De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Je zou het haast niet geloven, ik dacht dat hij gewoon gestopt was, maar in Azië is er een club bereid geweest om nog een paar ton voor de 30 jarige Letschert te betalen :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6557
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Marco Bizot wil deze zomer nog een stap maken. Nottingham Forest schijnt in de winterstop zich gemeld te hebben.
Zal daar nog een percentage doorverkoop bij zitten?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Slot doet een medisch boekje open over Calvin Stengs.
Iets dat we al wel aan zijn spel zagen, maar nu dus van iemand die ervan af weet:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... elijk.html
:|
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bizot én Olij in de voorselectie van Oranje

Uiteraard ook Koopmeiners Weghorst en Reijnders erbij.

Toch interessant dat er nog zoveel spelers met een AZ verleden het Nederlands Elftal halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 01 mar 2024, 12:18 Bizot én Olij in de voorselectie van Oranje

Uiteraard ook Koopmeiners Weghorst en Reijnders erbij.

Toch interessant dat er nog zoveel spelers met een AZ verleden het Nederlands Elftal halen.
Qua ontwikkeling (zeker als je 5 jaar terug in de tijd kijkt) hadden Stengs, Boadu en Til er ook (vast) bij moeten/kunnen zitten.

De mannen hebben toch behoorlijk wat merkwaardige afslagen in hun loopbaan genomen.

(Stengs is nu dan toevallig geblesseerd.)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 01 mar 2024, 13:46 Qua ontwikkeling (zeker als je 5 jaar terug in de tijd kijkt) hadden Stengs, Boadu en Til er ook (vast) bij moeten/kunnen zitten.

De mannen hebben toch behoorlijk wat merkwaardige afslagen in hun loopbaan genomen.

(Stengs is nu dan toevallig geblesseerd.)
Specifieker met dank aan differentcook: Stengs lijkt dus inderdaad 'voor goed' geblesseerd te zijn in bepaald opzicht dus niet meer de speler die hij vantevoren was. Voor Boadu blijf ik erbij dat hij heel veel baat gehad heeft aan wat Raiola op de achtergrond voor hem geregeld heeft tijdens zijn herstel: revalideren met Ibrahimovic. Uit die revalidatieperiode kwam hij namelijk heel sterk terug en vervolgens is het steeds verder afgekalfd. Bij Monaco zal er vast ook anders met hem getraind zijn en dat heeft hem weer op het juiste spoor gezet, maar toch.

Til heeft gewoon hard gewerkt, persoonlijk heb ik nooit gedacht dat hij zover zou komen als hij gekomen is. Maar wie weet bloeit hij ook weer wel op. Het is nou ook weer niet alsof 7 doelpunten en 3 assists in 19 wedstrijden in de eredivisie, soms als invaller, soms met halve helften weer niets is. Hij was dan ook weer op weg naar het verbeteren van zijn trackrecord van vorig seizoen, dat weer een tegenvaller was ten opzichte van dat jaartje Feyenoord.

Een lang verhaal kort: Met Til vind ik het nog wel meevallen, Boadu laat bij Twente in ieder geval zien niet helemaal door de ondergrens te zijn gezakt en daar zit het vooral in de begeleiding en Stengs heeft helaas écht pech gehad.

In dat kader is Wijndal misschien nog wel een stukje bijzonderder.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 01 mar 2024, 13:46 Qua ontwikkeling (zeker als je 5 jaar terug in de tijd kijkt) hadden Stengs, Boadu en Til er ook (vast) bij moeten/kunnen zitten.

De mannen hebben toch behoorlijk wat merkwaardige afslagen in hun loopbaan genomen.

(Stengs is nu dan toevallig geblesseerd.)
Zo merkwaardig waren die afslagen niet op voorhand. Stengs en Boadu hebben beide een stap genomen naar de subtop, waar op zich een plan met ze was. Boadu was derde keuze achter Ben Yedder en Volland en het was de bedoeling dat hij in hun schaduw zich zou op werken tot vaste kracht. Die minuten heeft hij aanvankelijk ook wel gekregen, alleen raakte hij (te) vaak geblesseerd. Stengs heeft bij Nice ook aardig wat gespeeld, alleen heeft hij zich onvoldoende ontwikkeld. Later bij Antwerp en Feyenoord is hij gewoon een van de dragende krachten gebleken.

Til is voor het geld gegaan en was qua talent ook één van de mindere. Heeft het bij Freiburg ook niet gehaald. Dat is een perfecte speler voor de Nederlandse competitie.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik vrees dat de serieuze knieblessures zeer bepalend zijn geweest voor Boadu en Stengs (versterkt door de opmerkingen van Slot pas geleden).
Zo zonde.
Daarnaast vraag ik me af hoe de club een rol gespeeld heeft in het verdere verloop van hun (en die van Til) carrieres tot nu toe (met mogelijke buitenlandse transfervoorkeuren).
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 mar 2024, 09:20 Zo merkwaardig waren die afslagen niet op voorhand. Stengs en Boadu hebben beide een stap genomen naar de subtop, waar op zich een plan met ze was. Boadu was derde keuze achter Ben Yedder en Volland en het was de bedoeling dat hij in hun schaduw zich zou op werken tot vaste kracht. Die minuten heeft hij aanvankelijk ook wel gekregen, alleen raakte hij (te) vaak geblesseerd. Stengs heeft bij Nice ook aardig wat gespeeld, alleen heeft hij zich onvoldoende ontwikkeld. Later bij Antwerp en Feyenoord is hij gewoon een van de dragende krachten gebleken.

Til is voor het geld gegaan en was qua talent ook één van de mindere. Heeft het bij Freiburg ook niet gehaald. Dat is een perfecte speler voor de Nederlandse competitie.
Dat dikgedrukte vraag ik mij wel af.

Die jongens zijn - denk ik - vooral gehaald door hun heldenrol in de wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Frankrijk.

Als buitenlandse jonge jongen slagen in de (sub)top van Frankrijk is natuurlijk super moeilijk. Beide zijn het vedergewichten en hadden ze beter in Spanje gepast. Bijvoorbeeld. Boadu moet het dan ook nog eens heel specifiek hebben van spelers die hem tijdig wegsteken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 mar 2024, 14:15 Dat dikgedrukte vraag ik mij wel af.

Die jongens zijn - denk ik - vooral gehaald door hun heldenrol in de wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Frankrijk.

Als buitenlandse jonge jongen slagen in de (sub)top van Frankrijk is natuurlijk super moeilijk. Beide zijn het vedergewichten en hadden ze beter in Spanje gepast. Bijvoorbeeld. Boadu moet het dan ook nog eens heel specifiek hebben van spelers die hem tijdig wegsteken.
Ik denk dat als je naar de clubs en selectiesamenstelling kijkt dat je wel kan concluderen dat er een plan was. Het is alleen niet zo uitgepakt als gewenst. Boadu was duidelijk de derde spits (eerste invaller voor Ben Yedder/Volland) in zijn eerste periode. Na zijn blessures is hij langzaam in hiërarchie gezakt doordat Monaco ook doorschakelde door andere spelers te halen zoals Embolo en Minamino.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lekker schot (en dus goal) van Reijnders bij Milan vanavond.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 07 mar 2024, 22:47 Lekker schot (en dus goal) van Reijnders bij Milan vanavond.
Zit de laatste drie wedstrijden wel op de bank/tribune.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Antti Opdam schreef: 08 mar 2024, 08:04 Zit de laatste drie wedstrijden wel op de bank/tribune.
Is net papa geworden dus heeft links en rechts wat trainingen gemist. Hij heeft nog niet de status dat hij dan evengoed speelt.
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Teun geeft z`n visitekaartje af tegen Juventus.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1826
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Chelsea en Manchester United zijn in een strijd verwikkeld om de handtekening van Milos Kerkez, zo meldt de Daily Mirror. De Hongaar, vorige zomer door Bournemouth bij AZ weggehaald, maakt veel indruk in de Premier League. Zowel The Blues als The Red Devils zouden op zoek zijn naar versterking links achterin.

bron: VI transfergeruchtencircuit
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik mag toch hopen dat er een doorverkooppercentage op Kerkez zat.
Dat wordt namelijk dan zeker een transfersom waar je het water van in de ogen gaat staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12549
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 16 mar 2024, 15:09 Ik mag toch hopen dat er een doorverkooppercentage op Kerkez zat.
Dat wordt namelijk dan zeker een transfersom waar je het water van in de ogen gaat staan.
Water in de ogen is triest, water in de mond is lekker
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9161
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 16 mar 2024, 18:43 Water in de ogen is triest, water in de mond is lekker
Het is ook licht triest als Kerkez nu opeens wel 60+ miljoen op zal leveren. Dat het voetbal zo werkt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie