Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Langedijk
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 17 okt 2023, 13:56 Ah dus Mijnans en Clasie zijn geen technische spelers die het meer van hun voetbal moeten hebben dan van hun fysiek? Interessant.
Mijnans heeft een beperkte techniek. Voortdurend ruzie met de bal, dat konden we tegen ajax weer goed zien.

Clasie heeft een prima balbehandeling, maar hij is niet degene die de goals en assists moet produceren.
AZ 4 Life schreef: 17 okt 2023, 13:56 En vergeet trouwens ook niet dat onze messias Slot ook gewoon altijd met Dani op tien speelde.
Dat is pas gelul, aantoonbaar zelfs. De Wit zat onder Slot juist meestal op de bank, daarom begon hij toen ook te muiten in de krant.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 17 okt 2023, 18:13 Dat is pas gelul, aantoonbaar zelfs. De Wit zat onder Slot juist meestal op de bank, daarom begon hij toen ook te muiten in de krant.
Sorry, maar hij begon te muiten in de krant door zijn reserverol onder pascal jansen die toen Gundmundsson de kans wilde geven en legde hem hiervoor ook nog een sanctie op vanwege dat hij zijn ongenoegen via de pers naar buiten bracht:
AZ-middenvelder Dani de Wit des duivels: ’Ik baal’
Door STEVEN KOOIJMAN

14 mrt. 2021 in VOETBAL

ALKMAAR - AZ hervond door de 4-1 zege op FC Twente weer het winnende pad, maar volgens Dani de Wit is zijn trainer Pascal Jansen het spoor bijster. De Wit, tot het ontslag van Arne Slot begin december onomstreden in Alkmaar, lijkt onder Jansen uit de gratie te zijn geraakt. En dat zint de schaduwspits niet.
Langedijk
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 17 okt 2023, 18:48 Sorry, maar hij begon te muiten in de krant door zijn reserverol onder pascal jansen die toen Gundmundsson de kans wilde geven en legde hem hiervoor ook nog een sanctie op vanwege dat hij zijn ongenoegen via de pers naar buiten bracht:
Ik moest ook even zoeken, maar je hebt gelijk over de datum. Neemt niet weg dat hij onder Slot geen vaste basisspeler was. In het kampioensjaar maar 13 volledige wedstrijden gespeeld. Het seizoen erna, met die desastreuze start, stond hij inderdaad in de basis. Dat was geen toeval natuurlijk.
Antti Opdam
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 17 okt 2023, 21:00 Neemt niet weg dat hij onder Slot geen vaste basisspeler was. In het kampioensjaar maar 13 volledige wedstrijden gespeeld.
Dat "onomstreden" is inderdaad onzin.

De best (uit)wedstrijden werden zonder hem gespeeld.
differentcook
Fanpage-junk

interesse in jonge Ierse spits Gavin Hodgins:
we can come an end
AZ 4 Life
Harde Kern

Langedijk schreef: 17 okt 2023, 21:00 Ik moest ook even zoeken, maar je hebt gelijk over de datum. Neemt niet weg dat hij onder Slot geen vaste basisspeler was. In het kampioensjaar maar 13 volledige wedstrijden gespeeld. Het seizoen erna, met die desastreuze start, stond hij inderdaad in de basis. Dat was geen toeval natuurlijk.
Lekker weer creatief met feiten door het ineens over 'volledige wedstrijden' te hebben als je wil stellen dat De Wit onder Slot geen onomstreden basisspeler was. Dat was hij namelijk wel. In de competitie stond hij 19 van de 25 wedstrijden in de basis, in 19 van de 22 wedstrijden stond hij gewoon in de basis dat seizoen. In de Europa League stond hij acht van de acht wedstrijden in de basis, in de beker stond hij drie van de drie wedstrijden in de basis. Kortom, van de 33 wedstrijden stond hij slechts drie keer niet in de basis. Dan kan je wel stellen dat hij een redelijk onomstreden basisspeler was onder Slot.

*De eerste drie competitiewedstrijden na zijn komst speelde hij nog niet.
elmo
Seizoenkaarthouder

Antti Opdam
Algemeen directeur

elmo schreef: 02 nov 2023, 10:01
Zou wel een logische zet zijn.

Een middenvelder met fysiek en verdedigende kwaliteiten (wat ik er van mee krijg) is exact wat we zoeken.
salmonyappi
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 02 nov 2023, 10:31 Zou wel een logische zet zijn.

Een middenvelder met fysiek en verdedigende kwaliteiten (wat ik er van mee krijg) is exact wat we zoeken.
Weer een “Mihailovic-je” ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Antti Opdam
Algemeen directeur

salmonyappi schreef: 02 nov 2023, 10:41 Weer een “Mihailovic-je” ?
Dit een verdedigende middenvelder met een hoge defensieve workrate.

Dit past natuurlijk perfect in het Pulletje van Pascal.
differentcook
Fanpage-junk

Net als bij onze Portugezen, een Amerikaan erbij, want Djordje acclimatiseert nog niet zo goed?
Hij heeft eerder al bij Benfica gespeeld (voornamelijk Benfica B) en eerder Varzim (4 jaar Portugal, dus zou in die zin ook kunnen blenden).
Wel de benodigde fysiek sterke verdedigende middenvelder waarover ik sprak.
Een speler van weinig franje die (bij zijn huidige club) voornamelijk geneigd is de bal vooruit te spelen:
https://www.youtube.com/watch?v=QAdIu_DX6ys
we can come an end
Wildcat
Invaller
Contacteer:

differentcook schreef: 02 nov 2023, 12:08 Net als bij onze Portugezen, een Amerikaan erbij, want Djordje acclimatiseert nog niet zo goed?
Hij heeft eerder al bij Benfica gespeeld (voornamelijk Benfica B) en eerder Varzim (4 jaar Portugal, dus zou in die zin ook kunnen blenden).
Een speler van weinig franje die (bij zijn huidige club) voornamelijk geneigd is de bal vooruit te spelen:
Ik mag toch hopen dat hier heel snel van afgezien wordt. Dit niveau lijkt wel tweede klasse zaterdag voetbal, heb nog nooit in profvoetbal zo weinig druk op de bal gezien en zulke zeeen van tijd. Er komt letterlijk tot hij afspeelt geen tegenstander op hem af, iets van 10 seconden. Hoe kan je hier nou in scouten?
differentcook
Fanpage-junk

Wildcat schreef: 02 nov 2023, 15:04 Ik mag toch hopen dat hier heel snel van afgezien wordt. Dit niveau lijkt wel tweede klasse zaterdag voetbal, heb nog nooit in profvoetbal zo weinig druk op de bal gezien en zulke zeeen van tijd. Er komt letterlijk tot hij afspeelt geen tegenstander op hem af, iets van 10 seconden. Hoe kan je hier nou in scouten?
Zo hebben we ook Mihailovic opgedoken
we can come an end
Bertje
Reservespeler

differentcook schreef: 02 nov 2023, 12:08 Net als bij onze Portugezen, een Amerikaan erbij, want Djordje acclimatiseert nog niet zo goed?
4 jaar Liga 3 gespeeld in Portugal.
Niveau van lik me reet en ook nog eens een speler die geneigd is de bal vooruit te spelen.
Die gaat er zeker niet komen.
SimonPoulsen
Co

Je weet het tegenwoordig maar nooit met AZ. Welke echte directe kwaliteit heeft AZ de laatste 2-3 jaar nou gehaald. Er worden tal van spelers gehaald van 2+ miljoen, maar heel weinig zijn een succes. Dit soort nobodys moet je zeker niet uit de vs gaan halen
Wildcat
Invaller
Contacteer:

differentcook schreef: 02 nov 2023, 15:05 Zo hebben we ook Mihailovic opgedoken
Ja en hoe is dat gegaan?
elmo
Seizoenkaarthouder

SimonPoulsen schreef: 02 nov 2023, 15:50 Je weet het tegenwoordig maar nooit met AZ. Welke echte directe kwaliteit heeft AZ de laatste 2-3 jaar nou gehaald. Er worden tal van spelers gehaald van 2+ miljoen, maar heel weinig zijn een succes. Dit soort nobodys moet je zeker niet uit de vs gaan halen
Kerkez.
differentcook
Fanpage-junk

Wildcat schreef: 02 nov 2023, 15:52 Ja en hoe is dat gegaan?
niet goed vooralsnog
we can come an end
Langedijk
Gewoon Dirk

Dit topic kan wel op slot. Versterkingen worden toch niet of nauwelijks gebruikt, dus wat maakt het uit wie er wel of niet komt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Antti Opdam schreef: 02 nov 2023, 11:59 Dit een verdedigende middenvelder met een hoge defensieve workrate.

Dit past natuurlijk perfect in het Pulletje van Pascal.
Je bedoelt om hem vervolgens op 10 te zetten?

Kan mij niet voorstellen dat deze speler AZ beter gaat maken.
Lijkt mij meer een (moderne) Heerenveen aankoop dit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie