Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 17:58 En dan ook nog afvragen waarom Wilders niet bij programma's van de NPO aanschuift
Om dit soort reacties te krijgen #-o
Ik zie niet in wat de NPO van doen heeft met de verontschuldiging door Paul voor zijn broer Geert
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Beste niet meer op reageren.
Ga een ander topic verpesten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:05 Beste niet meer op reageren.
Ga een ander topic verpesten.
Als jij niet meer je lachwekkende fanboygedrag spuit hier, dan wordt het voor me een stuk makkelijker :)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:07 Als jij niet meer je lachwekkende fanboygedrag spuit hier, dan wordt het voor me een stuk makkelijker :)
Sorry hoor, ik mag je graag maar ga hier niet zulke onzin uitspuiten.
Hou er mee op (doe aan zelfbescherming en maak je niet belachelijk in dit topic).
Je draait en kronkelt. Doet het jou niets dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met dit,eens o zo mooie landje?

Waarom is nou net Nederland juist 'the place to be' is mijn vraag aan jou. Hoe zou dat nou komen?

Waarom is er een aanzuigende kracht voor asielzoekers om veel landen over te slaan om juist hier te kunnen vertoeven, heb je daar eens over nagedacht, dan steeds alles wat met Wilders te maken heeft te verketteren!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:10 Doet het jou niets dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met dit,eens o zo mooie landje?
Zeker!
Lees o.a. mijn posts en opmerkingen over de desfunctionele democratie en decadentie.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:02 Ik zie niet in wat de NPO van doen heeft met de verontschuldiging door Paul voor zijn broer Geert
Omdat uit machteloosheid vanuit links dat soort flauwe reacties en verweer er ook continue gebezigd wordt omtrent Geert Wilders.
Je zult wel weer flink hebben moeten surfen om bij iets stompzinnigs uit 2016 te moeten uitkomen, en gaat weer totaal voorbij met wat er anno 2024 allemaal in de samenleving afspeelt met je 'decadentie'.

Maar goed, ik heb nog geen antwoord van je gehad (doe nu even zoals jij doet):
Waarom is nou net Nederland juist 'the place to be' is mijn vraag aan jou. Hoe zou dat nou komen?

Waarom is er een aanzuigende kracht voor asielzoekers om veel landen over te slaan om juist hier te kunnen vertoeven, heb je daar eens over nagedacht, dan steeds alles wat met Wilders te maken heeft te verketteren!
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 apr 2024, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:26 Zeker!
Lees o.a. mijn posts en opmerkingen over de desfunctionele democratie en decadentie.
De democratie werkt prima. Lees mijn posts eens en ga inhoudelijk de discussie aan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:28 Je zult wel weer flink hebben moeten surfen om bij iets stompzinnigs uit 2016 te moeten uitkomen, en gaat weer totaal voorbij met wat er anno 2024 allemaal in de samenleving afspeelt.
Neehoor, zoveel tijd heeft het toch niet gekost? Ik zie dat je gevangen bent in de sprookjesbubbel die op het moment voor bepaalde mensen rond Wilders hangt en dan vraag je je af wat is het beste om ermee te doen. Dat is niet komen met iets actueels, omdat dat ook die bubbel triggert, maar met iets dat niets met de NPO of andere triggers te maken heeft, zijn familie. En dit herinnerde ik me nog.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:28
Waarom is nou net Nederland juist 'the place to be' is mijn vraag aan jou. Hoe zou dat nou komen?
Ik weet niet zeker of dat wel zo is. Dan moet je eerst hard maken dat er meer asielzoekers naar Nederland komen dan naar andere west Europese landen bijvoorbeeld
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:39 Ik weet niet zeker of dat wel zo is. Dan moet je eerst hard maken dat er meer asielzoekers naar Nederland komen dan naar andere west Europese landen bijvoorbeeld
Zucht, we leven in een sprookjesbubbel is jouw verweer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:43 Zucht, we leven in een sprookjesbubbel is jouw verweer
Heb je een antwoord op mijn vraag?
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 11 apr 2024, 18:35 De democratie werkt prima. Lees mijn posts eens en ga 'inhoudelijk de discussie aan'.
Tja, dat heeft ie wel wat moeite mee, valt me nu ook op :wink:
Ik ga een warme maaltijd eten... toedeloe. En o ja, dank weer voor je bijdrage, wat wellicht weer wat toe bijdraagt aan wat extra zeteltjes.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 apr 2024, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12588
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 11 apr 2024, 18:47 Tja, dat heeft ie wel wat moeite mee, valt me nu ook op :wink:
ik help jullie er even aan herinneren dat ik de discussie over dit onderwerp heb aangeroerd en nog geen enkele inhoudelijke reactie op mijn posts hierover gehad heb
verwacht niets van mij dan

viewtopic.php?p=809878#p809878

En Ferry doe trouwens maar geen moeite ik ga niet meer met jou in discussie in dit topic, je hebt je credits verspeeld met je zuiggedrag
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:39 Ik weet niet zeker of dat wel zo is. Dan moet je eerst hard maken dat er meer asielzoekers naar Nederland komen dan naar andere west Europese landen bijvoorbeeld
Er is een EU akkoord over o.a. verdeling van migranten. Dus dit is een beetje een rare vraag.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 apr 2024, 18:50 En Ferry doe trouwens maar geen moeite ik ga niet meer met jou in discussie in dit topic, je hebt je credits verspeeld met je zuiggedrag
Ik bepaal zelf wat ik doe. Daar heb ik jou niet voor nodig.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ferry schreef: 11 apr 2024, 18:51 Er is een EU akkoord over o.a. verdeling van migranten. Dus dit is een beetje een rare vraag.
En daar moeten we dus vanaf. Net als andere akkoorden. Sommige dingen moet je landelijk regelen. Zie Denemarken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Net als in de gewone samenleving heb je hier vele voors en tegens lees ik wel.
Feit is wel dat als de economische cijfers zodanig zijn dat Wilders iets kan doen samen met Omtzigt en de BBB, en er voor te zorgen dat gewone mensen iets meer ruimte in hun portemonnee krijgen, kan laten zien dat hij maatregelingen neemt of laat nemen die tot een serieuze daling van het aantal immigranten naar Nederland leidt en zich verder collegiaal binnen de coalitie waarvan hij deel uit maakt zich opstelt, dan kan de PVV het populisme binnen het systeem een corrigerende functie hebben die domweg door alle partijen geaccepteerd zal worden. Ik zie de PVV, als het daadwerkelijk tot een kabinet gaat leiden, wel degelijk op termijn dus tot een partij uitgroeien die steeds minder weerstand zal krijgen binnen het politieke bestel, daar is de partij feitelijk nu al hard mee bezig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 12 apr 2024, 12:13 Net als in de gewone samenleving heb je hier vele voors en tegens lees ik wel.
Feit is wel dat als de economische cijfers zodanig zijn dat Wilders iets kan doen samen met Omtzigt en de BBB, en er voor te zorgen dat gewone mensen iets meer ruimte in hun portemonnee krijgen, kan laten zien dat hij maatregelingen neemt of laat nemen die tot een serieuze daling van het aantal immigranten naar Nederland leidt en zich verder collegiaal binnen de coalitie waarvan hij deel uit maakt zich opstelt, dan kan de PVV het populisme binnen het systeem een corrigerende functie hebben die domweg door alle partijen geaccepteerd zal worden. Ik zie de PVV, als het daadwerkelijk tot een kabinet gaat leiden, wel degelijk op termijn dus tot een partij uitgroeien die steeds minder weerstand zal krijgen binnen het politieke bestel, daar is de partij feitelijk nu al hard mee bezig.
Bedoel je daarmee ook dat ze de scherpe kantjes wat afvlakken? Dat is toch wat meestal gebeurt: consessies doen en een aantal van je eigen speerpunten wat los moeten laten. Uiteindelijk kom je toch weer ergens in een midden uit en wordt de soep nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Dat is het moeilijke, maar ook het mooie van onze democratie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 12 apr 2024, 13:40 Dat is het moeilijke, maar ook het mooie van onze democratie.
Dat vreselijke poldermodel zorgt er echter ook voor dat grote problemen nooit rigoureus aangepakt kunnen worden. We hebben een asielcrisis, maar sommigen maken zich tijdens debatten nog steeds drukker om de kleur van de paprika.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 12 apr 2024, 13:58 Dat vreselijke poldermodel zorgt er echter ook voor dat grote problemen nooit rigoureus aangepakt kunnen worden. We hebben een asielcrisis, maar sommigen maken zich tijdens debatten nog steeds drukker om de kleur van de paprika.
Ik heb dat de laatste jaren ook sterk: waarom lijkt het alsof er niks meer 'opgelost wordt'? Ook op NL niveau.
Het uitdijen van de overheid is ook het gevolg van te weinig vermogen om problemen op te lossen.

Kijk naar asielcrisis, woningen, stikstofdiscussies, maar ook zoiets als de toeslagenaffaire. Die laatste kost inmiddels 7,2 miljard (!).
Dat kan toch gewoon niet waar zijn?
Plaats reactie