Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 11 apr 2024, 10:43 Dat heb ik je toen ook al uitgelegd. Maar je leest klaarblijkelijk de reacties niet of niet geheel.

De weerbare democratie leeft en werkt prima. Ik heb toen ook gedeeld: hoogleraar politicologie aan de UVA - Jean Tillie- in het rondetafelgesprek naar aanleiding van de wens van het kabinet om politieke partijen te verbieden. Hij onderbouwt heel mooi hoe democratie werkt in Nederland.
Dat is wel een kijktip: https://www.youtube.com/live/3-ssjP3P0k ... zJD&t=7443

En in de jaren 50 hadden we ook 'valse algoritmen'. Dat heette toen alleen verzuiling. Via de dorpspastoor en de plaatselijke kerk werd je gestuurd via nepnieuws. Maar dat heb ik eerder ook uitgelegd.
Ik moet zorgvuldig(er) kiezen hoe ik mijn tijd gebruik en het begin van het verhaal van Tillie doet nergens vermoeden dat hij het gaat hebben op de problemen van de democratie die ik aanwijs. Ik ga problemen van nu niet ontkennen door problemen van vroeger te beschouwen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 11:04 Ik moet zorgvuldig(er) kiezen hoe ik mijn tijd gebruik en het begin van het verhaal van Tillie doet nergens vermoeden dat hij het gaat hebben op de problemen van de democratie die ik aanwijs. Ik ga problemen van nu niet ontkennen door problemen van vroeger te beschouwen.
Jij zegt: democratie werkt niet. Tillie (hoogleraar!) zegt: democratie werkt wel degelijk.

Maar zo wordt het wel lastig om een gesprek te voeren met je. Je blijft volharden in je eigen mening/oordeel ook als anderen een weerwoord hebben.
Sterker nog, je bent niet eens bereid dat te lezen of te bekijken.

Dan wordt het wel moeilijk he?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 11 apr 2024, 11:11 Jij zegt: democratie werkt niet. Tillie (hoogleraar!) zegt: democratie werkt wel degelijk.

Maar zo wordt het wel lastig om een gesprek te voeren met je. Je blijft volharden in je eigen mening/oordeel ook als anderen een weerwoord hebben.
Sterker nog, je bent niet eens bereid dat te lezen of te bekijken.

Dan wordt het wel moeilijk he?
f*ck man, ik heb het over een inhoudelijke discussie, niet een welles/nietes. Het gaat om argumenten en als je alleen verwijst naar Tillie die het over iets heel anders heeft dan mijn argumenten, dan hebben we geen gesprek. Je zuigt. Ik heb genoeg van je. :evil: Pleur op!
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2620
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 11 apr 2024, 09:14 Klopt niets van je uitspraken. Zo kan iedereen wel iets uitkotsen hier. Ik heb me constructief opgesteld, maar doe niets met willekeurige onwaarheden, al dan niet gerecycled. Jammer, je had een andere weg in kunnen slaan. Gemiste kans (wat ik betreur) en terugvallen in het moeras van nietsigheid.
Maar wat klopt er dan niet van mijn uitspraken? Geef eens een argumentatie of steekhoudende voorbeelden.
Waar en wanneer ben jij constructief? Waar zijn de willekeurige onwaarheden? Waar heb ik kansen gemist? Welke weg had ik moeten inslaan?

Deze vragen zullen wel weer onbeantwoord blijven.

Succes.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 11 apr 2024, 11:49 Maar wat klopt er dan niet van mijn uitspraken? Geef eens een argumentatie of steekhoudende voorbeelden.
Waar en wanneer ben jij constructief? Waar zijn de willekeurige onwaarheden? Waar heb ik kansen gemist? Welke weg had ik moeten inslaan?

Deze vragen zullen wel weer onbeantwoord blijven.

Succes.
Ja, ze blijven onbeantwoord.
Er zit een grens aan mijn bereidheid deze eenzijdigheid te blijven doorzetten. Ik ga niet serieus blijven ingaan op iedere stortvloed aan onzin. Het is makkelijker onzin te produceren, dan daar serieus nog wat van te maken (wat je hierboven dus weer vraagt, wat klopt er niet?) en beantwoorden. Steek liever wat tijd aan waardecreatie, dan aan uitlokking.

Je hebt de kans gemist om samen, door een goede serieuze, open en constructieve dialoog, een goed en zinnig gesprek te voeren, en zo waarde te genereren. Dat had het forum een boost gegeven, het kunnen opliften en we hadden beiden kunnen leren. Je lijkt het liever een put te laten zijn, waar ieder zijn/haar troep in stort, maar haast nooit wat van waarde ontstaat.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 11:16 f*ck man, ik heb het over een inhoudelijke discussie, niet een welles/nietes. Het gaat om argumenten en als je alleen verwijst naar Tillie die het over iets heel anders heeft dan mijn argumenten, dan hebben we geen gesprek. Je zuigt. Ik heb genoeg van je. :evil: Pleur op!
Ik bepaal zelf wel wat ik doe.
Als je nu eens leest, voordat je reageert...Je wilt het toch graag 'over de inhoud hebben'?

Jij zegt: democratie werkt niet. Ik (verwijzend naar Tillie) zeg: mwaw, hij heeft misschien wel een punt.
Reageer dan eens inhoudelijk op zijn punten die hij benoemd? En blijft je statement dan nog steeds staan?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 11:54 Er zit een grens aan mijn bereidheid deze eenzijdigheid te blijven doorzetten.
[..]
Je hebt de kans gemist om samen, door een goede serieuze, open en constructieve dialoog, een goed en zinnig gesprek te voeren, en zo waarde te genereren.
Inderdaad. Jij bent de uitverkorene in het AZ Forum land.
=D>
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11186
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 11 apr 2024, 11:16 f*ck man, ik heb het over een inhoudelijke discussie, niet een welles/nietes. Het gaat om argumenten en als je alleen verwijst naar Tillie die het over iets heel anders heeft dan mijn argumenten, dan hebben we geen gesprek. Je zuigt. Ik heb genoeg van je. :evil: Pleur op!
De ware aard van de Jetten/Kaag-stemmer komt boven =D>
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2620
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 11 apr 2024, 11:54 Ja, ze blijven onbeantwoord.
Er zit een grens aan mijn bereidheid deze eenzijdigheid te blijven doorzetten. Ik ga niet serieus blijven ingaan op iedere stortvloed aan onzin. Het is makkelijker onzin te produceren, dan daar serieus nog wat van te maken (wat je hierboven dus weer vraagt, wat klopt er niet?) en beantwoorden. Steek liever wat tijd aan waardecreatie, dan aan uitlokking.

Je hebt de kans gemist om samen, door een goede serieuze, open en constructieve dialoog, een goed en zinnig gesprek te voeren, en zo waarde te genereren. Dat had het forum een boost gegeven, het kunnen opliften en we hadden beiden kunnen leren. Je lijkt het liever een put te laten zijn, waar ieder zijn/haar troep in stort, maar haast nooit wat van waarde ontstaat.
Ik ben juist op zoek naar een inhoudelijke discussie. Maar daar wil le blijkbaar niet aan meedoen. Dat is ook lastig als je zwart/wit of goed/fout denkt.
Ik gok ook op D66. Eventueel Volt. De witte bakfietsouders die hun witte kinderen naar een witte school brengen en vervolgens andere mensen van racisme betichten. Cliché? Ja, maar het komt ergens vandaan.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Kan ik de discussie van de afgelopen zes pagina's voordragen voor de AZ Fanpage discussie van het jaar?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2620
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Drommedaris schreef: 11 apr 2024, 14:19 Kan ik de discussie van de afgelopen zes pagina's voordragen voor de AZ Fanpage discussie van het jaar?
Oei, is dat een prijs? Dan wil ik die wel hebben.

Het jaar is overigens nog niet om. In een ander topic gaat het over uitstraling. Lijkt me ook een goede kandidaat.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 384
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Zonder Pascal is dit topic blijkbaar de nieuwe uitlaatklep. Hoop dat het therapeutisch voor jullie werkt. Wordt nog wat als Dani straks ook weg is.

\:D/
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 11 apr 2024, 15:01 Zonder Pascal is dit topic blijkbaar de nieuwe uitlaatklep. Hoop dat het therapeutisch voor jullie werkt. Wordt nog wat als Dani straks ook weg is.

\:D/
Het werkt juist anti-therapeutisch voor mij. Afstompend en deprimerend. Ik moet bij mezelf te rade gaan waarom ik eraan meedoe/deed.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

De afgelopen maanden is de asielinstroom alweer 30% hoger geworden, in plaats van minder komt er dus steeds meer instroom onder dit demissionair kabinet.
En overal in de landen waar ze vandaan komen staat Nederland aangeprezen als 'The Place To Be'; de nummer 1 waar je het best naar toe kunt gaan waar foto's van cruise boten, hotels worden getoond om het nog maar eens te onderstrepen hoe toegankelijk het hier allemaal is.
Die mensen kun je niets kwalijk nemen, alleen de zuigkracht door toedoen van dit kabinet met het softe beleid des te meer! In België heeft men lak aan gerechtelijke uitspraken en kiest de staat haar eigen weg; daar is dan ook sprake van een daling.
Het gaat dus lekker met problema número uno in dit dichtbevolkt kikkerlandje en in Ter Apel is al sinds de nieuwe gerechtelijke uitspraak van maximum 2000 asielzoekers, in een kleine maand dit met reeds 23 keer overschreden, wat betekend dat deze Gemeente een dwangsom van 15.000 euro per nacht ontvangt door het Centraal Orgaan opvang asielzoekers.
Geld wordt over de balk gesmeten in tijden dat de mensen steeds krapper in de portemonnee komen te zitten en een deel daarvan de zorg al mijdt omdat het voor hen niet meer te betalen is. Triest, dat er nog steeds partijen en personen zijn, die ons willen laten geloven dat het allemaal niet zo erg is. Deze krijgen ook nog eens een platform als de NPO wat door onze belastingcenten wordt betaald om mensen vooral dom te houden.
Bijlagen
GKzHUkXXsAACW2j.jpg
GKzHUkXXsAACW2j.jpg (143.79 KiB) 269 keer bekeken
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 apr 2024, 16:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 15:52 Geld wordt over de balk gesmeten in tijden dat de mensen steeds krapper in de portemonnee komen te zitten en een deel daarvan de zorg al mijdt omdat het voor hen niet meer te betalen is.
Ik lees dat het Van der Valk in Wieringerwerf de deuren sluit voor publiek. Het wordt gewoon een hotel voor asielzoekers.
COA maakt een deal met vd Valk - gemeente is buitenspel gezet.
En maar afvragen waar die stemmen voor de PVV vandaan komen...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 11 apr 2024, 16:02 Ik lees dat het Van der Valk in Wieringerwerf de deuren sluit voor publiek. Het wordt gewoon een hotel voor asielzoekers.
COA maakt een deal met vd Valk - gemeente is buitenspel gezet.
En maar afvragen waar die stemmen voor de PVV vandaan komen...
Eigenlijk mag je hopen op nieuwe verkiezingen, al is het alleen maar om aan te tonen dat de burgers 'het meer dan beu zijn' met dit beleid.
De Europese verkiezingen zullen dan ook wederom aantonen dat de PVV alsmaar groter word. Ook Brussel staat op barsten en zal net als hier wel mee moeten gezien de overmacht van rechts. Laat de Timmermannetjes, de Jettens, de Dassens en de Klavertjes maar aan de zijlijn (op de NPO bijvoorbeeld, zolang dat nog kan ) blèren, ik vrees dat die met dat linkse platform niet meer heel serieus worden genomen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

In het (verre) verleden gingen beschavingen ook ten onder aan decadentie.
De Romeinen maakten dit:
Afbeelding
In de Middeleeuwen viel men terug naar dit:
Afbeelding
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 11 apr 2024, 16:51 In het (verre) verleden gingen beschavingen ook ten onder aan decadentie.
Tegen zo'n opmerking maak ik geen woorden meer aan vuil
Bijlagen
tegen dit soort onmacht lachten we maar.jpg
tegen dit soort onmacht lachten we maar.jpg (51.68 KiB) 222 keer bekeken
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

En dan ook nog afvragen waarom Wilders niet bij programma's van de NPO aanschuift
Om dit soort reacties te krijgen #-o
Op naar weer een record aantal zetels. Toedeloe!
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 apr 2024, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie