Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 11 jun 2024, 21:42 8)

Mona - amateur - Keijzer zou al wel zeker te zijn als minister.
Wat is er mis met ranke Mona?
het is geen Pia Dijkstra.
'At your service '
Ferry
Georg

De Rode Baron schreef: 12 jun 2024, 09:44 het is geen Pia Dijkstra.
Of Sigrid Kaag op financien. Of Alexandra van Huffelen op koninkrijkrelaties & digitale zaken, Kasja Ollongren (incl. Van der Maat) op defensie, Dijkgraaf op Onderwijs....
De Rode Baron
Goalscorer

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:06 Of Sigrid Kaag op financien. Of Alexandra van Huffelen op koninkrijkrelaties & digitale zaken, Kasja Ollongren (incl. Van der Maat) op defensie, Dijkgraaf op Onderwijs....
I.d.d. het was me wel een stelletje.
Gisteren overigens weer die linkse praatprogramma's gezien, met hun beelden van Markuszower. 'Omvolking en tribunalen: de nieuwe vice-premier en minister van migratie'
Ik hoop dat de beste man geen gas terug neemt en zo scherp blijft op asielbeleid want er is werkelijk een zooitje gemaakt om het nog fatsoenlijk te kunnen keren en daar hebben we geen 'watjes' zoals Eric van der Burg bij nodig.
'At your service '
Ferry
Georg

De Rode Baron schreef: 12 jun 2024, 10:33 Gisteren overigens weer die linkse praatprogramma's gezien, met hun beelden van Markuszower. 'Omvolking en tribunalen: de nieuwe vice-premier en minister van migratie'
Ik vind Markuszower wel een opmerkelijke keuze. Maar ik zie dat de grootste bedenkingen rondom zijn persoon uit 2010 komen na een 'tip van de AIVD'. Maar verder is er nooit een aanklacht/veroordeling geweest - volgens mij.

Overigens vraag ik me nog af of we iets van de vermeende klachten richting Plasterk horen. Want dat was ook een hoop geroeptoeter.
differentcook
Harde Kern

Bij Markuszower heb ik altijd het idee dat die niet helemaal spoort, maar dat is op het moment slechts een indruk (heb op het moment geen herinnering aan concrete voorvallen, al denk ik dat die er wel waren).
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 12 jun 2024, 11:19 Bij Markuszower heb ik altijd het idee dat die niet helemaal spoort, maar dat is op het moment slechts een indruk (heb op het moment geen herinnering aan concrete voorvallen, al denk ik dat die er wel waren).
Nou, deze bijvoorbeeld:
Dit jaar zei Markuszower dat er te veel Oekraïense vluchtelingen in Nederland zijn. "Het is best te begrijpen dat mensen uit Oekraïne hiernaartoe willen komen, want ze betalen hier geen huur, geen gas, geen water en licht."
Ik vind dit kwalijk. Bij mij staat Markus-zo-ver al 0-1 achter.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:51 Ik vind Markuszower wel een opmerkelijke keuze. Maar ik zie dat de grootste bedenkingen rondom zijn persoon uit 2010 komen na een 'tip van de AIVD'. Maar verder is er nooit een aanklacht/veroordeling geweest - volgens mij.

Overigens vraag ik me nog af of we iets van de vermeende klachten richting Plasterk horen. Want dat was ook een hoop geroeptoeter.
Geroeptoeter?
Klachten?

Er is een aangifte tegen hem gedaan : https://www.nu.nl/formatie-2023/6313469 ... sterk.html
En er loopt een onderzoek naar patentfraude: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ben ... oogleraar/
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Ferry schreef: 11 jun 2024, 16:00 "Volgens Haagse bronnen mag de PVV vijf ministers leveren, VVD en NSC vier en BBB twee."

Sophie "tassendrager" Hermans op klimaat? Zal zij willen samenwerken in een kabinet onder auspiciën van Wilders?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1106181 ... -gaan-rond
Beter dan toen ze eerder op lijstjes die rondgingen nog op justitie zat in ieder geval.
Zo'n lichtgewicht op klimaat daar moeten de PVV hartjes op het forum toch wel sneller van gaan kloppen?
Ferry
Georg

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2024, 17:57 Geroeptoeter?
Klachten?

Er is een aangifte tegen hem gedaan : https://www.nu.nl/formatie-2023/6313469 ... sterk.html
En er loopt een onderzoek naar patentfraude: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ben ... oogleraar/
En in beide gevallen is het erg stil. Daar doelde ik inderdaad op.
salmonyappi
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2024, 17:58 Beter dan toen ze eerder op lijstjes die rondgingen nog op justitie zat in ieder geval.
Zo'n lichtgewicht op klimaat daar moeten de PVV hartjes op het forum toch wel sneller van gaan kloppen?
En daar dan een speciaal nieuw ministerie voor oprichten om vervolgens niet tot nauwelijks iets aan het klimaat te doen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Ferry schreef: 12 jun 2024, 18:20 En in beide gevallen is het erg stil. Daar doelde ik inderdaad op.
Zal wel even tijd nodig hebben. Ali B kwam ook pas vandaag voor.

Even los van de uitkomst natuurlijk.
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

salmonyappi schreef: 12 jun 2024, 18:35 En daar dan een speciaal nieuw ministerie voor oprichten om vervolgens niet tot nauwelijks iets aan het klimaat te doen.
Wat heeft Jetten dan de afgelopen tijd gedaan? Die is minister van, jawel, Klimaat en energie.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
De Rode Baron
Goalscorer

salmonyappi schreef: 12 jun 2024, 17:14 Nou, deze bijvoorbeeld:

Ik vind dit kwalijk. Bij mij staat Markus-zo-ver al 0-1 achter.
Ach, soort gelijke woorden gebruikte Mona toch ook, met dat gevluchte Oekraïners weer terug naar veilige delen van hun land kunnen terugkeren? en daar hoor ik niet veel over bij de media.
Maar ik vraag me af; ik reis voor mijn werk door het gehele land, daarbij doe ik ook voor grote winkelketens de etalage reclames.
Soms zitten ze me daarbij op bankjes aan te staren met die Heineken blikjes en Albert Heijn tassen, waarop ik altijd vraag of ze daar genoeg 'money' voor hebben.
"Yes, enough all free" Waarop ik dan vraag of ze dat niet beter voor het eten en stroom kunnen besparen? 'No, Holland good country".

Als ik vluchteling was omdat hier alles plat zou worden gegooid, zou ik elders blij zijn met een flikkerend TL buisje voor wat licht en wat 'overblijvers' brood en hopen dat alles in mijn land weer snel voorbij zal zijn. Begrijp nog steeds niet waarom er zo overbodig met geld moet worden gesmeten voor van alles en nog wat. Een beetje somberder mag echt wel.
'At your service '
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 13 jun 2024, 09:40 Ach, soort gelijke woorden gebruikte Mona toch ook, met dat gevluchte Oekraïners weer terug naar veilige delen van hun land kunnen terugkeren? en daar hoor ik niet veel over bij de media.
Maar ik vraag me af; ik reis voor mijn werk door het gehele land, daarbij doe ik ook voor grote winkelketens de etalage reclames.
Soms zitten ze me daarbij op bankjes aan te staren met die Heineken blikjes en Albert Heijn tassen, waarop ik altijd vraag of ze daar genoeg 'money' voor hebben.
"Yes, enough all free" Waarop ik dan vraag of ze dat niet beter voor het eten en stroom kunnen besparen? 'No, Holland good country".

Als ik vluchteling was omdat hier alles plat zou worden gegooid, zou ik elders blij zijn met een flikkerend TL buisje voor wat licht en wat 'overblijvers' brood en hopen dat alles in mijn land weer snel voorbij zal zijn. Begrijp nog steeds niet waarom er zo overbodig met geld moet worden gesmeten voor van alles en nog wat. Een beetje somberder mag echt wel.
Een heel raar verhaaltje hoor dit. Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat alle Oekraïners op bankjes bier zitten te drinken? En zitten te genieten van gratis geld en het mooie weer? Een beetje somberder (Een B te veel wellicht?)

Thuis wordt je land in puin geschoten, staat er geen flat meer overeind, is je halve familie dood. Maar nee hoor, lekker genieten in Nederland.
differentcook
Harde Kern

salmonyappi schreef: 13 jun 2024, 10:45 En zitten te genieten van gratis geld en het mooie weer?
Dat van dat weer klopt iig niet zo
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller

salmonyappi schreef: 13 jun 2024, 10:45 Een beetje somberder (Een B te veel wellicht?)
Somerder? Of bedoel jij een M teveel? Ik neem aan dat hij soberder bedoelde. Dat zou gezien de rest van zijn post het meest logisch zijn.
differentcook
Harde Kern

Markuszower out:
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... n-minister

PVV moet beter eens eerst denken en dan doen.
Dit zijn nu de mensen die sneuvelen doordat ze eens kritisch tegen het licht worden gehouden. Zelfde gebeurt zometeen ook met de plannen.
we can come an end
Ferry
Georg

differentcook schreef: 13 jun 2024, 17:13 PVV moet beter eens eerst denken en dan doen.
Ik vond deze meneer een rare keuze, maar tegelijkertijd is het ook gewoon een teken dat de screening/selectieproces functioneert.
Er worden mensen tussenuit gehaald. En daar ben ik vooral blij mee.
differentcook
Harde Kern

Ferry schreef: 13 jun 2024, 17:22 Ik vond deze meneer een rare keuze, maar tegelijkertijd is het ook gewoon een teken dat de screening/selectieproces functioneert.
Er worden mensen tussenuit gehaald. En daar ben ik vooral blij mee.
Eh, dat doe je voordat je mensen voordraagt; ipv deze trial-and-error (door te laten screenen door anderen)
Doet nog een hoop troep verwachten
we can come an end
Ferry
Georg

differentcook schreef: 13 jun 2024, 17:26 Eh, dat doe je voordat je mensen voordraagt; ipv deze trial-and-error (door te laten screenen door anderen)
Doet nog een hoop troep verwachten
Nee, dat is jouw bias - door je algoritme.
:wink:

Het zijn vooral politieke gunsten die worden geboden bij die ministerschappen. Dat zie je bij Rutte - die ongeveer zijn directe teamleden minister maakte; en nu dus ook bij Wilders. Het lijkt wel een echte politieke partij.
Plaats reactie