Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
pAZcal
Kristen

differentcook schreef: 07 nov 2023, 08:10 Oh, het zal hem zeker meer aanspreken door die link (waarschijnlijk ook via zijn omgeving), maar dat maakt verder geen verschil.
Op basis van wat ik heb gelezen vind ik zijn ontslag niet terecht, maar een gevolg van trauma, massagekte en cancellen als gevolg daarvan.
Dat ontslag is onzin en die tweet is ook onzin.

Dit is mijn uitspraak. Daar moet u het mee doen. 8)
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 19 jul 2023, 08:25 Linkse praatjes

Deze partijen hebben samen bijna 1 op de 5 zetels in de Tweede kamer. Dat zijn ruim 2 miljoen stemmen. Ik zou ze dus maar wel serieus nemen.
Vriendje Geert, blijft maar stijgen en staat er goed voor. Hopelijk krijgen we nog zo'n D66 effect die ineens in de laatste verkiezingsweek de andere partijen hun hielen liet zien.
Wilders was ook overduidelijk de beste in het laatste debat waar hij op alle thema's van woningnood tot zorg het best scoorde. Mooi om te zien dat Caroline der Plas een beetje smoor is op onze Geert en hem steeds opzocht om haar gelijk te krijgen. Nu hij het Islam gedeelte een beetje laat varen kunnen de partijen eigenlijk niet meer om hem heen willen ze een goed en rechtvaardig rechts beleid gaan leiden. De VVD is er nota bene op gevallen omdat Kaag en de ChristenUnie een blok aan het been was om hun standpunten te kunnen uitdragen, ze kunnen nu niet weer een zelfde scenario creëren en hun kiezers wederom teleur te stellen door de PVV uit te sluiten om er de coalitieonderhandelingen mee te voeren
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 16 nov 2023, 13:44 Vriendje Geert, blijft maar stijgen en staat er goed voor. Hopelijk krijgen we nog zo'n D66 effect die ineens in de laatste verkiezingsweek de andere partijen hun hielen liet zien.
Wilders was ook overduidelijk de beste in het laatste debat waar hij op alle thema's van woningnood tot zorg het best scoorde. Mooi om te zien dat Caroline der Plas een beetje smoor is op onze Geert en hem steeds opzocht om haar gelijk te krijgen. Nu hij het Islam gedeelte een beetje laat varen kunnen de partijen eigenlijk niet meer om hem heen willen ze een goed en rechtvaardig rechts beleid gaan leiden. De VVD is er nota bene op gevallen omdat Kaag en de ChristenUnie een blok aan het been was om hun standpunten te kunnen uitdragen, ze kunnen nu niet weer een zelfde scenario creëren en hun kiezers wederom teleur te stellen door de PVV uit te sluiten om er de coalitieonderhandelingen mee te voeren
“Vriendje Geert” en “onze Geert”……..Speak for yourself .

Aardige vent, ik geef het toe. Maar het “laten varen” van de Islam is slechts voor de bühne en voor het moment van de aankomende verkiezingen, zo graag wil hij meedoen. Ik geloof nooit dat zijn Islamafobie opeens over is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 16 nov 2023, 14:48
Aardige vent, ik geef het toe. Maar het “laten varen” van de Islam is slechts voor de bühne en voor het moment van de aankomende verkiezingen, zo graag wil hij meedoen. Ik geloof nooit dat zijn Islamafobie opeens over is.
En terecht. Na Pim is hij de enige die al 20 jaar gelijk heeft over die vreselijke Islam. De enige die durft uit te spreken wat bijna iedereen vindt. En die anderen blijven maar zaniken over dat ene punt. Alsof zij zelf geen thema’s scherp in het programma zetten.

Omtzigt is een pedante, saaie man die niets wil doorrekenen, geen premier wil benoemen, partijen uitsluit en overspannen raakt als de druk toeneemt. Bovendien is iedereen opeens vergeten dat hij zelf mede-veroorzaker was van de toeslagenaffaire, die hem later opeens een ‘held’ maakte.

Yesilgoz verrast me wel positief. Als ze haar Turkse paspoort inlevert mag ze van mij best premier worden. Dat ze openlijk voor ajax is vind ik wel een zwaar minpunt.

Timmermans is na vanavond gelukkig definitief klaar. Wat een zelfingenomen zakkenvuller is dat zeg. Een machtsbeluste milieuextremist die alle kernwaarden van zijn eigen, treurige partij uit het oog heeft verloren.

Wilders won dit debat glansrijk. Het wordt interessant wat Omtzigt en Yesilgoz gaan doen. Ze kunnen onmogelijk linksaf en hun eigen achterban wil samen met de PVV.

Genee was trouwens dramatisch als gespreksleider.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Langedijk
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 16 nov 2023, 13:44 Vriendje Geert, blijft maar stijgen en staat er goed voor.
Geert for president! \:D/
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 16 nov 2023, 23:00 Omtzigt is een pedante, saaie man die niets wil doorrekenen, geen premier wil benoemen, partijen uitsluit en overspannen raakt als de druk toeneemt. Bovendien is iedereen opeens vergeten dat hij zelf mede-veroorzaker was van de toeslagenaffaire, die hem later opeens een ‘held’ maakte.
Ik sluit niet uit dat onze Geert die pedante en onduidelijke Omzigt (spreek je eens duidelijk uit) in de laatste week nog wel eens voorbij kan gaan. Pieter denkt dan wel dat hij de touwtjes in handen heeft maar komt, zoals we eigenlijk al wisten, in de debatten niet al te best naar voren. Niet voor niets hebben de laatste peilingen al duidelijk gemaakt dat zijn partij reeds enkele zetels aan het verliezen is en dat kunnen er nog wel meer gaan worden. Timmermans is er eigenlijk al af geknikkerd dus als Blondie zo blijft scoren kan het voor Nederland alsnog een goede zaak gaan worden. Voor veel zwevende kiezers zijn dit soort debatten doorslaggevend en in totaal zegt 63 procent dat het debat hun keuze heeft beïnvloed, omdat ze nu zekerder zijn geworden van hun stem (43 procent), meer zijn gaan twijfelen (12 procent) of zelfs van partij zijn geswitcht (8 procent).
Mensen die bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart stemden op PVV (70 procent), D66 (67 procent) en VVD (56 procent) zijn het meest zeker van hun stem geworden. Stemmers van ChristenUnie, SP en JA21 zijn het meest gaan twijfelen, en stemmers van FVD, CDA, GroenLinks en PvdA zijn na gisteren vanavond het meest overgestapt.
PVV lijkt daar mogelijk het meest van te profiteren en kan in de laatste week van de verkiezingen in de top een eindsprint inzetten, aldus SBS6 nieuws.

update: Laatste peiling van 18-11 Maurice de Hond wijst inmiddels uit dat NSC (5-) gedaald is naar 23 zetels gelijk met PVDA/GL en dat de PVV (5+) inmiddels is opgeklommen aan de kop met 26 zetels gelijk met de VVD.
Afbeelding
differentcook
Fanpage-junk

we can come an end
pAZcal
Kristen

Geen nieuwe poll in dit topic. Jammer.
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 17 nov 2023, 02:19 Ik sluit niet uit dat onze Geert ……….
……en hier ben ik al gestopt met lezen. Een heel mooi lang verhaal, maar eh…..”onze Geert” ?
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 21 nov 2023, 23:47 ……en hier ben ik al gestopt met lezen. Een heel mooi lang verhaal, maar eh…..”onze Geert” ?
Afbeelding
Langedijk
Gewoon Dirk

Geert for president! \:D/

:lol:
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 22 nov 2023, 20:12 Geert for president! \:D/

:lol:
En je blijft beweren dat je niet op hem hebt gestemd? :wink:
pAZcal
Kristen

salmonyappi schreef: 22 nov 2023, 22:20 En je blijft beweren dat je niet op hem hebt gestemd? :wink:
Ik niet, maar ik vind het wel mooi.
salmonyappi
Harde Kern

pAZcal schreef: 22 nov 2023, 23:29 Ik niet, maar ik vind het wel mooi.
Wat is er mooi aan?
Sinds wanneer is een “proteststem” of een “ik wil dat alles anders moet”-stem, een stem die er toe doet en die jouw principes en idealen vertegenwoordigt? Wat heb je er aan, constructieverwijs?
Ferry
Co

salmonyappi schreef: 23 nov 2023, 00:24 Wat is er mooi aan?
Het is mooi dat we in NL een stem hebben. En dat die aangeeft: we zijn niet blij met de huidige koers van het land. Dus ook een meerderheid voor rechtse partijen moet kunnen.
\De huidige coalitiepartijen VVD, D66 roepen nu van alles over Wilders, maar moet gewoon in de spiegel kijken.
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 22 nov 2023, 22:20 En je blijft beweren dat je niet op hem hebt gestemd? :wink:
Heb ik dat gedaan? Nee toch. Natuurlijk heb ik op hem gestemd.
Langedijk
Gewoon Dirk

salmonyappi schreef: 23 nov 2023, 00:24 Wat is er mooi aan?
Sinds wanneer is een “proteststem” of een “ik wil dat alles anders moet”-stem, een stem die er toe doet en die jouw principes en idealen vertegenwoordigt? Wat heb je er aan, constructieverwijs?
Dat geldt andersom toch ook. Timmermans heeft ook een zetel of 10 kado gekregen van mensen die ‘strategisch’ hebben gestemd. Dat zijn pas verloren stemmen gebleken.

Ik vind het gênant hoe ‘links’ op hun nederlaag reageerde. Wild om zich heen slaan en eigenlijk weer iedereen gek vinden behalve zichzelf. Wat een vertoning van die Timmermans na afloop #-o

Hele enge, narcistische, hypocriete man. Niet gewend om ‘nee’ te horen in dat linkse kliekje bij de Europese Commissie. Schreeuwen dat Wilders mensen uitsluit terwijl hij zelf 2,5 miljoen kiezers uitsluit.

100 zetels voor rechts. Accepteer die duidelijke uitslag gewoon, feliciteer je tegenstanders en ga verder met je leven. Maar Frans kan dat niet, dat dikke kleine kind.
Ferry
Co

Langedijk schreef: 23 nov 2023, 07:16 Wat een vertoning van die Timmermans na afloop #-o
Idem bij D66. Vooral roepen dat Wilders/PVV mensen 'uitsluit'. Maar vooral vergeten in de spiegel te kijken.
Langedijk
Gewoon Dirk

Ferry schreef: 23 nov 2023, 07:59 Idem bij D66. Vooral roepen dat Wilders/PVV mensen 'uitsluit'. Maar vooral vergeten in de spiegel te kijken.
En als je vraagt 'uitsluiten waarvan precies?' dan krijg je dat riedeltje weer over die Grondwet. Dat weten we nu wel, die Grondwet gaat echt niet veranderd worden.

Volgens mij mogen alle immigranten gewoon overal aan meedoen in dit land. Ze mogen zelfs hun eigen scholen, winkels en moskeeën openen. Dat moeten ze elders eens proberen.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 23 nov 2023, 06:46 Het is mooi dat we in NL een stem hebben. En dat die aangeeft: we zijn niet blij met de huidige koers van het land. Dus ook een meerderheid voor rechtse partijen moet kunnen.
\De huidige coalitiepartijen VVD, D66 roepen nu van alles over Wilders, maar moet gewoon in de spiegel kijken.
Het is prachtig dat we mogen en kunnen stemmen, en iedereen mag stemmen op wie hij of zij wil. Wat me zorgen baart is dat de zwevende kiezer slechts stemt omdat men een ander geluid wil zonder naar de gevolgen op lange termijn te kijken. Men hopt van BBB naar Omtzigt, naar Wilders. Zolang het maar “anders” is. Men kijkt niet naar het partijprogramma maar stemt op een persoon. Even los van of dat Omtzigt, Wilders, Van der Plas of Timmermans is. Als je kijkt (zoals gisteren in alle interviews van de gemiddelde stemmer) naar de redenen waarom mensen op bepaalde partijen (lees personen) stemmen…….Hele basale one-issue redenen.
Plaats reactie