezingen, waardoor er, zoals het er naar uitziet, een flinke verschuiving naar rechts zal komen, zullen Brussel een andere koers moeten laten varen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

vriend schreef: 24 apr 2024, 09:20 Grappig is dat de PVV op veel terreinen links is, vandaar het met geld willen strooien om de vele beloftes waar te maken.
Alleen op asiel en Europa is het rechts.
Geld strooien doet ieder kabinet. Om invulling te geven aan plannen. Dat is niet perse rechts of links.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 23 apr 2024, 21:57 Wat ongelofelijk zwak.
Gaat toch niet om de bron in dit geval.
Ja, daar gaat het wel om. De bron is gewoon uiterst dubieus.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 24 apr 2024, 07:50 Kijk, nu komen we bij de kern. Mensen die op de PVV stemmen zijn 'extreemrechts'. Terwijl die enge figuren op links veel extremer zijn in hun woorden en daden. Maar dat is links, en dan mag het.

Sterkte met je frustraties Jesse
Nee jij bent specifiek extreem rechts van Ferry vind ik dat nog zo net niet.

Overigens heb je de speeches van Gideon van Meijeren en Pepijn van Houwelingen al eens gehoord? Dat is dan de FvD, die overigens op dit forum blijkens de poll goed gesteund worden of werden, maar dat is zeer zeker extreem rechts en daar zitten wel degelijk daden bij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9191
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 24 apr 2024, 18:12 Ja, daar gaat het wel om. De bron is gewoon uiterst dubieus.
CDA Deventer is dubieus?
Caroline van de Plas zelf is dubieus?

Ik denk dat je in een andere realiteit leeft dan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6593
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2024, 20:20 CDA Deventer is dubieus?
Caroline van de Plas zelf is dubieus?

Ik denk dat je in een andere realiteit leeft dan.
Ik denk dat je beter moet kijken waarop ik reageer. :D
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 24 apr 2024, 20:19 Nee jij bent specifiek extreem rechts van Ferry vind ik dat nog zo net niet.

Overigens heb je de speeches van Gideon van Meijeren en Pepijn van Houwelingen al eens gehoord? Dat is dan de FvD, die overigens op dit forum blijkens de poll goed gesteund worden of werden, maar dat is zeer zeker extreem rechts en daar zitten wel degelijk daden bij.
Ja, en jij bent extreemlinks. Gefeliciteerd.

Die poll is van > 5 jaar geleden
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 apr 2024, 07:02 Ja, en jij bent extreemlinks. Gefeliciteerd.

Die poll is van > 5 jaar geleden
Verder dan deze simpliciteit komen jullie ook niet. Welles/nietes, links/rechts etc.
Bar interessant.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 15:54 Verder dan deze simpliciteit komen jullie ook niet. Welles/nietes, links/rechts etc.
Bar interessant.
Zegt meneer simpel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 25 apr 2024, 16:41 Zegt meneer simpel.
Dat bedoel ik dus.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 16:46 Dat bedoel ik dus.
Dit bedoel ik dus.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 25 apr 2024, 17:00 Dit bedoel ik dus.
Lekker moddergooien.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 17:11 Lekker moddergooien.
Heb je in de gaten dat je zelf doet wat je anderen verwijt?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 25 apr 2024, 19:33 Heb je in de gaten dat je zelf doet wat je anderen verwijt?
Nee hoor. Ik probeer er al tijden achter te komen of we (en waarom we niet) verder kunnen komen dan links/rechts, welles/nietes. Ieder op z’n eigen eilandje en de bal maar heen en weer gooien. Beetje zinloos.
Dus wat mij betreft: punt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

=D>
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 19:39 Nee hoor. Ik probeer er al tijden achter te komen of we (en waarom we niet) verder kunnen komen dan links/rechts, welles/nietes. Ieder op z’n eigen eilandje en de bal maar heen en weer gooien. Beetje zinloos.
Dus wat mij betreft: punt.
Maar je ziet het toch ook onder migratiedeskundigen die werden uitgenodigd door de formatiepartijen; Jan van de Beek staat lijnrecht tegenover bijv. een Leo Lucassen.
De een pleit voor meer migratie (puur uit sociaal opzicht) en de ander kijkt daarentegen ook naar de economische effecten.
Onlangs zaten er ook weer twee aan tafel bij Op1 waar de meningen totaal uit een lagen en dat zijn dan de 'experts'.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 26 apr 2024, 07:42 Maar je ziet het toch ook onder migratiedeskundigen die werden uitgenodigd door de formatiepartijen; Jan van de Beek staat lijnrecht tegenover bijv. een Leo Lucassen.
De een pleit voor meer migratie (puur uit sociaal opzicht) en de ander kijkt daarentegen ook naar de economische effecten.
Onlangs zaten er ook weer twee aan tafel bij Op1 waar de meningen totaal uit een lagen en dat zijn dan de 'experts'.
Daar worden argumenten uitgewisseld en heb je dus wel een discussie
Ik vond jouw post met dat staatje waarin het verloop in de tijd na het jaar van aankomst werd getoond een toevoegende post, maar je ziet in dit topic (en elders ook) weinig argumenteren en zinvolle discussie.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 26 apr 2024, 09:33 maar je ziet in dit topic (en elders ook) weinig argumenteren en zinvolle discussie
Er zijn discussies genoeg. Maar ze zijn voor jou nooit 'zinvol' zodra andere meningen je niet bevallen. Omdat je een drammer bent die overtuigd is van zijn eigen gelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie