De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 917
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Antti Opdam schreef: 28 mar 2024, 09:14 Uiteraard is er ook een deel verantwoordelijkheid bij de speler zelf.

Maar ik geloof ook in een gezonde wisselwerking tussen de club en de speler.

Je hebt gewoon spelers die er overal een zooitje van maken (Ihattaren, Drenthe etc.), maar hier laat een speler zien dat hij in een andere omgeving en met vertrouwen wel helemaal kan opbloeien. Tot het niveau dat hij nu 30 miljoen (... had voor AZ een record transfer kunnen zijn ... ) kan opleveren.

Ik vind dat AZ in dit dossier ook heel kritisch naar de eigen verantwoordelijkheid moet kijken.

Het geeft gewoon veel te lang de kans aan spelers die aantoonbaar géén of weinig talent hebben (Hatzidiakos, De Wit) of niet verder kunnen en zullen doorgroeien (Indi, Clasie etc.).

Dat is funest voor je bedrijfsvoering; in alle opzichten.
Ja daar heb je gelijk in.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~ac9e1fec/

Ook leuk om zijn forumhistorie terug te lezen. Excuus Langedijk, maar jij bent natuurlijk meester in het kort en krachtig duiden van onze spelers :wink:
Pure winst natuurlijk. Sam speelde bij AZ duidelijk boven zijn niveau. Bologna is een leuke stad, goed salaris, lekker weer. Succes daar.


Eerlijkheidshalve moet ik daarbij aangeven dat je relatief mild oordeelt over Sam Beukema. Ik zag ook juichende commentaren van anderen waarin wordt aangegeven dat de 'ruil' met Kasius een werelddeal is #-o
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 29 mar 2024, 06:55 https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~ac9e1fec/

Ook leuk om zijn forumhistorie terug te lezen. Excuus Langedijk, maar jij bent natuurlijk meester in het kort en krachtig duiden van onze spelers :wink:



Eerlijkheidshalve moet ik daarbij aangeven dat je relatief mild oordeelt over Sam Beukema. Ik zag ook juichende commentaren van anderen waarin wordt aangegeven dat de 'ruil' met Kasius een werelddeal is #-o
Ik heb die documentaire vorige week ook gezien. Bij Bologna valt alles op zijn plaats dit jaar met talloze miraculeuze ontsnappingen in de slotfase. Relatief weinig blessures en schorsingen. Normaliter een middenmoter en niet beter dan AZ.

Ik vond Beukema bij AZ vooral wisselvallig met een matige timing. Maar Italië is natuurlijk het perfecte land om verdedigen te leren, hoewel het daar allang geen catenaccio meer is. Hij slaat wel een beetje door in dat interview, want het blijft een vrij beperkte voetballer die Oranje natuurlijk nooit gaat halen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Verdorie, ik krijg het er niet uitgesorteerd. Dus dan maak ik er maar even 'wie was deze forummerd' van! 8)
Dat is heel simpel wat ik daarmee wil aantonen en dat is de nuance aangeven. Hatzidiakos is niet zo slecht als hier wordt beweerd en Beukema niet zo goed als hier wordt beweerd. Die beeldvorming, gebaseerd op sentimenten en onderbuikgevoelens ben ik op tegen. Waar er hier altijd gezocht moet worden naar een zondebok, terwijl anderen hier niks fouts kunnen doen. Beukema was zonder een minuut te spelen al de verlosser, terwijl hij daarna geregeld de fout in ging en toch werd bejubeld. Aan de andere kant had je Panta, die werkelijk overal de schuld van kreeg, tot het onredelijke aan toe. Dat vind ik gewoon sneu.
Overigens was er een andere forummerd die er wel kijk op had moet ik zeggen :lol:
Als we de berichtgeving mogen geloven dan zijn clubs als Atalanta en Bologna geinteresseerd in Beukema, terwijl Hatzidiakos nooit hogere interesse heeft mogen genieten dan van een Griekse topclub. Misschien is het ook gewoon een verschil in smaak/perceptie? Het is immers niet ontoevallig dat dit de clubs zijn die ook de meer fysiek georienteerde Koopmeiners, Lammers, Schouten en de Roon hebben opgepikt in het verleden.
Er is toch ook een onderbouwing waarom mensen Hatzidiakos beter te pruimen vinden op rechtsback dan in het centrum?

Voor Beukema hoop ik in ieder geval op een spoedig herstel.
Hoe is het eigenlijk met Panta nu? daar hoor je niks meer over :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Teun weer 5 miljoen duurder na vandaag.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

adrie1979 schreef: 30 mar 2024, 13:31 Teun weer 5 miljoen duurder na vandaag.
Totaal 7 doelpunten tegen clubs als Napoli, Juventus, Milan en Roma. Maar ja, je bent pas echt goed als je in een topcompetitie zoals Saoedi Arabië speelt. Dan moet Teun nog wel echt even groeien. Toch Ronald #-o?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Voltreffer Vick schreef: 30 mar 2024, 13:56 Totaal 7 doelpunten tegen clubs als Napoli, Juventus, Milan en Roma. Maar ja, je bent pas echt goed als je in een topcompetitie zoals Saoedi Arabië speelt. Dan moet Teun nog wel echt even groeien. Toch Ronald #-o?
Nou inderdaad!. Die varkenskop durft ook écht niet te vernieuwen. Altijd maar blijven hangen en hopen op de (ver)oude(rde) garde. Liever “principiële” Wijnaldum dan betere Teun. Lafaard.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lekkere steekbal.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Perry schreef: 31 mar 2024, 20:22 Grappig itempje

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/334107/t ... paaseieren
En dan zeggen mensen dat ze niet snappen als we weer zo'n trainer willen zien? :wink: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Perry schreef: 31 mar 2024, 20:22 Grappig itempje

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/334107/t ... paaseieren
Ha, nooit gezien dit. Erg leuk! :lol:
we can come an end
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Hoe is het met Co eigenlijk, lekker op een berg in Zwitserland of wat?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1827
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Beukema naar Inter?
https://www.corrieredellosport.it/news/ ... _la_difesa

AZ bouwt inmiddels een ijzersterke reputatie in Italie
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 04 apr 2024, 09:12 Beukema naar Inter?
https://www.corrieredellosport.it/news/ ... _la_difesa

AZ bouwt inmiddels een ijzersterke reputatie in Italie
Gewoon je ogen open doen. Als je Hatzidiakos naast Beukema zet dan scheelt dat niks qua niveau. Dat is om het even of je de ene of de andere op zou stellen. Toch werd het stadion elke keer afgebroken als Beukema het veld in kwam en was er nog niet geen fluitconcert als Panta erin kwam. Een jeugdspeler notabene. In en in triest.

:roll:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 10:46 Gewoon je ogen open doen. Als je Hatzidiakos naast Beukema zet dan scheelt dat niks qua niveau. Dat is om het even of je de ene of de andere op zou stellen. Toch werd het stadion elke keer afgebroken als Beukema het veld in kwam en was er nog niet geen fluitconcert als Panta erin kwam. Een jeugdspeler notabene. In en in triest.

:roll:
Speelt hij er al? Maar bij AZ scheelde het ook nooit zo heel veel. Beukema maakte hier net zoveel foutjes als Panta, alleen werd het bij de een altijd uitgelicht en bij de ander niet. Hoe ze zich nu verder ontwikkelen in Italie is verder niet relevant voor hoe ze het bij AZ hebben gedaan. Daar vond ik ze beide prima.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 11:26 Speelt hij er al? Maar bij AZ scheelde het ook nooit zo heel veel. Beukema maakte hier net zoveel foutjes als Panta, alleen werd het bij de een altijd uitgelicht en bij de ander niet. Hoe ze zich nu verder ontwikkelen in Italie is verder niet relevant voor hoe ze het bij AZ hebben gedaan. Daar vond ik ze beide prima.
Het antwoord waarvan je wist dat het ging komen:

"Hij heeft zich daar pas ontwikkeld."

(Overigens scheelde de transfersom ook al een miljoen of 7; wat niet door de contractduur te rechtvaardigen was. En ging de ene naar een Champions League kandidaat en de ander naar een degradatiekandidaat.)
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 11:54 Het antwoord waarvan je wist dat het ging komen:

"Hij heeft zich daar pas ontwikkeld."

(Overigens scheelde de transfersom ook al een miljoen of 7; wat niet door de contractduur te rechtvaardigen was. En ging de ene naar een Champions League kandidaat en de ander naar een degradatiekandidaat.)
Niet overdrijven; Beukema ging natuurlijk niet naar een Champions League kandidaat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Perry schreef: 04 apr 2024, 11:58 Niet overdrijven; Beukema ging natuurlijk niet naar een Champions League kandidaat.
Ok, subtopper / middenmoot / betere club.

Whatever rocks your boat.

8)
Plaats reactie