Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2024, 11:19 Ja dat is de vraag. Parrot scoorde op zn 20e geen goals bij Preston, en Meerdink maakt er 0 bij Vitesse op zn 20e. T kan snel gaan soms, en soms ook niet.
Toch vind ik Parrot geen slechte optie voor AZ, echt enorm belangrijk voor Excelsior. Tevens homegrown in de premier league. Maar daardoor ook extra duur waarschijnlijk.
Zoals gezegd, Huiberts moet zich aanvallend gezien met name voor volgend seizoen richten op sterke vleugelflitsers.
En als je dan echt een vervanger voor Pavlidis wilt aantrekken dan moet het een bewezen aanvaller zijn. Niet eentje waarvan je nog maar moet gaan zien of die wel meer heeft dan Meerdink, Zeefuik of Poku.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6627
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 11:22 Zoals gezegd, Huiberts moet zich aanvallend gezien met name voor volgend seizoen richten op sterke vleugelflitsers.
En als je dan echt een vervanger voor Pavlidis wilt aantrekken dan moet het een bewezen aanvaller zijn. Niet eentje waarvan je nog maar moet gaan zien of die wel meer heeft dan Meerdink, Zeefuik of Poku.
Even hoor. Die 3 die jij noemt hebben 0 doelpunten gemaakt voor AZ. Parrot 15 basisplaatsen bij Excelsior /7x ingevallen en 8 goals/4assists. Dat zijn megagoede cijfers. Dan heb je wel bewezen verder te zijn dan die 3 die jij noemt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2024, 11:26 Even hoor. Die 3 die jij noemt hebben 0 doelpunten gemaakt voor AZ. Parrot 15 basisplaatsen bij Excelsior /7x ingevallen en 8 goals/4assists. Dat zijn megagoede cijfers. Dan heb je wel bewezen verder te zijn dan die 3 die jij noemt.
Poku in de spits bij Jong scoort aan de lopende band, in het eerste staat hij niet in de punt maar aan de zijkanten (denk niet dat Parrot aan de zijkanten iets klaar maakt)
Meerdink is een goede complete spits, maar Vitesse is natuurlijk totaal de verkeerde keuze bij die noodleidende club. En Zeefuik is echt wel een talent met potentie.
Nogmaals ik zeg niet dat deze drie het nu wel zijn voor AZ, echter ik betwijfel of Parrot het wel is. Prima dat hij het goed doet bij Excelsior, maar voorheen was het niet veel.
En nogmaals het probleem ligt vooral bij ons op de vleugels. Als die er blijven staan maakt niemand het hier centraal klaar, of je moet van het kaliber Pavlidis zijn, en dat zijn deze 4 niet. Daarom pleit ik dat allereerst naar de zijkanten moet worden gekeken, want als dat er volgend seizoen ook zo staat dan zijn alle spitsen die AZ kan aantrekken waarschijnlijk allemaal te licht voor de doelstelling dat men hier toch structureel top 3 / top 4 wil spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12615
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Deze kwam vorige week al met het nieuws en verdient credits:
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 23 apr 2024, 13:24 Deze kwam vorige week al met het nieuws en verdient credits:
Gaan we dan dit krijgen:
Bommel--------Parrot----------Sadiq
-----------------Mijnans-----------------
-------Clasie------------Belic----------
Wolfe----Penetra--Goes---Kasius
----------------Oduro-------------------------

Elk seizoen, wordt het minder, en minder en minder... :(
Eens de uitdager van de traditionele wordt steeds meer een club die zich nog maar eens uit het groepje Utrecht, Heerenveen, Nec moet knokken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 13:42 Elk seizoen, wordt het minder, en minder en minder... :(
Ik heb ook zoiets van "meh"...
Moet je niet voor een meer gearriveerde speler gaan als Van Hooijdonk? Zal echt niet (veel) duurder zijn. En scoort (bewezen) in de Eredivisie.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 13:42 Gaan we dan dit krijgen:
Bommel--------Parrot----------Sadiq
-----------------Mijnans-----------------
-------Clasie------------Belic----------
Wolfe----Penetra--Goes---Kasius
----------------Oduro-------------------------

Elk seizoen, wordt het minder, en minder en minder... :(
Eens de uitdager van de traditionele wordt steeds meer een club die zich nog maar eens uit het groepje Utrecht, Heerenveen, Nec moet knokken.
Een dergelijke selectie betekend inderdaad een razendsnelle reis richting plek 8 a 10. Er moet fors kwaliteit en scorend vermogen bij. Op de vleugels, op 10 en op het middenveld. Ik verwacht dan ook zeker nog een serie aankopen en het doorselecteren van een aantal spelers die gewoon niet goed genoeg zijn gebleken. Je kop in het zand steken zoals Huiberts afgelopen winter deed is vragen om grote problemen en kan zomaar verstrekkende gevolgen hebben voor de komende jaren. AZ is qua kwaliteit momenteel een volledig uitgekleed verhaal leunend op Pavlidis en de harkende De Wit die bij elkaar tweederde van alle goals hebben gemaakt. Men zal (zeker na het vertrek van wederom een lichting basis spelers) een forse kwaliteitsslag moeten maken wil het zich überhaupt tussen de top vier a vijf blijven spelen en het broodnodige Europees voetbal veiligstellen. Het is komende zomer echt alle hens aan dek wat dat betreft.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6627
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 23 apr 2024, 16:33 Ik heb ook zoiets van "meh"...
Moet je niet voor een meer gearriveerde speler gaan als Van Hooijdonk? Zal echt niet (veel) duurder zijn. En scoort (bewezen) in de Eredivisie.
Die komt niet eens aan de bak in de Championship op dit moment. Parrot heeft toch net zo goed bewezen te kunnen scoren in de eredivisie?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ambitieloze aankoop en weer het typische voorbeeld van een eenseizoensvlieg waarvan je zonder enige andere aanleiding daartoe hoopt dat hij dan gelijk slaagt als je hem hier naartoe haalt.

Als 'bonusaankoop' had ik het wel begrepen, maar daar heb je Zeefuik al voor gehaald lijkt mij.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2295
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Parrott is op zich geen gek idee, is een lepe spits, bewegelijk, doeltreffend en kan op avontuur gestuurd worden wat goed te zien is (voor wat het waard is) op compilatie filmpjes. Lijkt eerder een type pavlidis dan Meerdink (zucht), Zeefuik en Poku.


Neem dan meteen even Driouech en Zagre meenemen. Mogen zij Mees, Goudmijn en Brederode hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9201
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een Ierse speler zou wel leuk zijn voor de beleving denk ik.
Heeft AZ die al eens gehad?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 23 apr 2024, 16:50 Parrot heeft toch net zo goed bewezen te kunnen scoren in de eredivisie?
Zeker. Beperkt aantal goals. Sidney liep 1 op 2 bij Heerenveen.
Iets beter maar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16283
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 13:42 Gaan we dan dit krijgen:
Bommel--------Parrot----------Sadiq
-----------------Mijnans-----------------
-------Clasie------------Belic----------
Wolfe----Penetra--Goes---Kasius
----------------Oduro-------------------------

Elk seizoen, wordt het minder, en minder en minder... :(
Eens de uitdager van de traditionele wordt steeds meer een club die zich nog maar eens uit het groepje Utrecht, Heerenveen, Nec moet knokken.
Dit is jouw opstelling hoor. Dus of het minder en minder wordt moet echt nog blijken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6627
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 23 apr 2024, 20:35 Zeker. Beperkt aantal goals. Sidney liep 1 op 2 bij Heerenveen.
Iets beter maar.
Helemaal niet beter.

Sydney 1 g/a per 150minuten incl. 2 pingels
Parrot 1 g/a per 110 minuten (bij degradatieploeg excelsior)

Is gewoon wel razendknap. vHooijdonk is de spits versie van Dani de Wit. Geeft ook zelden een assist.
Dit is overigens meer een pleidooi tegen vHooijdonk dan perse voor Parrot. Lastig in te schatten zon jongen, omdat we allemaal waarschijnlijk weinig excelsior kijken. Maar wat ik heb gezien beviel me wel gekoppeld aan hoog rendement.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

De Rode Baron schreef: 23 apr 2024, 13:42 Bommel--------Parrot----------Sadiq
-----------------Mijnans-----------------
-------Clasie------------Belic----------
Wolfe----Penetra--Goes---Kasius
----------------Oduro-------------------------
Willen we nu meer 'kwantiteit' of juist meer 'kwaliteit' om de luis in de pels voor de traditionele te kunnen blijven?
Lijkt mij toch niet zo moeilijk te beoordelen dat dit elftal alle zeilen moet gaan bijstellen om überhaupt nog Europees voetbal te kunnen halen, laat staan nog de illusie om PSV, ajax en Feyenoord pijn te kunnen doen. Als Huiberts daadwerkelijk hiermee voor het nieuwe seizoen op de proppen komt ben ik AZ supporter af zolang deze ambitieloze worst (sorry, er waren tijden dat ik juist Max prees om zijn ambities) er nog zit.
MB80
Invaller
Berichten: 2295
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 23 apr 2024, 20:35 Zeker. Beperkt aantal goals. Sidney liep 1 op 2 bij Heerenveen.
Iets beter maar.
Parrott maakt net als Pavlidis best veel goals die hij zelf min of meer creëert (frommelt?) dan wel in de 1:1 gestuurd wordt. Daarnaar had Hooijdonk een beter team om zich heen gezien de 8ste plaats. Hooijdonk pakt er in Engeland nu ook niets van op het tweede niveau bij Norwich

Of parrot de verlosser is heb ik geen idee van maar het is een type dat dichter zit op Pavlidis dan Zeefuik of Poku
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12615
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 24 apr 2024, 09:05 Of parrot de verlosser is heb ik geen idee van maar het is een type dat dichter zit op Pavlidis dan Zeefuik of Poku
Precies, vergelijk het 'eigenschappen overzicht' van Parrott maar een met dat van Pavlidis op sofascore
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De wind staat weer vol tegen op dit forum :lol: . In de winter vond de meerderheid dat AZ Driouech moest halen en nu is Parrott een ambitieloze keuze. Wat is het verschil? Twee spelers in de kelder van de eredivisie maar de ene is gechargeerd de reddende engel en de ander kan er niks van?!?
Pavlidis was in 2021 een zelfde soort speler als Parrott nu qua 'bewezen speler'. Welke andere wel bewezen speler moet AZ dan halen die dat wil, die beschikbaar is en die ook nog wil verdienen wat AZ kan en wil betalen?

Laten we ook niet vergeten dat AZ volgens de lijstjes op dit forum nog 6 of 7 van dit soort 'bewezen spelers' moet halen om de selectie op een acceptabel niveau te krijgen. Totaal onrealistisch. Minimaal de helft van die gewenste versterkingen moet komen uit goed gescoute, betaalbare en talentvolle spelers zoals met bijvoorbeeld Pavlidis en Karlsson is gelukt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12615
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Joostess schreef: 24 apr 2024, 13:52 De wind staat weer vol tegen op dit forum :lol: . In de winter vond de meerderheid dat AZ Driouech moest halen en nu is Parrott een ambitieloze keuze. Wat is het verschil? Twee spelers in de kelder van de eredivisie maar de ene is gechargeerd de reddende engel en de ander kan er niks van?!?
Pavlidis was in 2021 een zelfde soort speler als Parrott nu qua 'bewezen speler'. Welke andere wel bewezen speler moet AZ dan halen die dat wil, die beschikbaar is en die ook nog wil verdienen wat AZ kan en wil betalen?

Laten we ook niet vergeten dat AZ volgens de lijstjes op dit forum nog 6 of 7 van dit soort 'bewezen spelers' moet halen om de selectie op een acceptabel niveau te krijgen. Totaal onrealistisch. Minimaal de helft van die gewenste versterkingen moet komen uit goed gescoute, betaalbare en talentvolle spelers zoals met bijvoorbeeld Pavlidis en Karlsson is gelukt.
Is zo. Het zou een stuk makkelijker worden indien AZ structureel sportief wat meer kan laten zien.
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1226
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Statistieken zien er goed uit in mijn beleving een betere versie van Weghorst (iets sneller en een vleugje Pavlidis zit er wel in). Zou een goede aankoop zijn is ook A-international. Had ik liever andere spitsen gezien, ja maar die zijn waarschijnlijk niet haalbaar.

Hopelijk krijgen we naast de jonge gasten nog wel een ervaren aanvaller erbij die op alle posities voorin kan spelen.

Kan wel wat
https://youtu.be/jZCG73CCNm0?si=S8bIYAVtPXrQ07KB
Plaats reactie