Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5450
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 21 apr 2024, 16:47 Ik stoor me enorm aan hoe een partij als BBB feiten naar belangen van enkelen probeert te verdraaien en geen boodschap heeft aan alle anderen, inclusief toekomstige generaties.
Dát vind ik werkelijk weinig empatisch!! (en daarnaast ook storend, naast de omgang met feiten, hoe iemand als Vd Plas politiek bedrijft, spelend op presentatie en oneliners; komop wees respectvol en serieus; ook maakt ze ongelofelijke inhoudelijke flaters die je het idee geven dat ze vaak inhoudelijk weinig tot geen idee heeft)

Ik sta zeker open voor goede argumenten, ik heb niets met dogma's (maar ik heb wel vaste waarden)
Jouw politieke overtuiging is onbetwistbaar en daardoor ook een soort dogma.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12625
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 21 apr 2024, 19:30 Jouw politieke overtuiging is onbetwistbaar en daardoor ook een soort dogma.
Wat versta je onder politieke overtuiging?
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5450
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Wat jij gelooft dat waar is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12625
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 21 apr 2024, 21:05 Wat jij gelooft dat waar is.
Dat wordt voor mij niet bepaald door de politiek, maar meer door wetenschap.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11198
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 22 apr 2024, 07:56 Dat wordt voor mij niet bepaald door de politiek, maar meer door wetenschap.
Wetenschap is geen absolute waarheid

Maar voor jou wel waarschijnlijk
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

differentcook schreef: 22 apr 2024, 07:56 Dat wordt voor mij niet bepaald door de politiek, maar meer door wetenschap.
Politiek gaat voornamelijk over waarde-oordelen. Daar kan de wetenschap niets over zeggen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2024, 10:28 Agrariërs en hun personeel.
Als dat al 7 zetels oplevert is het toch een grotere sector als men her en der beweert.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12625
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 22 apr 2024, 08:54 Politiek gaat voornamelijk over waarde-oordelen. Daar kan de wetenschap niets over zeggen.
Klopt, ik had het eerder ook over waarden mbt politiek. Maar pAZcal vroeg me een vraag over wat waar is.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SjaakTrekhaak schreef: 21 apr 2024, 17:54 Zijn jullie er al eens uit hoe het moet in dit land?
Euh. wat is er aan de hand met ons nationaal product waar we allemaal mee zijn opgegroeid: 'de Hema Rook worst'
De oer-Hollandse rookworst van Unox en Hema hangt een verbod boven het hoofd
Dit is even langs me heen gegaan.. waarom een verbod op die lekkere rookworst, wat is er aan het handje dat woensdag mogelijk het einde nabij is?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11198
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 22 apr 2024, 11:03
Dit is even langs me heen gegaan.. waarom een verbod op die lekkere rookworst, wat is er aan het handje dat woensdag mogelijk het einde nabij is?
Je kunt onvruchtbaar worden van de aroma's

Wat voor links Nederland helemaal niet verkeerd zou zijn
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16286
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 apr 2024, 11:13 Je kunt onvruchtbaar worden van de aroma's

Wat voor links Nederland helemaal niet verkeerd zou zijn
Vergeet niet dat rechts links nodig heeft en vice versa om te komen tot wat ze beiden zijn. Je moet het donker kennen om te weten wat licht is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Demissionair MP Rutte en de rekening voor de toekomst...
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54467 ... -ministers
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5450
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik wil helemaal geen kinderen, dus laat me lekker rookworst eten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 22 apr 2024, 09:01 Als dat al 7 zetels oplevert is het toch een grotere sector als men her en der beweert.
Er zijn zat mensen die er simpelweg intrappen. ik beschrijf het niet voor niets als een functioneel frame.
Dat iets mensen lokt, wil niet zeggen dat het ook waar is. Het is een leuk verhaal om in te geloven, maar de waarheid is toch echt anders.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 21 apr 2024, 16:22 Dat er nu eenmaal niets te tetteren valt.
PVV blijft alsmaar groeien en hoe meer kakelende kippen hoe meer mensen zich daar van afstoten.
Asielcrisis is waar het omdraait, niets meer, niets minder.
Dat is wat de mensen bezig houdt en daarom zijn die 50 zetels die in de laatste peiling te zien zijn een feit.
We kunnen hier een heel het topic vol kalken, de PVV wordt er niet kleiner door. Het lijkt me zinvoller in plaats van steeds die ene man af te proberen zeiken, eens te kijken wat er in dit landje allemaal zo mis gaat, want de groei van Wilders is nog lang niet gestopt en dat heeft een reden...
De asielcrisis valt in het niet bij de crisis in de woningbouw en de crisis in de zorg. Er zijn hele regio's in ons land die straks zonder ziekenhuis en fatsoenlijke zorg zitten door dat fantastische rechtse beleid en er is een hele generatie die zich blauw betaald om met moeite aan een woning te komen, als ze die uberhaupt krijgen. Laat staan wat daar gelopen heeft met het afschaffen van de studiefinanciering om zogenaamd te investeren in het onderwijs, maar daarvoor in de plaats weg te rennen met de centen. De afgelopen jaren met de VVD-CDA tandem aan de macht, je zou er haast niet goed van worden. De afbraak van het openbaar vervoer, het snel verkopen van de energiebedrijven, het uithollen van de gemeenten waardoor voorzieningen in de kernen onbetaalbaar geworden zijn en de ene na de andere voorziening is opgedoekt.

Maar nee de buitenlanders en een spook-links dat nooit aan de knoppen heeft gedraaid, die zijn het schuld.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16286
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 22 apr 2024, 22:18 De asielcrisis valt in het niet bij de crisis in de woningbouw en de crisis in de zorg. Er zijn hele regio's in ons land die straks zonder ziekenhuis en fatsoenlijke zorg zitten door dat fantastische rechtse beleid en er is een hele generatie die zich blauw betaald om met moeite aan een woning te komen, als ze die uberhaupt krijgen. Laat staan wat daar gelopen heeft met het afschaffen van de studiefinanciering om zogenaamd te investeren in het onderwijs, maar daarvoor in de plaats weg te rennen met de centen. De afgelopen jaren met de VVD-CDA tandem aan de macht, je zou er haast niet goed van worden. De afbraak van het openbaar vervoer, het snel verkopen van de energiebedrijven, het uithollen van de gemeenten waardoor voorzieningen in de kernen onbetaalbaar geworden zijn en de ene na de andere voorziening is opgedoekt.

Maar nee de buitenlanders en een spook-links dat nooit aan de knoppen heeft gedraaid, die zijn het schuld.
Eens. En dit is nog maar een topje van de ijsberg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 22 apr 2024, 22:18 [..]
Het snel verkopen van de energiebedrijven [..]
Dit was Paars II.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11198
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 22 apr 2024, 22:18 De asielcrisis valt in het niet bij de crisis in de woningbouw en de crisis in de zorg.
Dit houdt allemaal verband met elkaar. Leer die asielzoekers (uit onveilige landen) verplicht Nederlands en school ze om tot verpleegkundige. Maar nee, wij geven ze eerst gratis woonruimte, zorg en zakgeld zonder tegenprestatie.
DeZuivelDuivel schreef: 22 apr 2024, 22:18 door dat fantastische rechtse beleid
Welk rechts beleid? Er is nog nooit een echt (centrum)rechts kabinet geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12625
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 22 apr 2024, 22:18 De asielcrisis valt in het niet bij de crisis in de woningbouw en de crisis in de zorg. Er zijn hele regio's in ons land die straks zonder ziekenhuis en fatsoenlijke zorg zitten door dat fantastische rechtse beleid en er is een hele generatie die zich blauw betaald om met moeite aan een woning te komen, als ze die uberhaupt krijgen. Laat staan wat daar gelopen heeft met het afschaffen van de studiefinanciering om zogenaamd te investeren in het onderwijs, maar daarvoor in de plaats weg te rennen met de centen. De afgelopen jaren met de VVD-CDA tandem aan de macht, je zou er haast niet goed van worden. De afbraak van het openbaar vervoer, het snel verkopen van de energiebedrijven, het uithollen van de gemeenten waardoor voorzieningen in de kernen onbetaalbaar geworden zijn en de ene na de andere voorziening is opgedoekt.

Maar nee de buitenlanders en een spook-links dat nooit aan de knoppen heeft gedraaid, die zijn het schuld.
Dit is een goede post!
Men heeft jaren steeds de winst naar voren gehaald en de kosten doorgeschoven. En nu we klem komen te zitten moet de aandacht worden afgeleid naar iemand anders.
we can come an end
Plaats reactie