Transfergeruchten VIII (AZ)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Ferry
Georg

SjaakTrekhaak schreef: 11 jun 2024, 21:08 Hij wordt dit jaar nog 27 en heeft nog nooit buiten Japan gespeeld. Dit lijkt me totaal geen AZ-aankoop. Geloof er niks van.
Met zijn bijna 27 jaar komt dan ook een fiks non-EU salaris. Ook dat hij nooit buiten Japan speelde, is wel een risico.
Nee, schakel dan svp met een NLse rechtsback.
Elmpie.
Fanatic

Ferry schreef: 12 jun 2024, 06:04 Met zijn bijna 27 jaar komt dan ook een fiks non-EU salaris. Ook dat hij nooit buiten Japan speelde, is wel een risico.
Enigste compensatie die ik kan bedenken dat hij weinig aan transfersom zal kosten mocht het waar zijn.
de duurste speler die ze hebben verkocht in de afgelopen 10 jaar heeft maar anderhalf miljoen gekost.
Hij zat wel in het elftal van het Jaar 2023 van de J League dus hij zal wel iets kunnen.

Anderzijds moet die wel wat speciaals meebrengen anders is het duur koop.
AlkmaarForever
Reservespeler

Elmpie. schreef: 12 jun 2024, 08:28anders is het duur koop.
Daar excelleert Max de laatste seizoenen toch al in.
differentcook
Harde Kern

Elmpie. schreef: 12 jun 2024, 08:28 Enigste compensatie die ik kan bedenken dat hij weinig aan transfersom zal kosten mocht het waar zijn.
de duurste speler die ze hebben verkocht in de afgelopen 10 jaar heeft maar anderhalf miljoen gekost.
Hij zat wel in het elftal van het Jaar 2023 van de J League dus hij zal wel iets kunnen.

Anderzijds moet die wel wat speciaals meebrengen anders is het duur koop.
Goed voor de AZ PR in Japan, die moet na vertrek van Yuki op peil blijven.
we can come an end
Ferry
Georg

differentcook schreef: 12 jun 2024, 10:01 Goed voor de AZ PR in Japan, die moet na vertrek van Yuki op peil blijven.
Want dat heeft wat precies opgeleverd?
differentcook
Harde Kern

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:02 Want dat heeft wat precies opgeleverd?
Dat heb ik niet onderzocht.
Shirtverkoop? Inkomsten via kijkers? Een naam en contacten om goede spelers mee aan te kunnen trekken?
we can come an end
Elmpie.
Fanatic

differentcook schreef: 12 jun 2024, 10:01 Goed voor de AZ PR in Japan, die moet na vertrek van Yuki op peil blijven.
Dat is ook waar.
Van mij part shoppen ze meer in Japan veel van de spelers die naar Europa zijn overgekomen zijn meestal ook van meerwaarde geweest bij hun clubs.

Plus dat het met de mentaliteit over het algemeen ook wel goed zit.

Zijn club speelt nu in de beker.
Hij speelt niet mee vandaag en zit ook niet bij de selectie
Ferry
Georg

Elmpie. schreef: 12 jun 2024, 10:34 Plus dat het met de mentaliteit over het algemeen ook wel goed zit.
Mentaliteit wel. Maar er is echt een flinke cultuurshock voor Japanners in West-Europa. (En andersom). Dus je zult dat goed moeten begeleiden of er de tijd voor nemen (zie Yukinari Sugawara).
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:56 Mentaliteit wel. Maar er is echt een flinke cultuurshock voor Japanners in West-Europa. (En andersom). Dus je zult dat goed moeten begeleiden of er de tijd voor nemen (zie Yukinari Sugawara).
De laatste paar jaar lopen die Japanners anders gewoon zo de eredivisie binnen. Kijk eens bij NEC en Sparta.
Ferry
Georg

SimonPoulsen schreef: 12 jun 2024, 10:57 De laatste paar jaar lopen die Japanners anders gewoon zo de eredivisie binnen. Kijk eens bij NEC en Sparta.
Zeker. Maar dat neemt niet weg dat er een flink cultuurverschil is. Waar je je wel van bewust moet zijn als je een Japanse voetballer koopt.
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:58 Zeker. Maar dat neemt niet weg dat er een flink cultuurverschil is. Waar je je wel van bewust moet zijn als je een Japanse voetballer koopt.
Oh dat sluit ik ook niet uit. Maar ik heb wel het idee dat die Japanners over de jaren van zichzelf al wat meer westers zijn geworden.
SjaakTrekhaak
Fanatic

SimonPoulsen schreef: 12 jun 2024, 11:00 Oh dat sluit ik ook niet uit. Maar ik heb wel het idee dat die Japanners over de jaren van zichzelf al wat meer westers zijn geworden.
Of wij meer Japans. Konnichiwa!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Volgens mij is er een handelsverdrag tussen Nederland en Japan of Japan en de EU?
Het is daardoor makkelijker om Japanse spelers aan te trekken.
Meen hierover gelezen te hebben in de tijd toen Yuki nog maar een gerucht was.

Misschien heeft Langedijk geluk en is deze jongen beter in verdedigen waardoor de keuze Yuki of deze jongen voor Japan een tactische was.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DiepeMast
Goalscorer

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2024, 17:35 Volgens mij is er een handelsverdrag tussen Nederland en Japan of Japan en de EU?
Het is daardoor makkelijker om Japanse spelers aan te trekken.
Meen hierover gelezen te hebben in de tijd toen Yuki nog maar een gerucht was.
Klopt. Er is inderdaad een bilateraal verdrag een paar jaar geleden gesloten. Dat is ook een van de redenen waarom er in de Eredivisie de laatste jaren veel Japanners rondlopen: Sugawara, Ueda, Kaito, Sano, Nakayama, Doan, etc.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
MB80
Invaller

Ferry schreef: 12 jun 2024, 06:04 Met zijn bijna 27 jaar komt dan ook een fiks non-EU salaris. Ook dat hij nooit buiten Japan speelde, is wel een risico.
Zou zelf ook gewoon een ''simpele'' rechtsback halen als Van Rooij (NEC, 23 - 100+ wedstrijden in de benen), Ter Avest of wat dan ook. Gewoon een simpele optie i.p.v. al die exotische experimenten. Zelfde voor de linksback positie en Wijndal of Verdonk, veilige keuzes met een 6-je a 7-tje i.p.v. een Brezancic, Witry, Wolfe of andere bagger.

Een linksback of rechtsback die gewoon niet verzaakt is prima, Sugawara kan niet verdedigen en Wolfe/Mees zijn om te janken.

AZ moet uberhaupt terug naar de basis, het simpel houde achterin en voorin de cowboys hun gang laten gaan :wink:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

MB80 schreef: 12 jun 2024, 21:25 Zou zelf ook gewoon een ''simpele'' rechtsback halen als Van Rooij (NEC, 23 - 100+ wedstrijden in de benen), Ter Avest of wat dan ook. Gewoon een simpele optie i.p.v. al die exotische experimenten. Zelfde voor de linksback positie en Wijndal of Verdonk, veilige keuzes met een 6-je a 7-tje i.p.v. een Brezancic, Witry, Wolfe of andere bagger.

Een linksback of rechtsback die gewoon niet verzaakt is prima, Sugawara kan niet verdedigen en Wolfe/Mees zijn om te janken.

AZ moet uberhaupt terug naar de basis, het simpel houde achterin en voorin de cowboys hun gang laten gaan :wink:
van Rooij moet je altijd halen.
Wilde in ieder geval een paar jaar geleden ook nog graag naar AZ, wellicht nog altijd.
Ook had je beter El Karouani kunnen hebben dan Mees de Wit/Moller Wolfe(kies er maar een naar voorkeur) vorig jaar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Harde Kern

MB80 schreef: 12 jun 2024, 21:25 veilige keuzes met een 6-je a 7-tje
Dat is geen AZ mentaliteit, daar is AZ niet groot mee geworden. [-X
we can come an end
MB80
Invaller

DeZuivelDuivel schreef: 12 jun 2024, 21:34 van Rooij moet je altijd halen.
Wilde in ieder geval een paar jaar geleden ook nog graag naar AZ, wellicht nog altijd.
Ook had je beter El Karouani kunnen hebben dan Mees de Wit/Moller Wolfe(kies er maar een naar voorkeur) vorig jaar.
Eens. El Karouani zal nu wat prijzig zijn maar was vorig jaar transfervrij, gemiste kans. Ipv 2 miljoen voor Wolfe….
Van Rooij - Goes- hoedt -El Karouani

Prima verdediging met Belic, Omgba ( [-o< ) en mijnans ervoor.
AZ 4 Life
Harde Kern

Ferry schreef: 12 jun 2024, 10:56 Mentaliteit wel. Maar er is echt een flinke cultuurshock voor Japanners in West-Europa. (En andersom). Dus je zult dat goed moeten begeleiden of er de tijd voor nemen (zie Yukinari Sugawara).
Dat was vroeger zo, dat is inmiddels al lang niet meer het geval. Kijk naar die gasten van NEC of Sparta, die stonden allemaal vrijwel direct. Gold ook voor Yuki. Het verhaal van de schuchtere Japanner is achterhaald.
AZ 4 Life
Harde Kern

MB80 schreef: 12 jun 2024, 22:01 Eens. El Karouani zal nu wat prijzig zijn maar was vorig jaar transfervrij, gemiste kans. Ipv 2 miljoen voor Wolfe….
Van Rooij - Goes- hoedt -El Karouani

Prima verdediging met Belic, Omgba ( [-o< ) en mijnans ervoor.
Van Rooij is een stuk jonger toch? Ik was in eerste instantie wat verrast door de interesse in onze Japanner, maar toen hoorde ik terug wat Max zei vorige week. Die hintte ook al op een ervaren rechtsback naar Kasius.

Omgba zie ik niet gebeuren na zijn woorden. Ze willen op het middenveld de kans geven aan de talenten. Tenzij er echt een buitenkansje komt uit de buitencategorie, maar daar behoort Omgba niet toe. Wellicht dat ze nog wel een tien halen, maar ook dat is twijfelachtig aangezien Kees Smit wordt doorgeschoven naar de A-selectie.
Plaats reactie