Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
pAZcal
Kristen

salmonyappi schreef: 23 nov 2023, 00:24 Wat is er mooi aan?
Sinds wanneer is een “proteststem” of een “ik wil dat alles anders moet”-stem, een stem die er toe doet en die jouw principes en idealen vertegenwoordigt? Wat heb je er aan, constructieverwijs?
Als je het niet met een programma eens ben, hoef je het niet meteen als raar te beschouwen.
pAZcal
Kristen

salmonyappi schreef: 23 nov 2023, 13:04 Als bepaalde punten echt totaal tegen je principes ingaan is het beter niet mee te praten. Consequentie is dat je dan niet meedoet.
Hmm, ik noem het intolerantie en een slechte verliezer zijn.
Mijn collega's zijn heel anders politiek geaard dan ik en ik kan prima met ze praten hoor.
Bombaman
Oude garde

Langedijk schreef: 23 nov 2023, 16:27 Religieuze partijen zijn slechte voorbeelden. Die zijn per definitie tegen dingen omdat hun idiote geloof dat voorschrijft. CDA, SGP, CU, Denk, Bij1, ze zouden allemaal verboden moeten worden.
Bye1 mag je van je lijstje schrappen =D>
Cetero censeo birrum bibendum esse
salmonyappi
Harde Kern

pAZcal schreef: 23 nov 2023, 16:42 Hmm, ik noem het intolerantie en een slechte verliezer zijn.
Mijn collega's zijn heel anders politiek geaard dan ik en ik kan prima met ze praten hoor.
Op je werk wat over politiek keuvelen of het daadwerkelijk als dagelijks werk hebben. Ik heb ook vrienden die heel anders stemmen dan ik, maar het zijn ook mijn beste vrienden. Dat is toch iets heel anders.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 23 nov 2023, 14:52 Maar zou je dan ook niet gaan praten? 'Goh SGP - zullen we de status quo rondom euthanasie vier jaar kunnen behouden? En het niet als breekpunt voor mogelijke samenwerking zien?'
Als je niet bereid bent om daarover de discussie aan te gaan kom je nergens. En daar heeft NL ook niks aan.
Nee, niet met religieuze partijen die er mordicus tegen zijn. Met een 2000 jaar oud boek in de hand mij verbieden over mijn eigen leven te beschikken is een onbespreekbaar principe voor me.
bk wcm
Fanatic

salmonyappi schreef: 23 nov 2023, 22:04 Nee, niet met religieuze partijen die er mordicus tegen zijn. Met een 2000 jaar oud boek in de hand mij verbieden over mijn eigen leven te beschikken is een onbespreekbaar principe voor me.
1300 jaar oud boek durf je niet aan? Als je die verbrand is je euthanasie vraagstuk dicht bij een oplossing.
De grondwet is van 1848, hoog tijd dat beschermen van maatschappij ontwrichtende doctrines( religies) , hieruit verdwijnt.
Het is namelijk pure mishandeling en misdadig vanaf de geboorte brainwashing/ besnijdenissen in NEDERLAND.Van enig zelfbeschikkingsrecht is geen sprake.
Ik ben blij niet op Wilders gestemd te hebben. De klootzak heeft zijn islam standpunt in de ijskast gezet. En ik geloof hem op zijn blauwe ogen.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Ferry
Co

Ik vind het een heel naar gebruik dat de linkerflank van Nederland moeilijk kan accepteren dat de meerderheid van het electoraat de andere kant op wil. En dat ze nog altijd hun gelijk willen 'doordrammen'. Want dat is de enige waarheid. Zo lijkt het.

Kijk vandaag de opinies en columns op de website van de Volkskrant:https://www.volkskrant.nl/

Column 1: We hebben te lang geloofd dat het antipolitieke sentiment Limburg niet uit zou sluipen
Column 2: Verbijstering en ongeloof, gevolgd door een intense zorg, die me steeds weer overvalt
Column 3: Dilan Yesilgöz had niets te veel gezegd: Foreskin’s Lament is inderdaad een heerlijk boek
Column 4: De rechts-zwevende kiezer stemt niet, hij spuwt zijn gal
Interview 1: ‘Als het gaat over immigratie is het logisch dat kiezers voor ‘het origineel’ gaan en niet voor de kopie’
Commentaar 1: Het belangrijkste obstakel voor een progressief alternatief is niet inhoudelijk, maar cultureel
Ingezonden brief: Gebruik deze politieke verschuiving als positieve brandstof
Opinie: Opinie: Wanhoop niet: de uitslag van de verkiezingen biedt óók hoop
Opinie 2: Veel hangt af van wie Wilders nu wil zijn: de fidele polderpopulist of de splijtende xenofoob
Opinie 3: Zeker is er angst bij islamitische Nederlanders, maar óók vertrouwen in de rechtsstaat. En: gevoel voor humor

Cartoon: Afbeelding
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 23 nov 2023, 06:46 Heb ik dat gedaan? Nee toch. Natuurlijk heb ik op hem gestemd.
You're not alone. Ik en nog 2.5 miljoen andere Nederlanders.
En ik denk na gisteren dat dat 'strategisch' clubje van AZ4Life ook naar D66/CDA proporties gaat afglijden, waardoor ons Geertje alsmaar blijft groeien tot een niet weg te denken machtsfactor binnen de vaderlandse politiek. Ik verheug me weer op een ouderwetse Sinterklaas feest naar Hollandse traditie zonder die vervelende nep roetpiet.
Voltreffer Vick
Reservespeler

De Rode Baron schreef: 25 nov 2023, 09:23 Ik verheug me weer op een ouderwetse Sinterklaas feest naar Hollandse traditie zonder die vervelende nep roetpiet.
Als dat zijn belangrijkste wapenfeit moet worden dan gaat het blijkbaar nog heel goed in Nederland
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 25 nov 2023, 09:23 Ik verheug me weer op een ouderwetse Sinterklaas feest naar Hollandse traditie zonder die vervelende nep roetpiet.
Echt een ontzettend goede reden en ook super belangrijk om op iemand te stemmen, chapeau!
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 25 nov 2023, 13:02 Echt een ontzettend goede reden en ook super belangrijk om op iemand te stemmen, chapeau!
Het gaat om de identiteit van Nederland he? We zijn een calvinistisch volk dat langzaam aan alle symbolen van de identiteit te grabbel gooit. Enerzijds aan het linkse/woke volk: Kerstmis mag geen Kerstmis meer heten.
Anderzijds vanwege het importeren van andere geloven. Die we niet op de tenen willen trappen.

Ja, dan komt er een counterbeweging. Vasthouden aan de eigen identiteit en normen & waarden.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 25 nov 2023, 14:17 Het gaat om de identiteit van Nederland he? We zijn een calvinistisch volk dat langzaam aan alle symbolen van de identiteit te grabbel gooit. Enerzijds aan het linkse/woke volk: Kerstmis mag geen Kerstmis meer heten.
Anderzijds vanwege het importeren van andere geloven. Die we niet op de tenen willen trappen.

Ja, dan komt er een counterbeweging. Vasthouden aan de eigen identiteit en normen & waarden.
Precies, en dat is nu juist zo bedenkelijk. ‘Eigen volk eerst’ en dat soort enge kreten.
En i.p.v. echt belangrijke issues bespreken komen jullie met zwarte piet en kerstmis…….
De Rode Baron
Goalscorer

Ferry schreef: 25 nov 2023, 14:17 Het gaat om de identiteit van Nederland he? We zijn een calvinistisch volk dat langzaam aan alle symbolen van de identiteit te grabbel gooit. Enerzijds aan het linkse/woke volk: Kerstmis mag geen Kerstmis meer heten.

En terecht zou ik zeggen. Zelfs onderwijs, waar Engels in toenemende mate de voertaal is op Hogescholen en universiteiten voor een groep waar nog altijd de meerderheid (gelukkig maar) Nederlands sprekend is.
De Rode Baron
Goalscorer

salmonyappi schreef: 25 nov 2023, 14:55 Precies, en dat is nu juist zo bedenkelijk. ‘Eigen volk eerst’ en dat soort enge kreten.
En i.p.v. echt belangrijke issues bespreken komen jullie met zwarte piet en kerstmis…….
Euh.. hebben we hier een linkse rakker in ons midden :wink:
Maar goed, ik vind wel dat men zich moet neerleggen bij een terechte overwinning. Er is democratisch gestemd, het grootste deel van de bevolking wil dat er anders wordt opgetreden in ons kikkerlandje, die protesten daar in Utrecht en Amsterdam slaan ook nergens op waar de Lhbtiq+ gemeenschap stond te toeteren en te krijsen.
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 25 nov 2023, 14:55 Precies, en dat is nu juist zo bedenkelijk.
Hoezo is het bedenkelijk om conservatief / protectionistisch te stemmen? Het is een logische stem in deze tijd die je in veel West Europese landen ziet. We hebben gemerkt dat een D66 koers voor lang niet iedereen welzijn en vooruitgang brengt. Er is een gezonde hang naar 'vroeger'.
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 25 nov 2023, 15:17 Euh.. hebben we hier een linkse rakker in ons midden :wink:
Maar goed, ik vind wel dat men zich moet neerleggen bij een terechte overwinning. Er is democratisch gestemd, het grootste deel van de bevolking wil dat er anders wordt opgetreden in ons kikkerlandje, die protesten daar in Utrecht en Amsterdam slaan ook nergens op waar de Lhbtiq+ gemeenschap stond te toeteren en te krijsen.
Dat ben ik met je eens. Protesteren tegen een eerlijk democratisch proces is zinloos en dom.

Het feit dat ik geen Wilders-fan ben betekent niet direct dat ik een “linkse rakker” ben. Dat is het soort van polariseren waar ik niet van houd. Ik ga jou ook geen extreemrechts figuur noemen omdat je op “jouw Geert” hebt gestemd :wink:

Wat ik wel een beetje spannend vind is dat Europa steeds rechtser wordt, mede door engerds als Orban, de situatie in Italië. Ik geloof er niet zo in om de schuld van alles wat “fout” gaat aan buitenlanders en asielzoekers te geven. En dat zonder “links” te zijn. Maar gewoon medemenselijk. Ik ontken de problemen die het met zich meebrengt niet, maar simpelweg de grenzen sluiten en dan denken dat alles zichzelf oplost is kortzichtig. We hebben ook gewoon arbeiders nodig.
pAZcal
Kristen

salmonyappi schreef: 25 nov 2023, 16:39 [Heel verhaal...]
Wat heb je gestemd?
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 25 nov 2023, 16:39 We hebben ook gewoon arbeiders nodig.
We hebben arbeiders nodig. Maar geef die een soort green card. Voeg iets toe aan de Nederlandse maatschappij en je mag blijven.
Daarbij mag er ook ruimte zijn voor mensen in extreme nood - zoals de Oekrainers.

Maar voor de rest vind ik dat je rigoreus mag zeggen: nee, geen gelukszoekers of eindeloos recht op familiehereniging. Zeker als je niks gaat bijdragen.

De hele immigratiepolitiek onder Rutte is een schip van bijleg. En tegelijkertijd voor een halve bedrijfstak inmiddels gewoon 'omzet'. Net als klimaat overigens. We geven miljarden aan projecten waarvan de toegevoegde waarde niet bewezen is/kan worden.
Langedijk
Gewoon Dirk

Ferry schreef: 25 nov 2023, 17:30
Net als klimaat overigens. We geven miljarden aan projecten waarvan de toegevoegde waarde niet bewezen is/kan worden.
Met als meest recente voorbeeld dat nieuwbouwproject in Almere. Die peperdure plannen zijn simpelweg onhaalbaar of leveren nauwelijks iets op. Geef die miljarden maar uit aan belangrijkere zaken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Langedijk
Gewoon Dirk

Wilders moet als eerste die extreemlinkse NPO opheffen. Die hebben van ons belastinggeld weer een maand lang linkse propaganda mogen uitzenden. En zelfs na de democratische uitslag gaat BNN/VARA gewoon rustig verder. Wat een kutzender.

Als de VVD niet wil meeregeren kan Wilders beter aansturen op nieuwe verkiezingen. Dan haalt hij ruim 50 zetels en blijft er van de VVD niets meer over. De arrogantie van die partij. Niet meedoen omdat ze ‘verloren’ hebben, terwijl ze met 24 zetels nog steeds de 3e partij zijn. Wat hadden ze dan verwacht? Ze stonden in de peilingen de hele tijd op 26-28 zetels. Daarmee hadden ze toch ook ‘verloren’ ten opzichte van die 34?

Exit Yesilgoz zou ik zeggen. Een Ajacied met een dubbel paspoort, daar zit toch niemand op te wachten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie