Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6681
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 30 apr 2024, 20:37 Guttegut. Dus als Joop een artikel schrijft dat de aarde rond is, dan is ie voor jou plat.
Zo plat als je wereldbeeld :wink:
Ach ja, laten we vaststellen dat Joop gewoon een wat minder objectief medium is. En om dat als enig bron te zien wat raar is.
Of is dat te moeilijk?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 mei 2024, 10:57 Ach ja, laten we vaststellen dat Joop gewoon een wat minder objectief medium is. En om dat als enig bron te zien wat raar is.
Of is dat te moeilijk?
Ik zeg ook niet dat Joop objectief is, maar je hebt heel hard je best gedaan om de meest directe bron die ik voor jou gemak meteen erna kon vinden: de persoon in kwestie zelf. Net zo hard te negeren. Dus ik weet niet waar we het verder over eens moeten worden behoudens het feit dat je vooral bewezen hebt hoe tunnelvisie en polarisatie werken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6681
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2024, 16:26 Net zo hard te negeren. Dus ik weet niet waar we het verder over eens moeten worden behoudens het feit dat je vooral bewezen hebt hoe tunnelvisie en polarisatie werken.
De discussie ontspon over de zogenaamde afbraak van het onderwijs. Terwijl de ministers toch redelijk uit de linkse hoek kwamen. Je was vervolgens heel erg hard bezig om te bewijzen dat de CDA wel degelijk rechts was. En conservatief. En vervolgens roep je: het is niet voor niks dat NSC en BBB voortkwamen uit CDA. En dan kom je met een Joop artikel.

Ik vind het fantastisch. Maar het doet mij niet overtuigen dat de zogenaamde afbraak van het onderwijs 'door rechts' kwam.
En wat BBB en NSC ermee van doen hebben, is me helemaal een raadsel.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 mei 2024, 17:09 De discussie ontspon over de zogenaamde afbraak van het onderwijs. Terwijl de ministers toch redelijk uit de linkse hoek kwamen. Je was vervolgens heel erg hard bezig om te bewijzen dat de CDA wel degelijk rechts was. En conservatief. En vervolgens roep je: het is niet voor niks dat NSC en BBB voortkwamen uit CDA. En dan kom je met een Joop artikel.

Ik vind het fantastisch. Maar het doet mij niet overtuigen dat de zogenaamde afbraak van het onderwijs 'door rechts' kwam.
En wat BBB en NSC ermee van doen hebben, is me helemaal een raadsel.
Ik vind het fantastisch.
Ik zal maar niet verder gaan want je brein krijgt het simpelweg niet verwerkt.

Laatste poging omdat volgens jou de aarde plat is wanneer Joop het zegt, ook al heb ik dit al eerder gedeelt.

Bron CDA Deventer:
https://www.facebook.com/CDADeventer/?p ... BNNJY&_rdr

Klik even een keer op de link

Bron Caroline van der Plas zelf:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 000&type=3

De discussie ontspoort omdat je in een fabeltjeswereld leeft, waar Caroline van der Plas geen CDA'er was en Geert Wilders nooit bij de VVD gezeten heeft en Dilan Yesilgoz niet bij de SP begonnen is en overgestapt is naar eerst de PvdA, toen naar GroenLinks en toen pas naar de VVD. We kunnen ook door gaan, waar komt Mona Keijzer eigenlijk vandaan? CD... hopelijk krijg je hier geen kortsluiting van: A.

Dadelijk ga je nog roepen dat Omtzigt geen CDA'er was :lol:

Veel plezier met de fabeltjeskrant en jouw droomwereld waarin Geert Wilders als een soort verlosser alle problemen van ons land gaat oplossen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6681
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2024, 19:55 Veel plezier met de fabeltjeskrant en jouw droomwereld waarin Geert Wilders als een soort verlosser alle problemen van ons land gaat oplossen.
Maar de discussie ging over de vermeende afbraak van het onderwijs 'door rechts!'.
Ik snap niet waarom VD Plas of Omtzigt hier telkens bij gehaald worden door jou.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9256
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 02 mei 2024, 06:16 Maar de discussie ging over de vermeende afbraak van het onderwijs 'door rechts!'.
Ik snap niet waarom VD Plas of Omtzigt hier telkens bij gehaald worden door jou.
Omdat iemand hier de hilarische uitspraak opwierp dat rechts dan wel centrumrechts in Nederland nog nooit aan de macht is geweest.

Dan is er blijkbaar niemand aan de macht geweest de afgelopen 100+ jaar.

Vooral ook hilarisch overigens omdat de tweede wereldoorlog daar tussen zat natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2024, 18:40 Omdat iemand hier de hilarische uitspraak opwierp dat rechts dan wel centrumrechts in Nederland nog nooit aan de macht is geweest.

Dan is er blijkbaar niemand aan de macht geweest de afgelopen 100+ jaar.

Vooral ook hilarisch overigens omdat de tweede wereldoorlog daar tussen zat natuurlijk.
Ik probeer te bedenken hoe zo'n gedachte in iemands hoofd kan ontstaan.
Misschien is het zoiets als De Geert die altijd in de oppositie is geweest (vergeten we even de gedoogconstructie) en nu heeft hij door omstandigheden goed weten te pieken en gaat hij alles oplossen (tenminste hij roept wat bij sommigen erin gaat als koek en zo blijft hangen als een oplossing); en Geert is rechts dus voor het eerst rechts aan de macht!
Zoiets
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6681
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 02 mei 2024, 18:40 Omdat iemand hier de hilarische uitspraak opwierp dat rechts dan wel centrumrechts in Nederland nog nooit aan de macht is geweest.
Ik snap nog steeds niet waarom je BBB en NSC opvoert in een discussie over 'de afbraak van het onderwijs' in de afgelopen jaren. Maar goed. Zal inderdaad mijn beperkte brein zijn.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5477
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap dat ook niet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat belangrijker nieuws dan dat geneuzel over ene G.Wilders; verschuivende grenzen --> waar leidt dit toe?
https://nos.nl/artikel/2519081-britten- ... tse-wapens
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6681
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 03 mei 2024, 13:21 Wat belangrijker nieuws dan dat geneuzel over ene G.Wilders; verschuivende grenzen --> waar leidt dit toe?
https://nos.nl/artikel/2519081-britten- ... tse-wapens
Het zou te prijzen zijn als een consortium van Westerse landen de druk opvoert richting Moskou om om tafel te gaan zitten. Deze tactiek werkt geenszins.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heeft even geduurd maar hoofdlijnenakkoord met teksten over asiel en lastenverlichting, met teksten als ‘strengste asieleisen ooit’ en miljarden aan lastenverlichtingen.
Prima, en Mona Keijzer met haar PVV geluid voor het premierschap is ook niets mis mee. Tevens zal waarschijnlijk Fred Teeven ook waarschijnlijk toetreden aan het te vormen kabinet.
Nu nog AZ voor plek 3 en het ziet er allemaal weer wat zonniger uit.

btw. heeft onze Gidi een ander kapsel of wat zie ik nou aan ons bijtertje?
Bijlagen
hoofdlijnenakkoord asiel en lastenverlichting.jpg
hoofdlijnenakkoord asiel en lastenverlichting.jpg (85.04 KiB) 176 keer bekeken
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Nou, de opzet van Markuszower en co lijkt geslaagd. Wat vrijblijvende woorden lekken, zodat deze blijven hangen bij de onoplettende achterban en deze zo het achterwege blijven van bevochten echte harde maatregelen gaan verhullen :D
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16366
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 06 mei 2024, 17:47 Heeft even geduurd maar hoofdlijnenakkoord met teksten over asiel en lastenverlichting, met teksten als ‘strengste asieleisen ooit’ en miljarden aan lastenverlichtingen.
Prima, en Mona Keijzer met haar PVV geluid voor het premierschap is ook niets mis mee. Tevens zal waarschijnlijk Fred Teeven ook waarschijnlijk toetreden aan het te vormen kabinet.
Nu nog AZ voor plek 3 en het ziet er allemaal weer wat zonniger uit.

btw. heeft onze Gidi een ander kapsel of wat zie ik nou aan ons bijtertje?
Wat losse flodders zonder enige uitleg of verantwoording en je bent al tevreden?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 06 mei 2024, 18:12 Wat losse flodders zonder enige uitleg of verantwoording en je bent al tevreden?
Komt goed, ik voel het aan mijn water.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 06 mei 2024, 18:08 ... onoplettende achterban
Hey, you talking about me?
Heerlijk, die linkse rakkers in paniek.

Ps. wat vond je van dat stoeltje wat ze bij Op1 vrijhouden?
Sven Kockelmann richt zich direct tot Geert Wilders... totaal radeloos zijn ze er geworden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 06 mei 2024, 18:20 Hey, you talking about me?
Heerlijk, die linkse rakkers in paniek.

Ps. wat vond je van dat stoeltje wat ze bij Op1 vrijhouden?
Sven Kockelmann richt zich direct tot Geert Wilders... totaal radeloos zijn ze er geworden.
Ik heb het gelezen, ja.
Vind het voornamelijk zwak van Wilders dat hij niet overal durft op te treden, toch een soort plicht van een volksvertegenwoordiger.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16366
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 06 mei 2024, 18:20 Hey, you talking about me?
Heerlijk, die linkse rakkers in paniek.
En hop: polariseren maar weer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3320
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 06 mei 2024, 18:50 Ik heb het gelezen, ja.
Vind het voornamelijk zwak van Wilders dat hij niet overal durft op te treden, toch een soort plicht van een volksvertegenwoordiger.
Niet echt fijn als je wordt uitgenodigd en een heel peloton andere genodigde zit uitsluitend en alleen aan tafel om de beste man onderuit te halen, en dan voor Soumaya Sahla, de veroordeelde terrorist(e) alle ruimte geven en special dat tafeltje leeg vegen om haar optimaal haar verhaal te kunnen laten doen.
Tja, zo saneert NPO zich zelf wel.
Bij WNL, nieuwsuur, schuift Wilders overigens wel aan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12786
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 06 mei 2024, 19:22 Niet echt fijn als je wordt uitgenodigd en een heel peloton andere genodigde zit uitsluitend en alleen aan tafel om de beste man onderuit te halen, en dan voor Soumaya Sahla, de veroordeelde terrorist(e) alle ruimte geven en special dat tafeltje leeg vegen om haar optimaal haar verhaal te kunnen laten doen.
Tja, zo saneert NPO zich zelf wel.
Bij WNL, nieuwsuur, schuift Wilders overigens wel aan.
Hij moet niet zo huilie doen en alleen komen waar ze hem zacht behandelen of op zijn eigen medium X uitsluitend zenden, maar mans zijn om overal zijn taak als volksvertegenwoordiger uit te voeren. Hij is blijkbaar niet voldoende solide.
we can come an end
Plaats reactie