Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
GlennHoddle
Glory-hunter

SimonPoulsen schreef: 26 aug 2023, 13:36 Toch is dit wel het type speler wat AZ nodig heeft.
23, dus geen tiener meer + ervaring en goals op het hoogste niveau. En bovenal iemand die acties durft te maken en dus iets kan creëren/forceren. Hou hij zich verhoudt tot het niveau van AZ is altijd even afwachten.

Als je iemand van Hacken vraagt naar zijn kwaliteiten zeggen ze snel, handig met de bal en kan goed verdekt schieten in drukke situaties.
De Zweedse competitie is wel echt heel matig - die volg ik niet heel intensief maar ik zit regelmatig bij Kalmar FF op de tribune - en het bijna is allemaal niveautje RKC tot aan FC Eindhoven, op de top 4 na. Waar deze jongen dus wel speelt, maar het is dan meer het niveau van zijn tegenstanders.
Anderzijds is AZ heel goed in de juiste spelers uit dat soort landen halen, Karlsson, Lahdo of Wolfe had ik zelf op basis van hun statistieken en leeftijd icm die competities ook gezegd laat maar. Maar toch best veel geld.
Kb17
Steward

DeZuivelDuivel schreef: 26 aug 2023, 18:09 Er zijn maar weinig situaties waarbij spelers uit dezelfde academie komen rond dezelfde leeftijd, naar dezelfde club vertrekken en dusdanig als vergelijkingsmateriaal dienen. Misschien is Sadiq een laatbloeier, maar het contrast tussen beide spelers is wel enorm.

Dan pakken we Häcken even als vergelijkingsmateriaal. In de afgelopen jaren heeft Feyenoord Patrick Walemark en Simon Gustafson opgepikt, FC Groningen Daleho Irandust en FC Twente ex-Hacken spits Alexander Jeremejeff. Allen nou niet bepaald nadrukkelijk geslaagd. Het goed doen bij Hacken zegt dus niet zo zeer iets.

Waarom moet een spelers al vergelijkingsmateriaal dienen? Je vergeet even dat Kudus een uitzonderlijk talent is die inmiddels voor 45 miljoen verkocht wordt. Daar kan je toch niet iemand op afserveren?

Het goed doen bij Hacken zegt volgens jou niet alles maar dat kan je ook zeggen over AZ. Veel oud-spelers van AZ hebben in het buitenland geen succes gehad maar een aantal ook wel. Je kan toch niet een speler afwijzen omdat andere spelers het niet waargemaakt hebben? Ik mag hopen dat AZ kijkt naar het talent van een speler en niet naar of zijn voortgangers goed zijn beland…
Alkmaar, de stad van de Waagtoren!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Kb17 schreef: 27 aug 2023, 01:25 Waarom moet een spelers al vergelijkingsmateriaal dienen? Je vergeet even dat Kudus een uitzonderlijk talent is die inmiddels voor 45 miljoen verkocht wordt. Daar kan je toch niet iemand op afserveren?

Het goed doen bij Hacken zegt volgens jou niet alles maar dat kan je ook zeggen over AZ. Veel oud-spelers van AZ hebben in het buitenland geen succes gehad maar een aantal ook wel. Je kan toch niet een speler afwijzen omdat andere spelers het niet waargemaakt hebben? Ik mag hopen dat AZ kijkt naar het talent van een speler en niet naar of zijn voortgangers goed zijn beland…
Je moet om een zorgvuldig oordeel over een speler te kunnen maken, ook het niveau waarop hij nu acteert meewegen in je beoordeling. Verder kan enige achtergrond helpen om de speler en diens ontwikkeling te begrijpen.

Kudus is niet de uitzondering, ook andere spelers die van de Right to Dream academy komen zijn nadrukkelijk geslaagd op hogere niveaus. Het is Sadiq die de uitzondering vormt tot nog toe. Misschien is hij een laatbloeier, maar contextueel is dat wel interessant.

Dan het behaalde niveau van andere spelers van diezelfde club: door te zien hoe spelers vanuit dezelfde club doorgroeien kun je zien hoe goed deze club zelf gemiddeld genomen potentie scout én wat statistieken zeggen over de speler.

Dan de competitie. Om een voorbeeld met een AZ verleden aan te halen : Aslak Fonn Witry was in Zweden een dominante scorende back, maar eenmaal bij AZ aangekomen bleek het niveau verschil te groot. Leg dat naast andere veel scorende spelers in Zweden en je ziet dat er behoorlijk veel zijn die niet aanhaken. Andersom zie je bij spelers uit de Noorse competitie dat ze gemiddeld genomen veel sneller aanhaken. Een speler uit de Zweedse competitie zul je dus nog dieper moeten bekijken.

Tuurlijk moet je een speler altijd individueel bekijken, maar data geplaatst binnen de juiste context zeggen ook een hoop.
Een club binnen Nederland die bijvoorbeeld contextueel veel hoger wordt aangeschreven dan je zou verwachten is Sparta. Dat komt door het niveau dat spelers met een jeugdopleiding bij Sparta veelal weten te halen.

Hopelijk speelt die Sadiq de sterren van de hemel, maar op voorhand spreekt er echt wel wat tegen hem als je het hele plaatje neerzet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

Op voorhand ben ik net zo min overtuigd van Sadiq als van Manhoef. Beiden zie ik nog niet iets heel bijzonders doen bij het bekijken van beelden. Wel vind ik het interessant dat hij 23 is; een iets hogere leeftijdscategorie dan wat ze doorgaans halen. Hopelijk vertaalt dit zich door in een stabieler spelniveau. En zijn g/a spreken voor hem. We gaan het meemaken.
FugAZi
Basisspeler

DiepeMast schreef: 26 aug 2023, 19:41 Ik sta inmiddels op het punt dat ik bijna allang blij ben als er íemand bij komt met enige potentie... en iedere dag hopen dat Pavlidis en Yuki nog steeds AZ'er zijn [-o<
Tja hoe moet je dit duiden. Is dit toch een vervanger voor Karlsson? Is dit een buitkansje die ze niet kunnen laten lopen? Is dit de voorbode van nog meer leegloop? Pavlidis weg? Yuki weg? Is dit paniek? Stond dit al vast? Zat AZ in de wachtkamer en was AZ de 2e of 3e optie voor deze speler? Is dit een omderonsje van een zaakwaarnemer? Is dit gewoon goed scoutingswerk? Is dit een koopje is dit te duur? Gaat AZ hiermee vooruit of achteruit? Bla bla bla, etc etc etc wat is de tranferwindow toch een verschrikkelijke periode.

Ik ga uit van het scenario dat Pavlidis en Yuki ook niet te houden zijn. In dit scenario is dit de vervanger voor Pavlidis (schuiven met Odgaard of zoiets las ik ergens of toch die constructie met van Hooijdonk) en voor Yuki komt er niks want die is al gehaald (wie weet het?) . Een paar fans gaan stoppen met AZ, anderen gaan door met wat ze altijd doen. Sommige gaan ons vertellen dat een waardeloze club nog waardelozer kan. Sommige geven een 10. De wereld draait door. AZ mist misschien Europees voetbal. We eindigen zoals altijd 4 of 5 of misschien 13de zoals van Gaal. Of 1e zoals ook van Gaal. De bal is rond.
AlkmaarForever
Reservespeler

FugAZi schreef: 27 aug 2023, 08:30 Tja hoe moet je dit duiden. Is dit toch een vervanger voor Karlsson? Is dit een buitkansje die ze niet kunnen laten lopen? Is dit de voorbode van nog meer leegloop? Pavlidis weg? Yuki weg? Is dit paniek? Stond dit al vast? Zat AZ in de wachtkamer en was AZ de 2e of 3e optie voor deze speler? Is dit een omderonsje van een zaakwaarnemer? Is dit gewoon goed scoutingswerk? Is dit een koopje is dit te duur? Gaat AZ hiermee vooruit of achteruit? Bla bla bla, etc etc etc wat is de tranferwindow toch een verschrikkelijke periode.

Ik ga uit van het scenario dat Pavlidis en Yuki ook niet te houden zijn. In dit scenario is dit de vervanger voor Pavlidis (schuiven met Odgaard of zoiets las ik ergens of toch die constructie met van Hooijdonk) en voor Yuki komt er niks want die is al gehaald (wie weet het?) . Een paar fans gaan stoppen met AZ, anderen gaan door met wat ze altijd doen. Sommige gaan ons vertellen dat een waardeloze club nog waardelozer kan. Sommige geven een 10. De wereld draait door. AZ mist misschien Europees voetbal. We eindigen zoals altijd 4 of 5 of misschien 13de zoals van Gaal. Of 1e zoals ook van Gaal. De bal is rond.
=D>
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

FugAZi schreef: 27 aug 2023, 08:30 Tja hoe moet je dit duiden. Is dit toch een vervanger voor Karlsson? Is dit een buitkansje die ze niet kunnen laten lopen? Is dit de voorbode van nog meer leegloop? Pavlidis weg? Yuki weg? Is dit paniek? Stond dit al vast? Zat AZ in de wachtkamer en was AZ de 2e of 3e optie voor deze speler? Is dit een omderonsje van een zaakwaarnemer? Is dit gewoon goed scoutingswerk? Is dit een koopje is dit te duur? Gaat AZ hiermee vooruit of achteruit? Bla bla bla, etc etc etc wat is de tranferwindow toch een verschrikkelijke periode.

:lol:
RoycosoepieAZ
Oude garde

Mooi toch dat Max iets doet op de transfermarkt. Voor hetzelfde geldt koopt hij er niets bij.
Shota-Arveladze
Ben-Sider

FugAZi schreef: 27 aug 2023, 08:30 -
Ja het is toch een voetbalforum? Of mag er niet meer slap geluld worden??
"One swallow does not make a summer"
salmonyappi
Harde Kern

Shota-Arveladze schreef: 27 aug 2023, 12:50 Ja het is toch een voetbalforum? Of mag er niet meer slap geluld worden??
Dat doet ie toch? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
RoycosoepieAZ
Oude garde

Shota-Arveladze schreef: 27 aug 2023, 12:50 Ja het is toch een voetbalforum? Of mag er niet meer slap geluld worden??
Lange tenen :lol:
DiepeMast
Goalscorer

Gezien er meer weg ging, als dat er bij kwam ben ik an sich blij met de komst van Sadiq. Alleen is het nu nog hopen dat dit geen Sowah 2.0 scenario wordt.

En ik blijf hopen dat Pavlidis en Yuki blijven...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
FugAZi
Basisspeler

DiepeMast schreef: 27 aug 2023, 22:02 Gezien er meer weg ging, als dat er bij kwam ben ik an sich blij met de komst van Sadiq. Alleen is het nu nog hopen dat dit geen Sowah 2.0 scenario wordt.

En ik blijf hopen dat Pavlidis en Yuki blijven...
Ik ben de tel kwijt, is kijken of ik ze allemaal kan opnoemen: Kerkez-Wolfe.
Beukema-Penetra.
Reijnders-Dantes/terugkeer Goudmijn/Djordje die eigenlijk voor dit seizoen is gehaald.
Karlsson- van Bommel en Lahdo is ook eigenlijk voor dit seizoen gehaald/ Sadiq? /Poku
Yuki- Kasius/Sadiq?
Pavlidis -?
Hatzidiakos-?

Zo iets toch?
Wildcat
Invaller
Contacteer:

FugAZi schreef: 28 aug 2023, 07:56 Ik ben de tel kwijt, is kijken of ik ze allemaal kan opnoemen: Kerkez-Wolfe.
Beukema-Penetra.
Reijnders-Dantes/terugkeer Goudmijn/Djordje die eigenlijk voor dit seizoen is gehaald.
Karlsson- van Bommel en Lahdo is ook eigenlijk voor dit seizoen gehaald/ Sadiq? /Poku
Yuki- Kasius/Sadiq?
Pavlidis -?
Hatzidiakos-?

Zo iets toch?
Yuki - Sadiq? Wil je hem alweer naar rechtsachter hebben?
Bertje
Reservespeler

FugAZi
Basisspeler

Wildcat schreef: 28 aug 2023, 08:54 Yuki - Sadiq? Wil je hem alweer naar rechtsachter hebben?
Dat las ik ergens dat hij daar ook kan spelen? Klopt dat niet?
Bertje
Reservespeler

FugAZi schreef: 28 aug 2023, 09:47 Dat las ik ergens dat hij daar ook kan spelen? Klopt dat niet?
Iedereen kan daar spelen, maar of het goed uitpakt is een tweede. :wink:
Sadiq is een pure aanvaller.
Zijn favoriete positie is rechtsbuiten, maar linksbuiten en eventueel in het centrum is ook een optie.
FugAZi
Basisspeler

Bertje schreef: 28 aug 2023, 09:53 Iedereen kan daar spelen, maar of het goed uitpakt is een tweede. :wink:
Zijn favoriete positie is rechtsbuiten, maar linksbuiten en eventueel in het centrum is ook een optie.
Ok thanks, geen idee waar ik het gelezen heb.
Wildcat
Invaller
Contacteer:

Bertje schreef: 28 aug 2023, 09:53 Iedereen kan daar spelen, maar of het goed uitpakt is een tweede. :wink:
Eigenlijk jammer dat ze niet iemand halen wiens favoriete positie linksbuiten is ipv iemand die ook weer liever op rechts speelt.
differentcook
Fanpage-junk

Wildcat schreef: 28 aug 2023, 10:11 Eigenlijk jammer dat ze niet iemand halen wiens favoriete positie linksbuiten is ipv iemand die ook weer liever op rechts speelt.
Een snelle rechtsbuiten is al een vacature van al voor Sowah (al hebben ze inmiddels met Lahdo iemand uit de categorie talent ervoor aangetrokken).
Met jonkies op links is het goed dat ze iemand hebben aangetrokken die aan beide kanten kan spelen.
Ik geloof niet dat er daarnaast ook nog een andere linksbuiten bij komt, of zouden ze nog serieus zijn voor Schjelderup op die positie? Zou die ook komen als Pavlidis blijft? Hebben ze die ook voor de nr 10 positie in gedachten?
we can come an end
Plaats reactie