Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 26 nov 2023, 11:07 Wilders moet als eerste die extreemlinkse NPO opheffen. Die hebben van ons belastinggeld weer een maand lang linkse propaganda mogen uitzenden. En zelfs na de democratische uitslag gaat BNN/VARA gewoon rustig verder. Wat een kutzender.

Als de VVD niet wil meeregeren kan Wilders beter aansturen op nieuwe verkiezingen. Dan haalt hij ruim 50 zetels en blijft er van de VVD niets meer over. De arrogantie van die partij. Niet meedoen omdat ze ‘verloren’ hebben, terwijl ze met 24 zetels nog steeds de 3e partij zijn. Wat hadden ze dan verwacht? Ze stonden in de peilingen de hele tijd op 26-28 zetels. Daarmee hadden ze toch ook ‘verloren’ ten opzichte van die 34?

Exit Yesilgoz zou ik zeggen. Een Ajacied met een dubbel paspoort, daar zit toch niemand op te wachten.
Als je de NPO afschaft verdwijnen Nederland 1,2 en 3. Dan zit je met alleen de commerciëlen. Voor mij een grote gruwel met die vreselijke continue kutreclame.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAZcal
Kristen

Dus zonder staatssubsidie zijn ze meteen weg? Dan moet je je afvragen of het überhaupt nuttig is om te bestaan.

Lineaire tv is kut ja. Gelukkig zijn er goede alternatieven zoals amazon prime, mubi, bioscopen, en zelf dingen downloaden.
Voltreffer Vick
Reservespeler

Langedijk schreef: 26 nov 2023, 11:07

Exit Yesilgoz zou ik zeggen. Een Ajacied met een dubbel paspoort, daar zit toch niemand op te wachten.
Ach ja, wat mij betreft hoort Limburg ook niet bij Nederland. Toch worden de twee grootste partijen aangevoerd door reserve Belgen uit dit wormvormig aanhangsel. Maar om dit argument nou in een politieke discussie te gebruiken
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 26 nov 2023, 11:46 Als je de NPO afschaft verdwijnen Nederland 1,2 en 3. Dan zit je met alleen de commerciëlen. Voor mij een grote gruwel met die vreselijke continue kutreclame.
Wie kijkt er nog reguliere televisie? Dat verdwijnt toch langzaam. En reclames kun je gewoon doorspoelen als je achteraf kijkt.

Alleen Omroep MAX mag blijven. Die maken nog wel leuke dingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

pAZcal schreef: 26 nov 2023, 11:48 Dus zonder staatssubsidie zijn ze meteen weg? Dan moet je je afvragen of het überhaupt nuttig is om te bestaan.

Lineaire tv is kut ja. Gelukkig zijn er goede alternatieven zoals amazon prime, mubi, bioscopen, en zelf dingen downloaden.
Dat is ook precies wat ik doe.
Langedijk
Gewoon Dirk

Voltreffer Vick schreef: 26 nov 2023, 11:55 Ach ja, wat mij betreft hoort Limburg ook niet bij Nederland. Toch worden de twee grootste partijen aangevoerd door reserve Belgen uit dit wormvormig aanhangsel. Maar om dit argument nou in een politieke discussie te gebruiken
Geen argument, slechts een prettige bijkomstigheid 8)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Voltreffer Vick schreef: 26 nov 2023, 11:55 Ach ja, wat mij betreft hoort Limburg ook niet bij Nederland. Toch worden de twee grootste partijen aangevoerd door reserve Belgen uit dit wormvormig aanhangsel. Maar om dit argument nou in een politieke discussie te gebruiken
Tsss verkeerd om geredeneerd dit. We moeten onder aanvoering van Geert Vlaanderen weer annexeren.

Dat is immers hoe serieus je de politiek én burgers in Nederland nog kan nemen na dit resultaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
pAZcal
Kristen

Ojee, de meneer boven mij heeft een heel zwaar leven omdat zijn favoriete partij niet genoeg zetels heeft gehaald.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

pAZcal schreef: 30 nov 2023, 23:46 Ojee, de meneer boven mij heeft een heel zwaar leven omdat zijn favoriete partij niet genoeg zetels heeft gehaald.
Ik heb geen favoriete partij, het is allemaal ruk, heel jammer dat Omtzigt zo ondoorzichtig is die heeft nog best goede betogen gehouden en plannen geschreven.

Dus als ik al een favoriet had gehad, dan heeft die wel degelijk gewonnen.

Volgens mij is een groot deel van de Nederlanders veel te makkelijk te beïnvloedden en daar behoorlijk onkritisch in.
Maar dat is niets nieuws.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Fanpage-junk

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2023, 15:00 Ik heb geen favoriete partij, het is allemaal ruk, heel jammer dat Omtzigt zo ondoorzichtig is die heeft nog best goede betogen gehouden en plannen geschreven.

Dus als ik al een favoriet had gehad, dan heeft die wel degelijk gewonnen.

Volgens mij is een groot deel van de Nederlanders veel te makkelijk te beïnvloedden en daar behoorlijk onkritisch in.
Ik denk dat Omtzicht niet zo ondoorzichtig was (hij was uiteindelijk duidelijk over zijn plannen en ook over zijn rol daarin) alleen misschien te complex voor veel stemmers?
Onze 19e eeuwse 'democratie' is al lange tijd disfunctioneel; die moet nu eindelijk eens worden geupdate ipv apathisch door te gaan met alle ellende van dien
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

Een zeer verhelderend gesprek waar je kunt afvragen of we in Nederland wel een echte democratische hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=rMnwk0TDi84
salmonyappi
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2023, 15:00 Volgens mij is een groot deel van de Nederlanders veel te makkelijk te beïnvloedden en daar behoorlijk onkritisch in.
Een groot deel heeft te weinig benul van politiek en de écht belangrijke issues en loopt achter de eerste de beste schreeuwlelijk aan die precies dat zegt wat ze willen horen. Het is ook heel slim om van een onderwerp een ogenschijnlijk enorm probleem te maken alsof dat het grootste probleem van Nederland is i.p.v. de échte problemen op te lossen. Het is heel makkelijk naar het topje van de ijsberg te wijzen en wat eronder aan het smelten is op de lange baan te schuiven.
differentcook
Fanpage-junk

De Rode Baron schreef: 01 dec 2023, 18:28 Een zeer verhelderend gesprek waar je kunt afvragen of we in Nederland wel een echte democratische hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=rMnwk0TDi84
Dit is de suffe reactieve versie.
Mij gaat het om de invloed van algoritmen, filterbubbels, media, peilingen, de mogelijkheid van 'strategisch stemmen', stemwijzers. Doordat men niets eraan doet is ons parlement inmiddels een verzameling van jokers, amateurs en producten van identiteitspolitiek geworden. Geen kwaliteit.
Eén keer in de vier jaar een vakje rood kleuren is een schijndemocratie (zeker in 2023) en door al het bovenstaande geen goede weergave van de waarden van de bevolking en geen goede basis om een functionele democratie op te bouwen
we can come an end
Langedijk
Gewoon Dirk

DeZuivelDuivel schreef: 01 dec 2023, 15:00
Te beïnvloeden door wie? Door degene die het beste campagne heeft gevoerd? Volgens mij is dat juist democratie.

Feitelijk vinden veel mensen de VVD niet rechts genoeg (meer). En Omtzigt heeft zetels bij het CDA weggehaald. Verder is er weinig veranderd.

2/3 van Nederland stemt gewoon rechts. Face it.
salmonyappi
Harde Kern

Israel doet “gewoon” mee aan het Songfestival. Niet dat het Songfestival me ene reet kan schelen (het liedje uit het op dat moment meest zielige land, of van de meest gehandicapte of extravagante zangers wint……). Ik vind dat eerlijk gezegd helemaal niet zo ”gewoon” gezien de genocide die daar plaatsvindt………
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

Wait, what?

Ach laat ook maar.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Antti Opdam
Algemeen directeur

differentcook schreef: 02 dec 2023, 15:43 Eén keer in de vier jaar een vakje rood kleuren is een schijndemocratie (zeker in 2023) en door al het bovenstaande geen goede weergave van de waarden van de bevolking en geen goede basis om een functionele democratie op te bouwen
Ergens wel mee eens.

Hoe zie jij het voor je?
salmonyappi
Harde Kern

dirkjan schreef: 06 dec 2023, 05:19 Wait, what?

Ach laat ook maar.
O zo! Ja, duidelijk hoor.
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

salmonyappi schreef: 06 dec 2023, 10:28 O zo! Ja, duidelijk hoor.
Je begrijpt niet dat ik het een bijzondere opmerking vind, maar er niet verder op in wil gaan?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
salmonyappi
Harde Kern

dirkjan schreef: 06 dec 2023, 10:32 Je begrijpt niet dat ik het een bijzondere opmerking vind, maar er niet verder op in wil gaan?
Als je er niet op in wilt gaan hoef je ook niet te reageren toch? Maar blijkbaar wil je er tóch íéts over zeggen……..maar doe maar niet dan.
Plaats reactie