Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:50 2,5 van de…….18.
We hebben geen 18 miljoen stemgerechtigden.
Doe dat kapje eens af joh :kerst:
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:52 Ja, ok, maar om dan “de wens van het volk” te gebruiken…….
De wens van het volk is rijk worden en lekkere seks met een mooie mokkel of gast
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:52 Ja, ok, maar om dan “de wens van het volk” te gebruiken…….
Misschien wat grote woorden. Maar als je de uitkomst van de verkiezingen bekeek, zag je vooral een meer rechts/conservatieve groei (NSC/PVV). En dat probeert WIlders vorm te geven met BBB en (toch ook verliezer van de verkiezingen) VVD.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:50 2,5 van de…….18.
Nee er mogen geen 18 miljoen mensen stemmen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

pAZcal schreef: 19 apr 2024, 18:38 Nee er mogen geen 18 miljoen mensen stemmen.
13,3 miljoen lees ik op de website van de NOS.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:49 Ja, dat is echt hét grootste probleem van Nederland. Kom nou toch.

Inzoemen en uitvergroten en je ziet enorme beren op de weg.
Als je dat vergrootglas wegneemt zie je dat er echt nog veel meer problemen zijn.

Ik werk momenteel in hetzelfde gebouw als waarin vluchtelingen zijn opgenomen. Geen enkel probleem heeft zich nog voorgedaan.
Prima vriendelijke, maar getraumatiseerde mensen. Echt mensen die wel hulp kunnen gebruiken…………
Ja, maar geef eens antwoord op de vraag: AZC in je achtertuin geen probleem? En dan niet die blijkbaar fantastische mensen op je werk, maar tuig zoals in Ter Apel

Voor de mensen daar is het wel degelijk het grootste probleem van Nederland
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 19 apr 2024, 20:19 Ja, maar geef eens antwoord op de vraag: AZC in je achtertuin geen probleem? En dan niet die blijkbaar fantastische mensen op je werk, maar tuig zoals in Ter Apel

Voor de mensen daar is het wel degelijk het grootste probleem van Nederland
“Dat tuig” is inzoomen op een van de problemen; door het dusdanig uit te vergroten lijkt het dat het overal in heel Nederland aan de hand is, en dat is niet zo. En ook niet iedereen in Ter Apel is “tuig”. Het is zo makkelijk om zo’n uitwas aan te grijpen om er een “landelijk” probleem van te maken. Ik bagatellisseer het probleem niet, begrijp me goed, maar dat vergrootglas is niet nodig.

Ik kan niet oordelen over een AZC in mijn achtertuin, maar in eerste instantie ben ik niet mordicus tegen. De meeste mensen in Nederland hebben geen AZC in hun achtertuin. Veruit het overgrote deel van de Nederlanders heeft geen last van deze mensen. Maar het is zo lekker om ze overal de schuld van te geven…………

Vertel: hoeveel last heb jij in Langedijk van de asielzoekers?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 22:08 De meeste mensen in Nederland hebben geen AZC in hun achtertuin. Veruit het overgrote deel van de Nederlanders heeft geen last van deze mensen. Maar het is zo lekker om ze overal de schuld van te geven…………
Dit is ook wel een beetje makkelijk. Merendeel van de NLers heeft ook geen last van de aardbevingen in Groningen.
Dat dan ook maar laten begaan?

De asielproblematiek is er wel degelijk. En raakt inmiddels meer en meer Nederlanders. Wat ik hier ook al schreef: als er gebouwen, hotels en vakantieparken geconfisqueerd worden voor de opvang van vluchtelingen - zonder de inmenging van de lokale politieke kaders, dan gaat er wel iets mis.

Daarbij kost dit alles een godsvermogen - nog even daar gelaten wat asielzoekers 'bijdragen' aan de NLse economie en Staat. Het zijn allemaal hoogopgeleide architecten natuurlijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 20 apr 2024, 06:28 Dit is ook wel een beetje makkelijk. Merendeel van de NLers heeft ook geen last van de aardbevingen in Groningen.
Dat dan ook maar laten begaan?

De asielproblematiek is er wel degelijk. En raakt inmiddels meer en meer Nederlanders. Wat ik hier ook al schreef: als er gebouwen, hotels en vakantieparken geconfisqueerd worden voor de opvang van vluchtelingen - zonder de inmenging van de lokale politieke kaders, dan gaat er wel iets mis.

Daarbij kost dit alles een godsvermogen - nog even daar gelaten wat asielzoekers 'bijdragen' aan de NLse economie en Staat. Het zijn allemaal hoogopgeleide architecten natuurlijk.
Wat ik al zei: ik ontken de problemen niet, die zijn er. Maar om er nu probleem nr. 1 van te maken gaat me veel te ver.

Natuurlijk zijn het niet allemaal hoog-opgeleiden, maar bijvoorbeeld de Oekraïners (veel) leveren wel degelijk een bijdrage; bijvoorbeeld in de verpleeg- en verzorgingshuizen werken erg veel Oekraïense vrouwen, om maar een voorbeeld te noemen. Er is een chronisch tekort aan verzorgenden en verpleging en zij zijn daar erg welkom.

En alleen de Groningers hebben last van aardbevingen, maar om daar dan een landelijke partij voor op te richten……..(je snapt hopelijk wat ik bedoel).

Maar denk je nu werkelijk dat als we de grenzen sluiten de problemen in Nederland worden opgelost? Hebben we dan bijv. opeens wél voldoende woningen?

Waar ik het wel mee eens ben is dat we een betere schifting moeten maken tussen gelukzoekers die om een economische reden naar ons toe komen en mensen die daadwerkelijk uit gevaarlijke (oorlogs)gebieden komen. En dat is niet gemakkelijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 22:08
Vertel: hoeveel last heb jij in Langedijk van de asielzoekers?
Geen, maar er staat ook geen AZC bij mij om de hoek. Daarvoor hebben ze gelukkig het afvoerputje Heerhugowaard gebruikt. En dat zijn trouwens voornamelijk Syrische vluchtelingen en Oekraïners, waar je relatief weinig last van hebt.

Het probleem is (zoals altijd) de Noord-Afrikaanse mannen. Waarom is het zo moeilijk om die schifting te maken? Stuur ze uit veilige landen meteen terug. Maar ook als ze liegen of anderen bedreigen. Die mensen gaan levenslang geld kosten, want op de arbeidsmarkt gaan ze niets toevoegen. En hun uitkeringen zullen ze aanvullen met criminaliteit. Of denk je dat ze in Dordrecht voor de lol omwonenden € 1.000 geven voor extra sloten?

Ondertussen houden ze woonruimte bezet, terwijl onze kinderen geen eigen plek meer kunnen vinden. Een onhoudbare situatie.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 19 apr 2024, 16:58 Wilder vraagt er gewoon om, om afgezeken te worden.
Over VVD gesproken. Daar heeft Henk Kamp toch een heel andere mening over.
Uiterst onverstandig van van de Burg om dit soort teksten te gaan roepen liet hij gisteren maar weer eens weten. Maar daarentegen bestaat net als bij NSC deze partij ook uit twee uiterst verdeelde kampen hoe het met dit land verder moet. En met van der Burg zien we dagelijks welke kant 'hij' op wil en tja dan krijg je zulke teksten.
Edje Nijpels zou jouw mening weer van harte onderstrepen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 20 apr 2024, 09:41 Over VVD gesproken. Daar heeft Henk Kamp toch een heel andere mening over.
Uiterst onverstandig van van de Burg om dit soort teksten te gaan roepen liet hij gisteren maar weer eens weten. Maar daarentegen bestaat net als bij NSC deze partij ook uit twee uiterst verdeelde kampen hoe het met dit land verder moet. En met van der Burg zien we dagelijks welke kant 'hij' op wil en tja dan krijg je zulke teksten.
Edje Nijpels zou jouw mening weer van harte onderstrepen.
Wat allerlei individuele flippo's vinden of zeggen vind ik niet interessant, noch relevant. Duiding/begrip en oplossingen daarentegen ...
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 19 apr 2024, 17:44 Het volk? Hoeveel procent van de stemmen?
De stem van de meerderheid. De coalitie die hij probeerd te formeren heeft die namelijk.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 20 apr 2024, 11:03 Wat allerlei individuele flippo's vinden of zeggen vind ik niet interessant, noch relevant. Duiding/begrip en oplossingen daarentegen ...
Prima, zie je wel dat je de PVV een warm hart toe draagt: 'begrip en een luisterend oor' wat er speelt onder de 'gewone bevolking' en daadkrachtige oplossingen door je niet zomaar vanuit Brussel als een mak lammetje terug te laten sturen. Miljarden bezuinigen op punten waar het kan en terug in de portemonnee van de burger en in onze zorg.
Jouw stem heeft onze blonde vriend al binnen de komende Europese verkiezingen, mooi om te horen kameraad.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 20 apr 2024, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 20 apr 2024, 12:03 Prima, zie je wel dat je de PVV een warm hart toe draagt: 'begrip en een luisterend oor' wat er speelt onder de 'gewone bevolking' en daadkrachtige oplossingen door je niet zomaar vanuit Brussel als een mak lammetje terug te laten sturen.
Nee, PVV (lees Geert Wilders en zijn makke lammetjes in de kamer) maakt misbruik van het ongenoegen van mensen, hij is een parasiet zonder oplossingen.
Laatst gewijzigd door differentcook op 20 apr 2024, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 20 apr 2024, 12:05 Nee, PVV (lees Geert Wilders en zijn makke lammetjes in de kamer) maakt misbruik van het ongenoegen van mensen, hij is een parasieten zonder oplossingen.
He, verdorie alsnog een dwarsligger met politieke onwil. Spijtig om te horen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 20 apr 2024, 12:08 He, verdorie alsnog een dwarsligger met politieke onwil. Spijtig om te horen.
Sorry Baron, dat ik het sprookje verpest, maar ik denk dat het voor iedereen beter is onder ogen te zien hoe het werkelijk zit.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 20 apr 2024, 12:19 Sorry Baron, dat ik het sprookje verpest, maar ik denk dat het voor iedereen beter is onder ogen te zien hoe het werkelijk zit.
Dat laatste kun je natuurlijk nooit zeggen.
Dat zeggen ze namelijk ook bij de PVV, PVDA, VVD, NSC, D66, BBB, CDA, SP, Denk, PvdD, FVD, SGP, CU, Volt, JA21, 50+, OPNL en MDD.
Feit blijft dat de het merendeel heeft gestemd op het geluid van de PVV, op ons eigen Geertje. En dat volgens de laatste peilingen ook tijdens de komende Europese verkiezingen dit weer gaan doen. Dan zal er toch echt iets in de samenleving spelen waarom dit overgrote deel vind hoe 'zij vinden' hoe het werkelijk zit.
Er zijn maar weinig stokken om mee te slaan als nu eenmaal de meerderheid vind dat er nu eindelijk wel eens geluisterd moet worden!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 20 apr 2024, 07:27 Maar denk je nu werkelijk dat als we de grenzen sluiten de problemen in Nederland worden opgelost? Hebben we dan bijv. opeens wél voldoende woningen?
Woningproblematiek is van alle tijden. Maar je kunt ook niet ontkennen dat de huidige verstopping op de woningmarkt (zeker in de sociale sector) ten dele komt door vluchtelingen. Er komen er jaarlijks 50.000-55.000 vluchtelingen bij. En we produceren jaarlijks zo'n 80.000 huizen. 1 statushouder mag daarbij zijn gezin herenigen. Tel uit je winst.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6575
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 20 apr 2024, 12:05 Nee, PVV (lees Geert Wilders en zijn makke lammetjes in de kamer) maakt misbruik van het ongenoegen van mensen, hij is een parasiet zonder oplossingen.
We hebben gezien hoeveel oplossingen CDA, VVD, D66 en CU hadden...
Daar is het ongenoegen ontstaan. Daar stapt een politicus in. Dat is logisch en heet 'oppositie'.
Plaats reactie